1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27075 inlägg · 5185 ämnen

Laget

« · 402551 Till forumet


Sv: Laget
Thomas17Srsen:
Jag är inte spydig, men du upprepar ditt stora mantra om att Rögle inte är redo för elitserien på ekonomiska grunder.
Om nu Rögle skulle gå hela vägen, denna eller en annan säsong, så tycker jag du kan låta de ekonmiska bryderierna tas om hand av personer som är bättre lämpade för uppgiften än vi som skriver här.
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Nej, jag tror inte heller att någon RBK spelare har inställningen att förlora. Du behöver inte vara SPYDIG, jag vet väl vad serie-systemet går ut på:. Eller det tror du kanske inte???

JN
Kommentera

Sv: Laget
Thomas17Srsen:
Det är ingen hake, det är en förutsättning. Löser man den förutsättningen är det så himla enkelt det kan bli, nämligen elitserien. Som någon annan försökt förklara tidigare, hela seriesystemet bygger på det här med uppflyttning/degradering. Vinner man flyttas man upp, förlorar man åker man ner. Jag tror inte någon Röglespelare har inställningen att man ska förlora.
Att sen verkligheten inte är lika enkel, är en helt annan sak.
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Helt riktigt blir man etta eller tvåa i kvalserien så spelar man i elitserien nästa säsong, men det gäller ju att bli det också. Det är det som är haken i det hela, kommer man att klara det? Vi får avakta och se hur det utvecklar sig.

JAN
Kommentera

Sv: Laget
Thomas17Srsen:
Jamen då är det solklart ju!
Förutsättningarna är att ettan och tvåan i kvalserien är klara för elitseriespel följande säsong. Skulle Rögle klara den bedriften har dom alltså fixat förutsättningarna.
Det är vad jag misstänkt hela tiden.
Kommentera

Sv: Laget
Mygel: Hej, det är klart att jag vill att Rögle skall gå upp i elitserien igen, men då skall det vara under den förusättningen att man har där att göra både sportsligt och ekonomiskt, det tror jag att man inte kommer att ha, du skriver också att jag har absurad inlägg titt som tätt, kan inte hålla med dig om det, men det hade du väl inte räknat med heller?? Har haft en del mejlande med O.E. angående Rögles vara eller inte vara i elitserien så småningom. O.E. tror stenhårt på att Rögle kan gå upp och klara av det sportsligt och ekonomiskt, men vid närmare eftertanke så måste ha säga på det viset, eftersom OE jobbar med marknadsfrågor inom Rögle, med andra ord Rögle är ju en säljande produkt och då man se det från OE sida, men jag tror innerst inne att han delar min uppfattning, men det lär jag nog aldrig att få veta.
SOM JAG SKREV TIDIGARE GIVETVIS VILL JAG ATT RÖGLE SKALL GÅ UPP I ELITSERIEN IGEN, OM FÖRUTSÄTTNINGAR FINNS.
Ha det
Hälsningar
Jan
Kommentera

Sv: Laget
Thomas17Srsen: Det är väl självklart att Rögle har som mål att gå upp i elitserien. Tror även att Jonstorp, Åstorp o HHC har en vision om att gå upp i ES. Vad är poängen med idrott om man inte siktar på att vara bäst? Då kan man ju hellre gå ner o spela innebandy på fritidsgården där alla får vara med o leka.
Du får inte på tafsen, men du har rätt absurda inlägg titt som tätt.
Kommentera

Sv: Laget
OE: Hej Olof, får hoppas du får rätt med dina funderingar, men jag tror fortfarande på att mina funderingar, vi får se vad det slutar så småningom.

Hälsningar
JAN
Kommentera

Sv: Laget
Thomas17Srsen: Tjena Jan!

Givetvis ska det satsas med sunt förnuft. Men jag är helt övertygad om att styrelsen INTE på något sätt gett upp tanken på Elitserien. Även om man inte går ut och talar högt om det.

I idrott måste man alltid satsa uppåt. Det är det hela vår svenska idrottsrörelse bygger på. Alla vill uppåt, redan i division 7 fotbollen vill man uppåt, mot nästa serie och nya utmaningar.

Att ge upp strävan om en återvunnen elitserieplats som du förespråkar, det är att existera klubbens existens både på lång och kort sikt.

Bättre för varje år måste vara målet i alla klubbar, då går man förr eller senare också upp.
Kommentera

Sv: Laget
Tuborg: Angående din fråga, om när målet att RBK skall vara i elitserien i gång, tror personligen att RBK styrelse inte har målet elitserien i sikte, av ekonomiska skäl , kostnaderna för spel i elitserien idag är mycket höga, tror inte styrelsen vill riskera klubbens existens, som förra styrelsen höll på att göra efter förra elitserien-sejouren.
Utan man nöjer sig att ligga strax under , vilket innebär super-allsvenskan och kvalserien som högsta mål varje säsong, och då blir man nöjd att dom målen uppfylls.
Förmodligen blir många skribenter förbannade på min inställning, men det får jag ta, har blivt ganska van att få på tafsen.
PS. Givetvis hoppas jag att jag har fel.

JAN LINDE


JAN
Kommentera

Sv: Laget
Tuborg: ett annant förslag:

Fransson

1: Karma, Bya, Arla, Mr. C, Tano

2: Blanck, Täng, Lindén, Wågen, Stoffe

3: Josef, Persson, Carlsson, Tom, Henke

4: Pelle, Bergström, Hall

På bänken lär få spela en del under hela säsongen: Gath, Sjögren, Ericsson och Jakobsson

Jag tror att Tano har så mycket mer att ge till denna säsong, han fick inte ut mer än 50% förra året, Mr C ska ju bara vara bra och Arla är ju inte så pjåkig han heller. Stoffe och Lindén vet vi vad dom kan tillsammans, kryddat med en grymt spelsugen Wåg. Tom på sin rätta plats ihop med spelskicklige Henke och sen vesslan Carlsson måste lyckas. I fjärde kedjan får Pelle hålla koll på ungdomarna, hoppas dom får spela en hel del.
Kommentera

Sv: Laget
Micke Gath, jag hoppas du läser mitt förra inlägg.
Jag vill se "killer" framför mål i dina ögon !
Kommentera

Sv: Laget
Jag tror Gath är en rejäl chansning, vad tror NI ?
Våga chansa hälften vunnet ? Å andra sidan lyckas han inte får han ju inte vara kvar (del i kontraktet inte sant ?).
Jag är mycket tveksam till Gath. Hoppas att jag har fel...
Ramsan är iallafall skön !!!
Kommentera

Sv: Laget
Tuborg: Det känns väl som att Gath har rätt mycket att bevisa INNAN han tar en plats i de tre femmorna ? Hall visade redan förra säsongen att han inte ger bort sin plats utan strid. Dessutom såg Tano fräsch och sugen ut på slutet. Detta kan bli spännande !!
Kommentera

Sv: Laget
Tuborg:
Oavsett vilken laguppställning, så blir det inte en som skrämmer skiten ur motståndarna. På pappret.
Kommentera

Sv: Laget
Hur kan man vara nervös inför näst nästa säsong? Då spelar vi givetvis i elitserien.
Jag skulle snart vilja veta när målet är att vara i elitserien igen.

Laget ska givetvis se ut så här:


1. Karma- Täng- Pelle- center- Arla

2. Persson- Byström- Matte- Wågen- Gath

3. Josef- Blank- Stoffe-Henke-Linden

4. Hall- Bergström-Tano.


Skulle nu Gath vricka vaden eller nåt liknande tar Kungen Hall hans plats!!!
Kommentera

Sv: Laget
Tuborg: Det ska inte va nåt ? i den första meningen.
Kommentera

Sv: Laget
Mygel: Tror helt klart Gath får plats i nån av de tre?
Och vilka skulle vilja ha rbks spelare från förra säsongen?
Tyringe eller Jonstorp??
Kommentera

Sv: Laget
Mygel: Ja men ja är desto mer orlig inför nästa. Endast Bergström har kontrakt nästa år med av forwardsen och han lär ju lätt få sticka om han fått ett erbjudande i från ES.
Kommentera

Sv: Laget
aiastellan: Jag är mer orolig över att GP har deklarerat att han ska spela med 3 femmor. Trist för min fjärde line o Gath :(

Med kontrakten kan man väl säga att man är lycklig att det skrevs två års kontrakt förra året så att vi inte tappade hela laget denna säsong.
Kommentera

Sv: Laget
Mygel: Din uppställning ser helt ok ut faktiskt.
Lite skador och det ser genast mer oroligt ut.
En annan noterbar sak är att 17 av de 22 signade kontrakten har
1 årskontrakt...
Det positiva är: misslyckas man=Hej då !
Det "negativa" är: Lyckas man=Fri att gå ? Laget kan försvinna...
Förhandlingsituationen tills nästa säsong blir intressantare och jobbigare... Dags att visa vad du kan JPP !?!?
Men som sagt förra årets säsong klingar inte 2 årskontrakt.
Vad tror ni ?
Kommentera

Sv: Laget
Mygel:

Starck-Mr:C-Lindén

Arla-Wågen-Tano

Carlsson-Henke-Gath

Pelle-Bergström-Hall
Kommentera

Laget
Nu är det nästan klart med laget så kanske man kan slänga in ett förslag till uppställning (gissar på att Nickes kommer snart)

Fransson (Jacobsson)

Arla - Ny center - Tano
Karma - Josef

Carlsson - Wågen - Eriksson
Blanck - Täng

Starck - Hammerstad - Linden
Persson - Bya

Pelle - Bergström - Hall
Mardin - Sjögren

Extra: Gath
Kommentera

« · 402551