1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27075 inlägg · 5185 ämnen

Laget

« · 402551 · » Till forumet


Sv: Laget
Thomas17Srsen:
Jag är inte spydig, men du upprepar ditt stora mantra om att Rögle inte är redo för elitserien på ekonomiska grunder.
Om nu Rögle skulle gå hela vägen, denna eller en annan säsong, så tycker jag du kan låta de ekonmiska bryderierna tas om hand av personer som är bättre lämpade för uppgiften än vi som skriver här.
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: OK, vi avslutar här och nu, så får vi väl se vad som händer längre fram.

JAN
Kommentera

Sv: Laget
Thomas17Srsen: Härliga konspirationsteorier du kommer med! NOT!!

Förstår inte riktigt hur du tänker när du anspelar på att jag egentligen inte tror att RBK kan gå upp och etablera sig, utan att jag bara säger så för att jag jobbar med RBK på olika sätt.

Jag kan garantera att 100% av mig tänker på samma sätt; RBK kan mycket väl gå upp och etablera sig i Elitserien.
Ordet "Elitserien" och "Rögle" har funnits i mitt huvud varenda dag i över 8 år. Jag lovar!

I övrigt tycker jag det är alldeles för mycket tragglande i gästboken nu. Inga konstruktiva diskussioner utan mest "Jan mot klabbet", som man brukade kalla det när man var liten och spelade fotboll.
Kommentera

Sv: Laget
OE:
Åja, nu handlar diskussionen åtminstone om Rögle och inte pingviner. Ett stort fall framåt...
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Jo det e klart ;)

Men när det diskuteras huruvida jag egentligen uttrycker vad jag tycker o tänker om saker, eller om jag bara skriver det jag måste - då tycker jag vi ser en ny bottennotering.
Kommentera

Sv: Laget
OE: OK Olof jag skall inte ta upp detta ärende igen, utan jag tror på det du skriver om att elitserien har funnits i dina tankar ända seden förra elitserie-perioden. Det var en trevlig upplevelse förra elitserieperioden som varade 4 säsonger, speciellt den 2 andra säsongen när man gjorde en massa fina resultat, bland annat 10-1 mot Djurgården uppe på Globen, 10-2 hemma mot MOO med Foppa, Marck
us Näslund m.m.
2 segrar hemma mot Malmö, 2 segrar borta mot Frölunda tillhörde ju inte vanligheterna att man vann på Scandinavium och sedan av kvartsfinalplatsen i SM-slutspelet. Sedan säsongen 95/96 som blev den sista, gjorde man bra i från sig fast att man hade tappat en hel del spelare.
Det var faktiskt så nära att man hade klarat sig på AIK,s bekostnad, man spelade oavgjort mot AIK båda gångerna, hade man vunnit en av dom matcherna så hade man klarat sig kvar den säsongen.


Hälsningar
Jan
Kommentera

Sv: Laget
Thomas17Srsen: Endast en poäng skiljde Rögle och AIK åt. Vill ni ha konspirationsteorier så var det Kaffesekten som lade sig i en match mot AIK på hemmais och såg till att AIK petade ner RBK.

RBK tog de poäng man borde. Men AIK överpresterade under de sista 4-5 rundorna. Tyvärr. Väl nere i Allsvenskan gick lite luften ur RBK. Men man kom i alla fall till Kvalserien.
Kommentera

Sv: Laget
OE: Håller med dig Olof den matchen såg konstig ut, om Löfbergs lila la sig, vet inte, men en sak är ju i alla fall säker, dom såg väldigt ointresserade ut, det kan man man inte komma i från.

JAN
Kommentera

Sv: Laget
Thomas17Srsen: Särskilt när man känner till Kaffeklubbens inställning till småklubbar. Det passade väl bäst i deras elitistiska vision om AIK klarade sig kvar.
Kommentera

Sv: Laget
OE: Man kan ju vara lite spydig också när det gäller Kaffelaget, har missat det givna SM guldet(i eget tycke) 2 år i rad och det gläder mig, Och när det gäller AIK var spelar man numera, jo i hockey-ettan kommande säsong.(Man skrattar!!)


JAN
Kommentera

Sv: Laget
Thomas17Srsen: Förtydligande.Jag skrev att Kaffelaget har missat det givna SM guldet(i eget tycke) 2 år i rad, ser kanske lite konstigt ut, menar i Färjestads tycke, kan tolkas i mitt personliga tycke, är bara tacksam att man har missat.

JAN
Kommentera

Sv: Laget
OE: Jag försökte dra igång en diskussion, men alla verkar tycka som mig i den frågan; att vi hellre ska lägga slantarna på en bra center än att dra hit Näsvall igen.
Kommentera

Sv: Laget
Mygel:
Jafyfan! Han floppade ju rejält när han var här i tre matcher.
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Se där. En som håller med mig ;)
Kommentera

Sv: Laget
OE: Rögle var ju inte speciellt bra sista matchen borta mot HV-71 8-1 i röven. Så rätt lag åkte ur..tyvärr..Det känns som om att det kommer att gå minst 10 år innan Rögle hamnar i elitserien igen..
Kommentera

Sv: Laget
gasolin: Ähh var inte så purken Otto. Ikväll spelar Danmark o Sverige o då kan du hänga några lemonader. Rögle finns i ES nästa säsong. Jag menar det är ju trots allt Rögle. Finns det något bättre lag?
Kommentera

Sv: Laget
gasolin: Nej det var ingen rolig match, var inte där, såg den på TV, rann i väg alldeles för fort, men jag trodde faktiskt att Kaffe-grabbarna skulle hjälpa Rögle genom att slå AIK, dom växlade dom 2 matcherna på TV, eftersom Rögles match blev ointressant i ett tidigt läge, så valde man att ha Färjestads match nästan hela tiden, som jag skrev i ett tidigare inlägg,Färjestad hade ingen motivation, det är därför jag har fått agg mot Färjestad, det är som OE skrev i ett inlägg, man ville ha AIK kvar,genererade mer pengar. Man kanske tyckte också att det var roligare att åka till Globen och spela än Ängelholm. Man kan ju också fråga sig vad Jörgen Jönsson tyckte i detta läge, när han insåg att sitt nya lag hade inte för avsikt att hjälpa sitt gamla??

JAN
Kommentera

Sv: Laget
Thomas17Srsen o OE

Att ni bara orkar.....
Hade vi vunnit våran match så hade vi varit kvar. Men vi var sämst när det gällde som mest, att sedan anklaga andra lag är ju ta mig f*n helt patetiskt.
Hur ofta händer det inte att motivation slår klass? Nej det är självklart "kaffelaget" som då INTE var den storklubb man är idag fel, för de vill ha de o de laget kvar men inte det.
Pinsamnt men sant så var det ju vi som sket ner oss :-(
Kommentera

Sv: Laget
Thomas17Srsen:
Hur var det nu får bara några få säsonger sedan. Rögle var klara seriesegrare i SHA, Troja och IKO kämpade om fjärdeplatsen. Rögle åkte till Ljungby och spelade som lallande fånar i den sista matchen. Troja knep fjärdeplatsen tack vare att man besegrat stora mäktiga Rögle.

Med ditt sätt att se det på, är Rögle alltså inte ett skit bättre än Färjestad vad gäller läggmatcher?
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Härligt Hoffnar...Pekka Virta träffade stolpen i sin första match..kanske ska ta hit honom igen?
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Du har varit väldigt vrång hela dagen i dina inlägg, har du bråkat med kärringen??

JAN
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Kan inte minnas att Rögle, Oskarshamn och Troja har spelat i super-allsvenskan samtidigt, däremot i allsvenskan i stort sett varje säsong, kan faktiskt inte´minnas detta, vilken säsong skulle det vara.??
Brukar ha ett bra minne,inget Alzheimer på gång.

JAN
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Jag får ta tillbaka mitt tidigare inlägg om att Rögle, Oskarshamn och Troja angående spel i super-allsvenskan, tydligen menar du med SHA, södra hockey-allsvenskan men jag undrar ändå vilken säsong det hände.

JAN
Kommentera

Sv: Laget
Thomas17Srsen:
Det hände 00-01 att med din teori .... vi lade oss mot Troja. Därför att vi förlorade med 6-2 Tingsryd gick med oss tack vare det o ugglorna missade.
Vi ville ju hellre ha med oss TAIF än IKO ....
Kommentera

Sv: Laget
Joinzzon: Hej, det var inte jag som skrev att Rögle la sig mot Troja, utan det var signaturen Hofnar.

JAN
Kommentera

Sv: Laget
Thomas17Srsen:
Vad skrev du tidigare idag angående "kaffelaget" då?
Det är ju det hela den här tråden går ut på, tack vare att DU påstod att FBK lade sig.
I.s.f är ju inte vi ett dugg bättre eller?
Kommentera

Sv: Laget
Joinzzon: Du måste läsa på bättre, det var inte jag som satte i gång Färjestads lägg heller, det var signaturen O.E, jag fortsatte sedan vidare det erkänner jag.

JAN
Kommentera

Sv: Laget
Thomas17Srsen:
Ja jag ber om ursäkt för att jag påstod att det var du som startade det. för det var som du säger OE som gjorde det.
Men du hakade på hans resonomang o nu står vi här med att Rögle i.s.f inte är det dugg bättre själva.

Självklart så lade sig varken FBK eller RBK det borde du väl begripa.
Kommentera

Sv: Laget
På tal om laget har vi nu en ny landslagspelare i laget. Alexander Täng är utagen till Juniorlandslaget som ska spela fyra träningsmatcher i USA på försäsongen.
Kommentera

Sv: Laget
Joinzzon: Äh, tagga ner några hekto! Ta inte allt så jäkla gravallvarligt. Var finns glimten i ögat?

Jag startade snacket med tydlig ironi apropå konspirationsteorier. Jan Linde anklagade mig som bekant för att bara säga det jag måste eftersom jag arbetar för RBK.


Från det ena till det andra: Spelar Otto i Listorp? Det såg ut som om han gjorde mål senast för dem i femman...
Kommentera

Sv: Laget
OE: glimten i ögat och förståelse för ironi har aldrig funnits i denna gästbok, här läser vi rätt av vad som står och tolkar det precis som det står....
Kommentera

Sv: Laget
OE: Ja, Otto spelar i Listorp detta året! Han har övergett Råå!
Kommentera

Sv: Laget
Joinzzon: Vi lägger ner detta nu, vi har olika åsikter när det gäller Färjestad alt Rögles läggmatcher, leder ändå ingen vart, man kan ju säga att det är historía nu.

JAN
Kommentera

Sv: Laget
Ebbe: Riktigt skojsigt att vår nya backtalang ska lira igen. Tydligen så är han en av de mer rutinerade lirarna i Småkronorna med sin 50 landskamper. När är det dags för Bergström att gå in i Småkronorna?

Blev Otto köpt av Listorp eller? "Inget hjärta bara pengar...."
Kommentera

Sv: Laget
Mygel: Bergström har chansen att slå sig in bland småkrorna i höst.
Kommentera

Sv: Laget
Mygel: Klart jag ble köpt, sålt mig som en h--a..
Allt för pengar...
Kommentera

Sv: Laget
Mindreader:
Nu är du dum, eller så hade du bara otur när du tänkte.
Vad drar du för likhetstecken mellan Pekka Virta och Fredrik Näsvall, eller på vilket sätt menar du att jag gör det?
Kommentera

Sv: Laget
Thomas17Srsen:
Du har en väldans otur när du tänker Jan. Precis varenda gång.
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: jag har bara sett Pekka lira i några få matcher, vi har bara sett Näsvall i några få, han är ingen guds gåva till Rögle fansen, han är absolut en duktig Wingman, men det är en center vi behöver..ytterforwards har vi till förbanelse ju. eller?
Kommentera

Sv: Laget
Mindreader:
När sa jag att Näsvall är Guds gåva till Röglefansen?
Du är så helvetes nyanserad Mindreader, att jag nästan blir mörkrädd!
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Svart eller vitt, gråzoner finns inte. Det ända du tjatar om är ju Näsvall, e det inte Näsvall så är det Näsan... sen var det inte du som sa att han var gudsgåva lr inte...det var jag!!!!!

Vi har olika åsikter i fallet Näsvall, må så vara. Jag ansesr att det inte är den typen av spelare vi behöver, han är absolut en duktig hockeyspelare...men ingen center, som jag anser att vi behöver!!!
Kommentera

Sv: Laget
Mindreader:
Det är i ytterst få inlägg som jag nämnt Fredrik Näsvall. Visa det inlägg där jag kallar honom Näsan? Jag tror du blandar ihop mig med en massa andra skribenter. Du har otur när du tänker.

Men lika gärna som jag skulle vilja se honom i Rögletröjan, blir jag förbannad på skribenter "som hört någons kompis säga att han läst någonstans" om alla dessa påhittade rykten kring Näsvalls person.
Kommentera

Sv: Laget
Näsvall var bra när han var här, absolut. Iallafall i hemmamatchen då allt var kört och han kunde spela utan press och krav. Tycker på ngt sätt att Näsvall diskussionen bör läggas ner.
Sååå j-ä bra är han väl inte ? Döma efter det lilla vi såg är i mina ögon lite överdrivet. Men jag kan ha fel.
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Vi övar tekning hela sommaren och tar senare en plats i boxplayteamet. Våldsam show !
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Eller du som "snabbskrinnare" och jag som "hårdtacklare"...
Kommentera

Sv: Laget
aiastellan:
Visst kom Näsvall hit och glänste när allt redan var kört. Hur svårt kan det vara då?
Tja, det säger egentligen mer om Rögle än om Näsvall. Men stopp å belägg, nu blev jag en sån där "patetisk" jävel som springer omkring och gnäller om Näsvall igen. Herregud! Att jag bara orkar?
Kommentera

Sv: Laget
aiastellan:
Boxplay är skittråkigt! Bara försvar. Jag tränar hellre på att köra över målvakter i PP, sätta klubban i skrevet vid sargen samt att gnugga motståndare på näsan med öppen handske.
Teka du, så gör jag det andra...
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Låter som man vill undvika dig i en mörk gränd en lördagskväll;=)
Med tanke på vad för slags träning du föredrar..

AIAStellan: 1566meter inte dåligt va!!!!!

hade bra Rögleiter
Kommentera

Sv: Laget
Beckis:
Jag är fullständigt livsfarlig. Vänner till mig brukar sätta upp en bild på mig vid öppna spisen, för att skrämma bort barnen från elden.
Exemplen jag radade upp är inte min egentliga träning, det är bara sånt jag gör när jag softar lite. Du är välkommen att titta på när jag tränar, se till att bära ordentliga skydd bara.
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Har fakriskt problem med att få ungarna att fatta att de inte skall vara så nära eldstaden...Skicka bilden ASAP =)

Trevlig midsommar..
Kommentera

« · 402551 · »