1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

lej

« · 320658 Till forumet

lej
Har en hälsning från Lasse:
Han har stora burkproblem och har inte lyckats logga in utan fått nöja sig att läsa som gäst. Problemet ska lösas och då är han tillbaka här!
Kommentera

Sv: lej
Belix: Lasse har nog värre problem än dom med burken att lösa. Antingen visar han vem som är Kapten på skutan eller flyr han i en av livbåtarna. Ring Lööv Nu!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Klarsynt 65a: Han är säkert medveten om detta och det jobbas säkert på många fronter för att komma till en vettig lösning.
Glöm inte 30/4 en ödesdag för många föreningar. Vad som än händer får inte ekonomin äventyras det är den bistra sanningen och att då skulla ha in fler i den administra delen ter sig för mig som en onödig utgift måste vara bättre att satsa på spelare.
Kommentera

Belix: Du har fel fel fel. VEM HAR SAGT NÅGOT OM FLER I DEN ADMINISTRATIVA DELEN? Att flytta Rogge fån kansliet till en backplats innebär motsatsen. Lööv kan nog verka ganska ideellt om vi trugar. Det misslyckade gänget i sportkommitten kan i stället ägna sig åt det dom är bäst på, nämligen att sponsra. Jag säger det igen, åskådarna är Rögles största tillgång och dom är inte nöjda. AGERA!!! Vi är ett flertal av de större sponsorerna som redan beslutat hoppa av till nästa år om inget händer. Årets RBK är som hämtat ur TV-såpan BLÅSNINGEN.

Upprepar; Ny Sportkommitté, ny tränare och två backar, NU!

//"Mer än 500 matcher på näthinnan"
Kommentera

Klarsynt 65a: Varför skulle vi flytta Hansson????? Det är bland det bästa som har hänt klubben på länge att vi har fått en heltids anställd marknadschef. Rögle kan ju på detta sätt sälja sig ännu mer och därmed bibehålla sin satsning. Skulle inte tro att Rogge skulle kunna göra så mkt mer på isen just nu. När det gäller sportkommittén så är det Waltin som har slutordet om vilken spelare som skall bevakas eller värvas. Detta hade han som ett krav när han skrev på Rögle, så jag vet inte riktigt vad Lööv skulle kunna göra där.
Kommentera

Mygel: Marknadssidan ska skötas ideellt. Kostnaden för en heltidsanställd MCH kan tyvärr ej motiveras eftersom de flesta sponsorer är befintliga och ställer upp så länge det sportsliga är uppåtgående. Hansson hade gjort mest nytta på isen, en kombination mellan spel och marknad, OK, men tyvärr ej som heltid på kansliet. Det är ej rinligt att 20% av reklamintäktrna går till marknadschefens lön, speciellt om dessa ej ökar med mer än 20%.

Vad Lööv kan medföra är styrning och direktiv till Waltin. Vem anställer en kille som kräver att få bestämma allt???? Det är styrelsen som styr, det framgår av namnet. Vi saknar idag en sportkommitté värd namnet. Med rätt personer där hade vi ej varit i dagens situation. Ett första naturligt steg är självklart att starta förändringen där.
Kommentera

Klarsynt 65a: Med all respekt för den erfarenhet du har, kommer jag att rgumentera mot dig. Att Lööv inte längre ingår i styrelser och markandskomitterna beror på att han vill ha betalt för detta i fortsättningen... Därför tackade Rögle nej, kanske med tanke på 30/4, men det vill jag låta vara osagt.

Dock tror jag inte att du tänker längre än din näsa räcker, i vissa lägen. Visst måste det göras ändringar i laget, men att plocka in X antal människor i olika kommitter, 2 nya tränare, och kanske ett gäng spelare... Det kostar mycket pengar, det är bara att inse. Men om jag uppfattar dig rätt så sponsrar du, och eftersom du är en av de som skriker högst efter förändringar, så kanske du betalar för det med?
Kommentera

Klarsynt 65a: Den som snackar om fler i den administrativa delen är ju du. Har du svårt med minnet så får du läsa vad jag svarde på för inläggjag har inte svarat på alla dina inlägg jag svarade på det i tråden lej

Var du i det inlägget hittar din tanke på att Roger ska från kansliet till backplats vet jag inte men i dítt inlägg fans enbart en administrativ bemanningsökning.
Så fortsätt du att skrika hit och dit det ter sig enbart löjligt det finns fler åsikter än dina det innebär inte att dina är fel. Så antingen får du aceptera att alla inte tycker som dig eller så får du ha en egen gästbok som ingen annan får skriva i.
Sen gör du dig till talesman för "flertal av de större sponsorerna"
Ja det är ju tråkigt om ni känner så för sponsorerna är viktiga för vårt lag
Jag tycker:arbetsro för Sportkommitté, tränare och spelare
Kommentera

« · 320658