1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Leska

« · 218242 Till forumet

Leska
Är det inte läge snart att börja rycka i Leska? Han har ju tidigare sagt att han vill spela i Sverige o då i Rögle.
Kommentera

Sv: Leska
Mygel: Jag har för mig att han sa att han vill spela för Rögle i Elitserien...
Vi får väl vänta med att rycka i honom till efter Kvalserien.. :-)
Kommentera

Svenne: Vem fan är Leska??
Kommentera

kalasklas: En tjeckisk lirare som spelade i Rögle när han var yngre. Förra året ansågs han vara Europas bästa hockeyspelare. Han har tidigare sagt att han gärna vill komma och spela i Sverige och då i Rögle igen (fast med det kravet att det skulle vara i elitserien).
Kommentera

Mygel: Nja Europas bästa spelare är nog lite till att ta i. Toppade Tjekiska poängligan i fjol men sen fåt vi nog hålla där. Borde i så fall spela i NHL om man var så bra OCH drömmer om spel i RBK.
Kommentera

Rögle bengan: hehe, jo det är nog sant. Men vann han inte något pris eller nåt? Eller var det några reportrar som skrev om det efter det att han hade dominerat i det tjeckiska landslaget under några landslagsturneringar
Kommentera

Rögle bengan: Han är en av de absolut bästa europeiska spelarna. Enda anledningen till att han inte spelar i NHL är att han vägrar lägga så många timmar i gymmet som de kräver. NHL vill ju som bekant så gott som uteslutande ha 90 kilos paket.
Leska spelar för "Old time hockey". Han brinner för liret och vägrar bli en kantig biff bara för att NHL vill det.
Kommentera

OE: Va det gäller vikten så "snittar" nog RBK oxå )90+ Nej pågar Leska åkte till Italien för att spela där för pappa var tränare där ner då,kan va Frankrike oxå. Det är ju många år sen men visst han är jätte duktig men när han var här så var han inte något för elitserien och gjorde vissa bra matcher med J20 men var inte bättre än många andra. Så då är det bara att rätta mig.
Kommentera

Rögle bengan: Smaken är olika. Men enligt vad jag kommer ihåg var han i en egen division. Hinke säger även att han snurrade med Rögles Elitseriebackar på träningar då.
Tror han hade varit en grym spelare att ha!
Kommentera

Rögle bengan: Leska var grym, han var i en klass för sig själv i sina bästa stunder, ännu en spelare som försvann.
Kommentera

« · 218242