1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Man undrar varför...

« · 54051 Till forumet

Man undrar varför...
Hur kan det komma sig att inte MR. Polis tog dessa huliganer som var med i Nyköping? Eller gjorde dom det? Jag vet ej det nämligen..
Isåfall borde ju de ha koll på vilka det var och på så sätt porta dessa "supportrar" från arenorna...

Rögle - I med och motgång!
Kommentera

Sv: Man undrar varför...
...folk jämt ska lägga ner 90% energi på att klaga över domaren och hata MIF och endast 10% på något så kreativt som att heja på Rögle?

Många verkar redan ha glömt vad som sades i början av säsongen: Spelarna vill ej ha hat mot domare och MIF utan vill istället ha 100% Röglekärlek! Har alla glömt det redan?

Sluta hata, börja älska och lev lite längre!
Kommentera

OE: Jag vet inte precis om 90% av energin läggs ner på att hata domare o MIF, men visst har vi vissa sånger o ramsor för detta. Men de flesta av oss (där skulle jag säga 90 - 95% av fansen) ser detta med glimten i ögat. Att ogilla MIF är mer eller mindre ett måste nästan för en Rögle-fan, just av den anledningen att det är tradition o kult. Det är precis som att tex en AIK:are kan inte hålla på DIF, en Roma supporter kan inte hålla på Lazio etc etc
Att domaren ofta har en svettig match i isladan har oxå blivit något av en tradition. Rögles publik är engagerad o det är oftast ett starkt publik tryck i isladan o det ska vara tufft för både motståndare lag o domare att vara där, men då snackar vi inte att de ska frukta för sina liv precis. Det är där problemet är. För det finns vissa människor, som de i Nyköping tex, som inte har utvecklat sin intelligens sen dagis åldern som inte kan se skillnad på när det är på skoj o när det är på riktigt, precis som småbarn. Jag skulle säga att de flesta personerna i Rögle klacken förstår det ROLIGA i ramsorna och att de inte menade att tolkas bokstavligt eller förvandlas till handling. :)
Kommentera

Håller med Mygel fullständigt. Folk som inte fattar att man inte menar bokstavligt med ramsorna får faktiskt skärpa sig. Det är ju en del av supporterkulturen och även för spelarna själva att man man skall "hata" motståndaren under matchen. Tror folk tex att Pelle Svensson hade tryckt upp näven i ansiktet på en Löven-spelare om han träffat denne ute på en gata i Sthlm?? Knappast. Jag har många kompisar som håller på helt olika lag kontra mig (MIF, MFF, Man U) etc och jag har inga som helst problem med att "hata" dessa lag och deras supportrar på själva arenan men utanför är det föreligger givetvis inte det minsta hat.

Att sen 90% av ramsorna skulle vara hatramsor kan ju personen som skrev detta direkt glömma. De mest frekventa ramsorna och de som piskar upp stämningen, tex "Rögle, vi ger oss aldrig, osv är ju alltid "heja-ramsor".
Kommentera

åk och se ett derby mellan man c och man u och se ifall där inte finns några vakter...och kanske blir det la lite box där...sån är vår lilla värld när det finns rivalitet!!!heilningar ska bort och låt allmänheten vara ifred!!!men bjuds det upp till dans så står vi inte och tittar på!!!
Kommentera

Klart jag fattar att man inte ska ta ramsorna bokstavligt! Man é ju inte dum i huvudet!

Jag skrev aldrig att 90% av ramsorna var hatramsor, vad jag skrev var: 90% av ENERGIN läggs på domaren och MIF.

Var och en får tycka som den vill, men jag ser inget som helst kreativt i att stå och skrika på domaren, motståndaren eller MIF (som inte ens är i hallen!).

Slutligen vill jag säga till MR Ventura: "Folk som tycker att negativa ramsor är kreativa får faktiskt skärpa sig!" Kanske behöver de tänka över sin tillvaro och komma i harmoni med omgivningen...
Kommentera

« · 54051