1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Matchen

« · 294897 Till forumet

Matchen
Konstig match.. Gjorde byström mål eller? fattade inte riktigt.. hörde inte allt vad speakern sa.. nån som vet? ha det.
Kommentera

Sv: Matchen
HasseT: Jag vet inte om Byström gjorde mål eller ej, men kan målvakten ha gjort något som störde Byström så att det automatiskt blir mål?. Speakern sa att Rögle ville byta straffskytt eftersom straffen skulle gå om. I övrigt så var det en dålig match av Rögle.
Kommentera

Kan inte ha blivt många poäng i tipparligan idag. Usel publiksiffra. kommer väl inte bli mer efter den här insatsen heller.. Lustigt mål på slutet!
Kommentera

HasseT: Eftersom Mörrums målvakt slängde klubban blev det automatiskt mål. Ena linjedommaren sa till speakern när de andra två dommarna hade gått ut att de diskuterade om Rögle kunde få byta straffläggare.
Kommentera

Ebbe: Enligt Waltin på presskonferensen handlade diskussionen enbart om det skulle vara mål eller inte.

Annars är det mycket positivt om denna matchen. Usel insats av Rögle och en fenomenal insats av Peter Johansson i Mörrums kassen.

Någon annan än jag som får vibbar av Lars-Fredrik Nyström hockey när jag ser hur Rögle spelar nu?? Varje anfall startas ju av att hela femman går ner i försvarszon för att därefter anfalla på linje. Under Melin fick vi massvis av mål genom att en eller två forwards låg o lurade uppe vid blå för att ta emot en pass genom mittzon.

Jag trodde torpedhockeyn skulle vara offensiv? Som det ser ut just nu så är det en sämre variant av Nyströms spelsystem utan den viktiga defensiva biten.
Kommentera

Sämsta jävla skit jag har sett på många år. Blir inte Mörrum sist i denna serien så är det mycket märkligt. Jävla Div3 match.
Skärpning för fan.
Kommentera

Junior: Var du på matchen??? Trodde du stannade hemma för att se damfotbollen*s*
Kommentera

Belix: Fotbollen började 19.00. Men såhär i efterhand kunde jag lika bra åkt och tittat på Div7 matchen Bk Boll - Hjärnarp
Kommentera

Junior: Är det Bk Boll som är laget i ditt hjärta kanske? Men det är klart, män i kortbyxor kanske tilltalar dig ;)
Kommentera

Mygel: Dagens match var inte mycket att hänga i julgranen. Tyckte att Arbogamatchen var dålig men det här var ännu sämre och då syftar jag inte enbart på resultatet. Tycker att anfallen går alldeles för långsamt så motståndarlaget hinner ställa om till försvar och vi får nästan aldrig några frilägen utan precis som du skriver så startar nästan alltid anfallen med att alla spelarna är på linje i egen försvarszon. Inte konstigt att det blir svårt att få några riktigt bra lägen framför motståndarkassen då. Sen så fungerade inte spelet i powerplay heller. Tycker att Rögle borde fått in minst ett mål idag med tanke på hur många utvisningar som Mörrum drog på sig. Speciellt när man fick spela ganska länge fem mot tre.

Känns som Rögle har varit väldigt mycket upp och ner hittills under säsongen så man får väl hoppas att spelet snart börjar fungera bättre så det blir mest upp i fortsättningen.
Kommentera

Nu e reportaget på plats.
Kommentera

Mygel:
Det är ju uppenbart att Waltin förväxlat sina pärmar i flytten till skåne.
Han skulle tagit med sig den märkt "Torpedhockey", men av någon anledning blev det den märkt "Sjunkbombshockey".
Kan inte någon upplysa honom?
Kommentera

Håller med alla att detta var riktigt skräp ifrån Rögles sida. Men laget har sagt förut att det tar lite tid innan det sitter där. Men mörrum ska man för f-n slå utan klubbor (nästan iallafall) . håller med dig mygel att det påminner om Nyström för tillfället men jag tror att detta kommer att bli jävligt bra till sist!

Och till alla er som inte var där: ni missade ingenting förutom att det avgjordes på en straff som inte gick i mål...

Nya tag nu mot Västerås på onsdag så kanske hallen blir lite mer välfylld på fredag då Iwarsson o måssa kommer på besök! det ska bli intressant..

Rögle, nu måste ni ta er i kragen och visa att ni kan spela hockey!
Kommentera

Sumo: Pinsam tillställning igår, men man får ju vara nöjd med det lilla. Det blev ialla fall 2 p. Om det är någon gång RBk skall göra djupdykningar så är det nu. Som sagt man får vara nöjd med det lilla!!!
Kommentera

fritte rbk: Man kan aldrig vara nöjd när en matchs höjdpunkt utspelar sig i dommarens omklädningsrum. Publiken har rätt att kräva mer än det som bjöds i gårdagens sömnpiller. Vill man ha mycket folk på läktaren finns där inte utrymme för sådana matcher som den i går.
Kommentera

Belix: för att spinna vidare på såpa-temat, kanske en kamera, i omklädesrummet, kopplad till en storbildsskärm vore något. bara så att vi verkligen ska kunna veta vad som händer i matchens avgörande skeden.....
Kommentera

Hofnar: Vi ska nog inte vara för taskiga mot Waltin, han har ju som han erkänner, noll koll på motståndarlagen (av förklariga skäl) och kan inte
lägga upp nån speciell taktik. Är sen killarna inte ett dugg intresserade av att spela "höghastighetshockey" så blir det ju inte lättare att vara Ch
heller.
Tittar man på Mora-matchen såg man att både killar o taktik fungerade
och alla var glada. Vi får nog vara beredda på att det blir en del sunkiga
matcher framöver, men håller vi oss på rätt sida strecket innan jul så kan fortsättnngen bli jättefin. Att alla killarna börjar om i egen zon är ju en sanning med modifikation, tycker att många ggr så står en vid offensiv blå o klappar med klubban men då är det ju oftast ingen som ser han.
Vad man däremot kan undra är att det kanske har varit för få träningsmatcher, för samspelet är ju inte direkt lysande f t f, men den som lever får se.
Kommentera

qp: Det tar tid att spela in ett nytt system, när det väl fungerar, och då kommer RBK att bli svårslagna. Så tålamod gott folk. Är fortfarande 27 omgångar kvar och det räcker ju med att ta 4 de platsen för att gå till super-allsvenskan. Är ju inte så viktigt att vinna allsvenskan, bättre och spara krutet till super-allsvenskan, det är ju då egentligen säsongen börjar,
blir tätare och spännande matcher och mer publik i hallen.
Jag tror personligen att det kommer att minst lika bra som förra säsongen, som bekant blev det kvalserien. Kommer RBK till kvalserien så tycker jag man har lika stor chans att gå upp även om det tillkommer 2 elitserielag till kvalserien.
Som sagt vi får se vad som händer.

Hälsningar
Jan
Kommentera

Thomas17Srsen: Ja, nu ska vi inte vara för gnälliga, det blir ingen bättre av. Visst, dom spelade uselt igår men ett sånt här spelsystem tar tid att spela in och ingen av spelarna har spelat det förut, bara Waltin kan det utan och innantill, men han spelar ju inte. Laget räknar ju själv med att det tar 10-15 matcher innan det sitter ordentligt, så vi får lita på dom.
Samtidigt skiter jag fullständigt i om dom blir etta eller fyra i serien, låt det här ta tid, bara laget tar sig till SA. Detta blir säkert bara bättre och bättre, det tror jag i allafall och jag hoppas att det blir så.

Nu ser fram emot veckans matcher och framför allt mötet mellan Forsberg och Kåberg på fredag. Och kom ihåg, låt det här ta sin tid...Waltin stannar i Rögle tills det att han har tagit upp laget i elitserien, så håll ut gott folk!!
Kommentera

Thomas17Srsen:
"Är ju inte så viktigt att vinna allsvenskan, bättre och spara krutet till super-allsvenskan, det är ju då egentligen säsongen börjar,
blir tätare och spännande matcher och mer publik i hallen."
Både ja och nej.. då kan man ju säga att man lika väl kan strunta i att gå på de allsvenska matcherna för då sparar ändå Rögle på krutet, varför slösa pengar på några som inte gör sitt bästa och se skithockey? Publiken vill se bra hockey, vunna matcher m m.
Men de behöver ju inte stressa ut sig totalt så dom inte klarar sa och ks.
Kommentera

HasseT: Din slutledningsförmåga är enorm! Lag som slutar 1 - 4 i SHA
bör troligtvis vinna fler matcher än de som kommer 5-10. Men eftersom du vet vilka som blir "skitmatcher" redan nu så behöver du ju inte gå på
dessa. Sen en sak till, det finns många sätt o vinna resp förlora på, alla
behöver inte vara som ex.vis igår. Annars finns det ord för sådana som bara vill se vinstmatcher d v s medgångssuppar!

Dom kan alltså t o m vara "heros" även vid förlust (om dom gett allt)!!
Kommentera

qp: Läs vad jag skrev en gång till. Om folk vet att Rögle inte gör sitt bästa så tror jag inte att folk lika gärna går? eller vad tror du? Jag snackade överhuvudtaget inte om SA...
Jag går på alla matchen hur Rögle än spelar.
Kommentera

HasseT: Jag tänkte väl det, du e ju ingen medgångssuppe! Men nog tyckte jag att det stod sa o kval, sist i ditt inlägg;;;)
Kommentera

« · 294897