1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Matchen på onsdag...

« · 302160 Till forumet

Matchen på onsdag...
kan komma att flyttas...på kanskliet sa de att det är osäkert om matchen kan genomföras...alternativa hallar är HHC´s hemmaarena eller i Växjö...alltså det få inte bli växjö, så de vänder på det, i såna fall, blir ju matchen den 24 hemma...iNTE ALLS LIKA KUL!!
Kommentera

Sv: Matchen på onsdag...
Fransson: Får verkligen inte hoppas att borta matchen mot Växjö blir ändrad! Och spela i Helsingborg..? Nej nej nej...
Kommentera

Ebbe:

Spelar matchen MYCKET hellre i Helsingborg än att byta fredagsmatchen!! Den får man ju bara inte gå misste om!

Vad är det som orsakar en möjlig flytt??
Kommentera

FredrikPP: Det har snackats om ett läkage med amoniak då är det väl kylrören eller något i samband med kylaggregatet. Men detta är enbart hörsägen inget jag har fått bekräftat från off håll
Kommentera

FredrikPP: Hej, tror att det handlar om aggregaten, lördagens och söndagens junior matcher fick ju också flyttas till Jonstorp och Tyringe..
Skulle matchen spelas i Helsingborg, så blir det klabb för dom personer med sittplats-abonemang. finns inte så många sittplatser i Olympia-rinken. när den gamla hallen brann ner 1982 , fick matcherna spelas i Helsingborg, och då gick det till på det viset, att personer med sittplats-abonemang fick sitta varannan match och ha ståplats varann match, men nu handlar det förmodligen om en match.

Hälsningar
Jan
Kommentera

FredrikPP:
Vi fick ett läckage i fredags innan matchen och har varit tvungna att tömma hela systemet över helgen men jag kan dementera att vi skall spela i Växjö po onsdag. Vi tror att matchen skall spelas i ishallen men har garderat med att ha Helsingborg som reservarena om man inte blir klar med reparationen.
lasse
Kommentera

lej: Tackar för snabb info från officiellt håll så vi slipper en massa spekulationer
Kommentera

lej: Man tackar för infon! Då är det bara att vänta och se, vi håller tummarna att allt löser sig!
Kommentera

...och skulle det nu bli Olympiarinken så sitter man rätt säkert + att jag har krälavstånd dit.
Kanske läge för en "mitt-i-veckan-fest" i så fall.
Kommentera

Hofnar: Hur många ryms i ladan i Helsingborg? Lakersföljet lär väl bli några hundra. Tänkte för ett ögonblick åka med deras buss neråt, men tror inte att de skulle släppa ombord en röglesupporter, så det är nog bäst att köra själv :)
På tal om poplag, så liknades Halmstad för något år sen vid en kringresande Siegfried & Roy-cirkus. Nu är det inte så mycket med Roy, sedan en tiger höll på att käka upp honom härom dagen.
Även om de inte blivit uppätna direkt, så är det väl inte samma glamour runt det poplaget längre.
Kommentera

Patrik: Hej. Ca 2.000 personer, så det kan bli trångt.

Hälsningar
Jan
Kommentera

Patrik: Olympiarinken tar 2098 åskådare varav 462 sittande.
Kommentera

Det var synd att Rögle tappade i slutet men att komma tillbaka i sudden och vinna tycker jag visar vilken god lagmoral som finns i gänget. Trots tappade poängen så var det ett fall framåt bortsett från tredje perioden men med den kämpaglöd som finns i laget så ordnar detta sig till slut.
Om nu Rögle vinner veckans tre matcher (som absolut inte är någon omöjlighet) så är man med i toppen igen. Så nu är det upp till bevis för oss i publiken och visa vårt stöd o hjärta för klubben, då är vi defenitivt med i toppen igen.

Vi ska aldrig ge upp!!!!
Kommentera

Pommer: Med tanke på utrymmet i slutet av ditt inlägg kan man ana att du har en vit vecka, höhö...
Kommentera

Isen är på plats men nu ska den bara hinna byggas upp!

Men annars är kanske det med att spela i Hbg ingen dum idé.. kanske alla Helsingborgare som alltid var på Rögle förr skulle kommit och skapat en riktigt bra stämning o få suget tillbaka!
Kommentera

Sumo: jag personligen tycker det är bättre att de masar sig till ladan i Ängelholm och får suget tillbaka där.

Hemma är alltid bäst
Kommentera

fritte rbk: det är i och för sig sant men du såg vilket intresse det gav i Hbg när Rbk spelade i Hbg på 80-talet.

Men det bästa är ju helt klart att spela hemma för knappa 2100 lär väl inte räcka på onsdag! Då det kommer minst två bussar med växjöfans.
Kommentera

Sumo: Tyvär var jag inte lika intresserad av rögles framfart då som jag är nu. (läs min presentation).
Kommentera

Nu är det definitivt bestämt. Matchen spelas i Ängelholm! Kylanläggningen är lagad.
Kommentera

Sumo: Enligt Växjös supportras hemsida kommer endast en buss med plats för 50 personer avgå från Växjö.
Kommentera

Dom inser väl att Rögle kommer att köra över dom sedan dom kanske såg träningsmatchen!
Kommentera

Sumo: Kanske det men det är engentligen bättre med mycket Växjö fans i ladan. För de ger Rögle högre inkomster..
Kommentera

Ebbe: men så mycket mer ger det inte, men i dessa tider så är det ju viktigt med alla pengar Rbk kan komma åt.!
Kommentera

Ebbe: Jag lovar att vi kommer betydligt fler nästa gång fre 14/11...
Kommentera

Sumo: Jag e nog lite bakom, men vad är det för speciellt med att möta ett nykomlingslag som Växjö som ligger en evighet härifrån??
Kommentera

« · 302160