1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27077 inlägg · 5185 ämnen

NHL-strejk. Kenny Jönnson

« · 399133 Till forumet


NHL-strejk. Kenny Jönnson
Tjenare!

Är det någon som fått en antydan på vart Kenny spelar om det blir strejk i NHL? Finns det någon annan möjlig spelare som kanske kan välja Rögle?
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
reinraus: tror du att en nhl spelare går till allsvenskan?
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
reinraus: tror du att en nhl spelare går till allsvenskan?
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
reinraus: Kenny har sagt i intervju att han förmodligen väljer att vara ledig.

Mathias Tjärnqvist verkar vara desto mer trolig. Daniel har sitt hus i STHLM-s närområde.

Men till syvende och sist kommer allt handla om vilket pris det kostar att försäkra en NHL-spelare.
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
OE: M Tjärnqvist ligger närmast då.
Frågan är om det är lönt att ha honom på hösten när RBK möter en massa korplag. Förmodligen drar NHL igång igen till våren när RBKs motstånd blir tuffare...

Annars hade han varit ett bra tillskott i truppen. En rejäl forward är väl vad som behövs.
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
TiK: Det handlar ju inte om Kenny vill spela i allsvenskan, utan om han vill spela för sin moderklubb, svårare är det inte!!! Han behöver inte spela för pengar.
Sen handlar det nog mest om försäkringsfrågan, vilket verkar bli en dyr affär för klubbar som är sugna på att ha en Nhl kille i laget, men jag tror att Zetterberg kommer spela i Rögle, hans tjej är ju härifrån... ;=)
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
Mindreader:

Om det vore så väl...

Ok alla ängelholmstjejer! Starta ragga på sudden o foppa o norström nu då!!
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
reinraus:

Kan inte RobinsonEmma dumpa RobinsonMille o ragga upp Brett Hull?!
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
Mindreader: Mycket vill ha mest, det verkar tyvärr stämma för Kenny.
Varför hade han annars nobbat VM (lite pengar) varje år samt överhuvudtaget ens funderat på att INTE hjälpa sin moderklubb?
Och Jörgen ska vi inte ens tala om. Dåligt att han inte avslutar i RBK inför den publik som lyfte fram honom till den spelare han är idag.
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
OE: Kenny har nobbat vm konstant sen han blev bänkad och ersatt av Leif Rohlin med argumentet att dom behövde en starkare back, i år fick han och gumman en liten bara nån månad innan vm, så jag kan förstå att han inte var så sugen. Kenny kommer att spela i Rögle.

Med Jörgen är det en helt annan femma, det är inte han som bestämmer vart han spelare, det är allmänt känt att han får göra som han blir tillsagd!
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
Mindreader: Självklart hoppas jag också att Kenny hjälper RBK under NHL-strejken. Kan inte se varför han skulle spela någon annanstans istället. Han har ju pengar redan, och brinner man för Old time hockey är moderklubben alltid nummer 1.
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
Mindreader:

NYI har ju 4 starka backar (Harmlik, Niniima, Aucoin, Jönsson) så Jönsson kommer lite i skymundan. Tradingrykten pekade på att ev Hamrlik skulle lämna laget för att backsidan var stark nog redan. Så blev inte fallet och fortfarande står islanders med 4 tunga backar.

Jönsson har ganska mycket spelatid iaf men det kunde varit betydligt mer om han varit i ett lag med färre bra backar.

Kanske tröttnar han och vänder hem innan han är alltför gammal.
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
reinraus: Kenny räknas som en av dom 2 bästa defensiva backarn i Islanders, så att han kommer i skymundan kan jag knappast hålla med dig om, dom som vet och kan hockey, vet vem kenny är!
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
Mindreader: Jo, Niniima och Aucoin får ses som främst offensiva backar med Hamrlik är komplett både offensivt och defensivt (trots att det dröjde halva säsongen innan han satte första målet...)

Så offensivt är Kenny nr4.
Defensivt är han nr 2 av dessa fyra som du säger.

Vad jag menar är att om han hade spelat i t ex edmonton hade han nog varit 2:e offensive back efter Brewer
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
reinraus: Niinimaa, Aucoin, Hamrlik ska alla tre förhandla nya kontrakt i år. Inte säkert att att alla stannar. Detta betyder mer plats för kenny
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
Mindreader: det är klart han inte spelar för pengar om han kommer hem men kommer han hem vill han vell inte spela i allsvenskan? tror jag iaf.
nej nej Z lirar i timrå!
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
OE: Har du hört talas om tempo ?
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
reinraus: Rögle kommer under inga förutsättningar att ha råd att betala försäkringar för någon NHL-spelare vid en eventuell strejk även om spelaren spelar gratis.Kolla förutsättningarna innan ni gnäller på att spelarna inte vill (ex Kenny) dessutom skulle aldrig en NHL-spelare riskera att gå ner sig så mycket tempomässigt som spel i allsvenskan skulle innebära då finns det andra alternativ i Europa som säkert lockar mer.
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
Weezer: Går han inte ner sig mer i tempo av att gå omkring och vara ledig från hockey i 7 månader (senaste match i början av maj) innan NHL förhoppningsvis startar i januari?

Tycker det i intervjuer har varit en illavarslande attityd till återkomst i RBK-tröjan. Jag vill se Kenny i höst i RBK om det blir strejk!
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
OE: Det beror lite på hur proffsen tänker lägga upp sin "egna" träning. Det viktigaste kvarstår ju dock, vem ska betala Kenny´s försäkring ?
Jag tycker inte klubben skall slänga ut miljonbelopp på att få hem honom för att det är strejk. Det finns viktigare saker att lägga dessa pengar på (träningshall m m)
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
Weezer: Lill-Tjärna kommer inte kosta en krona i försäkring.
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
Mygel: Just därför kommer Djurgården att plocka honom =(
Kommentera

« · 399133