1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Önskemål

« · 207052 Till forumet

Önskemål
Till Lasse o de andra i styrelsen.

När vi nu förhoppningsvis ska bygga en träningshall så har jag ett önskemål. m det nu blir enligt planerna att den byggs bakom ladan så att hela alltet bildar ett T, så skulle det sitta mycket fint med en gång bakom ståplats läktaren så att man skulle kunna gå in på ståplats läktaren utan att behöva klättra upp för ap-berget varje gång.
Sen så har jag oxå en önskan om att man tar bort lilla isbanan i o med att träningshallen kommer och river den läktaren o bygger en större på kortsidan. På detta får vi en rund arena som man enkelt kan ta sig runt i. Lite önskemål nu i optimismens tid :)
Kommentera

Sv: Önskemål
Mygel: Jo önska kostar ingenting. Men jag tror de ska mycket till att de river balkongen och byger nytt. De kostar ju som sagt. Men idén är bra.
Kommentera

Mygel: Håller med till fullo i önskemålen!
Kommentera

OE: javisst toppen! Men sen så när Rögle gått till kvalserien och får fullsatt varje match och sen går till elitserien och får ännnu mer publik så blir det nödvändigt o bygga nytt! Då har jag ett förslag som lyder; att man kan bygga en arena typ ovanpå Åhlens inne i Ängelholms centrum,, lugna er trafiken blir inga problem, för man kommer dessutom bygga ut parkeringshuset som ligger under Åhlens så det blir gigantiskt... sen tjo hopp har vi Sveriges vackraste arena!... jag drömmer jag drömmer jag drömmer om . . .
Kommentera

FredrikM: Ja du drömmer verkligen! Var hade du tänkt omklädningsrum och cafeteria skulle vart? I himlen lr?
Kommentera

FredrikM: Vi lär ju få nån minut i TV iallafall...

På tal om arenor. Hur kommer det egentligen att gå med nya Stångebro Arena? Om man ska bygga en hall som rymmer 8100, dubbelt så mycket som deras nuvarande snitt/match så tror jag nog man får tänka efter lite. Jag vet inte hur mycket den rymmer, men 4100 är inte fullsatt. Deras högsta publiksiffra ligger än så länge på 4700. Går De ner i år, tror inte jag det blir speciellt kul att titta på ishockey där. med 5000 lediga platser.. Det blir ju nästan eko..
Men varför bry sig? Såna här ideer om stora hallar för 285(?) miljoner kronor får nog komma när man etablerat sig i elitserien.

Skellefteå-Rögle imorgon.
Jag tror det kommer bli en mycket svår match.
Vi vann över dem först efter sudden hemma, då kan man ju tänka sig hur det blir borta??
mvh Hasse
Kommentera

HasseT:
Om inte länken funkade så ska jag skriva det här.

1 AIK 3510
2 SAIK 3393
3 Löven 3029
4 Bajen 2899
5 Mora 2833
6 Bofors 2800
7 IKO 2519
8 Rögle 2381

Källa swehockey.se

Då har vi inte mött laget som har överlägset minst publik på sina hemmamatcher Mora.
Kommentera

Joinzzon: Ärligt talat HasseT o FredrikM. Jag vill inte vara så taskig eller pessimistisk men hur länge har ni följt Rögle?? Ni verkar inte ha mycket koll på hur publiken funkar här i NV skåne. Mer publik i ES????? Jag skulle vara glad om vi lockade 3500 pers på en vanlig match i ES om vi gick dit. Detta baserar jag på tidigare erfarenheter o hur publiken beter sig i vårt hörn av det landet. Rögle ÄR ett klassiskt lag, men långt ifrån det mest klassiska o populäraste. Dags o inse det. " Bara för att man ogillar kinesiska muren så kan man inte bara få den att försvinna"
Kommentera

Mygel: Låter som trevliga, men ack så dyra önskemål Mygel. En ev träningshall blir säkerligen inte lika hög som den nuvarande, så du får nog nöja dig med att klättra även i fortsättningen. Om jag inte missminner mig kostade den "nya" läktaren lika mycket som en träningshall skulle kostat - vilket utesluter ngn ombyggnad av densamma.
Kommentera

« · 207052