1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

PRESSTOPP

« · 314850 Till forumet

PRESSTOPP
Stora hockeyprofiler uttalar sig idag om förändring av seriesystemen i Expressen.
Det är dags att de allsvenska klubbarna och dess ansvariga ryter till så att vi bryter den negativa trend som svensk hockey har hamnat i. Så Lasse o Waltin agera mot seriesystemet. Vi kan inte låta topplagen i ES styra svensk hockey.
Läs mer på:
www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=751&a=73784
Kommentera

Sv: PRESSTOPP
Mygel: Låter faktiskt väldigt bra. Bli fler tuffa och intresantare matcher.
Kommentera

Åseda: Tror att detta är det som måste ske för att vi ska kunna bredda toppen på svensk hockey och därmed göra svensk hockey bättre på sikt. Stängd elitserie är helt fel väg o gå enligt mig. Bättre att höja klassen på den näst högsta serien vilket kommer att leda till att gapet mellan ES o allsvenskan minskar, vilket gynnar de talanger som idag står på gränsen till ES, men inte riktigt är där ännu.
Det är dags att göra något nu. Dåren Fagerlund är ju nu ur bilden så det återstår och se om Kjell kan vara lite förnuftigare än sin föregångare.
Kommentera

Mygel: Ja jag håller med dej om att avståndet mellan ES och allsvenskan måste minskas. Sen att man slipper dessa derby grupper, derby är något man ska ladda och se fram emot inte något som är varje vecka typ. Måste dra nu ska ju till Växjö
Kommentera

Mygel: Jag vet inte om jag inbillar mig med det känns som att dom som skriker efter en stängd ES inte har lika många bakom sig längre. Tror att fler och fler börjar inse att svensk hockey måste har en attraktiv allsvenska där spelar kan utvecklas och få chansen att spela mot ordentligt motstånd hela året. Idag finns det inte tillräckligt många bra spelare i Sverige för att fylla två allsvenskor!

Det är ju ganska lätt att dra paralleler från fjollbollen som inte har stängd liga och ändå klarar sig bra när det gäller intresse....Sen har det ju visat sig att det är inte katastrof för dom etablerade klubbarna(läs MFF & DIF) att vara nere och vända i ettan ett år.
Kommentera

En inte alltför dum idé med en superetta. Skulle säkert ge hockeyn ett lyft och göra att publiktillströmmningen ökar. Tror att alla klubbar skulle må bra av en sådan förändring.
Kommentera

« · 314850