1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Radio Stella ringde Djurgården

« · 378696 Till forumet

Radio Stella ringde Djurgården
Var det fler än jag som hörde när Radio Stella ringde upp Djurgården i morse och påminde om att det idag är exakt 10 år och 3 månader sen Rögle borta slog Djurgården med 1-10??

Att de även påminde om att Malmö ligger sist i ES och att det finns chans att Rögle och Malmö möts i KS gjorde inte morgonen sämre=)
Kommentera

Sv: Radio Stella ringde Djurgården
Ebbe: Kan det ha varit RastaOla som var i farten? Härligt att det snackas mycket Rögle överallt nu.
Kommentera

Belix: Jo de var det. Var inte säker på namnet på han;)

Hoppas Ola får stanna kvar på Stella länge!=)
Kommentera

Ebbe: Låter som en mycket fin insatts av allas vår radiopratare. Jag missade tyvärr det hela, men vi får hoppas att det snart är dax att ringa upp Malmö då med...

Men på tal om Stella, Nog kan grönvitt vinna ikväll, men då krävs det att killarna håller fingrarna från Orglen ;)
Kommentera

The Punisher: Fingrarna från orgeln? Njae, det är väl viktigare att de inte trampar i klaveret :)
Kommentera

Patrik: Du har säkert missat reklamen inför matchen i innan nämda kanal, därav kommer min analys. Men visst, att trampa i klaveret är inte bra heller. Och gör man det, då gäller det onekligen att slå still
Kommentera

The Punisher:
Om jag nu mot förmodan skulle råka kliva rakt ner i klaveret, så är det sista jag vill att stå kvar däri.
Du menar nog att man ska försöka ta och pallra sig så långt bort från klaveret det bara går, så snabbt som möjligt?
Kommentera

Hofnar: Du är lustig du *s* du menar alltså att om du gör ett riktigt fint klavertramp så stannar du inte kvar så alla får nöjet av att se dig där med foten i klaveret som alla andra gör *s*
Kommentera

och naturligtvis skulle det stå just "stå still"...
Kommentera

Hofnar: Nej, man ska just stå still, och inte trampa omkring däri, och göra en hel rad klavertramp...
Kommentera

The Punisher:
Nu är ju detta en rent hypotetisk fråga för mig, eftersom jag aldrig trampat i några klaver.
Jag vill dock enträget hävda att det är bättre att förpassa sig själv bort från klaveret om man råkat trampa däri. Jag har väl inte sagt att man ska stå kvar i klaveret och trampa, det borde vara det sämsta tänkbara.

För att ta ett exempel:
Om jag är ute och går, och råkar trampa i ett hundklaver, står jag inte stilla med hundklaveret under skon och njuter av dofterna.
Jag skulle nog göra mig av med hundklaveret och gå vidare.
Jag skulle definitivt inte trampa omkring i hundklaveret så att jag får det under hela skon.
Kommentera

Hofnar: Nå, vi enas om att det bästa är att inte trampa i klaveret. Nu menade jag ju inte att man inte ska ta sig därifrån, utan att man kanske inte bör trampa kring där, men det förstod du ju, så vi lägger ned det hela.

Men kan man trampa i pianot?
Kommentera

« · 378696