1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

RBK - Arboga

« · 118681 Till forumet

RBK - Arboga
Oj, så härligt !! 1-0 efter 2.19. Så ska det se ut. Och så ett par snabba till nu så är den här matchen över...
Kommentera

Sv: RBK - Arboga
Svenne: Härligt Pelle 2-0
Kommentera

Joinzzon: Och så gör Hansson 3-0. Kul kul..

Kiruna leder mot Skellefteå, vem hade väntat sig det och att Huddinge dominerar AIK. Eller att Nybro leder skotten i Mora.
Kommentera

Svenne: Och alla våra 3:e femmor har gjort mål ....... för Melin kan väl!?! aldrig ändra sig o spela på 4:a ....
Kommentera

Joinzzon: Kanske inte från början. Men i tredje är det väl inte omöjligt att några i fjärde får visa upp sig när matchen är avgjord. Så får de också lite spelpraxis.
Är det bara du och jag av "exilarna" som sitter här ??
Kommentera

Svenne: Ang. Skellefteå så är jag inte förvånad ...... Lunkan har ju dragit hem till Avesta igen ;-)
Kommentera

Joinzzon: Varför gör inte Lunkan poäng idag då ?? Men Saik leder nu, och AIK ligger under mot Huddinge i Norra. Och Boden verkar vara under isen helt idag. Ska kolla in Hammarby-AIK på tisdag på det nyrenoverade Hovet.
Och dagen efter är det min Röglepremiär.. kan jag börja jämföra.
Kommentera

Joinzzon: Och medan vi svävar bort från rubriken gör Jacke 4-0. Kan det månne bli 7-1 idag ?? :-)
Kommentera

Svenne: ooh det mål igen :-)
1 spelare gör inget lag, (inte i Vik i.a.f)han är glad om Vik blir bland de 8 bästa. Lagets 2:a o 3:e femmor är alldels fär dåliga.
Kommentera

Joinzzon: 5-1 nu jag är helt säker på att det blir 8-2 ;-)
Kommentera

Joinzzon: Mycket mål på kort tid där. Hade målisarna tagit en personlig Time-Out där ?? :-)
Kommentera

Här kommer man precis hem från helgarbete på annan ort och upptäcker att man missat tipparligan - SKIT! Men det är bara att komma igen till nästa match, man är ju van att slåss från underläge.
Kommentera

Då var segern klar då. En premiärseger alltid lika gott. Fast synd att Arboga fick göra två mål i slutet, annars hade de grönvita intagit tabelltoppen direkt..
Kommentera

Svenne: Lunkan avgjorde på straff mot Bofors .............. Otippat att han skulle avgöra NOT :-)
Kommentera

Det var stor klass på Jackes 4-0 mål
Kommentera

vault: Egentligen skulle det ha blivit 6-0...slarv vid Arbogas tre mål, tycker jag...

men men......Vinn nu mot tranås så åker vi upp till Halmstad på fredag och sjunger fram Rögle till en seger
Kommentera

Fransson: Speciellt vid 6-3 målet när Blanck passade rakt till en fri Arboga spelare, men man ska vara nöjd ändån för att RBK vann.
Kommentera

Fransson: Så det vara bara Rögle som slarvade?? Arboga slarvade aldrig när rögle gjorde mål eller missade chanserna nångång?? Man ska gärna se åt båda hållen, tror nog att det var ett ganska rättvist resultat.
Kommentera

Mickee: Jovisst slarvade Arboga oxå. Men det blev mer markant när Rögle gjorde det eftersom de var parkerade i Arbogas zon mer eller mindre hela matchen.
Kommentera

Mickee: Jo, men nu håller jag på Rögle inte Arboga
Kommentera

vault:
Angående 4:e målet, var det Jacke som gjorde det ?
På onlinen stod det Jacke från början men det är nu ändrat till Stoffe!?!
Kommentera

Joinzzon: Det var Jacke och det var bland de snyggaste målen jag har sett på länge i ladan. Han drog mer eller mindre halva Arbogas försvar själv in han kallt sprätte upp pucken bakom Bohman.
Tycker det var lite tråkigt att Bohman inte bjöd upp till dans efter matchen. Han var kanske trött efter sina konstnummer under matchen :)
Kommentera

Joinzzon: Ingen annan var i närheten så jag förstår inte hur onlinen kan få det till stoffe, mygel: jag håller med det är inte ofta man får se sådana mål i hallen.
Kommentera

Mygel: Jag snackade med Bohman precis när han gick i "tunneln". Han sa att han hade tänkt dansa, men sedan ångrade han sig eftersom de trots allt hade förlorat;)
Kommentera

OE: Det gjorde ju inte så mycket. Han bjöd ändå på en sorts svandans när han skulle ut o hämta pucken vid tekningscirkeln ;)
Kommentera

« · 118681