1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

REVANSCH!!!

« · 349154 Till forumet

REVANSCH!!!
Tycker Jersmyr har rätt i mycket i intervjun på hd.se. Marginalerna är små och det finns alla ingredienser som krävs (förutom avsaknaden av en ny libero) för att Rögle ska kunna bli ett riktigt bra lag. Visst har Waltin ansvar i att det inte gått som förväntat, men det har även resterande delen av truppen. Hockey är en lagidrott. Det handlar om att bygga ett lag och skapa en vinnande laganda. Sånt kan ta tid. Mer än en halv säsong om du frågar mig.

Det borde finnas en enorm revanschlusta i laget och bland supportrar. Fakta är att Waltin är en mycket duktig tränare. Svårt att ha en åsikt om hans vara eller icke vara då man inte själv spelar i laget. Sägs det att han har spelarnas och ledningens förtroende borde man faktsikt anta att det är så.

Dags att blicka framåt! Låt besvikelse och frustration övergå i tålamod och revanschlusta. Då tror jag att vi alla kommer få vår belöning. Kanske redan i vår, men garanterat nästa säsong. Och då kommer det vara desto skönare...

Tycker det är nu det vore stort av publiken att ställa upp och ge Rögle sitt stöd! Att visa att vi inte ger oss! DET är väl att göra vårt bästa för att hjälpa Rögle? Inte en massa gnäll! Tålamod är priset, revansch är belöningen!
Kommentera

Sv: REVANSCH!!!
chipsalgen: Man kan bara hålla med dig. Nu har snart ett dygn gått efter matchen och många har skrivit av sig sin besvikelse över höstsäsongen. Den blev inte vad vi förväntade oss och med facit i handen så hade vi allt för höga förväntningar. Hade allt klaffat hade vi varit i sjunde himlen, nu han verkligen ifatt och den körde förbi oss.
För att uppskatta vinster och framgångar så behövs motgångar och förluster annars infinner sig bara mättnad och ingen bryr sig.
Kommentera

chipsalgen: Fan Chips, du skriver ju så bra så man undrar om det är verkligen är du... =)
Kommentera

P: ha ha, jag tog hjälp av min mamma ;)
Kommentera

Ja livet går vidare. Men är av exakt samma åsikt som igår. Waltin bör lämna Rögle omedelbart.
Nästan alla här inne snackar om LFN säsongen osv, fakta är att han åtminstonde tog oss till SA. Folk är nöjda bara för att tränaren heter Mats Waltin.

Bara under matchen igår gjorde Waltin 3 tjänstefel.

- Hur kan den gode Mats överhuvudtaget ens fundera på att sätta in Näsvall i PP? Ett tecken på att Rögle inte har någon som helst idé hur man ska lira i PP

- När matchen är körd slänger han in Skugge. Ungefär som att "Nu har vi ändå förlorat så nu kan du också få spela lite Skugge"

- När målen börjar trilla in i 2:a perioden så är det normalt att ta en "Time Out" och rätta till lite saker, istället står han och gapar och skriker och målen fortsätter att trilla in.

Ja ni får tycka jag är gnällig, men i motsats från många här inne så tycker jag det är prakt fiasko, pinsamt, skandal osv osv.
Kommentera

« · 349154