1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Rögle-Växjö...En publik match

« · 329640 · » Till forumet

Sv: Rögle-Växjö...En publik match
Junior:
Lille vän, jag gillar inte den otrevliga tonen i ditt inlägg. Ta två Novalucol mot de sura uppstötningarna, så ska du se att du snart mår bättre.
Kommentera

pubne: vi tog dem på läktaren röstmässigt lätt, men tyvärr så förstör de för sig genom att använda trummor. det förstör ALL fin stämning tycker jag personligen, ett förbud mot trummorna borde tas upp på allvar, är fan trött på att behöva irriteras på detta jävla bankade. förövrigt faaaan vad skönt med en seger...
Kommentera

Hofnar: Inte så konstigt att han reagerar! Jag påstår att Vi vann läktarmatchen, om du läser mitt gästboksinlägg..
Sen är väl Junior lite kaxig också.. Vi Ängelholmare va faktiskt Minst lika grymma på läktarn!
Kommentera

HasseT:
Du säger också att du stod mitt i Rögleklacken hela matchen. Därifrån kan vi nog vara överens om att AIA "vann".
Kommentera

Hofnar: "Asså egentligen så blev det lika i läktarmatchen, för Växjö har så jävla usla sånger + att dom har en trumma= tar ner på betyget. tack så mycket för mitt ord!" läs för fan
Kommentera

HasseT:
Nu börjar du också låta otrevlig! Du sa: "...jag stod bara i AIA, så jag vetifan vem som sjöng högst"
Jag lägger inga värderingar i texterna. Visst är variationen inte i AIA's klass, men de 3-4 ramsorna dom körde funkade åtminstone.
Jag säger inte heller att AIA var kass, för det var ett jävla tryck från bägge håll och det skapade en härlig atmosfär för matchen.
Trumman var en petitess som jag inte heller hänger upp mig på, även om jag väldigt gärna varit utan den.
Kommentera

Hofnar:
Själv stod jag max 20 meter från AIA och Lakers vann solklart "läktar-matchen", men vilka tråkiga varianter dom körde med. Läste tidigare att "Växjö Lakers olé olé olé hade vunnit någon omröstning på deras hemsida??? Dom körde den ju för f*n i 50 minuter. Synd att det alltid lönar sig att spela fult mot RBK. Växjö kunde haft minst 5-6 utvisningar till. RBK spelade grymt bra i första, bra i andra och inte så bra i tredje. Enligt min mening så har dom fått ganska bra fart på spelet men saknar helt förmåga att avsluta. Jag menar att dom drar sig ut på kanterna i onödan. Målvakten Jensen verkade ju ta allt, men det visade ju inte helt hur bra han var. Rögle kunde ha kommit in framför mål lite bättre. Men i det stora hela verkar det som att dom börjar hitta rätt. Bra med 2 poäng men dom skulle ha kontrollerat och bevakat i slutet och dom kunde med lite flyt ha punkterat matchen efter första perren.
Kommentera

Tobran:
Håller med. I första och halva andra så hängde Lakers inte med. Spelade fult gjorde dom också. Domaren höll på att tappa matchen ett tag.
Kommentera

Svarar på eget inlägg. Inte konstigt att jag tycker Waltin yrar i nattmössan. Den presskonferensen är från en gammal match.
Kommentera

Hofnar:
Är du lite på snusen?
Kommentera

Men va fan, lägg av å gnäll nu!
Du är faktiskt ganska gnällig. Så fort nån har en annan åsikt än dig tar du det som en motgång eller nåt. Folk har rätt att tycka annat än dig, i synnerhet eftersom du tycker så dåligt (min mening).
Kommentera

Tobran: Inte det minsta!
Kommentera

Hofnar:
Det var ju bra. :)
Kommentera

HasseT:
Nej Hasse, jag försvarar bara, och argumenterar för, en åsikt.
Vissa har inte förmågan att uttrycka sig varken i tal eller skrift, och då blir dom ofta tykna och tjuriga.
Kommentera

havsmussla:
Glöm det helt och hållet. Lakers vann stort röstmässigt, men sen var dom ju lika många som hela "stå", och att hela "stå" sjunger med klacken var länge sedan.
Kommentera

Tobran: jag anser att särskrivning vinner matchen...tack
Kommentera

Norra_Sittplats: har addat dig på msn..! vad heter du på dc++ !?
vill gärna ha dom filmerna och bilderna som du har tagit!!!
hör av dig
Kommentera

HasseT: Det där går ju att vända på till förbannelse. Jag tycker personligen såhär. Enformiga låtar (lätta att hänga med i) + trumma (håller takten och ger lite fler toner) = drar upp betyget.

Jag förväntar mig inte något medhåll härifrån men faktum är att ni är ensamma om att gnälla om trummorna (och det är fanimej det enda ni gör stundtals). Alla andra klubbar har trummor. Typ ratio 1:30.

Det måste ju vara ni som har fel m a o ;-P
Kommentera

Snoken: Hur som helst hoppas jag på att det kan bli trummföbud i Ängelholms ishall snart, någon som skrev ett inlägg om att ta upp de på årsmöte eller nått innan!?!
Kommentera

Fredrik: Är knappast ett ärende för ett årsmöte men förhoppningsvis så utreds det om dels att man kan och dels om man vill
Kommentera

Fredrik: Då kommer vi kanske inte. Då går ni miste om 80 000 kr i biljettintäkter :-)

Vi kanske skulle införa ett trumkrav hos oss. En klack utan trumma kommer inte in. Lånetrumma (liten plasttrumma á la lek) ska finnas till utlåning mot pantavgift :-)

Jag vill inte på något sätt provocera någon men jag (och de flesta andra supportrar i Sverige) tycker ert trumhatande är totallöjligt. Är det så farligt att man har en trumma? Och värst av allt...varför såga klackar som har flaggor? Det är väl en fin färgklick. Tror nog att alla i hallen utom AIA gillade flaggorna.

Varför har ni matchtröjor. Usch så fjolligt. Det ger ju färg på läktaren...gud förbanne :-)

Ni inser väl liksom jag att hela debatten är idiotisk...
Kommentera

Klart det ska vara trumförbud i Ängelholms ishall. Ta beslutet NU.
Varför? Jo:

1. Det låter enbart enformigt och irriterande, ger absolut ingen stämning. Gäller det bara att låta högst skulle ju var och en kunna ta med sig varsin kraftig siren.
2. Kan man inget annat än "olé olé" spelar det ju ingen roll, men har man långa, smarta och fyndiga sångtexter drunknar de i trumljudet.
3. Andra klackar kan ju hämta sin inspiration från Brasilien eller Italien om de vill, men de får ta seden dit de kommer.
I Ängelholm har publiken allltid mest låtit som på engelska fotbollsmatcher som förebild. Och där trummas det gudskelov aldrig.

Fyll gärna på med argument för ett trumförbud.
Kommentera

Snoken: jag har inte något emot varken tröjor, flaggor eller något av det andra, det är er trumma som gör mig förbannad, tycker det är tråkigt att den ska förstöra både er egen och vår sång....
Kommentera

jag vill också tillägga att det är imponerande hur många Röglefans där var igår på en match mot växjö, som egentligen är lika intressanta som surahammar eller mörrum...
Kommentera

Ja tycker vi ska sluta gnälla om trummor hela tiden. En del gillar det och andra inte. Jag är imot det men....Nu hade dom trumma igår och det går inte och ändra på(tyvärr)

Det ända vi kan göra är att förbjuda trummor så att vi slipper båda tjafs och det hemska oljudet som det för med sig.
Kommentera

Snoken: Nu är du i vårt forum!! och vad andra lag tycker om trummor är knappast ett argument för att vi ska gilla det Nu finns det arenor i landet där trummor är förbjudna och att vi då inte skulle få lov att ställa oss i den grupp av (som vi tycker) förståndiga klubbar är vår sak.
Vi har vår inställning och ni har er. Vill vi förbjuda trummor så är det väl vår sak inte din och dina kolleger "de flesta andra supportrar i Sverige"
Vill ni bli hemma för att ni inte får ha er trumma med er så är det knappast vårt problem jag trodde i min enfald att det var lakers ni älskade men så fel man kan ha, det var er "leksakstrumman" som var det viktigaste för er. Det och era plastflaggor. Det mest idiotiska i denna debatten är kanske vissas svårighet att förstå att vi vill inte ha bankandet i vår hall. Väx upp och inse att det finns andra uppfattningar än din.
Kommentera

Belix: Vadå i er hall? Ni har ju varit inne på VÅRT forum och gnällt över att vi har trumma i VÅR EGEN hall.

Om det nu enbart är Rögle ni älskar, varför var det då så viktigt att fixa förstärkningar på läktaren bara för att överrösta oss?

Nu lägger vi ner debatten. Ingen kommer ju ge sig ändå.
Kommentera

Snoken: Nu snackar du om ett forum som jag inte läser pga totalt ointresse det jag bemöter är skrivet här och allt annat får du ta med den skribenten på ert eget forum.
Kommentera

Belix: Ok, fair enough :-)

Vi lägger ner det här och ser fram emot nästa match. Nu är det upp till bevis. Jag vill se 700 AIA hos oss så vi får samma stämning som igår. För oavsett trumma eller ej så var det årets bästa klackmatch...alla kategorier!!!
Kommentera

havsmussla: Nja, nu är väl matchen lite mer intressant med tanke på att det är våra två lag som slåss om den superallsvenska platsen. Mörrum har knappast häng på den. ;-)

Dessutom så tror jag inte det hade kommit så många Rögle-fans om inte vi hade gått in så hårt för att få ett stort bortafölje. Alla går inte på hockey enbart för hockeyns skull. Säkerligen 500 pers som gick bara för att få en uppleva en kväll med härligt drag.
Kommentera

Det här med klackmatchen kan diskuteras hur länge som helst men jag känner att jag måste få mitt sagt, en stor eloge till alla växjöfans som både tagit sig till Ängelholm och sedan sjunger i princip hela matchen. Den stora skillnaden denna kvällen var ju inte röststyrkan på klackarna, tycker jag, den var ändå relativt jämn, böljade fram och tillbaka, utan de var vilken klack som höll igång längst och då var de ju klart växjös klack, sen kan jag ju bara säga de till ni VÄXJÖFANS SOM STOD UVANFÖR PUB RÖGLE att ni kan ju alltid komma ner nästa gång, de tjänar ingenting till att stå där och tuffa sig, ni är välkomna ner. Tänkte förresten på de, ni kommer ju inte att vara lika många nästa gång. Är ni lika tuffa då?
Kommentera

Snoken: I aia var det inte ens hälften (?) som sjöng, ändå skapade vi nästan lika bra stämning, skulle vi varit 700 skulle vi spöat allt och alla.
Kommentera

HasseT: Otroligt att så många AIA:are som mer än hälfter ger fan i att sjunga en sån här match... 80 När fan sjunger dom då????

Skulle vara kul att se AIA komma 800 pers till Växjö en fredagkväll där alla skriker samstämmigt.... vore även spännande att se hur det skulle funka när ska byta ramsor hela tiden....
Kommentera

HasseT: Nu var det ju inte så att 700 av oss sjöng heller kan jag tala om. Den sjungande skaran var kanske 300. 650 klappade och 50 var lika tråkiga som alltid. Men det gick fram och tillbaka. Ett tag sjöng 50, andra sekunden sjöng 300. Ett tag klappade 50 och ett tag klappade i stort sett alla.

Men så är det alltid. Det är svårt att få den sjungande skaran helt samlad. Får man det så tror jag det går att få ett enormt tryck.

Finns väl ingen vits att tjafsa om vilka som har bäst röststyrka egentligen. Båda klackarna skrek på bra, det räcker väl.

Om inte om hade funnits... :-)
Kommentera

Snoken: bra sagt...
Kommentera

Men ännu en gång säger jag..man behöver en hejjarklacks ledare.
Igår kunde man höra minst 2 olika *sånger* samtidigt.

Man kanske ska följa Växjö exemplet lite men ändå inte för mycket.
Lite mindre variation av sångerna när det är mycket folk. Är det lite enklare sånger så blir det lättare för allt fler folk på ståplats att sjunga med. Men jag gillar ändå AIA:s sånger extremt mycket=)
Kommentera

Putte-LL: Vi har kanske inte samma intresse för en match mot er som ni har mot oss sen möts vi inte en fredag nästa gång. Sen återstår det ju och se om vi möts igen efter jul men det tror jag inte då ska ni ju till Mörrum och vi till hovet :-)
Ha det så bra och tack för i går.
Kommentera

Yngligen: Vad ska hejjarklacksledare vara bra för? Igår var det ju folk som stod uppe på "reklamkanten" och försökte dirigera och få gång folket.. Jag märkte då ingen skillnad mellen igår och andra matcher.. Sen så lär det dröja tills det kommer lika mycket folk igen, och fram tills dess så ska det väl inte vara så svårt att sjunga samma ramsor överallt.. Annars är det väl bara för folk att göra som igår.
Kommentera

Fredrik: Fransson och han andra agerade väl hejarklacksledare igår?! När dom inte gjorde det så var klacken så pass stor att 2 stycken började inte ramsa samtidigt, vilket gjorde att vi sjöng dubbelt så lågt dessa stunder.
Kommentera

Äntligen online igen efter 1,5 dygn ute i verkligheten.
Skönt med vinst mot Lakers igår.
Blir vi många i Laxlandet imorgon?

En liten reflektion kring särskrivningen i den här trådens rubrik.
De flesta matcherna brukar väl vara publika och öppna för allmänheten?
Kommentera

fan va kasst att vi inte överröstade lakers vi va ju lika många!
Kommentera

aspen: bara för att dom hade sin förbannade trumma med sig!!!!
Kommentera

aspen: vi överröstade dem några gånger, tyvärr kunde vi inte överTRUMMA dem öhh hehe öh
Kommentera

Den stora fördelen med bortamatcher är att alla är taggade till tusen. Man sitter i bussen och dricker öl samt övar ramsor. Det gör att samspelheten blir bättre. 100 personer kan överrösta 200 osv. Ett bra exempel är sist när vi mötte Troja. Vi var 4000 i hallen men det blev inget höjdardrag. Hade vi däremot haft bortamatch i Dyngby så hade 100 pers skapat bättre stämning än vad vi gjorde på hemmaplan.

Inget är gratis här i livet...
Kommentera

Snoken: Du menar, övar på den ända ramsan ni har? Det hade tagit mig 10meter med buss att lära mig den ...
Kommentera

Snoken: Hur skall jag uttrycka mig...

NI HAR INGA RAMSOR! Precis som alla andra second hand klackar hör man bara trumma. Så jävla kasst. Man får nästan spel.
Kommentera

Utan trummor hade det varit så mycket bättre stämning igår. Hur mycket får folken som försöker slå sönder trummorna i betalt? Det e ju så tråkigt att folk inte fattar hur frustrerande det e med en massa dunkande. Även hockey lagen kan ju inte gilla det?

FÖRBJUD TRUMMOR!!!
Kommentera

Junior: håller med dig.. en bajen o en malmö ramsa. Hittar dom inte på några egna?

pinsamt värre
Kommentera

Sumo: jaha... 3579 pers som tyckte det var underbar stämning och 4 som inte tyckte det...
Roligt!
Kommentera

Ebola: Ja alla tyckte nog d va bra stämning men mer parten irritera sej på er trumma, men skit samma nu ska vi ta tre poäng mot mörrum i kväll...
Kommentera

« · 329640 · »