1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Serie indelning..

« · 110865 Till forumet

Serie indelning..
Hittade precis en artikel på aftonbladet.se där vallenmtuna är arga över att ha hammlat i samma derby grupp som Björklöven, Örnsköldsvik, Sundsvall istället för ha hammlat med sthmls lagen.

Hade det inte vart bättre och lagt Nyköping i södra och låtit Arboga eller VIK fått spela i norra??
Kommentera

Sv: Serie indelning..
Ebbe:
I samma veva kan man undra hur i hela friden Mora kan hamna i Södra när Nyköping tillhör Norra....
Men hockeyförbundets vägar äro outgrundliga
Kommentera

Svenne: Helt rätt. Placera Mora i norra gruppen, de ligger trots allt längre norr ut än Nyköping. Eller är min geografi så dålig? Oc följaktligen hamnar då NH i södra. Det vore ju mest logiskt.
Men logik är väl ett svårt ord för förbundet. Fast det finns ju ordböcker.
Kommentera

Vilka lag ingår i Rögles grupp ??
Vad jag har hört så har VIK varit tvungna att ta över Tingsryds plats stämmer det ??
Då skulle det vara Rögle,Halmstad,Mörrum o VIK !?!
Inte så j##la smart det heller i sådana fall.
Kommentera

Joinzzon: I Rögles grupp spelar
Troja, Mörrum och Halmstad

Nästa grupp är Nybro, Oskarshamn, Tranås och Västerås

Slutligen Bofors, Örebro, Mora och Arboga
Kommentera

Svenne: Ja men samtidigt gillar jag att ha mora i söder, det är ju trots allt ett av de få lagen som jag tror kommer dra mycket publik i år....

Ska ju vara glada att Leksand var i vår serie förra säsongen, den matchen glömmer man inte..
Kommentera

Ebbe: Jag erkänner gärna att jag föredrar Mora före Nyköping rent känslomässigt. Mora är alltid trevligt att komma till med sin hockeykunniga publik. Nyköping däremot.. Nåja..
Men rent krasst så borde Mora tillhöra Norra serien och 1,90 Södra.
Kommentera

« · 110865