1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Skål

« · 320844 Till forumet

Skål
Jag tror och hoppas att styrelsen löser detta på rätt sätt. Gud bevare Rögle, älskar er så otroligt mycket!

Skål..............
Kommentera

Sv: Skål
SKÅL!!
Håller med att det var svagt att missa Nordquist. Men att börja skylla på gruppen som fixar nyförvärv är patetiskt. Dom som kan hockey ser att Carlsson, Eriksson,Tano och............... Peterssson som visar mer hjärta än spelare som varit här i åratal visat.

Inse att det är torped-hockey´n som förstör. Jag är till 100% säker att Rögle kört över denna serien fullständig om man kört "vanliga" 2-3 systemet. T.e.x vet alla vad Byström kan, han har varit totalt under isen denna säsongen, samma gäller Josefsson,Karmhag & Pelle.

Men sen är det upp till spelarna att acceptera spelsystemet och inte åka runt och gråta som 2-åringar. (När såg någon senast Karmhag slänga klubba & Handske?)
Kommentera

Junior: Du har min röst.

Till samtliga, läs Juniors inlägg och begrunda om det inte är den nakna sanningen. Rögle hade gjort en Leksand och rusat till kvalserien om vi kört det gamla systemet.

Angående tidigare inlägg om DIF och deras torpedsystem.
Första året skit, sen bra...

Okej, visst har vi fått ta denna lycka och i SA besvikelse i så här många år så kan vi nog ta ett till...

Personligen tror jag fortfarande att Rögle kommer gå upp i år.

Istället för att disskutera vem som har sett flest matcher och vilka korvahubbar vi skall ha i styrelsen, så föreslår jag att vi skall fundera på vad det är som verkligen brister och komma med vettiga saker så att Lasse och de andra från klubben som läser kan få något vettigt att läsa och begrunda.
Kommentera

Junior: Jag håller med dig. Våra nya spela håller bra klass med ett viss frågetecken för nr 28. Det är dom gamla spelarna som inte kommer upp till sin standard. Lövgren och Hermansson jobbar på bra.
Kommentera

Junior: Kunde inte skrivit det bättre själv. Med undantag för Forsberg som jag gärna hade bytt bort mot en defensiv back så är det inget fel på nyförvärven.

Tror att spelarna innerst inne själv tvivlar på torpedhockeyns fördelar samtidigt som man inte känner någon trygghet med spelsystemet. Både tror och hoppas att Waltin förr eller senare kommer till insikt om att torpedhockeyn inte är något för Rögle och ändrar tillbaka till ett traditionellt spelsystem.
Kommentera

Junior: Men Junior, Det kanske är så att spelsystemet inte funkar så bra för dom spelarna vi har, jag tycker att samliga nyförvärv har visat att dom kan vara tillgångar, alla utom en faktiskt. Sen att alla gamla rävar från dom egna leden verken syns eller har visat vad dom kan prestera, vi vet ju vad dom kan, Så jag återvänder åter till att det är spelsystemt som havererar, eftersom materialet är bra, det bästa i södra allsvenskan utan tvekan, däremot är jag mycket, mycket skeptisk till torpedhockeyn och Waltin, han kan inte bara gnälla och klaga på spelarna, säga att dom inte gör som han säger, dom försöker säkerligen men det vill sig inte alls. Så kritiken mot spelarna är inte berättigad, vi har ju sett att dom spelarna som vi tycker gör en bra match, dom blir bänkade, kan vi verkligen ha så fel???

Jag har tyvär ingen universal lösning, det jag vill ska ske är iaf att styrelsen tar sig en rejäl fundering om vart det egentligen har brustit under hela säsongen. Förmodligen finns det inga pengar att värva dyra spelare för, eller att betala en tränare lön i 2 år till som vi inte har i båset, Men det kanske går att få till någon form av kompromis med Waltin angående spelsystemet,så att han börjar lira traditionell hockey, går inte det så har han ju klart och tydligt visat att han inte är ett dugg intresserad av Rögle, Ängelholm, alla som slänger dyra pengar på Rögle ett par ggr i veckan, då vill han bara se till sig själv och sin hockeyfilosofi, och om så är fallet..då ska han bort omgående.
Kommentera

Pommer: och gud bevare Pommer...
Kommentera

Det är mycket snack om att Rögles trupp är den bästa i södra allsvenskan....visa det då!
Kommentera

Bafucin: Värst vad man är kaxig nu då hehe.
Men ja den är bäst, men det är spelet som inte funkar!
Kommentera

Bafucin: Det får du se efter jul.. Rögle har en jävla press på sig förtillfället och klarar dom bara SA så släpper allt efter jul... jag hoppas o tror det iallafall...
Kommentera

« · 320844