1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 35003 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hjärtata i Rögle
Harligt, Bystrom! 4-3... 6 minuter kvar...
Kommentera

4-2 till Leksand... 2-0 till Rogle i spel 5 mot 5. Man vinner inga matcher i utvisningsbaset.
Kommentera

Och det verkar som Rogle klarat av ett bp. Kan hoppas pa lite nerdaller i hemmalaget. Hoppet lever...
Kommentera

Hjärtata i Rögle
Herman reducerade, kan det bli lite spänning i matchen, fan vad gött om det kunde bli skräll-poäng ikväll
Kommentera

Sv: LIF - RBK
Rogle leder iaf i spelet 5 mot 5. Trist att inte 5 mot 3 i 1.15 kunde utnyttjas. Da hade det kanske blivit lite spanning i sista...
Kommentera

LIF - RBK
2-0 efter första efter 87563 RBK-utvisningar i vanlig ordning....fy fan vad tråkigt
Kommentera

J 20
Ser med gladje att min "landsman" Satoh har gjort sin tredje assist i matchen, och J20 leder med 4-3 borta mot Timra i slutminuterna. Samma matchscenario ikvall...?
Kommentera

Sv: Hjalp
Hehe... Rögle är stora i Karlstad med tydligen ;) Snyggt Ante, Per, Snålemil och ni andra. Och Wolfpac verkar ju vara trefliga typer.

Puss i ljumsken

The Punisher - tyvärr i Äbgelholm just nu
Kommentera

Sv: Leksand
Tack för de värmande orden Racke!

Gratulerar till att Linköping nu har etablerat sig på allvar i Elitserien! Hoppas att vi kan göra samma inom överskådlig tid!
Kommentera

Vilka lirare ni har haft Rögle!!Många sköna spelare som är djäkligt bra i ES..Kan det möjligt vis vara något fel i eran ledning??Skulle ni kunnat hålla kvar era talangfulla (en del inlånade) talanger skulle ni vara ett skapligt bra ES-lag i dag..Krya på er och gå om Sparvhökarna..Kommer i håg när Cappe kom till Cluben så vart många av er förvånade att vi värvade en som knappt höll plats i nån av era start5or..Det är kanske det som skiljer oss i dag???Se framåt gå inte upp på direkten MEN det vet ni ju redan!!Lätt att vara kaxig med facit i hand Lycka till skånes STOLTHET varma hälsningar ClubenFans...
Kommentera

8.30 ??
Näää, då sover jag fortfarande. :-)

Då kan vi bli ett gäng där. Vet att 4 man utöver det besiktigar isen och närområdet i detta nu. Plus lite folk i morgon, då räcker nog inte fingrar och tår för att räkna oss. :-)
Kommentera

Snyggt jobb med flaggan, Ante. Vi andra kommer efter till Leksand i morgon. Start 8:30.
Kommentera

Hörde att i matchen FBK- Timrå, att 6 stycken rögle fans med flaggan hade varit på FBK läktaren och hyllat Jögge Jönsson!
De skulle sedan fortsätta sin resa till Leksand.
The Wolfpack uppskattade detta mycket, och tyckte de var trevliga.

Forza RBK!
Kommentera

Gislaved-Mora slutade 4-3 (2-1,2-0,0-2).
Tänk bara på att RBK har en bortamatch kvar mot älgarna.
Kommentera

Konichiwa, Rögle-san!
Jajamen, det verkar lovande.
Hoppas att trenden med förlorande dala-lag håller i sej hela helgen :-)
Kommentera

Hjalp
Verkar som algarna ger Mora spo idag. Inte fel.
Kommentera

Välkomna till Leksand
Hoppas att ett flertal av er supportrar dyker upp till matchen på söndag. Hittils har ingen bortaklack lyckats ge oss det minsta motstånd, vilket gjort att vi inte riktigt fått det rätta draget i hallen. Red-Dragons (mora) var en besvikelse! Örebroarna kunde bara "hata, hata, hata..." Kissemissarna från Karlskoga hejjade fram nån Bo Fors (tror inte att han var inne på ett enda byte). Dom andra har jag nog inte ens sett/hört!
Enligt Jens Nielsen ska ni vara en riktigt bra klack (hade tyvärr p.g.a arbetet inte möjligheten att vara på plats i Ängelholm), så mina förväntningar är mycket högt ställda.

Varmt välkomna till Leksand!

LIFvet är vackert blå-vitt!!!
Kommentera

Sv: Hej
Hej Mygel.
Det var bara en fin gest av mig, och för att visa att alla Hammers fan inte är gnälliga och knepiga.
Ta det som en komplimang.
Ha det bra.
//Hammers fan
Kommentera

Byström
Tycker Byström är bästa backen i RBK, bra spelsinne och en jäkel att åka skridskor, offrar sig helhjärtat för laget i alla situationer. Tror han skulle börja producera poäng också om han fick ännu mer istid, typ PP.
Kommentera

Viktig vecka
Med start på söndag börjar en mycket viktig vecka för Rögle.
4 matcher varav 3 st är bortamatcher.
Hoppas att RBK kommer ur dessa matcher på ett fint sätt,
9 poäng hade varit perfekt, om man tar poäng mot Leksand
så räknar jag det som bonus poäng.
Vore fint om jag kunde fira jul utan att ha nerverna utan på.
Därför hoppas jag det skall gå bra kommande vecka.
Lycka till grabbar.

Hälsningar
Jan-Åke
17ts17
Kommentera

Leksand på söndag
På söndag rullar jag från Stockholm mot Leksand för att se årets skräll i Allsvenskan. :-)
Bor du i Stockholm eller längs resvägen och vill slå följe, så skriv ett meddelande, maila mig.
Hade varit kul med sällskap..

Förutom Joinzzon, som jag vet ska med...
Kommentera

Hammers fan: Tackar för detta, men jag kan inte förstå varför du gör det???
Vi Rögle fans ser nämligen ingen anledning som helst att varken gratulera eller känna medlidande med andra lag, framförallt inte dem i vår egen serie. Detta handlar inte om hat eller något annat utan bara det enkla faktum att vi älskar Rögle o vill ju att alla andra lag i serien ska förlora så mycket som det e möjligt.
Med detta vill jag ha sagt att du inte ska förvänta dig något liknande tillbaka. (däremot kan vi hoppas på att tramserierna här i GB:na mellan små fjortis Rögle o Hammers fans ska sluta)
Ha det bra o hoppas att Hammers förlorar :)
Kommentera

Då var det femman, vem är det nu?

Vi skiter i det där med knäckebrödet och besöker Robinson Birgitta (Jag vill bara säga det att tjejer kan) istället. Jag drar upp på lördag och rensar i kommunen, så kan vi synas på pizzerian innan matchen.

Minns speciellt fjärde play off matchen, när det kom upp tre bussar samtidigt, man visiterade bl.a. en herre med krycka och erbjöd en toalett och ett handfat till 180 pissiga killar och tjejer.

Jag ser inte toaletten som ett problem idag, men drömmer mig tillbaks ändå, för vi ska upp i år....

As time goes by
Kommentera

buss till mörrum
tjenare!
blir det buss till mörrum????
det är ju trots allt en fredagsmatch borta!!!!
Kommentera

fan vad rögle är bra
Här kommer vi elitserigen vi är bäst rögle bk...
Kommentera

Se det som en trevlig utflykt till Dalarna.
Vi kan ju alltid åka förbi Leksandsbröd och ta med lite att knapra på för den långa färden hem.
Visst hade det varit en höjdare med vinst i Leksand...man minns med glädje första Play-Off matchen '92.
Leksand ledde med 3-0 efter 8 minuter och Rögle vänder till 4-3 seger. Ljuva minnen !! Repris på söndag kanske ? :-)
Kommentera

Vill bara gratulera RBK till segern över Tranås. Grattis.
Kommentera

Leksand
Jaha, då var det "seriefinal" på söndag mellan ettan och tvåan :-D
Vinst i Leksand och vi kryper närmare. Fan, då får vi ju nästan häng juh!
Skämt å sido, så måste de ju gå på pumpen någon gång även om inte så värst mycket tyder på det. Det är väl den förhoppningen man får leva på under ditresan. Vägen hem blir kanske inte lika kul. Fast man vet ju aldrig...
Kommentera

Sv: Ketchup
Nu har de gjort fler mål än någon hel match under hela säsongen o 2:a perioden hhar bara börjat!!!!!
Vi skulle åkt upp Hackborn :)
Kommentera

7-0 en bit in i andra, härligt, förhoppningsvis blir det 2-siffrigt idag. Synd att man inte är där....
Kommentera

Ketchup.. ja, visst... antligen!! 6 mal i forra matchen... 5 inom loppet av sju minuter inatt. Suverant! Se upp, Leksand!
Kanske till och med gar att hoppas pa tvasiffrigt.
Kommentera

Ketchup
Vad händer???? Har Tranås någon goalie eller e det en utespelare som står??? 5 - 0 på 10 min!!!!!!!!!!!! Det är ju nästan fler mål än Rögle mäktat med att göra under någon HEL match detta år......
Kommentera

Hej
Hej på er röglare.snart är vi förbi er i serien.troja är på väg till elitserien....
en sak vill jag säga till er.sluta prata skitr till min sokla så jag inte får använda interenetet är.jag har inte alls burit mig dumt åt som någon av er sa till rektorn så jag blev avstängd i en månad.men nu har jag fått internet hemma så nu kanb jag skriva.och så sluta att klaga bara för att jag hejjar på troja.hata rögel.
förresten.kommer ni ihåg hur det gick sistvi krossade er på isen ni kunde inte ens göra mål och nbi kunde inte skrika högre än oss och vår trumma.
heja Troja.
Benny Da King.
Kommentera

BUSSRESA
det blir buss till Mörrum nästa fredag.(DRAGAN KÖR EJ) Bofors borta minibussar mer info på Fredageftermiddag.
Kommentera

Sv: Slutsnackat!
Jag instämmer, det leder absulut inget vart!!!
Kommentera

Slutsnackat!
Om det nu finns en del som vill piska upp ett slags derbyhat över Åsen, så låt det stå för dem.
Kort och gott: Sluta att bemöta tramserierna!
Kommentera

Sv: Jönsson!
Det där med JJ låter märkligt.
Tänk på att Kvällan tillverkas i Malmö ;-)
Inför SM-finalen så höll JJ med om att det värmde lite extra i hjärtat att göra mål på MIF
- Ja, det gör det ju.
Både Rögle och Färjestad har väl lite extra agg mot Malmö
Kommentera

Jönsson!
Läste i Kvällsposten att Jörgen Jönsson gärna hade spelat i mif efter han lämnat RÖGLE men att de inte hade verkat så intresserade då!!!??? Den hade man inte hört innan. Märkligt!!!
Det var en helt annan story när det begav sig. Undrar om Jögge nån gång kommer tillbaka till RÖGLE eller om han e sur för strulet som var?
Halmstad och RÖGLE verkar ha blivit värsta fienderna. Vad e det för mening med det? Vem vinner på det? Lägg inte ner en massa negativ energi på sånt. RÖGLE klarar sig bra ändå (se tabell).
Derbymatcherna är ekonomiskt viktiga så det är jävligt bra Halmstad ligger i Allsvenskan med den placeringen de har. De hotar inte RÖGLE men drar mycket folk till matcherna!
Vad hände med:" OOOOOH SHIT! FUCK OFF! AAAAAAH!" ramsan?
Härlig Neandertalspoesi!!!!
Saknar den på nått sätt. Fick mig alltid att le oavsett hur RÖGLE spelade.
Ska inte Satoh göra inhopp snart? Skulle va kul och se hur han klarar sig i A-laget.
"RÖGLE! Vi ger oss aldrig!!"
Kommentera

Sv: Matchtröjor
Souvenirer/Matchtröjor.

Släng eller realisera ut alla souvenirer med kråkan på. Jag behöver ny halsduk!!
Kommentera

RBK
OHHH vi drömer om Elitserien vi drömer om att rbk sakll upp i gen ohhhhmm det inte går så går det säkert nästa OH VI DRÖMMER OHHH VI DRÖMMER!

ALLA TILL ISALLEN I MORGON OCH STÖTTA DOM NU VI HAR FAN ALLSVENSKANS BÄSTA KLACK!
Kommentera

Sv: Örebro
Löwgren gjorde väl bara två och Hansson inget! Vi hade vunnit även utan dessa herrar;-)
Sedan var det ju något om några inlånade AIK-juniorer som visade framfötterna för Örebros räkning, samt tre ordinarie Röglespelare på skadelistan. Kanske skiljer det lite mer ändå, kanske?
Men ge killen lite credit Junior. Han kunde åtminstone plocka ut våra mest framträdande spelare. Kanske genom att kika på poängligan, men ändå.
Kommentera

håller fullständigt med!!!!!
förstår inte varför de inte skattar riktiga matchtröjor, de lär ju sälja många fler av dom änn de kommer sälja av en t-skirt som koastar 500!!!!!!!
Kommentera

Örebro
Såhär sammafattar Örebro´s hemsida gårdagens match

"Med spelare som Torgny Löwgren och Roger Hansson kan man kämpa om en plats i Superallsvenskan i stället för att ligga sist. Mer skiljer det inte mellan lagen."

Tjenare.. Så det är dom 2 spelarna som skiljer lagen åt?. Mm tur att vi har dom två så att vi inte ligger sist
Kommentera

Nej, det är fan helt sjukt....var otroligt sugen på att införskaffa en matchtröja i år med nummer, namn och allt...Vad får man då se?? Jo, en jävla leksakströja....herregud, det är väl bara att fixa fram fler tröjor av samma modell som laget verkligen spelar i....förtjänsten lär ju ändå vara hög...
Kommentera

Matchtröjor
Någon som vet varför det ska vara så svårt att fixa souvenir matchtröjor som e som de riktiga matchtröjor???
Kommentera

Sv: Vilken skillnad
Eller för att vi inte spelade mot ett lag vars supportrar tycker det är ok om man skadas för att man är "veka".
Örebroarna har hållit en låg profil i GB:n, och inte gått ut och behövt spärras eller få inläggen raderade.
Vilket tyvärr inte kan sägas om alla lags supportrar...
Kommentera

Är det RFN:s eller Officiellas matchreferat du jämför?
Kommentera

Jag undrar vem det är som är "gnälig". Att orka bry sig som du gör och gladeligen lägga ner tid och energi på att påpeka det, eller att acceptera att inte alla andra tycker som en själv och hålla käften?
Kommentera

Vilken skillnad
Vilken skillnad på matchreferat, det var ju inte alls samma gnäl som i referatet från i söndags, var det för kritiken ni fick sist eller var det för att ni vann?
Kommentera

Sv: skadelistan...
Vi är GRÖNT
Vi är VITT
Vi är R B K!
Kommentera

« · 35003 · »