1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Starck

« · 194784 Till forumet

Starck
Synd att Starck är skadad...Hoppas detta tänder Rögle ännu mer!
Kommentera

Sv: Starck
NiC: Är du knäpp! varför ska dom tända mer när en bra spelare bler skaddad?
Kommentera

half: Har du nått vettigt att säga kan du ta det via mailen! Du behöver inte attackera sådär, detta är ingen chatt! Klart att det skulle, speciellt Pelle...
Kommentera

NiC: Sorry!
Kommentera

half: De är helt ok! Huvudsaken att Rögle vann! såg att Kåberg i Bofors fick 2+2+2 i slutet av matchen mot Löven....
Kommentera

Då var det bekräftat: Starck är förmodligen borta resten av säsongen. Riktigt tråkigt eftersom Starck kom in i superallsvenskan på ett helt annat sätt än förr. Det här är inte bra för Rögle. Nu blir det plötsligt lite problem i formationerna. Ska det värvas en ny eller har herr Melin en joker? Det finns säkert många fans som vill att Rögle gör en (panik)värvning men jag ser att vi har juniorer på G. Är Togge hel till Bajenmatchen har vi Tomas Andersson. Vi har även hungriga juniorer som Hall, Palm och Skugge. Jag vet inte, vad säger ni? Panikvärvning eller junior?
Kommentera

NiC: Panikjunior!
Kommentera

NiC: Med all respekt för våra juniorer men skulle det komma en skada till (Togges ljumskar/höft ex.vis) ligger vi illa till. Det behöver inte bli en panikare, jag tyckte Moras Heinrich ex. vis, såg
riktigt bra ut. Stor, snabb o lagom elak kille som säkert kommer att tillföra sitt lag en hel del (han hade knappt hunnit lära känna sina lagkamrater men ändå visade han bra register) där skulle RBK varit lite snabbare så hade vi haft han istället för Mora. Men det måste väl finnas fler liknande spelare kvar?
Kommentera

QP: Personligen tycker jag att det är dags för en junior att ta steget. Rögle har duktiga juniorer på gång. De måste börja ta lite ansvar. Nu är ett tillfälle. I mitt tycke är Starck den bästa tekniska spelare Rögle har. Sen är det väl Nordqvist men han visar tyvärr inte det så ofta. Det är dags att han börjar "våga"... Vi vet att Palm är teknisk, in med honom. Rögle har ju inte haft något vidare flyt med sena värvningar, det var väl bara Sjöberg som var hyffsad...Det finns säkert duktiga spelare på marknaden men ska man våga ta in någon som kanske "förstör" sammanhållningen? Synpunkter?
Kommentera

NiC: Ingen lätt uppgift för RBK. Jag tror personligen inte att någon av juniorerna håller i SA. Dom har spelat för lite och det krävs rutin i dessa sammanhang. Någon värvning blir väl inte det enklaste heller när spelarmarknaden är utsugen för tillfället. Tilläggas bör att Toggen antagligen inte spelar på onsdag. Vad tyckjer ni andra?
Kommentera

3april: Jag har tänkt på det också men som jag skrev tidigare så blir det kanske en joker....vem vet?
Kommentera

Starcks skada är naturligtvis mycket olycklig, men det finns kvaliteér i laget, det såg man inte minst i första perioden idag mot OIK, taktiskt sett den bästa perioden på länge......

jag tycker inte man ska ut och värva nu, det är ett underbart "go" i laget för tillfållet och det ska man inte förstöra genom att plocka in nån ny spelare tycker jag. Låt de unga få chansen och visa vad de går för, de kan nog överraska oss mycket!

AIA SÅNGEN EKAR I SMÅLAND!
Kommentera

« · 194784