1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Tommy Sandlin som tranare ??

« · 385476 Till forumet

Tommy Sandlin som tranare ??
Om nu Matte Waltin skulle lamna/sparkas efter denna sasongen sa tycker jag att Tommy Sandlin borde kontaktas. Han tranar nat div.1 lag nufortiden och ar sugen pa att trana lag hogre upp igen. Forr sade han ju alltid hur imponerad han var av Rogles fantastiskt offensiva spelstil, samma hockey som han foresprakar... Vad tycker resten har inne pa forumet, Mygel och andra "tankare". Kan inte han gora nat stort av ett lag som RBK ???
Kommentera

Sv: Tommy Sandlin som tranare ??
GasolinJunior: Lägg ner!!!!!! Walitn ska stanna ett år till punt.!!

-Låst ämnet-

.
Kommentera

GasolinJunior:
Tommy Sandlin tränar Tierp.
Kommentera

Ni kanske kan byta rakt av med Upplandsmetropolen... ;0)
Kommentera

Bonzo_: Waltin ska inte stanna ett år till!!!
Men att Tomme Sandlin skulle vara en tänkbar ersättare
finns inte!
Kommentera

Svensson: Varför skulle inte Waltin stanna. Ska Rögle bryta kontraktet och köra med dubbla tränarlöner? Eller hur hade du tänkt dig?

Dessutom , om jag inte har fel för mig så är det 21 poäng till att spela om, mycket kan hända. Även om jag inte har allt för stort hopp till spel i play-off så finns definitivt möjligheten, konstigare saker har hänt i hockeyvärlden ( tex 1-5 mot finland, slutresultat........?)

Hoppet finns och då får vi ta vara på det.

Sjung sönder Lakejerna imorgon, tänd spelarna bigtime och 3 poäng är hemma (eller åtminstonne 2)

Ha det bra på lördagmorgon:)
Kommentera

fritte rbk: Waltin ska inte vara kvar, då är det bättre att använda sig av Bergkvist och Hansson i båset...
Kommentera

Mindreader: kanske så, men hur ska man lösa det ekonomiska ????????????

Det funkar aldrig att ha så många tränare att betala och dessutom vilken utomstående tränare skulle vilja träna ett lag som bytar tränare efter varje sässong?
Kommentera

fritte rbk: Tja det kostar att göra felsatsningar, det är vi alla medvetna om, men om W stannar, så kommer det inte att bli bättre nästa säsong...trust me..jag vet
Kommentera

Mindreader: oj förlåt jag visste inte att du vet :)
Kommentera

fritte rbk: Även om Rögle är dåliga så har dom ett förbannat oflyt också, bl.a två ramträffar och mängder av chanser där pucken studsar på mållinjen. Det är väl lika bra att sluta gnälla för spelarna vet nog vid det här laget vad vi supportrar tycker.
Kommentera

Pommer: Det enda som kan hjälpa spelarna nu är att vi supportrar visar vårt stöd. inte buar etc, det hälper inte spelare med redan sargat självförtroende.
Kommentera

fritte rbk: Precis, i nästan varje hemmamatch har spelarna fått höra en massa burop och det kan ju inte precis hjälpa laget. Nu ger vi ett ordentligt stöd i Växjö så blir spelarna säkert extra taggade!
Kommentera

Pommer: jag tror det var stellan som skrev "älska mig mest när jag som minst förtjänar det, för det är då jag mest behöver det" för ett tag sedan
Kommentera

fritte rbk: Han är en sann filosof...det stämmer till hundra procent.
Kommentera

Vad tyckte ni när fredrik näsvall spelade i rögle ?? Gick de sämre eller bättre ??
Kommentera

Bonzo_:
Statistiskt gick det bättre. 2 vinster och 1 förlust, eller 66,67% bärgade poäng.
Hade vi haft det snittet över hela serien, hade vi slutat på 64 poäng och spelat i Superallsvenskan, istället för 57 poäng och fortsättningsserie.

Så det korrekta svaret på din fråga är: Det gick bättre för laget när Näsvall var med.
Kommentera

Hofnar: Tack ..

då förstår ni!! waltin ska vara kvar även nästa år...
Kommentera

fritte rbk: Du återstår att se... Det jag hoppas på nu är att
Waltin själv inser vad han gjort. Annars så skulle det kunna bli aktuellt
med dubbla tränarlöner...
För Mats Waltin är inte kvar....
Kommentera

Svensson: Jag tror vi får finnas oss vid att Waltin är kvar nästa säsong oavset vad som händer....
Kommentera

Ebbe: Det är jag ganska säker på att du har fel...
Mer än så säger jag inte i dagsläget....
Kommentera

Svensson: Sitter du på någon hemlig information Svensson?
Kommentera

Ebbe: Mycket möjligt.... =)
Vad säger jag inte....
Kommentera

Svensson: Tro du att waktin sa till sura att trilla så troja fick ett öppet mål? tro du att waltin sa till spelarna att ta så många utviningar som möjligt så troja kan göra mål??
Kommentera

Bonzo_: Har jag påstått det då? Inte vad jag vet...
Kommentera

Svensson: du skyller på waltin hela tiden!! kan du inte klaga på spelarna i stället??
Kommentera

Bonzo_: Hmm? Vet inte riktigt vad du syftar på men du kanske menar när jag skrev...
"Att Waltin själv inser vad han gjort"

Det är i stort sett det ända jag skrivit om han, men jag gillar inte Waltin och jag kommer aldrig heller att göra det...

Sen skriver du att jag ska skylla på spelarna? Är det i Waltins uppgift att få ihop spelarna som ett lag???
Jaja, nu ser vi framåt...
Växjö imorgon, tre viktiga poäng?
Kommentera

Svensson: Det är på isen matchen avgörs
Kommentera

Bonzo_: Det är inte du som är Mats Waltin väl ? eller ?
Det är kanske så det är...Eller är du en spelare ?
Ngt skumt är det med dig...
Kommentera

fritte rbk: Låt Waltin stanna, behåll stora delar av spelartruppen och gör ett ärligt försök att värva Rahm, Ahl, Näsvall och kanske Kenny. Tror faktiskt inte att det är omöjligt, vi har inte haft några klasspelare på år och dar. Det är just det som saknas för att det ska bli bra, tro mig!
Kommentera

aiastellan: *Ler* nej en rögle fan som är trött och sur!!
Kommentera

Pommer: Och kung Högardh...
Kommentera

Rögle Martin: Och tjärna, han harvar väl mest runt i farmarlaget.....
Kommentera

fritte rbk: Men just Högardh är en spelare som gör mål och han e oerhört duktig i power play vilket vi verkligen inte har gott om spelare som är.
Kommentera

Rögle Martin: Vi kan nog glömma att vi får nåt bra till nästa säsong, för det finns det inte pengar till efter detta miserabla misslyckande!!
Styrelsen skulle själva få betala vad Rbk har förlorat i vinter!
Men det gör de väl givetvis!?

Högardh kan vi glömma, han lär vara eftertraktad om han ska lämna Modo.
Kommentera

« · 385476