1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Vi är inte bättre!

« · 365675 Till forumet

Vi är inte bättre!
Inse samtliga! Vi är inte bättre än så här. Det är bara att titta på tabellen. Ärligt talat tror jag inte det spelar stor roll vem som är tränare (det brukar iallafall inte hjälpa att byta tränare mitt under en säsong). Det är trots allt ett lagspel och det skall vara roligt att spela hockey, det har de definitivt inte just nu. Jag hoppas innerligt att det skall gå bättre men tror det inte på det.

Fram med lite juniorer som kan växa med uppgiften, det kan vara roligt att se dom utvecklas iallafall!
Kommentera

Sv: Vi är inte bättre!
Men det är väl tränarens uppgift och se till att det skall vara roligt, skapa stämning och lyfta fram lämpliga juniorer!!
Kommentera

MF: Det måste väl både tränare och spelare ha ansvar för?

I vilket fall som helst har detta misslyckats kapitalt. Jag har ingen bra lösning på detta, tyvärr. Man kan ju inte sparka alla hit eller dit mitt under en säsong.

Det finns ju personer här inne som vill sparka ordförande, värvarbas, tränare och spelare på en och samma gång. Vem skall då ta tag i allt mitt under en brinnande säsong?
Man får nog somdet ser ut nu avvakta och se hur det går under resten av säsongen och efter det utvärdera hela skiten!
Kommentera

eliasson: tillsätt en ny sportkommitté nu, inga andra ändringar krävs. Arbetet med nästa års lag måste påbörjas nu och skötas av proffs. Inte glada amatörer. Slutreplik!
Kommentera

eliasson: Håller med dig!!!
Det hjälper inte att sparka folk till höger och vänster - det blir inte bättre för det! Än är det inte kört och utvärderingen bör man vänta med tills säsongen är avslutad, men redan nu kan man se vilket håll det pekar åt!! Det har gått sämre än väntat och vi kan bara be till högre makter att andra lag spelar sämre än Rögle (om det ska bli en playoff plats)...

RÖGLE VI GER OSS ALDRIG!!!
Kommentera

Detta är bara sorgligt, ingenting annat! Just nu känns det som en kniv i hjärtat, man älskar ju Rögle så otroligt mycket.
Kommentera

Detta är bara sorgligt, ingenting annat! Just nu känns det som en kniv i hjärtat, man älskar ju Rögle så otroligt mycket.
Kommentera

Nån som vet nånting om bonuspoängen? allså i text tv så ligger rögle sist med noll poäng!!!
Kommentera

Nån som vet nånting om bonuspoängen? allså i text tv så ligger rögle sist med noll poäng!!!
Kommentera

Kommentera

Schnurrbein: Då får vi börja med att sparka tränaren eftersom det är Waltin som bestämmer vilka som ska värvas. Då måste vi alltså först ta hit en ny tränare först o sen sparka (kan man kalla det sparka när det är ideellt arbetande personer) sportkommittén.
Kommentera

Bonzo_: Rögle har 6 bonuspoäng TV har fel.
lasse
Kommentera

Bonzo_: gå in på stats.swehockey.se/ tryck på allsvenskan södra vår. så kan du välja allting där. där står att rögle ligger femma
Kommentera

Pommer: holler med asså jag fattar fan inte vad dom gör asså jag som hade hoppas på att rögle skulle spela bra nu när dom har skitit i torped men men dom e inte bätre :(
Kommentera

Mygel: Det är väl sk som anställer tränare och som sen tilsammans med denne utformar truppen? Ett naturlig första steg inför nästa år borde vara att börja i denna ände. Mats och åtets lag måste få allt tänkbart stöd för att göra det bästa av denna säsong. Men arbetet inför nästa år måste påbörjas nu och med större kompetens!
Kommentera

lej: Jag tänkte väl! =) tack för hjälpen alla!
Kommentera

Alltså ni är ju pinsama.
1-6 mot Lakers...haha.. ni går inte vidare!!
Kommentera

Pedda: givetvis är jag glad för att lakers vann, men inte behöver man vara en "dålig segrare"?

får tacka alla i Ä-holm för en kul match o tipsa om presskonferensen på VLH's sida!
Kommentera

Skrev ihop några rader som "referat" på AIA-sidan.
Fy sjutton vad man känner sej låg.
Aldrig förr har jag tänkt på att vägskyltarna på väg tillbaka till Växjö har samma nummer som Podein :(
Det var bättre när nummer 25 var synonymt med Stass!
Gonatt!
Kommentera

The Punisher: Nu har man ändå fått ett par timmars sömn.
Det blev en ny dag trots allt, det ska man
vara tacksam för...
Läsa tidningen ? -Nähä !
Kommentera

aiastellan: Man vaknade även denna dag. Om någon minut rullar man mot jobbet i Växjö av alla ställen. Undrar om det blir 20 st, 100 st eller fler tråkningar på jobbet, på stan, i skolan (för barnen)?
Det är tuuuungt att vara röglesupporter i den här kommunen idag, men man får knyta näven i fickan, knyta AIA-halsduken runt halsen och ta det som en man.
Efter mörker kommer solsken
Kommentera

Patrik: Jag lider med dig, men som du säger; "Efter mörker kommer solsken!"

Vi ger oss aldrig...
Kommentera

Hej i mörkret...

Ja, vi gjorde en skitmatch (igen). Jag tycket fortfarande inte man kan skylla detta på Waltin. Han gör vad man kan. Kanske skulle han dock gått ner på folk, men ingen vet om detta hade hjälpt en sån här kväll.
Jag tycker dock att man borde bänkat nr 3 redan före matchen. Grabben har ju inget självförtroende vilket sprider sig i laget. Det syntes på hela den femman att man blev nervösa när man fick ledningen (vilket är unikt bara det).
Vi får hoppas att det löser sig mycket snart med ett nyförvärv som är nära förestående.

Nu bryter vi ihop och laddar om inför Armbåga-matchen. Någongång skall trenden vända, även där. Jag tror (hoppas) på en vinst. Men som sagt...det beror på om nr 3 är med eller inte.

Kingen
Kommentera

Kingen: Hur i all världen skall Rögle våga satsa pengar på ett nyförvärv när man inte vet hur man kommer att lyckas dra publik till ladan under resterande sex matcher hemma???
Jag håller fast vid tesen att 30/4 måste vara det som är viktigast just nu och att man inte då helt plötsligt står med minus i kassan.
Igår hade det inte hjälpt med ett eller två nyförvärv.
Inte ens Foppa (då menar jag den bättre av de två) hade lyckats vinna matchen åt Rögle. Luften har helt gått ur laget. Varför vet jag inte men det är oerhört påfrestande att behöva konstatera detta.
Det var nästan lika uselt som bortamatchen mot Växjö strax före jul.
Kommentera

Patrik: för att komplettera mitt resonemang så hoppas jag att man skoningslöst bänkar folk som inte ger järnet. Ge dem straffkommendering eller vad som helst bara de vaknar!
Det är dags att inse att torpedhockeyn är begravd och att de spelare som "handplockades" till att passa i detta system inte har en självklar plats i laget. Bättre med misslyckade nyförvärv på bänken än på isen!
Kommentera

Patrik: Helt klart vi var ju några som var och tittade på J 20laget den andra när dom spelade mot Åstorps Alag. Och som det såg ut i går hade inte en av "så kallade" Alagspelarna platsat i det laget. Juniorerna försökte både vinna och göra mål.
Det är så man drömmer tillbaks till Ted Sators tid när han tände upp hallen i Ängelholmefter ett bottennapp mot Hanhals borta med orden "Ni ska bli trötta" och körde ett långt träningspass mitt i natten
Kommentera

eliasson: Jag anser ändå att Rögle är bättre!!!

kunskapen, både bland ledare och spelare finns, men utnyttjas som synes inte. Det som fattas är som min gamla tränare brukade säga till oss när vi inte hade den vilja som krävs för att vinna. "Nu får ni fan ta och visa lite kuk ( ursäkta ordvalet). Vad han förmodligen, förhoppningsvis, menade är att vi måste vilja för att lyckas.

Viljan/inställningen var direkt pinsam igårkväll. Det är dags för de grönvita gladiatorerna att "visa lite kuk" mao vilja.
Kommentera

fritte rbk: Men borde det inte vara tändvätska nog att vi blev förnedrade av Växjö förra gången vi möttes?
Nytt spelsystem som alla efterlyst - varför kämpar man inte?
Varför inte en endaste liten träningsmatch för att få igång benen på pågarna INNAN denna nyckelmatch i fortsättningsserien?
Matchen igår betydde så mycket för tabellen, prestigen, publiken, ekonomin, satsningen på matchen den 30:de osv.
Kommentera

fritte rbk: Som dom spelade i går så är det bättre du står utan spelare i J 20s bås och dom unga grabbarna som vill spela spelar i Rögles representationslag. För med gårdagens spel så var bedrövligt med viljan att vinna bara Junioren försökte.
[f]Fler juniorer på isen[/f] dom vill iallafall
Kommentera

Belix: Det såg vi tydligt igår. Tyckte Alex skulle fått pris för bästa spelare istället för Henrik Eriksson.

Frågan är om Alex får förlja med till Arboga när båda J18 och J20 spelar på söndag.

Ett tips för alla er som inte tar er till Arboga är att se J18s premiär i Allsvenskan mot Linköping samtidigt som ni motager rapporter från Arboga i hallen.
Kommentera

Ebbe: Då kanske RBK borde starta i Arboga med två femmor så att bara de som vill kämpa och har kunnandet får förtroendet. Det är mindre ytor i deras hall, så de borde orka!
Kommentera

Patrik: Alla knep är nästan värda att testa för de kan väll inte bli sämre än igår?? Men visst.. de sa jag för två månader med.
Kommentera

« · 365675