Välkomna till Rögles sida på HS!
Se även: rogleforum.se
HS Regler
Tänk på att vara trevliga mot varandra. Alla ska öppet kunna uttrycka och kritiskt diskutera åsikter och information. Men undvik personangrepp och olämpligt språkbruk. För mer info kan ni läsa mer kring reglerna på Modos eller Brynäs sida.
Lite kuriosa: År 1948 blev RBK skånska mästare i bandy. Två år senare började klubben med ishockey. 1992 spelades den första säsongen i Elitserien. 1995 återgick RBK till allsvenskan men blev 2015 permanent lag i SHL. Två Rögle spelare har gjort flest landskamper i Tre kronor: Jörgen Jönsson och Jonas Bergqvist (https//sv.wikipedia.org/wiki/Rögle_Bk). Brodern Kenny Jönsson blev utsedd till OS bästa back år 2006.
RBK har varit kontinuerligt i SHL sedan 2015. 2021 spelades SM Final mot Lakers.
Jag behöver inte skriva vad folk tyckte och trodde. Jag kan bara skriva,min vision har sträckt sig långt mer än vad de som uttryckte sig såhär:-DET ÄR VÄL BARA DE NÄRMAST SÖRJANDE SOM SKA DIT ?
Idag kommer vi med största sannolikhet bli ca 350 glödande RBK-hjärtan som kommer att ge sitt yttersta för att våra killar ska känna vårat engagemang.
TACK ALLA NI SOM TROR PÅ DET HÄR...
Jag kan även meddela att VULKANEN håller på att bli en ny låt. En låt som VI ALLA ska kunna sätta på i cd-spelaren när solen värmer till sommaren.Då kommer vi att tänka:-Jag kommer aldrig att glömma denna vulkan, där jag var EN AV de som brann.
Vulkanen som gjorde min säsong med mitt RBK både minnesvärd och mycket lättare...