1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

¨VITA VANN!!!!!!!!

« · 95738 Till forumet

¨VITA VANN!!!!!!!!
Det blev ju rätt så bra övervikt åt vita dressen. Hoppas Fredrik o &
tänker på det när ni bestämmer hemmafärg, det är ju en finger-
visning om vad de flesta av oss vill se grabbarna i när de störtar
in på isen om 46 dagar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: ¨VITA VANN!!!!!!!!
Att vi ens håller på med att rösta om vilken färg det ska vara på hemmatröjorna är rent ut sagt löjligt. En förening med så gamla anor som Rögle ska inte behöva hålla på med detta tjafs. Kan ni ens föreställa er att HIF skulle ha en omröstning inför nästa säsong om att spela i rött eller grönt ?
Om man varit med mer än ett par säsonger finns det bara ett svar: Grönt! Rögle är grönt! Om man börjar kompromissa med klubbens historia för rent estetiska orsaker är det sorgligt.
Kommentera

radical:
Du har tydligen bara varit med ett par säsonger. De flesta säsonger under slutet av 80-talet och fram till 01-02 har RBK
spelat i vitt hemma. Låt aldrig fansen ha en möjlighet att på-
verka något i klubben, håll dom kort, se till och plocka så
mycket som möjligt ekonomiskt av dem men låt dom inte
få tycka något, är det det du förespråkar!!!!?????.Du skall nog byta signatur för du är inte ett dugg radical, snarare mer åt
"trött,fet och 51"
Kommentera

Nej jag är trött, fet och 51. Tycker trots allt det är patetiskt att man behöver hålla en omröstning om vilken färg man ska ha på matchstället inför kommande säsong. Hade Rögle BK bara vårdat sitt varumärke bättre hade vi inte behövt ha denna förvirrande omröstning. I mitt tycke gjorde Rögle det enda rätta inför förra säsongen nämligen gick tillbaka till sin ursprungsfärg grön. Att vi nu en säsong senare ska rösta om detta och kanske byta tillbaka till vitt är inte att vårda sitt varumärke utan att kludda med det. Vi kan inte hålla på så här och byta hela tiden, grönt till vitt, vitt till svart, svart till vitt, vitt till grönt och nu kanske grönt till vitt.

Allt detta bytande med klubbsymboler och färger är en typisk "hockeysjuka", något likande skulle inte kunna ske inom fotbollen. Dessa ständiga omändringar av seriesystem och klubblogos kombinerat med 16 nya spelare inför varje säsong ger bara intrycket av att hockey inte sköts seriöst och långsiktigt utan endast styrs av dagens modeflugor och plötsliga infall.

Nu när Rögle efter 10 års identitetssökande äntligen är på rätt väg behöver vi inte ha en onödig omröstning om något som borde vara självklart.
Kommentera

radical: Håller fan med dig..grönt ska det vara...identitet ....
Kommentera

radical:
Jag vill minnas att den äldsta bevarade Rögletröjan är just vit med
RÖGLE i stora gröna bokstäver snett över bröstet. Jag satt själv på
"Hovet" och såg Sterner o & spela mot Dif i den dressen, så vitt är
nog mer klassisk än grönt, om du inte tänker på Rögledammarna
o bandy.
Beträffande fotboll så byter dom tröjor o färger i större omfattning än hockeyn, så exemplet är illa valt! Dessutom så heter lagen ICA
SONY, ERICSSON osv osv det står ju på bröstet på många lag. I.D
=klubbmärke, syns knappt. Nä, var glad att fansen engagerar sig
det är positivt, inget är onödigt bara för alla inte delar din åsikt!!!
Jag tippar att du sitter strax under Viprummet i hallen och sällan
reagerar över matchen eller svarar "klacken" för det är väl ovärdigt det med. Men slipsen sitter välknuten under hakan,hoppas jag!!!
Kommentera

Oj Oj nu börjar det bli personangrepp mellan fansen. Kritisera gärna varandras ideer och tankar men håll person utanför.
Kommentera

>>>Beträffande fotboll så byter dom tröjor o färger i större omfattning än hockeyn, så exemplet är illa valt!

Ge mig ett par exempel på allsvenska fotbollsklubbar som har bytt färg är du snäll. Malmö FF? HIF? Hammarby IF? Norrköping? AIK? Djurgården? Landskrona? Halmstad? Nä du är helt enkelt ute och cyklar, i Landskrona var diskussionen t.o.m. livlig när man ändrade bredden på strecken. Att man byter tröja (märke, design osv) är en sak men inte det samma som att byta färg.

>>>Dessutom så heter lagen ICA SONY, ERICSSON osv osv det står ju på bröstet på många lag.

Nu hoppas jag att du gör dig dum.

>>>Jag satt själv på "Hovet" och såg Sterner o & spela mot Dif i den dressen.

Du verkar vara rena rama supersupportern, gammal som farfar men engagerad som tonåring.

Jag har inte en enda gång kommit med personkritik eller fabulerat om hur gammal, fet eller hur välknuten min slips är (som jag för övrigt inte bär) så när du svarar nästa gång kan du hålla dig till sakfrågan istället för att fylla hälften av dina inlägg med en massa strunt och rena fantasier.
Kommentera

radical:

Förlåt då, jag trodde du förstod ironin i SONY etc etc. Jag menar
att lag "säljer sig" genom att låta klubbmärket förminskas för ett
varumärke i dominerande stor text. Men det är inget du reagerar
för tydligen.
Det jag reagerar mot, är ditt sätt att behandla de som har enga-
gerat sig i röstningen, (över 430 st). Barnsligt, tjafs o s v o s v det är väl att ta i och visa att Radical vet bäst!!!!
Inget svar om vilken tröjfärg RBK har spelat mest i, under åren, men jag tror att det är 70-30 i fördel till vitt.
Vi är väl jämngamla då eftersom då oxå satt på "Hovet" under den eran. Du får gärna kalla mig supersupporter, gammal som f.f o engagerad som tonåring, skulle bära det med stolthet.
Jag anser att utan fansen i ladan, så är inte hockeyn sevärd, och
måste jag välja så satt jag hellre på en match med 100 i klacken
än 3000 korrekta, tysta, välpolerade oengagerade människor som
håller sig till sakfrågor och aldrig fantiserar och aldrig pratar strunt.
Nä... du har rätt delsignatur om man tittar på Kants lära.
Kommentera

QP:
OK, 430 st har röstat på hemsidan. Men vilka är det har röstat? Varken du eller jag kan avgöra det. Har vi riktig otur kan det bland de 430 finnas 200 MIF-supportrar som i brist på annat valt ett alternativ som de fullständigt är likgiltiga inför. Att låta omröstningen på officiella vara vägledande är nog inte så väl genomtänkt. Jag tycker detta är en så pass viktig sak att den inte ska avgöras genom en illa kontrollerad internetomröstning som alla med eller utan anknytning till Rögle kan påverka. Om man ska fatta sådana här beslut bör man göra det på årsmötet där medlemmar i föreningen kan få komma med synpunkter.

Sen förstår jag inte varför du hela tiden glider in på att "utan fans i ladan är inte hockeyn sevärd". Det har jag överhuvudtaget inte tagit upp och inte har någon anledning att bestrida.

Sen har du fortfarande Saida-talanger när du menar att jag ingår i en grupp som är "korrekta, tysta, välpolerade och oengagerade". Du har ingen som helst aning om hur jag beter mig på match eller hur länge jag följt Rögle. Jag har i alla fall följt Rögle och annan sport så pass länge att jag lärt mig att man inte ska hålla på kludda med färg och logobyte stup i kvarten. Nu har Rögle äntligen börjat finna sin roll i vad man som förening ska göra (lokalprägel, egna talanger osv), då tycker jag inte det är läge att än en gång byta hemmafärg inför kommande säsong. Har jag inte fel för mig spelar alla Rögles juniorlag nu med gröna matchställ. Låt oss nu få kontinuitet i föreningen och på långsikt skapa något som vi säsong efter säsong kan identifiera oss med.
Kommentera

radical: Varför i hela världen skulle 250 miffare gå in och rösta fram vita dräkten? Kan du inte bara acceptera att din favoritfärg förlorade den här gången?
Omröstningen är inte illa kontrollerad som du påpekar, med stor noggranhet har röstningen övervakats så att fusk ej kunnat förekomma.
Medlemmar i föreningen även informerats via lokalpressen om omröstningen så att alla haft chansen att avge sin röst.

För övrigt så skiner solen så jag förstår inte varför det finns så mycket ilska i denna gästboken!!
Kommentera

OE:
Varför de skulle göra det kan jag inte svara på men så länge du inte kan bevisa att de inte gjort det kan du inte vara seriös när du påstår att "med stor noggranhet har röstningen övervakats så att fusk ej kunnat förekomma".

Man behöver inte vara någon större hacker för att ta bort en cookie, ringa upp modempolen och rösta en gång till. Om denna omröstning gör så att vi byter hemmafärg inför nästa säsong befäster det enbart mina fördomar om att hockey ligger ljusår efter fotboll när det gäller seriösitet.

Jag är trött på detta eviga hattande med Rögles färger och Rögles logo. Det handlar inte om att jag är en dålig förlorare för att "min" färg inte vann. En klubbdräkt handlar inte "min" eller "din" favoritfärg, det är något mycket större, det är nämligen föreningenssjäl. Något som man tydligen inte bryr sig mycket om då man tydligen kan byta färg och form inför varje säsong. Om det nu tvunget ska bytas än en gång; låt det då vara för sista gången!
Kommentera

radical:
Det verkar som du är i ordentlig obalans, du är trött på alla som inte har samma åsikt som dig. Du kallar frågor som engagerar
folk(fans) för tjafs, patetisk etc etc i nedlåtande termer och för-
står inte att att vi har missat att MIF utsatt oss för sabotage i om-
röstningen! Vad blir nästa steg, kommer Percy genom bulvaner att
ta kontrollen över RBK för att så småningom lägga ner klubben???
Jag tror som du att fotbollen ligger ljusår före i utvecklingen, dom
byter aldrig tröjfärg, MFF, IFK Gb, Dif har aldrig spelat i rött och det
händer mycket mer i matcherna, aldrig 0-0 resultat osv. Det jag
inte förstår att du ödslar din dyrbara tid med nåt så trivialt som
stenålderssporten Hockey, jag tror nämnligen att du skulle må bra
om du helt koncentrerade dig på enbart fotboll.
Jag hade iaf gjort det!!!!!
Kommentera

QP:
Jag tänker hädanefter inte svara på dina inlägg då du uppenbarligen läser mina inlägg som fan läser bibeln.

Det första jag påpekat är att en helt öppen omröstning på Internet är så pass osäker att den inte borde vägledande i en så viktig fråga. Att du sedan gör dig löjlig över det och för förvirrande resonomang för stå för dig.

Det andra jag påpekat är att en omröstning om vilken färg man ska ha på tröjorna inför kommande säsong inom fotbollen aldrig skulle ske. Detta därför att inte håller på att hatta med sina klubbfärger. MFF är ljusblåa, HIF är röda, AIK är svarta osv. Även på denna punkt försöker du göra dig rolig och håna fotbollen med ostukturerade resonomang och mena att jag tycker att hockeyn är en stenålderssport, något som jag aldrig sagt.

Det tredje och kanske det viktigaste som jag påpekat är att man inte ska hålla på och mixtra med sin klubblogo/klubbfärg utan istället vårda den. Om det blir vita matchställ till nästa säsong kommer vi få en logo som vi aldrig haft innan. Istället för som nu med grön text och vit bakgrund kommer klubblogon få grön bakgrund och vit text. Logon som finns på högra sidan av gästboken kommer alltså spegelvändas.

Om du tänker svara på detta så kan du väl försöka göra det utan att kalla mig för fet, 51, obalanserad och trött. Bara för att jag inte håller med om allt som skrivs här och ryggdunkar alla betyder inte det att jag är en total kuf som du i varje inlägg försöker göra sken av.

Det jag bryr mig om mest är RBK och när man inte tar väl hand om något som jag tycker om tänker jag säga min mening.
Kommentera

Oj, här var det heta diskussioner minsann.
Har för egen del missat det mesta av omröstningsdiskussionen, och tycker väl att det känns rätt med såväl grönt som vitt som grundfärg, eftersom båda varianterna förekommit tidigare.

MEN det där med att Oilersloggan skulle inverteras verkar lite märkligt, med tanke på att bakgrunden skulle vara vit. Då ska väl den färgade texten i loggan också ha vit bakgrund, eller???
Förhoppningsvis är det väl bara en layoutmiss.
Min personliga uppfattning är att själva Oilersloggan ser knäpp ut om den inverteras!
Det blir liksom mest en grön klump i bröstet på spelarna, vilket inte ser snyggt ut...
Kommentera

Patrik:
Detta är bara en lätt krusning på ytan om man jämför med
debatten i BIF:s G.B. Men jag skall vara snäll f r o m nu och
avsluta "Vita Vann" om inte annat för Belix skull!!!
Kommentera

QP: Nu är det jag som står med en stor fågelholk här.
Snälla QP kan du förklara för en som inte riktigt fattar vad du menar med denna meningen.....
"Men jag skall vara snäll f r o m nu och
avsluta "Vita Vann" om inte annat för Belix skull!!!"
Jag har bara haft ett litet inlägg i en för mig ointresant debatt och det var när jag sa till om att vi inte skulle ha personangrepp i gästboken. I övrigt lägger väl inte jag mej i er debatt så länge den följer dom regler som finns.
MVH Belix
Kommentera

Belix:
Nu gjorde du mig lite besviken, jag trodde du satt med dina argus-
ögon, redo att slå ner på ev verbala övertramp, minst 20 tim/dgn.
Därför tyckte jag det var dags och sluta så du fick slappna av lite!!
(Och tack för 2 xtra till trådtoppen)
Dito
Kommentera

radical: Vad gäller färger inom fotbollen så var det inte så himla länge sen HIF spelade med brasse färger på sina bortaställ. Dock så tog man väl bort det efter bara en säsong. Så visst ändras det där oxå.
Kommentera

radical: Läste lite mer....
Varför skulle loggan spegelvändas??? När vi spelade i ES och hade vita tröjor så behövde man inte göra det. Funkade alldeles utmärkt med grön text o vit bakgrund. Märket smälter bättre in på tröjan då, enligt min åsikt.

Något som däremot borde slänga på tröjorna igen är Ängelholms kommun vapen. På så sätt skulle vi kanske undvika vissa sportkommentatorers förvirrade uttalanden om att de har varit i ishallen i Rögle!
Kommentera

Mygel:
Att man byter färg på borta-stället har jag ingeting emot, vad jag däremot inte gillar är att man byter färg på hemma-stället. Rögle som är en anrik förening ska för länge sedan bestämt sig för vilken färg man är. Att hålla omröstningar inför kommande säsong om vilken färg man ska spela i på hemmaplan är i mitt tycke inte seriöst. Det ska inte behövas hållas omröstningar om detta, det ska vara givet. Om omröstningen som hölls på hemsidan blir vägledande kommer Rögle förutom ny hemmafärg även få en "ny" logo som på ritningarna inte ser allt för genom arbetad ut. En tallrik spenat är kanske en passande metafor.
Kommentera

radical:
Så är vi igång igen, " Vit/grönt har använts som hemmadräkt
flera säsonger både under -50,-60,-70 talet och av de senaste
20 säsongerna har 15 haft vit/gröna hemmadräkter", citatet är
hämtat från RBK:s offentl. hemsida 24/6. Skulle RBK välja det de flesta medverkande lade sin röst på, d v s vit/grön hemmadress, så får du väl förlika dig med det, den är ju mest "anrik".Sluta gnäll för att RBK så smått börjar inressera sig för vad "fansen" tycker och
inte enväldigt bestämmer i stort som smått, som du med glädje rekommenderar och dessutom kallar givet och seriöst. Fy f*n!!!
Kommentera

QP:
Lägg av nu din gaphals. Jag gnäller för det första inte utan bara tycker att det är fel att byta hemmafärg var och varannan säsong. Detta har du efter 3 dagar tydligen inte förstått.
Kommentera

radical:
"gaphals"?? I inlägg?? Du GNÄLLER och du bryr dig inte om fakta!
Då RBK de senaste 15 säsongerna spelat vit/grönt och 01/02
bytte till helgrönt så hade dina åsikter kunnat accepteras. Återgår
de till ordningen och spelar i vitt/grönt DÅ börjar du GNÄLLA!!! Som
lök på laxen så förespråkar du rent diktatoriska ingrepp bara de
passar dina syften, ex vis kör över majoriten, för av de som röstade för vitt fanns en mängd MIF supporters som gick in och avgjorde tillsammans med hackers och div andra suspekta indi-vider! Man kan ha åsikter, men det sätt du framfört dem på, kan
och kommer jag ALDRIG att förstå, d v s genom lögner, fakta- förvrängande och konspirationsteorier. Sen får de gå hur många
dagar som helst!!
Kommentera

Tjenare. Befinner mig i Spanien och missat allt(?) vad som statt i tidningarna. Nagon som kan beratta nagot?

Gott att dom vita trojorna vann iaf.

Puss puss pa er
Kommentera

QP:
Detta är absolut sista gången jag kommer svara dig om du inte kan svara utan ett aggresivt tonfall. Så fort jag skriver något som du ogillar får man tillbaka svar med stora bokstäver och tonvis med utropstecken. Vidare anklagar du mig för att komma med "lögner, fakta- förvrängande och konspirationsteorier", rätt så grovt när jag bara anser det är oseriöst att byta hemmafärg och logo var och varannan säsong.

Jag har inte skrivit att det var MIF supportrar eller andra suspekta individer som avgjorde omröstningen bara att det kunde vara det. Märk skillnaden. Att ha en helt öppen omrösting på Internet i en sådan här fråga är inte att ta den på något större allvar. Själv tycker jag man borde ta upp frågan på exempelvis årsmötet och inte som på detta sätt hasta fram ett beslut. Då kunde medlemmar i föreningen få komma med synpunkter och inte som nu att en röst från en icke-Rögle supporter är lika mycket värd som en röst från en Rögle supporter.

Argumentet när Rögle förra säsongen bytte till gröna matchställ var från officiellt håll att de skulle tillbaka till sina rötter. När man tog detta beslut måste väl avsikten varit mer än 1-årigt? Själv tyckte jag det var ett bra beslut därför för mig har Rögles föreningsfärg varit grön och ett grönt matchställ var därför logiskt. Jag hade kunnat acceptera ett vitt matchställ om det inte hade varit för det att någon klåfingrig designer ritat om logon och spegelvänt de gröna och vita färgerna. Logon är Rögles varumärke och ett varumärke ska man vara rädd om och inte behandla hur som helst.
Kommentera

radical:
Nu skall skriva med mjuka nedslag på tangentbordet, jag respek-terar din åsikt i sak, men det som retar upp mig är sättet som du
framför den på. Man kan skriva vad man tycker är rätt eller fel, utan att ifrågasätta de eller det, som inte stämmer med ens egen uppfattning. Det gjorde inte du utan gick ut med, i princip, att om-
röstningen kunde vara manipulerad, att det var ovärdigt att fråga
fansen i en sådan fråga där Styrelsen själv skulle fatta beslut. Att
grönt ÄR den färg som RBK spelat mest och längst med trots att
det inte stämmer o s v, o s v samt en del andra nedlåtande uttryck som drabbar de människor som röstat, därför kunde jag
inte låta bli att reagera och då enbart mot dig, o visst svarade jag
på samma sätt, det ena ger det andra!
Men du kan vara säker på att jag, om du kom med något vettigt,
skulle kunna hålla med dig till och med.
Sista stycket i ditt inlägg är t o m riktigt bra, framfört utan att slå
ner på de som har en annan uppfattning.
Kommentera

radical:
Betr RBK:S beslut att spela i grönt hemma:

Se där radical, då behöver du inte inte sörja mer! Personligen är
jag mycket besviken, men jag accepterar beslutet.
Kommentera

Tycker båda är mycket snygga. Glad att det blev grönt.
Grönt känns Rögle BK.

Snart går dom på is grabbarna. Få slut på denna blöta och blåsiga sommar så man kan entra ladan.
Kommentera

Det verkar som om det finns någon som hör ens böner!
Skönt att inte mesproppställen med den inverterade loggan blev hemmadress.
Kommentera

Jonas:

Skönt med en nyfrälst, Gud finns tydligen både här (i GB) och
där. det är ju värre att du låter laget åka och skämma ut sig på bortamatcherna (i mesproppstället) hi,hi
Kommentera

QP: Finns Gud här i GB? Borde inte han skriva på Modos sida, eftersom det är för dem han spelar?
Kommentera

Patrik:
Jag körde en sökning på honom, men han var i Gbg o hade inget
favoritlag(Modo har väl inte draftat honom än). Dessutom var han fornlämmning, nån Asagud kanske, för han stavade Gud med litet g. Så det kan bli ibland........ en dag som kommer att gå till historien(min). Först skitväder, sen grönt hemma, och inget om nya spelare.
Kommentera

Ung som man är och rookie i klubbfärgens historia måste jag ändå medge att grönt och Rögle känns rätt. Vad mig beträffar är rögles färg just grönt.
Vad är det för omröstning på nätet som gjort denna debatt så infekterad?
Kommentera

250kg kärlek:

Jo det var så här att, i samband med att RBK presenterade sina tröjor, så föreslog jag en liten gallup på "snyggast" dress och jag tror de var "junior"? som bad "OE" att köra igång en omröstning lite mer officiellt, och så var det hela igång! Följden blev slutligen att den vita dressen vann med 267?-68(oj, jag glömde en etta före) så det fanns en övervikt av människor med god smak,eller hur? Många roliga inlägg blev det iaf, sen kom det in en "radical"
och hade en massa åsikter som jag inte kunde låta bli att bemöta
men blodigt blev det och tillslut så fick han rätt. (Fast den vita var
snyggare). Tyvärr var röstningen inte bestämmande, men givande
i torkan på övriga nyheter om laget och spelarna! Men nu när RBK
såg att den vita dressen vann hos supportrarna kunde de som eftergift byta ut dom gröna damaskerna mot vita, som en vänlig gest mot de tappra vita "röstarna" eller bjuda på korv till första isträningen. Alla som då sa "vita är bäst" fick en korv med bröd o
"radical" skulle banne mig va den som serverade oss(vita) Fattaru?
Kommentera

QP: Uniformsreglerna säger att damaskernas huvudsakliga färg måste vara samma som tröjans färg. Följaktligen är det inte lagligt med vita damasker till grön dräkt.
Kommentera

QP:
Kanske en aningens internt, det där med Gud. Uttrycket myntades då en spelare i Rögletröja nr 12 under ett par säsonger lurade upp motståndare på läktaren och förnedrade målvakter i match efter match.
Den senaste säsongen öste han visst in poäng för MoDo.
Kommentera

Jonas:

Flåt, det hade jag inte en aning om, jag trodde han kallades enbart "Högga". Men jag tog det bokstavligt och missade din poäng.
Till OE, det var menat som ett skämt med vita damasker, men tack iallafall. Hoppas nu inte "radical" laddar med korv , bröd o förkläde till isträningen***
Kommentera

QP: Jag antar att jag förstått hela grejen rätt. Så här är det: Ngn ( vi kan kalla honom Ragnar ) gillar inte att man inom klubben förändrar saker som förknippas med klubbens ideologi och varumärke år efter år. Denne Ragnar vill att så pass grundläggande saker som klubbfärg och klubblogga ska få vara orörd under en längre tid för att man som supporter ska kunna identifiera sig med sin favoritklubb och kunna känna igen den. Ragnar kan till och med tänka sig en vit dräkt under förutsättning att vitfärgen sitter kvar även nästa år och året därpå. Är det rätt så långt?

Vidare blir denna, som jag tycker, genommysiga kille kallad trött, fet och 51. Inte nog med det - han bär slips också. Dessutom sitter han korrekt och tyst vid några andra slipsnissar och grymtar hur jä**a dåliga RBK är. Trots att det är helt fel?!

Ragnar blir dessutom beskylld för att fara med osanningar och konspirationsteorier för att han ogillar en omröstning över nätet om en sådan viktig sak som klubbfärg. Visst ska supportrar ge sin syn på hur klubben ska arbeta och skötas. Nätomröstningen gav en fingervisning som kan vara lika fel som rätt. Det som däremot är viktigt att poängtera är att internet aldrig får bli föremål för ett beslut så viktigt som detta.

Till sist: Ragnar har hela tiden fört en konstruktiv debatt om sakfrågan, grönt eller vitt. Han har lämnat all personlig kritik på sidan om och debatterat som en vuxen.

Ogilla andras åsikter, debattera dem gärna men för en konstruktiv dialog där personangrepp inte existerar.

Lycka till Rögle BK
Kommentera

Jag tycker att den gröna tröjan är snyggast. Och den gröna hade dom förr i tiden när klubben bildades och därför tycker jag att man ska hålla på traditionen.
Kommentera

250kg kärlek:

Det var ju synd att han inte valde att framföra sina åsikter på samma sätt som dig. Jag anser inte att han gjorde det, därför
spårade det ut. Återigen, jag kallar inte en debatt konstruktiv då
man avfärdar omröstning såsom naiv, tjafsig etc etc. Jag vet inte
hur väl du känner "Ragnar", men att missa så mycket av hans icke
konstruktiva meningar tyder det på att ni antingen känner varandra
eller att du tagit ställning i frågan vem som har rätt eller fel. redan innan du skrev din förra fråga.
Kommentera

250kg kärlek:

Jo jag glömde en sak, skall alla inlägg föras på akademisk nivå
i fortsättningen så blir det ganska enformigt,, jag anser att alla
har rätt att uttrycka sig på det sätt som passar.Undantaget uttryck som skadar klubben och dess supporters rykte. (moderatorjobb)Då blir det lite liv i GB.
Kommentera

QP: Jag tycker hela tråden har varit intressant och har följt den ( trots mitt TIK - hjärta ) från allra första början.
Akademisk nivå? Förklara gärna.

Detta forum eller community är till för hockeytokiga människor med olika klubbtillhörigheter som ska utbyta tankar och åsikter om dels det egna laget men också ge sin personliga bild av andra lag. Det gör man endast med en konstruktiv debatt där det är "högt i tak". Med högt i tak menas bland annat att man håller diskussionen på en nivå där man respekterar andras åsikter utan personangrepp. Man ogillar andras tankar, tycker det är fel, men accepterar att man kan vara olika.

Jag har inte alls - inte på långa vägar tagit parti för någon av er, inte andra som fått tråden att vara vid liv heller. Jag har bara en åsikt, vad just jag känner.
Denna Ragnar är ingen jag känner, borde jag göra det?
Kommentera

« · 95738