Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1918386 · » Till forumet

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
7603:

Det är en jämn serie med många bra lag, och det skiljer inte så många poäng. Tycker vi spelar bra, kämpar bra, spelar en underhållande hockey, men vi har motstuds och saknar den sista pricken över i:et när målchanser dyker upp. Vi behöver inte ändra så mycket utan bara fortsätta i samma spår så är jag övertygad av att det släpper.

7603: Analogin känns självklar!

7804:
Jag tror och hoppas en rejäl svacka poängmässigt leder till rejäla framgångar senare.

DansbandsWolf:

Jag tycker inte vi har så mycket problem. Spelet ser riktigt bra ut, men avslutet är nära mål men går inte in i mål. Sen är det lite enkla insläpp hemåt ibland, på frilägen efter slarv. När vi får stolpe in i en match så kommer det att släppa, grabbarna ser stressade ut när lägena dyker upp.

7603: Jag tror inte religion är lösningen på era problem.

7804:
Jag är starkt troende fortfarande.

7804: Har Sokrates Klockare funderat färdigt då?

7804: Nej ge inte upp redan, någon match kommer ni säkert vinna före våren.

DansbandsWolf:

vi får se fram till vårkanten.

7804: Wft mannen, torskade ni idag IGEN. Man tar sig för pannan.
Nu har ni bara en förlust till för att tangera erat förlustrekord och det fixar ni nog på torsdag.
Nej bättre vinna med 5-3 på bortaplan än torska med 4-2 på hemmaplan, enkel matte.
Ser i tabellen att vi har 8 poäng fler än er men det är säkert en felskrivning.....
En pigg Ledin skulle nog tillföra en hel del till ditt AIK och vet du vad? Han är ledig!
Nej var inte lessen vi möts ju till helgen och då vänder det säkert för er. Om inte tror jag huvuden kommer rulla men behåll för allt i värden Alm, hockeyns svar på Rikard Palm och alla motståndarfans glädjeämne i ditt AIK.

Tung förlust när vi gör en till riktigt bra prestation där vi inte får in pucken. Malmö är bra och Nihhlstorp spelar som en gud, men vi lider av dåligt självförtroende och det syns när lägena dyker upp, det snubblas, det flippras, pucken missas, det är ett stenhårt skott i plexit... allt utom ett gammalt hederligt dynastiavslut i krysset. Vi skapar otroligt många bra lägen men har glömt bort hur man gör mål.

Men tack för en kanonbra och underhållande hockeymatch Malmö och dynastiernas!

Ännu en riktigt bra insats sv oss där oturen grinar oss i ansiktet. De knallar iväg pucken och den studsar fram till ett friläge, helt otroligt.

Bra spel av dynastiernas, men vi har ström i klubban när lägena dyker upp. Väldigt underhållande match, igen.

7603:

Sebbe Olsson comebackade visst mot Qatar och bjöd på en liten smällkaramell.

7804:
Sedan har vi mött alla lag och trots alla poängtapp är det inte så man känner oj va bra alla andra är. Mot DIF kastade Mantas in puckarna och mot BIF var det inte många knop. Ser fram mot returvändan.

7603:

Tuff match ikväll mot ett formtoppad, grisigt, obekvämt Malmö. Många grisar, många glappkäftar. Men vi ska hålla norrlandsfanan högt, dynastiernas är ju hela norr och Västerbottens lag. Vi ska visa skåningarna vad man kan utföra med klubba och puck på vårt naturliga vinterunderlag: is! Det kommer att bli åka av, sen får de böka på bäst de vill nere i sarghörnen...

297:
Hoppas det går bra för Timrå.

7603: klart att det blir en lång säsong för er, kvalet till SHL håller på en bit in i April.

6984: Jodu, en hel del skadat gods där 😂

7804: Ah ok. I Gavlerinken kallas det visst Skybar 😉😂😂

6984:

Vi har en svinstia också där han kan vara och böka

7804:
Det går inte bortse från att höstmönstret känns igen.
De svagare mindre lagen är lättstartade och går igång tidigt, hyllas, firar triumfer och passar på att glänsa när storfräsarna har siktet längre fram.

7804:
AIK bjuder på allt.
Man är kluven. Mycket talar för en lång säsong men vi är givmildare än tomten.

7804: Kloke Tokhök har en krönika om er idag. Jag tycker han ger en nyanserad bild av ert nuläge utan att fjanta.

Visst har Jocke, Aaltonen, Buddy och Månne kvalitéer men när det låser sig för dem så har ni inte längre laget att falla tillbaka på. Jag tror ni hamnat i trotjänarsaxen där ni inte kan bänka dem som är tänkta att bära laget även om ni borde.

Vad jag sett hittills så glimrar dom till men det är inte längre krig i varje byte som förr och hängskallarna och dumheterna kommer snabbare nu.

Lyckas dom tugga igång så vet vi alla att ni blir att räkna med, men jag tror att deras dagar med stjärnglans är räknade.

Kaptenen har redan tippat över och jag nämner inte honom mer än att han redan är där. På gamla meriter.

7804: Har ni latriner? Dags att uppgradera er islada?

DansbandsWolf:

han tar för hög lön för att städa våra latriner.

7804: Sju raka förluster och även den mest inbitne SkAIK supportern på Northpower börjar inse att de goda åren är över.
Kanske dax att tänka utanför boxen eller vad säger du Yoda om att ringa Ledin som är ledig? Det kan ju knappast bli sämre.

kulltorp:

När man är rookie är det lätt att dra förhastade slutsatser efter 11 omgångar. Vänta och se.

bisterfinnen: Känns som Dynastin börjar likna mer Falcon Crest

7804: Just det. Även målramarne är emot! Typiskt!!

Och typiskt att motståndarna har så himla många legoknektar inköpta från andra lag!!!

bisterfinnen:

Bäst i köpebro: målramen. Magnifik insats!

7804: tung förlust!! Just nu grinar oflytet verkligen er i ansiktet!! det är jobbigt men jag tror nog att det vänder fast självförtroendet måste va nere på 0!

Skål ändå🍺🍺

Mike.F

7804: Enl förståsigpåare på Northpower så har Aaltonen 175 loppor i månaden på 2-årskontrakt. I mina ögon en hög lön och en väldigt hög lön med tanke på prestationen hitils.
Ser ni torskade 6:e matchen i rad (7:e om man räknar in CHL) vilket måste vara rekord för er. Är festen över nu på riktigt?

7804: Hög tid för Sokrates Klockare att dra fram ett ess ur rockärmen nu!!

7804: Känner igen det där. Vi har också varit duktiga på att ha motstuds och tyvärr överpresterade alltid motståndarnas målvakter mot just oss.

Dags att byta tränare eller ta in en mental coach?

Rytter:

Olimb har säkert en bra lön med SHL mått men inga fantasisummor. Aaltonen gjorde en väldigt svag säsong ifjol och var stundom bänkad, andra SHL lag var ej intresserade av honom. Men gubben har kapacitet om han kommer i slag.

Att du i allsvenskan ska vara så intresserade av dynastiernas löner?

M.Lemiux:

Ja spelare med meriter från landslag och khl och dessutom skyttekungar brukar ju spela gratis. Man blir ju mörkrädd över hockeykunskaperna hos dessa två.

Olimb som nobbade bud från nla lär ju spela för juniorlön i saik.

7804: Nämen viss har Rytter fel...Aaltonen spelar givetvis gratis för SKAIK. Bara äran att spela där gör att alla spelare står på rad och betalar för att spela med er ;-)

Rytter:

Så du påstår att Aaltonen har en hög lön?

Två st ramträffar efter 30 sekunder. Har aldrig någonsin vart med om att ett lag haft så många ramträffar som vi haft hittills denna säsong. Det är helt makalöst! Rekordet var väl mot Bolzano då vi hade 8 ramträffar i samma match.

7603:

Aaltonen har ju ännu inte visat ett dugg och ej betalat av den på den höga lön han har. Hedberg, alvarez, olimb är andra nyförvärv som måste upp annars blir det fiasko stämpel på dessa.

Har gått en fjärdedel av serien snart så inte konstigt att folk börjar ifrågasätta.

Frågetecken för Lindgrens förmåga att hitta guldkorn som ingen annan upptäckt som ni gjorde med bud och calof. Lindgren verkar värva etablerat och då blir det också dyrt

7804:
Tydligen gjorde Aaltonen kanske sin bästa match och Bud var också piggare.
Alla gamar har ju byggt upp ett fiaskoslott i höst med de två som bevis.
De som fantiserar om AIKs undergång får vänta.

bisterfinnen:

Prestationen är väldigt bra senast men keepern deras är otroligt bra samtidigt som vi har motstuds.

7603: Nedtränade alltså? Mentalt?

7804:
Antingen är det mesta under kontroll eller så underpresterar hela laget. Jag tror på det förstnämnda med tanke på klassen som finns och att spelschemat inkluderat CHL inte främjar maxinsatser redan nu. AIK brukar veta hur en slipsten ska dras.

DansbandsWolf:

det är en katastrofalt dålig och obegriplig siffra. Riktigt jävla bra och fartfylld match, laget och SHL förtjänar mer publik.

7804: 3770 i hallen....wtf, det verka ligga sanning bakom påståendet att Skelleftebon är snålare än Smålänningen.
Gör er aldrig av med Alm, han är eran populäraste spelare hos oss andra lags fans. Sabbade 2p för er ikväll.

Mike.F:

Otroligt bra spel av båda keepers, men vi borde ha vunnit denna match.

Växköp vinner köpelagsderbyt. De köpte bäst, Hamsterns pengar räckte inte till

7804: glöm inte den jätteräddningen som eran keeper gör 1:15 kvar den var svettig!!
Tyvärr låg cmore hockey nere i halva matchen o sen laggade det 24-7 för mig! Men visst en högklassig hockeymatch var det!

Mike.F

7827:

Alm gör sin bästa match för säsongen fram till den idiotgrejen. Väldigt onödigt när vi gjort en så bra match.

Kvällens match var klart årets bästa match ur ett underhållningsvärde. Två bra lag och stor underhållning, snygga mål, tuffa närkamper. Båda keepern gör helt ruggigt bra matcher, kunde ha slutat 8-7.

Vi förtjänar kanske tre poäng men Frölunda gör en grym match, inte många lag som kan stå emot när vi ör taggade likt ikväll.

Framför allt kul att se ifrågasatte Aaltonen göra en kanonmatch, tycker även Olimb, Holloway och Alvarez gör bra matcher.

Spelar vi som ikväll är vi en guldkandidat. Någon gång borde pucken gå stolpe in istället för stolpe ut, rent teoretiskt.

Alm....

« · 1918386 · »