Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1909744 · » Till forumet

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja 3-5 är i underkant. Vi borde ha avgjort det här tidigare, vi är det klart bättre laget sett efter 60 minuter. Klasskillnad!

7804:
Luleå HF kände de var ett par nummer mindre och är nog nöjda med hedersam förlust siffermässigt.
Spelmässigt blir de ägda.
Vi kan plocka ut betydligt mer ändå serieledning.
Man blir glad, man sover gott.

7603:

Ja det är en kassaskåpssäker seger. Visst var det lite självmål, ramla å bjuda på friläge, bjuda på utv i PP, släppa in snedträff i flit och dylikt. Det blir lätt så när man är överlägsen. Känner igen det från när jag spelar med småbarnen på gården. Tråkigt för publiken om man tar i och vinner med 10-0, och sportsligt gjort av dynastiernas.

Ja fyra matcher fyra segrar då. Serieledning. Qatar ligger då tredje sist, men HV jagande bakom sig. Kan bli en säsong man aldrig glömmer detta, lite utav en drömmarnas säsong.

Men när det kommer till dambasket, landningsbanor och bas, då ligger vi i lä.

7804:
Kul att både Linus och Carl M fick göra mål idag. Bra start fö, även om inga guld vinns september. Men klart Virre vann matcher i september även han.

Jag kommer vara bortrest i 10 dagar...

Tarasov:

Det ser oförskämt bra ut tycker jag. Nyförvärven/de nygamla ser bättre ut än vad man vågat hoppas på. En väldigt bra mix i laget.

Grym speed på Hedberg och Norén, och de stoppar även in näsan.

Vi har fått in två stycken riktiga tuffingar i Granberg och Alvarez.

På backsidan spelar Djuse, Berglund och Lindgren som gudar. Helvittes vad bra. Djuse har vart bäst på isen i alla matcher jag sett i år. Berglund ör otroligt dominant och rejäl. Lindgren, det ser ut som han kan lira tills han är 50? Otroligt svåroasserad och smart.

På forwarden glänser Wingerli. Väldigt företagssam och genomgående bäste forward. Holloway ser vältränad ut och med spelsinnet han besitter är han en pjäs alla lag fruktar.

Sen lägger man på spetsen och alla rollspelare på det.

Länge sedan det såg så här positivt ut, och då blev det guld.

Vi går för guldet!

Pontus ska banne mig hyllas!

Har aldrig någonsin sett en spelare med bättre inställning. Det är banne mig inte möjligt?

Nä nu får dynastiflocken allt ta och vallfärda till templet för att hylla denne legendar, denne guldmakare, denne slitvarg.

TACK FÖR ALLT PONTUS!

7804:
Tycker också det ser oförskämt bra ut.
Ännu bättre att så många fans tycker det finns mer i laget.
Kan ju vara illa om det låst sig men jag tror allt är under kontroll.
Bara för att ribban igår låg på marknivå finns ingen anledning hoppa två meter över.
HV ger oss alltid problem, vi måste höja oss.
Vi har varit lite illa ute senaste matcherna så i längden går det inte med för små marginaler.
Produktion av några nya inte minst Aaltonen är viktigt så vi inte hamnar i förra säsongens obalans.

Lite Luleå HF måste man passa på med när det ser mörkt ut.
Jo som Yoda skrev fyra poäng och 12a med HV flåsandes på tre.
Bästa av allt, deras fyra kommande matcher.
LHC b, FBK h, DIF b, Frö h.
Egentligen helt omöjligt Luleå HF tar en enda pinne men luttrad vet man de ofta får med sig rena stölder när de inte möter årets bottennapp.
Jag står för den beskrivningen.
Kanske uppfattas som trolleri men bevis finns.
Stölder när skott på mål visar något helt annat.
Årets bottennapp är bara plocka fram massvis med PKn då motståndarcoacherna sagt sin ärliga mening.
Jag skulle bli så glad om Luleå HF efter 8 matcher står kvar på 4 poäng.
Då finns hopp om degradering och en framtid med Timrå och Modo i SHL.
Första tröst imorrn vid förlust mot HV, de passerar Luleå HF.
Andra tröst LHC vinner och förankrar Luleå HF i botten.

Bra förstaperiod där två duktiga lag gör upp. Det är kamp om varje millimeter och smäller i varenda närkamp. Kul match! HV brukar bjuda upp och det är alltid ett härligt underhållsvärde i våra bataljer.

Granberg nuddar Figren och åker ut för? Osäkert. I PP missar de skottet som studsar i sargen fram till öppet mål. Helt jävla otroligt

7804: Vilken kalasmatch Skellefteå gör. Man blir lite imponerad.

Alm Skellefteå skjuter och guld-Jimmie Skellefteå trycker in den.

KÄMPA AIK!

De lutar oavgjort, vilket får ses som rättvist. HV är riktigt jäkla bra ikväll och strider som djur, men det är en mäktig forcering av dynastiernas i tredje. HV orkar inte riktig fullfölja matchplanen och då kan våra puckskickligq spelare ta betalt.

Kämpa AIK!

7804:
Vi kan bättre men två poäng till HV var inte fel på fler än ett sätt...
Det ser mörkt ut för Luleå HF i bottenträsket.

Grattis HV 71 för en väldigt bra genomförd match.

Gillar fan HV. Inga som ligger kvar och lipar, ingen som ställer upp i egen zon och kör lite sargutdunkarmedley. Utan det är ett fysiskt intensivt spel där de satsar framåt.

Wingerli och Djuse är så sjukt jävla bra just nu, bäst igen i dynastiernas. Vi gör en bra match men det räcker inte mot ett väldigt duktigt HV.

Det man kan glädjas över, det är att HV klättrar om Qatar i tabellen. HV är ett topp sex lag medan Qatar riskerar att åka ur.

DansbandsWolf:

Glöm inte landningsbanan och basen bara!

7804: Vem var det som försökte kastrera Tedenby? Det var osnyggt gjort. Inte minst mot Tedenbys fru.

Zappaholic:

hehe, tror han försökte lyfta på klubban när han hade målchans, men tur att han inte fick en två där för det skulle det ha vart. Det var ingen mindre än Jocke, han brukar aldrig göra fula grejer så vi vet då att det var en olycks!

7804: Brukar aldrig göra fula grejer?? Släpp boxen med billigt rödtjut...

7804: Vad har hänt? Har gruvan sinat?
Ni torskar med 8-1 i J20 mot storebror, stora siffror för 2:a dagen på raken.
Det går bra nu!
Damerna är bästa damförening i världen och så har vi Sveriges längsta landningsbana och då har jag inte ens börjat prata basket ännu.
Luleå, halleluja!

Zappaholic:

Den är slut! :-)

DansbandsWolf:

Du glömde basen!

7804:
Intressant möte på tisdag mot Växjö som inlett ganska svagt.
Har de så bra lag egentligen?
Alltid främlingslegion men nu saknar de ju nästan helt kulturbärare och det ser spretigt ut.
Vår trend med det ordnar sig höll inte längre. En pinne var starkt med tanke på hur segt och avslaget AIK var.
Hoppas vi kör en nystart på tisdag och revansch för att inte säga hämnd borde trigga laget. Jag har stort hopp om en bra match och tre poäng på tisdag.
Wingerli och Djuse ser löjligt starka ut.
Hedberg vaknade gjorde en väldigt pigg insats. Albin E och Berggren också uppåt.
Tror Tommy S vet vad han gör och matchar laget klokt. Han ser inte ute få panik direkt när det är si och så under matcherna.
Ganska tufft schema veckan som var och Växjö på tisdag kanske det sparats på krut inför.
Det mesta känns helt ärligt löjligt bra tycker jag.

7603:

Håller med om allt.

Som människa är jag en realist. När det kommer till hockeyn, så kan en realist misstolkas som optimist när man är en dynastiare. Det ser oförskämt bra ut. HV gör en riktigt bra match senast och de strider verkligen, de orkar i ca 40 minuter. Sen har vi en utomstående räkning grundad i hockeytalang och skicklighet, och så tar vi betalt. En skicklighet som våra ytterst talangfulla killar byggt upp genom lek och lir på norrländska utomhusrinkar. Samtliga pass i hela tredje perioden är flippmackor tror jag?

Det ser riktigt jäkla bra ut. Några spelare går ej på alla cylindrar, men vi behöver ge dem lite tid för att komma in i laget och dynastisystemet. Om du hade satt in Gretsky i Sovjet på 80-talet hade inte han heller dominerat från dag 1. Men de flesta spelare spelar sin livs hockey när de har dynastiernas granna tröja på, alla höjer sin kapacitet med 25%.

7603:

Samtidigt, sneglar man på Qatar är det verkligen skilda världar.

Deras enda bra spelare nu avstängd i tre, ett för kort straff kan man snabbt konstatera. Under dessa tre möter man Färjestad, DIF och Frölunda. Sen är det bottenmöte mot Röglen som förhoppningsvis då redan klättrat förbi.

Ja nog undrar man när poletten trillar ner?

7804:
Har också läst det finns viss oro kring några spelare men jag är helt lugn.
Det ser ut som det gjort många år i AIK, större tyngre nya äldre killar kommer växla upp.
Det osar harmoni om laget.
Det osar klass.
Det osar fokus på det viktiga.
Längtar efter första matchen då allt börjar sitta och alla är inne grejerna. Då blir det åka av.
Kanske på tisdag men det kan även dröja en vecka eller två.

Zappaholic:

angående Jockes lilla tjuvsmäll där så tror jag faktiskt intedet var meningen. Det är helt rätt att han inte blir avstängd för den. SHL behöver skydda artisterna, om han blir avstängd blir publikbortfallet stort, flerra tusen kanske stannar hemma istället för att gå på matchen? Så rätt beslut i min bok. Man vill se världsartister som halvguden Jocke, guld-Jimmie och artisten Jonathan Berggren vecka in och ut. Inga avstängningar på dem tack!

7804:
Wingerli belönas med en plats mellan Möller och Jocke idag på träning.
Det har ju hackat lite för laget och kanske är det så enkelt formationerna måste justeras.
Klart intressant test imorrn. Om/när allt sitter blir det inte roligt möta oss.

7603:

Man kan tycka att det faktiskt är lite väl mycket fokus på dynastiernas inne på Qatars forum. Nog borde de ägna sig mer åt deras ände av tabellen? Bottenlagen som de strider emot. Inte dynastiernas som tampas om de ädla metallerna.

7804:
Ja de har nog inte koll på att Rögle kommer bli betydligt starkare redan i veckan.
Matt Anderson med på torsdag och Mattias Sjögren på g.
Bertov och Bibic också på g.
Nä vi har som vanligt bara angenäma problem men hellre det än stora strukturella.
Oj va jag är hoppfull inför Växjö.
Är det någon gång, inte ens mot Luleå, vi borde tagga för att fullständigt förinta en motståndare är det imorrn.

7804:
Ni älskar varann i smyg gissar jag, fö gjorde ni ju en någorlunda fyndig manifestation tillsammans ” kvalificera - inte licensera”.

Tarasov:

Vad ska man göra när en pygme muckar gräl? Går ju int att bara sopa på. Man får allt hålla god min.

7603:

Jag har en idé varför Bulan Bob blev coach i Qatar. Han är nästan lika vass på bortförklaringar som fansen uppe i Qatarland.

Ja ikväll är det match mot VÄXJÖ LAKERS STORT HJÄRTA!

Lite subtilt sådär lämnar de ett meddelande till hockeysverige. De har minsann ett STORT HJÄRTA. Bra att veta. De har en ännu störrer plånbok kan man ju lugnt konstatera. Ett inköpt hjärta är det.

Ett lag som det är omöjligt att tycka bra om. Allt är inköpt, noll traditioner, fullspäckat med hjärndöda, och så är de tyvärr bra också! Dessutom är de grymt kåta på att bjuda över på alla dynastiare som blir lediga eftersom de inte duger till att fostra egna spelare. Nej en inköpt tysk räknas ej!

Vi hjar visat fina tendenser i spelet, tror och hoppas på en seger. Djuse och Wingerli har inlett säsongen sjukt jäkla bra, hoppas det håller i. Samtidigt vet vi att VÄXSJÖ LAKERS STORT HJÄRTA kommer att hitta ca 10 st små luckor i spelarbudgeten innan slutspelet drar igång, så vi möter egentligen bara två kedjor av deras riktiga lag där dety lär fyllas på från NHL, KHL och NLA i sedvanlig ordning.

7804: Shit vad bitter man kan vara :O

Sawchuk:

Klart som fan man är bitter! Inget att hymla med. Det man kan trösta sig med, det är att det kunde vara mycket värre om du förstår vad jag menar? ;-)

7804: Ni har jämförbar spelarbudget med Växjö. Ni har en majoritet inköpta spelare. Lev med det och nyp igen limpsaxen som Wikegård skulle sagt.

7603:

Enligt det jag har hört så har dynastiaren Wernblom Jr tagit stora kliv. Börjar det inte bli dags att hämta hem honom? Tror inte kontraktets bläck skulle hinna torka innan dynastiaren Wernblom Jr kritade på faktiskt. Honom skulle vi också kunna räkna som egen produkt så att vi uppfyller vår målsättning med en majoritet ur egna led, så värt att betala ett litet premium till honom. Minst sagt spännande spelare.

Näe nu är det dags för VÄXJÖ LAKERS STORT HJÄRTA att få smaka på lite dynastistryk på alla sätt och vis!

7804:
Nästan som natt och dag mot i lördags.
Lite småstrul men i princip kanonperiod.
Växjö får mest ta vara på smulor.
Fortsätter vi dansa kanske vi käkar upp de mer och mer.

Vi släpper in de i andra och man undrar om det är för att se vad de har att bjuda på.

7603:

En helt ok match utan att glänsa. Det man kan klaga över är bjudningarna. Alm är verkligen inte säker, spelar fast lagkompisarna, fumlar och har sig. Dahlrot har stått för en 2-3 bjudningar per match med minimal istid. Lite övertag dynastiernas då men vi behöver vara hungriga och kriga in på kassen.

Djuse är så jääääääävulskt bra just nu. Det luktar NHL på långa vägar, otroligt dominant. Färre misstag, otroligt duktig på att driva upp pucken, stenhård i närkamperna. Djuse är klart min favoritback i dynastiernas, älskar honom! Kan inte fatta hur MoDo och Frölunda kunde släppa honom för han är sjukt jävla bra, skulle nog säga SHLs bästa back.

7804:
Djuse ser ut orka utan att byta.
När han trampar ifrån ur trångmål huvvaligen.

7603:

Missflyt mer det andra ramskottet där

WINGERLI YES VILKEN GUD HAN ÄR!

FY FAN VAD SKÖNT! Äntligen är spöket bortblåst och vi fick spöa upp VÄXJÖ LAKERS STORT HJÄRTA!

Bäst i dynastiernas, dom vanligt halvguden Jocke, senioren Möller, tokdominante Djuse och mastodonten Wingerli.

« · 1909744 · »