Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1842359 · » Till forumet

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:
Hanses har ett lite dåligt ingripande över säsongen har dock varit bra. Molins ;) kedja är riktgt bra, tyvärr så är Karlqvist lite ensam i andra, idag så lyckades 4 linan få lite längre anfall och skapa lägen, hoppas det kan fortsätta, även 3 linan skapade lite. Tyvärr så hade VH lite medvind med mål i rätt lägen och en riktigt het Palmberg, lite sur förlust men VH gör en bra match.

Farbror Barbro: Nä. Det kan inte bli värre. Spelarna är synkade. Gillar Melin som fan, men här blev det fel.

Så är livet ibland.

Tarasov:
Glömde Karlqvist. Inte dålig men borde kunna visa mer hetta.
Sam Marklund åker på utvisningar men ofta för han vill något. Saknar hans och Wernbloms inställning hos flera.
Kanske mest hos Röymark med förmodad topplön och trodde hans adelsmärke var 100% arbetsinsats.

Zappaholic:
Ok handlar det om Melin så kan det naturligtvis bli väldigt mycket bättre på kort tid.

Zappaholic: Jo ska vi gå på endast personlighet hade jag mycket hellre tagit en öl med Melin än Bulan :)

Bratwursten :

att ta en öl med Mannberg verkar farligt!

Kollade upp vårt track record mot Brynäs. Det är faktiskt "bara" 19 vinster på 20 försök. Så ikväll, ska det bli Brynäs andra seger på 21 försök, eller ska det bli dynastiernas dynastiförenings 20e på 21 försök?

En spännande drabbning helt klart. Hoppas vi kan spela en lika fin sovjetisk hockey som sist. Satt här med vin, ostkrokar och tårfyllda ögon för det var så oerhört vackra mål. Hockeykonst! Ett artistieri utan dess like!

Yoda Marklund: Kommer bli en intressant drabbning. Dock talar väl det mesta för Brynäs idag
- revanschlystna (för inte viker de ner sig igen?
- Melin borta , truppen borde sprudla nu när de fått som de vill swingern är borta
- ingen press (bara för dom att gå ut och köra)
- två jämnbra målisar, med en hyllas målvaktstränare
- en av seriens bästa backuppsättningar (enligt insatt expertis i brynäsboken )

Så pengarna sätts på Brynäs idag, utgångstips 1-4

Njut av ostkrokarna

eltifoso:

Ja om du tror på det kan du nog betta en slant. Måste stå i minst 100 gånger insatsen?

Jag skrev fel innan. Missade en 4-0 i slutspelet. Det är 23 segrar på 24 inför matchen... ganska jämnt skulle nog Zappa säga! :-)

eltifoso:

Förresten ser ni fördjävla bra ut i år. Tunga, smarta och klassiskt Färjestad med att använda klubborna som tillhygge :-)

eltifoso: Ostbågar låter bättre, åtminstone för en Brynäsare. Bekväma fina bågar tillbaka så att SAIK kan leka CCCP utan att behöva få något som helst motstånd på väg upp till ett tomt slott.

Yoda Marklund:
Pontus och Katic vilar men Ortio i mål även om Lindvall gjort det bra.

3e linan blir då Hetta-Linus L-Jesper och faktiskt ser den mer levande ut än när tre lika Hetta-Pontus-Adam P aldrig lyfte.

Mest troligt är väl Brynäs är bättre idag men tror inte det räcker.

Farbror Barbro:

Gnomström åker fram och sätter en armbåge i skallen på Orio, 0-1 i tom bur.

Med 25 sekunder kvar frispelas Mannberg som har god tid på sig, men har drar den rätt i magen på Ortio. Konstigt att Blackhawks är intresserade? Dynastiernas dynastiförening vänder spelet och så kommer rättvisa kvitteringen till 1-1.

Lite elak taktik att retas med Brynäs och låta de tro att de har en chans, för att sedan skruva upp tempot och enkelt glida ifrån.

Yoda Marklund: verkar passivt från er och pissmyreettrigt från Gevalia
Tvåan på oddset känns fortsatt trygg

Sänket Melin är ju ej kvar

Yoda Marklund: Sätter en armbåge i huvudet?

Dricker du vin idag också?

Du får tacka Ortio för att det fortfarande står 1-1.

eltifoso:

Det är en bra match, två lag som strider hårt. Kul att se! Både Ortio och Sandström spelar gudomligt i kassen.

Däremot känns det som vi tar över mer och mer, sista 10 slår Brynäs mer eller mindre ifrån sig.

Brynäs har däremot spottat upp sig och spelar med lite stake. Ett lag som kommer att klättra i tabellen vågar jag lova, såvida de inte får för sig att köpa in fler Qatarhjon.

Zappaholic:

Ja! Fanns kvar en stor slurk i dunken.

En ganska jämn match om än ett litet spelövertag för oss, men ni skapar mycket vassa chanser när ni vänder spelet. Båda målvakterna har vart magnifika ikväll.

Spännande tredjeperiod i en väldigt bra hockeymatch.

Håller med Wikegård till 200%. Det behövs närkamper, rivalitet och känslor i hockey. Det är kul att sitta och skrika på Gnomström när han åker omkring och spelar fult, glappar och gömmer sig bakom linjedomarn. Nu spelar inte guld-Jimmie något längre, men Hetta verkar axla grisrollen med bravur! Vilken man! Han ser ju som en infödd från Skellefteå socken.

Mannberg kommer i 2-1 och försöker sig på ett skott. Totalmiss fast det blir till en perfekt passning, 1-2 i öppet mål

Ja nog kan man se varför Blackhawks är intresserade efter den manövern

Zappaholic: Det är bra kämpat grattis!

Yoda Marklund: tack för att ni finns så vi iaf får plocka någon 3 poängare denna säsongen!

Grattis Brynäs till en mycket stark bortaseger!

Tycker vi gör en helt okej match, det som saknas är pricken över i:et i de avgörande lägena. Sandström kommer upp stort i kassen och har lite flyt med skott i ramen och puckar som balanserar på mållinjen, men ingen kan ta ifrån Brynäs kämpaandan de visar upp ikväll. Det som fällde avgörandet var Mannberg där i boxplay som försökte sig på ett skott. Totalt sett bör vi vinna matchen efter 60 minuter, men man kommer långt i hockey med en bra kämpaanda, en het målis och lite tur.

Det som känns tråkigt är att jag inte riktigt vet vad jag ska fortsätta retas med för Brynäs? Vi har ju 8 raka slutspelssegrar, men det här med 2 på... känns inte rätt.

Grattis till Brynäs, ett lag som kommer att klättra i tabellen.

Ja "krislaget" Brynäs ligger då på samma poäng som Qatar som enligt den egna sargutfrälsta fanbasen "spelat nåt så jäääävulskt bra"... det kan man ändå glädjas över. Vågar man ens hoppas på att Karlskrona ska plocka poäng mot Växköp? Då kan Qatar vara nere på en kvalpats inom en snar framtid.

Tigerhjärta:

Ja två segrar på 24 matcher mot oss!

Fortsätter ni i det här rasande tempot så kommer ni upp i 24 segrar mot oss år 2084.

Yoda Marklund:
Tidigt anade man vart det barkade.
Långt från toppnivån och varför orkar jag inte spekulera kring.
Bra med 3 poäng för Brynäs i deras klättring förbi Qatar, bra tröst.

Farbror Barbro:

Glömde i min besvikelse att indijanerna från Jöttä-borrj vann och då smet förbi Qatar, inte helt oväntat. Brynäs har nu Rögle, Mora härnäst, och har kvaliteer för att klättra.

Kvar i bottenträsket har vi då Rögle, Mora, Karlskrona och Qatar. Karlskrona har just nu 0-0 mot Växköp efter en period, vågar man hoppas på poäng?

2 av 4 av dessa lag kommer att få kvala

Yoda Marklund: Tack för bra motstånd, trodde vi skulle få en enklare resa men ni sprattlade emot riktigt bra. Utan Ortios idioträddningar hade det nog varit slut efter första.
Sen vet jag heller inte vad jag ska reta er för, vi har redan avhandlat antalet SM-guld och antalet finaler där ni vikt ner er....

Yoda Marklund: Kalaskrona vek ner sig i 3:e som er och fick lomma hem utan poäng, sorry (not).
Den här kvällen blir bara bättre och bättre.
Skål ta mig fan!

Yoda Marklund:
Blev ingen poäng för KHK men tycker de är ganska bra ändå.

Finns mycket positivt i tabellen.

Rögle har bara spelat 7 matcher.
Örebro, DIF ligger högt upp och fungerar bättre än Qatar hoppats.
Brynäs är ju bara en tidsfråga innan de är i mitten på serien åtminstone.
Mora ger jag nog upp på ganska snart.

Säger som du KHK och Rögle är nycklarna, det ska inte vara omöjligt de kravlar förbi Qatar.

Nästa vecka ser hoppfull ut.
Qatar har alltså 2 borta Malmö och FBK och Växjö hemma!
Normala matcher och prestationer då ska inte Qatar vara nära poäng tycker jag.

Om en vecka kan allt vara genomjävligt uppe i Luleå!
Det är klart får Qatar ihop laget och krigar blir det svårare. Ofta måste det till interna problem så det blir turbo på skiten.

Farbror Barbro:geeeeeeedaaaaaaayyyy!

Mike.F

Ja på tisdag smäller det. Malmoe hemma mot Qatar. Klarar Malmoe bara att hantera stanken tror jag det blir 3 enkla poäng.

Då skulle Qatar nå en speciell liten svit: 10 raka utan vinst. Det skulle va nåt!

Personligen ser jag det mer som ett delmål. Jag vill se 20 utan vinst, minst!

Qatars fans är förvånade. Vi dunkar ju lika mycket sarg ut som tidigare, kör bisvärm framför egen kasse mest hela tiden. Framåt satsar

vi allt på flipperspel och skottförsök likt Mannbergs 2-1 igår. Och sen har vi hämtat in Bulan Bob som skriker och har sig, världsmästare på bortförklaringar.

Men varför vinner vi inte?

Men då ska jag förklara det för er. Det är för att ni är jätte jätte jättedåliga på att spela ishockey. Visst kan ni vinna en av 20 på ren tur, men inte en av 3 som tidigare eftersom det är omöjligt att ha en sådan tur hela tiden när man är värdelös.

Mot 20 raka utan seger!

Yoda Marklund: Ser att gårdagens nollpoängare fortfarande svider, det glädjer mig någonting oerhört :)

DansbandsWolf:
Luleå HF ser ut ha stora problem, 9 matcher utan vinst. Dessutom 3 svåra motståndare kommande vecka.
Jag tycker ni saknar eget spel och en trupp som inte passar Bulans hockey.
Om en vecka kan ni ligga sist i tabellen.
Hoppas ni åker ur SHL.
Jag tror alla utanför Luleå vill ha upp andra lag på er bekostnad.

Farbror Barbro:

Varför vill du ha ut Luleå? Mot vilket lag ska ni då få fullsatt?

Rytter:

tjuvsvarar din fråga.

Qatar och random annat köpelag från sörland ut, och MoDo och Timrå upp till finrummet skulle inte vara helt fel. Två anrika föreningar med egna spelare som dessutom inte begår grova kränkningar av de hockeymänskliga publikrättigheterna stup i kvarten.

Yoda Marklund:
Var inne och rosade Sam Marklunds insatser i Modoboken.
Dessutom har ett rykte om Jimmie till Modo börjat florera där. Såg det även hos NP.
De undrade vad jag anser om Jimmie, du kan väl gå in och fylla på.

Farbror Barbro:
Skall vara samma källa som finns i vår bok, vi får se.

Ja ikväll smäller det. Malmoe hemma mot laget som Gud glömde, Qatar.

Om Malmoe nu gör sitt jobb så blir det då en liten speciellt svit för Qatar, 10 raka utan vinst! Ett viktigt delmål för oss som diggar hockey. Hemmapubliken gör nog bäst i att ta med lite Red Bull och Dextrosol så att de inte somnar på läktaren efter Qatars brott mot de hockeymänskliga publikrättigheterna.

Ett Malmoe med ett gäng gamla dynastiare i laget, bland annat Qatardödaren Forssell.

Snälla Malmoe gör ert jobb. Ta nu och bjud oss på ett jättefniss efter match.

Mot 10 raka utan vinst!

Yoda Marklund:
Malmö-Luleå HF en riktigt jävulsk skitmatch!
Qatar inblandade i alla SHLs sämsta matcher.
Malmö 4 raka förluster och är i en djup svacka,ingen spelare svettig alla glider och publiken buar -då lyckas Qatar vara ännu sämre och råna 3 poäng.
Qatar ett sparkmål och en styrning!
I längden kan det bara inte hålla tycker man eller finns det en hemlig agenda Qatar ska ha kvotpoäng?
Skellefteåkillen överglänser då Lassiniemi och får han fortsätta bara stå strömatcher är Qatar ett hot för utvecklingen.

Bra Rögle vinner, de och KHK måste hålla stilen och vinna mer än Qatar.

Jag tycker Qatar är sämsta laget och bjuder på långsamma defensivfester och motståndarna måste anstränga sig för att ge bort poäng

Tråkigt med Modo. Av det jag såg fortsätter stora delar av laget vara på tok för bleka.
Säcken måste få igång fler helst alla.

Om folk tar och kollar på den hockey Luleå HF bjuder publiken på förstår alla det här håller inte.

Det kan bara inte hålla för Qatar i tabellen men det är även ett stort hot mot SHL.

Tycker faktiskt inte det är Bulanhockey även om den också hotar sporten.
Den skit Qatar bjuder på är en kombination av Bulan och Olaussons långsamma tempo som drar ner hela laget.

Resultatet inget spel, inga passningar och allt i slowmo därför bara defensivt.
Jag har aldrig sett något liknande!

Om det funnits luleåsupportrar med ryggrad och heder hade de känt skam men nu är de bara glada åt tjuvpoängen!

Farbror Barbro:

ja det är en djupt tragisk händelse ikväll. Lider med svensk hockey och dess åskådare. Mina djupaste sympatier till er drabbade.

15 skott på mål, 20 skott emot mål, med 3 st PP... totalt hela 6 stycken tacklingar... kycklingar som ligger på isen och bölar... och så två stycken förbenade flipperspel som är både väldigt fula och oerhört tursamma mål. Ikväll belönas grova kränkningar mot de mänskliga hockeypubliksrättigheterna, det är tragiskt, det är hemskt, det är orättvist. Men livet går vidare. Vågar man hoppas på en vinst på 20 då? Att de onda krafterna vinner en gång av tio, tyvärr är livet sådant, men man måste försöka fortsätta vara positiv och tro på rättvisan.

Det man kan glädjas över är att Rögle hittat tillbaka till vinnarspåret och krossar självaste Färjestad hemma. Alltså är Qatar ändå på delad sistaplats i antalet segrar.

Nog sitter det ändå en hel oskyldig hockeypublik i chocktillstånd, Yoda, du skrev ju att de skulle åka ur, tvingas vi nu dras med parasiterna som terroriserar mig framför TVn var och varannan kväll? Ja, inget är säkert här i livet, men man ska inte ge upp hoppet. Nu håller vi som oskyldig hockeypublik tummarna tillsammans! Även Karlskrona gör en lightversion av dessa terrorbrott mot publiken, om hockeygudarna hör våra böner så åker dessa två lag ut och Timrå och MoDo gör oss sällskap i den högsta serien. Amen.

Farbror Barbro:

ser att Daddeh frågar sig varför vi kallar Qatar för Qatar. Det är så gjutet för mig. Kanske kan du lägga upp några förklaringspunkter? Du brukar ju ha så många rätt i det mesta du uttrycker härinne.

Yoda Marklund:
Finns så mycket som stämmer när man börjar spåna. länk
Qatar är klockrent av dig.

Tänkte på Qatars match igår.
De har verkligen hittat en ny bottennivå för fler har sett det och bl.a Corren sågade efter mötet mot LHC 23 sep. Ungefär -Är serielunken här i 3e omgången redan?

När Qatar mötte DIF förra lördan satt de ju i Cmore studion och undrade vad det var för match. Wikegård och nån till skrattade ju åt den eländiga matchen.

Känns så surt Qatar bjuds poäng. Motsatsen när vi möter de lagen -vi gjorde vår bästa match i höst.

Händer mycket i dagarna även utanför isen.

Vad ska man tro om Jimmie?
Såg du snutten när han kör på is i SKA? Ser ut vara i bra form och fri från skavanker.

Katic spelar då imorrn och Pontus dag till dag.

Yoda Marklund: ja jag undrar faktiskt oxå?? Varför ha superbarnsliga öknamn på lagen som ändå inte stämmer nåt vidare! Skaik är ju precis som så många andra lag oxå ett köpelag!! Men Luleå kanske e smygmuslimer??

Mike.F

Farbror Barbro:

"Såg du snutten när han kör på is i SKA? Ser ut vara i bra form och fri från skavanker"

Du har ett sjukt hockeyöga som kan avgöra form och att han är skadefri från den där korta snutten. Du borde ha ett par erbjudande som scout för diverse klubbar.

Mike.F:

Det här med Qatar är ju mångfacetterat. Precis om Barbro hänvisar till så ä det ju upprepade brott mot de mänskliga rättigheterna. Grannarna avskyr dem. Diktatur. Stödjer terrorism. Qatar har Al Jazeera, Qatar har NSD-AP. De köper lag från grunden istället för att bygga eget. De köper sig en plats i turneringen eftersom de är för dåliga att kvalificera sig på sportsliga grunder. Det är en massa Kenyaner som springer och Serber som lirar handboll. Allt är köpt, allt är fake. De köper till och med hejjaklacken.

Nu har jag ännu inte hör landet Qatars ledare stå och gasta SVIIIIINJEEEFLA REGEL, jag ska mörda domaren eller dylikt, men det kanske kommer senare? Samt att de börjar dribbla med publiksiffrorna och fuskar och ljuger i allt de tar sig till, skulle inte förvåna mig.

Svårt att hitta någonting annat på planeten som är mer likt faktiskt.

Sen kanske det är lite barnsligt att kalla Växköp Fakers för Växköp Fakers, dynastiernas dynastiförening för dynastiernas dynastiförening samt indijanena från Jöttä-borrj för indijanena från Jöttä-borrj. Men iom att jag bor i Jöttä-borrj så vet ju jag att det fullkomligt kryllar av indijaner här som alla springer omkring med sina fjädrar och krigsmålningar när de pratar som Kurt Olsson samt Albert och Herbert. :-)

Rytter:
hehe
Nä men allvarligt så har det från AIK håll mest låtit som han är visst i gymmet och kör, det går visst sådär.
Nu är han tydligen på is också och det var överraskande positivt bara det tycker jag.
Jag erkänner det är halmstrån man griper efter men är han fräschare än ifjol tror jag han vore perfekt för oss.
Blir det inte AIK är näst bästa lösningen Modo.

Luleå HF "jagar" talangen enligt agenten och jag tror pengarna avgjorde.

Komsi komsi och jag undrar när samtalen började komma från Qatar.
När på dygnet och när i ålder.
Gick pojken i 8an? eller var det ännu tidigare innan tonåren samtalen från Qatar började sent på kvällarna?

Yoda Marklund: ja det här med dynasti borde väl isåfall vara Djurgården, men skit samma ni måste ju sluta kasta konstig skit som lika gärna kan gälla vice versa!!

Mike.F

Luleå HFs aggressiva taktik när barn kontaktas och rekryteras från landets alla hörn.
Komsi komsi.
Barn som jagas.

En scout som vill vara anonym säger:
”Utan att veta så är det inte överraskande att han varit jagad. Det var länge sedan man såg en ung målvakt med sådan mognad och pondus, utöver att han är en jätteduktig målvakt förstås. Han kan gå hur långt som helst.”

« · 1842359 · »