Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

ES 10/11

« · 1281053 Till forumet

ES 10/11
Aaah...ännu en dag på jobbet...

Sv: ES 10/11
Knegare: Here we go again...2p mot skansen borta är rätt hyffsat...

Knegare: Nu får ni en enkel match mot AIK. Men det kanske ni behöver?

Dunc: Jo jo...lätt å lätt...det gäller ju att det inte blir nåra tankar på underskattning för då går det åt h-vete...

Knegare: Klart väntad seger även om den på papperet var i knappaste laget.
Tar ni Brynäs?

Dunc: Verkade bli så...

Aah...äntligen!! Det där med Tenkrat alltså...Tjecker å Slovaker är ju vääldigt kända för det där med "hängskalle"...nä nog f*n är det bättre med en hungrig junior som nyss lärt sig vart målet finns än en rostig senildement Tjeck som glömt var desamma ligger...

Sådärja!!

Alltså...våran första femma...saknar banne mig ord...

Knegare: Aaah...ännu en dag på jobbet...

Albert Hall: Tsss...kom med nåt nytt,va?

Sådärja!

Åsså kanske man är tillbaka i "på jobbet" lunken då...

Sååå enkelt!! ;)

Knegare: Yes var aldrig orolig.

ante08: Tyydligen så anser tränarstaben att vi har nu alldeles för hög snittålder på backuppsättningen...så därför ska vi skeppa Skrbek...f*n troot!

Knegare: Äch mer Junior backar åt folket. GO,GO. Lasse.

ante08: Har ALLTID tyckt att värvning av Tjecker å Slovaker är vääldigt mycket "gambling".

Förutom det här med "rutin" så tycker jag att det bara är fördelar med "våra" juniorer...dom flesta har ju redan fysiken för elitserien...well...Burström kanske inte men han har ju nästintill helsjukt med spelsinne istället.

Åsså har de så gott som noll historia med "hockey" skador som t.ex. ljumskarna...å konditionsmässigt så slår dom de flesta seniorerna på fingrarna...nää...FORZA junisar för bövelen!!

Knegare: och Skrbek verkar vara klar för Frölunda nu.

ante08: Ska f*n bli intressant å se om han blir ett rundningsmärke för junisarna när vi ska möta Kålle & Osborns HC nästa gång...eller om Lundberg å Karlsson försöker att "proppa" han ifall de får chansen...hoppas kan man ju i allafall...

härligt Jimmy gör 4-1 när det återstod 11 sekunder. Måste ha känts skönt för han att ha hittat målet igen. Han vart så glad så han norpade åt sej pucken efter målet. Och våran förstaline är nog en av dom bättre i Elitserien. Ser lovande ut framöver det här. Södertälje borta på Torsdag som sagt.

jaha Skellefteå vann på straffar idag. Men det kändes inte som nån riktig seger mycket slarv och sånt idag. Men strongt ändå att ta poäng idag när det går åt apsvängen.

ante08: F*n...apsvängen...det låter ju nästan possitivt...Skellefte-södra kallar ju oss för aper...

Knegare: Aj f*n...apor ska det ju naturligtvis heta...

fyfan vilken skit Lördag. Jag bry mig inte om att Skellefteå förlorade idag. Men Luleå vann ju förstås. Och det gör mej deppad det räknas knappt att vara 2 när dom där toppmogona är serieledare. Kan ju inte ta mig till att det skulle vara en parentes heller. I Luleå är ju livet enklare än vad det borde vara. Bara kör på helikoptern. Få lite erektion. garva åt nån som är lite svagare och kvällen är gjord. Dom borde ha mött Löven ikväll jädra sepen.

ante08: Det här var ett moget inlägg.

ante08: Du grabben...fokusera på oss istället...för tänk på vilket nytillskott vi fått in...Ville Koistinen...verkar ha en sjudjävla bössa i allafall...

Knegare: ja är det inte nåt man känner sej orolig för. Så är det hur klubben sköts tror det här kan bli riktigt bra faktiskt.

ante08: Jahapp...sååå jävla enkelt! ;)

Knegare: Jag vet att jag är negativismens okrönte konung, men det här är ta mej fan löjeväckande nästan. Om nån hade sagt för något år sen att vi skulle LEKA med Frölunda på bortaplan hade jag skrattat mig harmynt. Vi är ju nåt så in i h-vete överlägsna att det är inte sant. Vi kommer sämst tvåa och Frölunda spelar kvalseriehockey i vår. Minns var ni läste det först.

ante08: Har du annat nick på andra Skellefteforum?

Knegare: jo det har jag.

ante08: Å på hockeykultur.com är det?

ante08: Tänkte att eftersom jag läser så gott som A-L-L-A forum där det står så lägger man ju till en del.

Bl.a. att du snor texter som andra skriver på t.ex. då hockeykultur.com...å som det verkar rakt av som nu senast av "Sumpan" å den 7:e från "Mark Lund"...kör ditt rejs istället...det blir snyggare å trovärdigare då...

Knegare: Rättelse...så gott som alla forum där det står om Skellefte AIK...

Sådärja...nu börjar vi kanske komma in i den ordinare serielunken som den normalt ska se ut...

Suck!!

Knegare: Tråkigt för hockeyn att behöva ha sådana måldomare. Mest rättvist hade utan tvekan varit att spela om matchen med riktiga domare.

Dunc: Well...kanske det...fast det bästa vore en upprepning men med nåt av de fyra/fem "stora" lagen i samma läge som oss...å vilka "regler" som gäller då...fast nu kommer det förmodligen A-L-D-R-I-G upprepas en liknande händelse...

Knegare: Å här är...

Et tu Brute: Förvisso...ja då lär det hända igen...å igen...å igen...å...äh skit samma.

Man får vål ta å damma av Per Elofsson gamla uttryck: Bara att bryta ihop å komma igen!

Fast nästa gång så får det gärna vara AIK( i Stockholm) som åker dit...å varför inte mot Djurgårn...

Redigerad kommentar

Knegare:

Som texten i artikeln hänvisar till, så finns det ytterligare ett exempel på videoskoj i oktober 2008.

Om vi nu kan skrinnlägga en konspiration, i just det här fallet, som gynnar de "fyra/fem" stora, så kan jag ge näring åt en ny.

Fördomsgeneratorn har gått på högvarv och det den kommer fram till, är att det här inte kan inträffa var som helst. Det har hänt på tre ställen och jag tror bara det finns ett ytterst fåtal ställen till, där sådant här kan inträffa. 

Et tu Brute: Likförb. så är det lie av en dröm att "Solna" som vi AIK:are ;) säger åker själva dit på samma sätt...

Knegare:

Chansen är överhängande. Tror till och med att den är betydligt större, än att vi få uppleva videoskoj på en en helt ny ort.

Knegare: Det är ju alldeles uppenbart att det är ett domarmisstag som avgjort matchen. Det skulle ha betytt 2-1 för Aik o Skellefteå hade varit med i matchen. Nu dömdes målet felaktigt bort. Det enda rättvisa hade varit att spela om matchen med riktiga domare.

Knegare: Domarmiss? Äsch, bara en dag på jobbet, va?

Olle: Tsss...du är bara bitter för att vi är ett bättre lag numera,eller?

Knegare: och måldomaren pratar ut i sportradion ikväll.

Sådärja!! Vad var det jag brukar skriva? Hmmm...få se nu...ja just det...ännu en dag på jobbet!

och hela intervjun med måldomaren kan ni lyssna på här.

« · 1281053