Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

ES

« · 702181 · » Till forumet

Sv: ES
mattias - 74: Haha. Nej, vi skulle nog missa det på mållinjen...

Välkomna till eliten SAIK. Skönt. Vi behöver givna jumbokandidater så vi brynäsare får lite andrum....... =)

Ni kommer att märka att det är ljusårs skillnad mellan ES och serien under, inte minst ekonomiskt. Titta bara på er hall som är 30 år efter övriga arenor.

Det finns ingen ort av Skellefteås storlek som på sikt kan överleva i ES - se på Leksand som långsamt håller på att dö.
När vardagslunken, kanske inte nästa år - men på sikt, kommer så räcker publikunderlaget och sponsorpengarna inte till.
Det kommer även Mora att märka av inom kort.

Så njut av avancemanget, en period i ES, men förbered er på att ekonomiskt starka orter söderut på sikt kommer att skicka er tillbaka till den nivå ni logiskt sett hör hemma på.

Det enda som talar för er är hockeykulturen och att det INTE finns andra sporter som konkurrerar på orten.
Men tro mig. Även en norlänning är människa. Om han är duktig hockeyspelare och kan tjäna tre gånger så mycket någon annanstans sticker han dit. Då kan till och med Linköping eller Jönköping bli ett alternativ att bo i......

Jag skriver inte detta för att retas, utan bara för att konstatera krass samhällsekonomisk verklighet.

Pelle Borås:

Det finns ingen ort av Skellefteås storlek som på sikt kan överleva i ES - se på Leksand som långsamt håller på att dö.

Leksand håller på att dö pga långt framskriden megalomani. Det har ingenting med orten där hallen står i att göra.

Stigsson - Hörru Metal, hur tror du att han ska lära sig nånting om du klämmer till med så svåra ord?

Metal Guru - Öhhh, jag tänkte inte klämma till med nåt så svårt.

Stigsson:
Leksand håller på att dö pga långt framskriden megalomani, dvs övertron på sig själva som ofelbara. Det har ingenting med orten där hallen står i att göra.

Åkerman: Bara att önska SkAIK lycka till. Tror att ni klarar det ikväll. Med take på att ni inte har den tjurige gnuggaren i båset är saken biff.
Minns de härliga derbyna säsongen 85/86. Tror det rullade ner 15 lokalbussar till Skellefteå. Härlig stäning var det.

Åkerman:

Var precis på väg att gratulera, men 0-3 har just blivit 2-3.
Inte är det dags för stora darren?

...och Bofors har straff, men - - - bränner den...

Metal Guru: Vad står de i matchen?

88Lindkvist: 3-4 till Saik med 1½ minut kvar av andra perioden .

Alisandali:

Nej, 4-4!

Metal Guru: vad ska man säga...är det närverna som spökar igen?

Falahk:

Fredrik Öberg 4-5. Kan Bofors komma igen ännu en gång?

4-6! Grattis till elitplatsen!

Man får väl graulera till platsen i finrummet. För inte tapapr ni 6-4.

65selander:

Säg inte det.
Men nu kostar till och med jag på mig ett Grattis!

4-7. Nu måste det väl vara doping eller 'icke spelklar spelare', om ni ska sumpa detta.

Metal Guru: 7-4 nu , Grattis SAIK .

Metal Guru:
Det gör jag också. Grattis!! Änteligen!!

Stort, stort, STORT grattis till elitserieplatsen! Som ni har kämpat för det här de senaste åren!

Stort GRATTIS till Elitserieplatsen. Välkommen tillbaka till ishockeyns finrum.

Grattis till spel i Elitserien kommande säsong. Härligt med ett till norrlag i hockeyns finrum. Grattis!

Grattis ! :D härligt ni är mest värd att spela i ES! :)

GRATTIS SAIK... Äntligen kanske man skulle säga?

Gratulerar!

Gratulerar!

Stort GRATTIS Skellefteå AIK ni är verkligen värda en plats i elitserien!

Grattis Skellefteå.Syns nästa säsong i Skellefteå Kraft arena samt Coop Arena!

Välkommen till Elitserien !

Grattis till elitserie platsen ni om någon är förtjänta för att gå upp ser redan nu framför mig vilka 5 härliga derby matcher som vi har framför oss nästa säsong som sagt var stort grattis/ Luleåfans

nek97raj: FY FAN VAD UNDERBART! Jag gläds nåt enormt med Skellefteå. Jag stod upp i vardagsrummet och dansade när slutsignalen och då är jag inte ens SAIKARE men jag dansade och log för ALLA tappra trogna anhängare till Schtaan. Jag ryser när jag ser TV-bilderna och den vilda glädjen.

Jag får en flashback av hur det var när Timrå IK gick upp igen. Så jävla mäktigt! FANTASTISKT! Det är ren oxh skär glädje inifrån mitt hjärta ikväll. Jag unnar er allt väl i framtiden, lycka och välgång.

SÅ HJÄRTLIGT VARMT VÄLKOMMEN TILL FINRUMMET GULDSTADEN! NUÄR NI DÄR NI HÖR HEMMA - ELITSERIEN!!!!!!!!!

Smaka på ordet. Det är STORT, riktigt STORT!

NU BLIR DET SUPPORTERINVASION FRÅN TIMRÅ I VINTER!

UPP TILL KAMP!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Grattis! Välkomna till FM Mattsson arena till hösten!

ernie eagle: Instämmer det fantastiskt vad man unnar er detta..

Grattis o välkommen till elitserien ;)

Grattis SAIK, Nu var det er tur!! Välkomna till FMM Arena!

GRATTIS till elitserie platsen, den var ni värda.

GRATTIS till eliserien platsen, välkommna till Läckerol Arena nästa säsong

ANTLIGEN!!!!!

GRATTIS O VÄLLKOMMEN TILLBAKA TILL ELITSERIEN

Stort grattis!!! Välkomna till hockeyns finrum.Det här är ni värda:

Grattis hela Schtaan nu blir det härliga länsderbyn mot Luleå!!!!!!

Härligt Skellefteå, stort grattis! 16 år i andradivisionen, det är tufft!

GRATTIS till ES platsen. Fast ni fick allt jobba för den:-)

Grattis till ES-platsen och välkomna på "schpöö" i E.on arena till hösten!

Grattis till elitserieplatsen!! Den är ni väl värda anser jag

Stort grattis SAIK.......ses i FMM arena till hösten

Gratulerar till den välförtjänta platsen i ES. Har med både stort intresse och nyfikenhet följt erat lags framtåg under vinterns gång. Åh nu är ni äntligen där, i hockeyns finrum.. Elitserien. Jag gläds verkligen med er.

Återigen, Grattis till ES-platsen.
Ser med spänning fram emot att få möta er i höst.

GRATTIS Nu är ni där och se för fan till och stanna där också :)

mattias - 74: De två bästa lagen i Kvalserien gick upp!
Härligt att se!

Stort grattis från oss i Malmö!

Grattis Skellefteå !

Jag är förbannat glad för er skull och frågan är om jag tycker att den bästa tiden var precis där ni är nu !

« · 702181 · »