Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Försäsong...

« · 1170851 Till forumet

Försäsong...
Tänkte att det är bättre att starta ämnestråd så inte andra trådnamn missbrukas av motståndarsupportrar.

Nå till ämnet då...första matchen var ett litet lågvattenmärke men vadå?

Gick det inte lite knaggligt förra säsongen också bitvis under träningsmatcherna också...å säsongen likväl gick över förväntan med att VI var bästa Norrlag till slut...

Sv: Försäsong...
Knegare: nja vi förlorade väl bara en Försäsongs match förra året mot Tälje vill jag minns. Nä vi får hoppas på uppryckning imrron på alla punkter. Skönt iallfall att Adam Larsson petar Stralla imrron känns som att Adam Larsson pssar bättre in med Skrbek också än vad stralla gör. Känns som att det skulle vara livsfarligt där bak med Stralla och Skrbek tillsamans.

ante08: Well...det bidde även två straff förluster mot Tyskarna å Skellefte-södra. Hmmm...hoppas bara att de våra kan för en gångs skull gå in å köra på utav bara h-vete för en gångs skull mot våra favorit hatobjekt...åtminstonde i första å halva andra...sen kan de nog glida omkring på en skridsko resten av matchen å bara lattja...ja bara för att visa att det är klass skillnad mellan lagen numera.

Knegare: ja det skulle smaga gott med en riktig grod kross ikväll. Och sen hoppas jag att vi gör en bättre match rent spelmässigt för vi var ju rent under isen i Modo matchen. Tur det bara är försäsongsmatcher fortfarande intressant däremot att se Hadelöv i mål ikväll han har då inte imponerat på mej så vad jag sett på Träningarna iallfla.Men det blir säkert bra vad det lider.

ante08:

3-1 till Löven efter cirka 22 minuters spel...

jaha 4-2 till Löven efter två perioder bara hoppas att det blir lite bättre i sista perioden. Annars börja man bli lite smått orolig. Men som sagt skönt att det är länge kvar innan serien startar iallfall.

ante08: Det var med facit i hand inte så smart av dig ante att försöka provocera på Brynäsforumet efter vår förlust mot Mora (med alla bra spelare vilandes och 11 juniorer i truppen)

Eftersom ni blev piskade med 4-2 av ett lag som inte ens gick till playoff förra året...grattis.

Davey_22: Det brukar kallas att kasta sten i glashus...i försäsongsträningsmatcher kan i princip A-L-L-T hända...så de enda man som Skellefte AIK:are ska vara spydig mot är våra antagonister i den södra länsänden...

Ikväll möts vi till ingen nytta.

Random: He he...det var ju också ett sätt att se det på...

ante08:Jag håller med. Man kan bli lite smått orolig. Som tur är så är det länge kvar tills serien börjar.

Knegare: jaha ny förlust idag mot Luleå men det är väl bara att erkänna att Luleå kommer att blli bra i år. Tycker Skellefteå gör en okey match ikväll ändå trots förlusten. Måste säg att det var länge sen jag såg Jimmy så här bra som ikväll. Hoppas hans fina form håller i sej ett bra tag till. plus även till Adam Larsson som fick äntligen göra mål ikväll efter hans slit dom tidigare träningsmatcherna det var han värd.

ante08: Det är skönt att veta att vi har två Abbottar som kan kliva fram på slutet sen när serien börjar :)

Random: plus eran Målvakt som storspelade ikväll. Nä det känns som att Skellefteå kan floppa i år även om Tenkrat och Ivan ansluter snart men tur det bara är träningsmatcher än. Men vi måste då sluta släppa in mål blott efter några sekunder som vi har gjort dom 3 första träningsmatcherna. Nä det är bara att hoppas att segrarna kommer när i Elitserien börja om istället. Men jag tror som sagt att vi kan få det lite kämpigt i år känns inte bra efter dom har 3 första träningsmatcherna .Men hoppas det vänder när Elitserien börja då.

ante08: Ni slipper iaf kvalserien. Jag kan sätta min högerhand på att Rögle och Djurgården får kvala.

Random: ja Kvalserien känns det som att vi är för bra för hamna i. ;en jag tycker inte Skellefteå uppför sej som ett slutspels lag just nu. Men sen tror jag som sagt att Luleå kommer tyvärr att ligga ganska högt upp i år. Bara om dom fortsääter sitt fina spel dom hade ikväll och bra målvakt tycker jag också ni har.

ante08: Det är ju bättre att vinna en kvalserie än att bli 9a,10a... Ja tänker ekonomiskt. Modo och Djurgården gick ju väldigt mycket back efter förra säsongen.

Random: jo men nog slutar jag hellre 9 eller 10 än att gå in i en nervös Kvalserie där man måste gå med magont i en månad. Även om det skulle gynna klubben så vet då jag tusan om mina nerver pallar det.

ante08: Jo det är klart det är nervöst inför kvalserien trots att SAIK säkert skulle vara favoriter att vinna den. Det är ju inte bara att komma tillbaka till Elitserien om man åker ur. Kolla bara på AIK, Löven, Leksand, Malmö, Västerås.. Dom har ju bosatt sig i Allsvenskan :P

Random: och för oss tog det 16 år för att tas oss upp igen till Eliitserien. Nä med lite tur kanske vi kan ta oss till Slutspelt även i år. Men jag tror det blir en jämn Elitserie i år precis som vanligt.

ante08: SAIK blir femma i år i en jämn serie

/ Timrå-supporter

Andersson: ja 5 plats låter som ett bra tips men fortsätter vi som vi har spelat i träningsmatcherna kan det gå än sämre tyvärr.

ante08: Imponerande att slå Kärpet med 5-1

Andersson: Ironi,eller?

Knegare:

Kärpät vann väl finskal ligan denna säsong eller förra så det är absolut bra att slå dom.

mattias - 74: Kärpät hade väl borta några spelare men ändå starkt gjort av Skellefteå att vinna över Kärpät med 5-1. Ikväll tar vi Luleå av bara farten.

ante08: Ikväll ska ni få smaka på The Abbotts :D

Random: jaja vår Bellbare sänker er med att göra 2-3 med en minut kvar av matchen ikväll.

ante08: Vi vann med 3-1.

Random: inte så konstigt med tanke på att vi hade match igår också. Synd bara att Jonte fick näta och sen ska han visst ha flinat efter målet jädra tomte.

ante08: Det är illa. Men jag glömmer aldrig när Wernblom gjorde samma sak när ni mötte Malmö ^^

ante08: Äh va f*n gör det om nån flinar...låt dom hålla på...får väl se vem som flinar mest då serien är slutspelad istället. Vi vet ju hur snacket gick innan förra säsongen hade startat...å vi vet ju hur det gick sen då slutspelet gick igång.

Knegare: och Skelleftås uppladdning inför matchen ikväll hade kunnat börjat bättre.

Är det bara jag som tror på SAIK i år ( förutom SAIK-fansen? ) se min tabell

min presentation / min blogg

« · 1170851