Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Jens Skålberg

« · 867444 Till forumet

Sv: Jens Skålberg
Rytter: Jo det är tydligen melodin bland hockeyspelare av idag...mycke snack å lite verkstad...

Såg att Jens Skålberg skrivit på ett try-out kontrakt med FBK fram till 10 September. Var han inte klar för ett try-out kontrakt med er? Var en kompis som nämde honom som nyförvärv när vi snackade om nästa säsong, eller har jag fattat fel?

Ja, det skulle vara skoj att se honom utvecklas i AIK. Det känns som att han väger lite för lätt för Modo just för tillfället - det som saknas är rutin och jag är övertygad om att han kommer att bli riktigt, riktigt bra. För övrigt är det hur kul som helst att mitt favortilag bortsett från Modo förnyat elitseriekontraktet - grattis!

Tobbe Viklund på g till AIK, intressant värvning om den går hem. Ser hellre han hamnar där än i TIK.

Åkerman:

Såg honom i Borlänge Ishall förra säsongen .

En av Örebros bästa backar förra säsongen. har iof kanske sett för lite om honom för att kunna ge en klar uppfattning om honom som spelare men de matcher jag sett har han varit bra och enligt de jag snackat med i Örebro så är de flesta ledsna över att han skall till Skellefteå.

Jens Skålberg
Verkar som att Skellefteå kommer att prova Jens Skålberg från Örebro på Try out-kontrakt.
Har vi nån i gnällbältet som har koll på denne spelare?

« · 867444