Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Övrigt

« · 1714707 · » Till forumet

Sv: Övrigt
Wilhelmsson:

Läs om det jag skrev.

Frölunda kommer inte göra en läggmatch men kanske något åt hållet couldn`t care less.

Nåja det räcker med insatsen i första mötet och då såg Frölunda ut att inte bry sig speciellt.
Jag hoppas ju att de kommer skärpa till sig på hemmaplan för Qatar är en smutsig förening.
Visst sker stölder men första matchen var ingen stöld,Frölunda var måttligt intresserade.
Åker Frölunda ut förstår jag om de tänker -vi kanske skulle ha brytt oss i första matchen.
Kärnan är att Qatar är ett skitlag som mycket sällan vinner matcher när motståndarna visar lika mycket vilja.

Farbror Barbro: Visst är chansen stor att Frölunda tar hem det MEN om Luleå skulle vinna så påstår du att Frölunda medvetet gör en läggmatch ?

Ibland fattar jag inte fan det kan komma så många dumma kommentarer från en och samma person, visst, kanske ditt hat gentemot Luleå tar över men varför posta all skit på hockeysnack ?

Ibland är det bättre att INTE posta allt som man går och bär på, ibland kan ett snack med en psykolog också hjälpa.

Med risk för att bli tjatig men jag såg ju Modo-Qatar igår. Qatar minst dåliga och Modos apati var skrämmande.

Det jag tänker på är CHL på tisdag och visserligen returmatch Skellefteå AIK-Davos men även Frölunda-Qatar.

På tisdag kan alltså Sveriges två klart bästa lag vara ute ur turneringen och Qatar som är ett par snäpp sämre göra en Steven Bradbury igen.

Alltså som jag ser det står hela turneringens trovärdighet och status på spel.
Det finns inte på kartan att Frölunda efter två möten mot Qatar visar sig vara det svagare laget om de inte skiter i resultaten.

Det är nästan så man vill ge tips till Qatar om de skulle ha maxflyt och Frölunda maxoflyt och få in en ledningspuck. Om ni inte vill era tidigare vinster i turneringen ska förvandlas till skämt så lägg er.

Såg Qatars J20 missar topp 10 i år igen.Näst sist i serien. Visserligen är AIK inte helt klara än men jag har sett dom och läst resultat som 11-0 mot Modo och allt tyder på AIK är bästa laget i serien.

Moses till SKA Petersburg.

Ska man börja fantisera och hoppas?

Näe. Tycker det blir för jobbigt när man får för sig saker som sedan inte slår in.

En liten detalj i kråksången, CHL.

OM Frölunda på tisdag hemma mot Qatar lyckas förlora är det väl ändå det ultimata dråpslaget mot den turneringen.

Då finns som jag ser det fortfarande ingen trovärdighet eller status i CHL.

Om killar som Ekarv, Mastomäki och Fabricius är de som tar Qatar vidare efter mötena mot Frölunda är då jag övertygad, det är få lag som bryr sig.

Yoda Marklund: Det man funderar mest på just nu är Lundbergs status?

Såg att det var just över 3000 personer i en av Finlands matcherna samt 2700 i den andra. Läste tidigare här på HS att intresset i Finland är ganska stort när det kommer till CHL? I Davos och Lule matcherna var det över 4000 vilket får anses som mer än ok.

Men något stämmer inte riktigt med denna turneringen. Det bästa vore om vi vann denna CHL upplaga !! Så man sen kunde önska oss så långt bort från denna skamfläck till idrottsevent som möjligt.

Man har tom tidigare i år hört/läst (på en mängd olika forum) hur lag som åkt ut ur CHL grattats på ett uppriktigt sätt av andra lags fan? Ofta med en tillhörande motivering att 'nu kan ni satsa på SHL helt' eller 'skönt för er att slippa ev framtida skador'

Hur är det ens möjligt ?

Skador är en del av sporten och ett pris man gärna betalar om belöningen står i paritet med risken! Men gör den verkligen det ?

Jag känner att man vill åt en känsla där man verkligen hoppas AIK ska vinna varje gång dom ställer ut skridskorna . Inte en känlsa av att hoppas vi inte tappar spelare skadade till nästa SHL match (eller i värsta fall ännu längre.)

Farbror Barbro:

"Börjar snart tro det bara är AIK som inser att Qatar är av ondo."

Jag tror att det beror på att de är så dåliga. Man vill inte hacka på någon som redan ligger ner.

Xtravaganskaja:

lite statistik:

skott 26-34
utv: 3x2 5x2
Puckinnehav uppskattar jag till 35-65
Det viktigaste är dock skapade heta målchanser, och där är det är det rätt så jämnt. Lite fördel Davos till och med.

Flera av Davos målchanser är totala bjudningar, och flera är när spelare ramlar alternativt pucken studsar konstigt över klubban.

Kommer vi upp i normal standard hemma borde vi ganska enkelt plocka dem. Skillnaden i kvalité och skicklighet är tydligast i PP, då vi skapar ett mäktigt tryck medans de knappt får in pucken i zon.

Rudslätt tycker att vi ska lära oss av Davos i svensk hockey. Hmmm... ha usel is och slå långa flipperpass. Jag vet inte riktigt? Som att tycka att Spanien och Tyskland ska lära sig av Grekland och Sverige i fotboll ungefär. Satsa inte på passningsspel, puckskicklighet och kreativitet, utan knalla iväg en långboll och jaga efter. För det är ju kul att titta på? Men smaken är som baken.

Yoda Marklund:
Ja ett möte mot Qatar utan att det gäller viktiga poäng i serien eller slutspel tror jag skulle få AIK spela ut hela registret och förnedra Qatar.
Ja men varför gjorde vi det inte ifjol säger någon?
Jag tror det är först i år vi tar turneringen någorlunda seriöst.

Börjar snart tro det bara är AIK som inser att Qatar är av ondo.

Xtra.
Ja på torsdag smäller det. Nu när man tänker efter så sparade nog båda lagen på krut ikväll.

Svensson makalöst bra i ett slarvande av sällan skådat slag. Isen måste ta på sig en hel del skuld i det slarvandet. Mkt bra läge hemma och 1-1 får i det närmaste ses som en vinst.

Efter slutsignalen i den andra matchen säger Roger Rönnberg att "jag är lugn. Har inte sett mitt lag spela sämre"

:)
Haha Frölunda verkar helt klart ur balans. Vilket inte alls är dumt inför vår tors match.

Ikväll fick man bevittna två verkligt dåliga matcher i en mkt tveksam turnering. Måste bli skärpning om folk ska hålla det lilla intresse som finns kvar vid liv.

Farbror Barbro:

kollade slutspelstabellen nu. Vinner vi mot Davos och Qatar mot Frölunda, då blir det alltså vi mot Qatar i semi.

Klart det skulle vara roligare än att möta Frölunda. Och enklare.

Ja kommentatorerna var hemska.

Resultatet såg ut vara vad AIK var ute efter.

Frölunda förlorade. Såg inte matchen men kanske är göteborgarna ner i en svacka. Det skulle inte förvåna direkt för Rönnberg får jag för mig är ungefär som Bulan tror jag. De är duktiga på kräma ur allt i varje match och det går bra under hösten sedan blir det tungt.

Bra för oss i SHL om Frölunda börjar få soppatorsk.

Ska bli ganska intressant nästa tisdag se vad AIK tänker hitta på men nästan ännu intressantare se var vi har Frölunda.

Vad ska man säga?

En dålig match av oss. Uselt passningsspel, och mycket slarv där Urbom och Heed är de värsta syndarna.

Tycker matchen går på poäng till Davos faktiskt. Visst är vi i grunden ett skickligare lag, men tycker att både närkampsspelet, koncentrationen och passningsspelet är väldigt svagt för att vara oss. Svensson klart bäst i bortalaget, men tycker att även Broadhurst och Aho är duktiga ikväll.

Davos bästa spelare är även han målvakten som står för en mycket bra och tabil insats.

En viktig poäng med kvällens match... isen! Har aldrig i hela mitt liv sett en sämre is. Man ser stora sprickor och revor med blotta ögat. Har aldrig sett så många spelare ramla under en och samma match. Givetvis ett taktiskt drag av Davos, för visst fan ligger staden i Alperna där det är minusgrader? Det passar bra in med Davos taktik att lägga långa flipperpuckar ut från egen zon till forwards som sticker direkt. Tjeckiskt spel, men tror inte de skapar en enda målchans genom ett kontrollerat passningsspel. De har problem att ta in pucken i zon i PP till och med. Men de skapar massor av målchanser genom sina luriga långpass som vi får se upp till.

Dessutom spelas matchen på hög höjd. Vi har inte samma energi som vanligt. Vet inte om det var hög höjd eller dålig tändning?

Men Davos spelar smart efter sina resurser, och för att optimera sin chans att gå vidare. Skulle tippa att de skulle sluta på plats 7-10 i SHL, de är giftigare än bottenlagen.

Davos är välkomna upp till Skellefteå nästa vecka. Med riktig is.

Är det AIK IF Rudslätt som var matchkommentatorn? Otroligt partisk emot oss vilken inte förvånar iofs. Även domarna gör en väldigt hemmabetonad insats. Enormt hemmabetonad skulle jag nog säga.

1-1 är då ett bra resultat för oss.

Rudslätt vill att vi ska gå vidare säger han. Så lät det då inte.

Davos trodde de hade gjort 3-2!

Jag trodde det stod 1-1?

Den här matchen är inte avgjord!

Näe. Det står ett-ett med fem minuter kvar.

Sofos:

Vilka jävla kommentatorer!

Davos som vanligt försöker spela sig ur situationen!
Skellefteå får nog rikta in sig på kontringar resten av perioden!
Ska de ta Urbom, rätt spelare?
Där har Skellefteå tur att det inte är puck out!

Davos slår en långlobb varenda gång de får pucken.
Skellefteå har pucken i ägo och för matchen.
Urbom är helt jävla oskyldig.
Det är ett solklart hopslag.

Var fan har de hittat de där herrarna. Herregud?

Har bara sett 10 min drygt, men av det jag sett så verkat vårt passningspel helt under isen? Davos spelar avigt verkar det som. Bra PP i slutet på andra.

Xtravaganskaja: har nyss börjat se matchen. Oavgjort är helt ok inför returen.

Yoda Marklund:
Tycker vi är kvar på bussen.
Qatar leder också med 1-0.
Undra om inte det blir hemmasegrar ikväll. Kanske bara med uddamålet förhoppningsvis så då tror jag hemmalagen ordnar upp det nästa vecka.

Ja bra det är hyfsad stil nu på Bagdad. Jag läser inte så ofta nu på sistone då det handlat nästan uteslutande om Nilsson och CHL.

Farbror Barbro:

ser att matchen är på hög höjd, dessutom har Davos ett par duktiga lirare med Axelsson i spetsen. Tuff motståndare. Jag är nöjd om vi tar poäng ikväll.

Ser gärna att Qatar vinner ikväll och sätter griller i huvudet på tidigare omöjliga Frölunda. Men för oss så är det nog bättre att Frölunda går vidare och inte bara koncentrerar sig på SHL.

Glädjande att Bagdad har totalskärpt sig, så vi får försöka skärpa oss också.

Känns som mycket ikväll handlar om inställning.

Om Davos är taggade borde det bli en knepig uppgift tycker man. Hoppas också på ett hyfsat resultat för borta är Davos kanske blekare.

Sedan vill jag gärna se att Frölunda goa gubbar vinner mot Qatar.

Nu beror det naturligtvis hur det ser ut men jag skulle säga att trovärdigheten och statusen för CHL skulle öka betydligt om Frölunda vinner. Nu kan de ju förlora också,stölder inträffar, men ser det blekt ut är det bara inse många lag fortfarande ser turneringen som träning.

Hen verkar vara en härlig typ den där Arno. En riktig profil.

Sofos:
Killen är bra på riktigt! Såg Rangers båda tidiga matcher i helgen och Ogge får mer och mer fötroende. Initialt mkt blygsamt med tid i PP men nu när 1/4 del av säsongen är spelad så är tiden i PP rätt så bra.(så extra kul med mål i spelformen inatt) Tror Panarin blir för svår att tampas för alla andra "rookies" då Kane kommer mata på med poäng hela säsongen. Men inte omöjligt att han kan vara topp 3 eller bättre efter säsongen. Speciellt om han får vara friskt samt att det drar ut på tiden för McDavid att först komma tillbaka i spel och sen hitta en ok form. Nu hoppas man förstås McDavid ska vara tillbaka så snabbt som möjligt.

Ikväll hoppas jag vi kommer undan med ett bra resultat. Davos verkar som ett helt annat lag på bortaplan. Kan vi få ett oavgjort resultat är jag helnöjd.

Hoppas Luleå slår Frölunda som verkar tappat lite av sitt flyt. Går lite långsamare samt deras PP levererar inte som tidigare(brukar vara ett tecken på en svacka)

Hoppas kunna se hela våran match och träffa av Luleå-Frölunda matchen bra i pauserna. Extra kul att se den matchen när vi har Frölunda på tors.

Vad tror du om kvällens match?(er)

/Xtra

Oscar fortsätter sin succé i Rangers och som rookie! Satte sitt 9e mål i natt.

Farbror Barbro:
Förhoppningsvis tar vi 6p mot dem nästa vecka;)

Nog pratat om Qatar för idag.
Växjö gör en svag insats och Qatar kämpar bra. Som vanligt ett enkelt spel och mycket kamp bara.

Bra för oss i tabellen ändå,chans AIK och Frölunda lämnar resten och kör ett eget race.

Har bara sett delar av Qatars första period och tyvärr ser dom faktiskt småpigga ut.
Växjö är nog kvar på bussen delvis och för spelet stundtals.

Qatar kör ju sitt enklare spel men gör det bra. Kan det vara så enkelt dom gjort som Modo tvingades första året med AFop. Lätta på träningen,toppa formen redan nu.

Känslan är dock att haveriet tyvärr kommer utebli nuläget.

Qatar måste man ha lite extra koll på och idag är det åter en bra match tycker jag.

En match då de möter ett av våra hot i tabellen. Med andra ord blir det något positivt hur det än går mellan Qatar-Växjö.

Skulle dessutom Växjö förlora,även Frölunda i CHL nästa vecka mot Qatar, är det som vanligt -många lag underpresterar när de möter Qatar.

Vad detta fenomen beror på blir bara spekulationer men jag är helt övertygad Qatar får många lätta poäng,många gratispoäng.

Missade det var match i J18 igår mot Qatar.

Vinst 6-0 och skotten 38-18. Ser ut som vi har det bra förspänt och många lovande underifrån.

Ser mörkt ut för Qatar om man säger så.

Ja det finns vettiga också inne på Qatarsidan.
Läste nyss ett inlägg och tänkte kors Savage kan ju skriva normalt men så upptäckte jag det var M.Lemiux.

Har funderat lite på om inte Savage kan vara den minst sagt störda DRock som härjade mycket på NorrbottensKuriren.
DRock blev ju hatad i alla läger och försvann. Minns han kunde ösa ur sig kommentarer,var målvaktsfixerad tror jag och bedyrade han precis som Savage hade gillat Skellefteå AIK. Så det finns ett litet hopp och tecken på klokhet men gör också han lätt blir illa omtyckt i båda läger.

Nåja. Till M.Lemiux inlägg. Nu är jag ju inte större expert än de egna fansen men min uppfattning är inte som många Qatarers att det är Fagervall som är problemet.
Han kanske inte är bland de bättre i SHL men den största orsaken jag inte förstår, är hur så många kan prata om Qatars stjärnspäckade trupp?!

Alltså förutom Rajala,Sweatt och Micfliker som har vissa styrkor men även svagheter så ser jag bara medelmåttor som väldigt få lag skulle vilja ha.

Hoppas de inte inser att Osten är ett stort problem.

Jag tror att halva skulden är Ostens,att han skrämmer iväg de flesta.
Andra hälften är klubben och staden med fans och folk i och runt klubben.

Det är därför Osten betalar kanske det dubbla för spelare och då får en trupp som är hälften så bra som den borde vara.

Förresten tycker jag att Lindberg Råkkar är en väldigt rolig skribent på Qatars sida. Det är tämligen uppenbart att snubben är norrlänning minst fem generationer tillbaka, garanterat att han har minst en LP med Euskfeurat i skivsamlingen, kanske är han t om från Piteå?

Känner igen mig i honom. Jag brukade vara precis som honom. Vi harvade i allsvenskan och snubblade på målsnöret typ 15 år i rad, det var mörkt kallt och jävligt mest hela tiden, flickvännen lämnade för en snyggare och längre kille, helvete så jävligt varenda jävla grej var i tillvaron.

Sen hände det något mystiskt. Allt föll liksom på plats hockeymässigt. Öbba hängde en borta mot Bofors och någon skön supporter ollade isen efter matchen, Vi var i SHL och kämpade. Lasse the Almighty J tog över och på något sjukt jävla sätt blev vi en stormakt i svensk hockey. Vi snackar om en dynasti av sällan skådat slag. Privatlivet hängde med.

Det kan även hända för gemene Qatarsupporter, om de bara fortsätter att hoppas. I nästa liv. :-)

Sofos:

fan mycket hellre Tingsryd i SHL än dödgrävargänget Qatar. Iofs ser jag heller Gnesta eller Botkyrka i SHL än Qatar.

Hockeyallsvenskan, Tingsryd AIF i topp, va tusan! Vad säger SHL om nu de skulle gå upp? En isstadion med ~3500 pers? Vad säger allt fintfolk inom hockeyn? Hur klingar Tingsryd jämfört med Gnaget, Leksand, Timrå eller Björklöven i deras öron? Jag tycker det är kul med dessa småorter som visar sig på styva linan, en knäpp på näsan på hockeyadeln!

Man blir glad och lugn när man läser AFops beskrivning av AIKs verksamhet.

Kan ju inte vara alltför enkelt kopiera eller hinna ikapp vår organisation samtidigt som poängen måste trilla in för Modo t.ex.
Även om det var mörka år så var det nog perfekt bygga upp monstret i lugn och ro i allsvenskan.

Undra om inte A Nilsson hoppade på en tjänst få målisar är intresserade av. Ett bottenlag med en tänkt förstemålis där Nilsson är tänkt få matcher där risken är stor för utskåpning och man vill skona ettan. En typ av avfallsmålis kan man kanske kalla Nilsson.

AIK verkar ha lagt i en ny växel efter uppehållet och radar just nu upp matcher av hög kvalite. Både FBK och Växjö maldes ner.

Yoda Marklund: Näe, jag menar inte att kritisera Afop, har också respekt för hans insats. Han visar proffesionialism när han sakligt berättar hur det faktiskt var.

Tom:

Tänker inte snacka skit om Anders Forsberg. Tycker han gjorde ett bra jobb hos oss. Men vi värdesätter det här med lojalitet på ett annat sätt en köpeklubbarna. Hos oss är det laget före jaget, och det funkar inte med personliga agendor. Man måste kunna samarbete med alla för att lyckas fullt ut hos oss.

Och nu är det dags för en liten rapport om den skotträdde burinkastaren Anders "Sållet" Nilsson.

Efter att ha börjat ganska dåligt så har det nu gått tokdåligt. På plats 54 av 68 målvakter i räddningsprocent med 89.7%. Nu börjar man känna igen den skotträdde fotbojediggande bjässen. Tar man sedan bort målvakter som endast stått en eller två matcher ur statistiken, då hamnar Sållet på plats 58 av 64 målvakter i NHL.

Imponerande av Sållet. Han är då inte sämst, precis som Qatar inte är sämst. Men likt Qatar så krigar den skotträdde Anders "Sållet" Nilsson i botten av tabellen, och jag är då inte förvånad... jag hade visst rätt även där!

Sofos: i länken nedan så uttalar han sig lite mer. Väldigt kul med så positiva ordalag från en som inte borde ha ett så gott öga till Skellefteå.

Och som du säger Sofos, alla på HS som varit så övertygade om att det "minsann var A-fop" som styrde upp Skellefteå" borde väl rimligtvis tänka om nu (de flesta av modo-fansen verkar ha gjort det vilket hedrar dom). Ifall Luleåfansen och Sven i synnerhet gör det är jag mer tveksam till. Han skriver ju bara "100% sanning om Skellefteå".

Verkar dock bara som att Sven själv vet sanningen och både A-fop och hela Skellefteå har fel;)

Sofos:
Helt otroligt vad han producerat sen han kom tillbaka till NHL efter skadan. Hoppas nu han får vara hel ett tag(trots sin spelstil) Känns som Mekke har den där förmågan att göra viktiga mål. En blivande VM - spelare om Sharks är utslagna. Vore kul med en 'reunion' med Möller - Mekke - Jocke (drömma går ju alltid)

Vore kul om Lindberg kan komma igång igen. Men tror faktiskt Panarin kommer bli en för svår nöt att knäcka för resten av'rookisarna'

Melkmannen levererade igen! Avgjorde mot Flyers! Vi kan vara stolta över grabben!

Xtravaganskaja:

Amen!

Hoppas Skellefteå AIK, halleluja, knäcker Dubai ikväll. Tror dock det blir svårt med den ytterst duktiga förstafemman som Dubai köpt in.

Sofos:
Grym länk Sofos!! Tar av mig hatten. Måste vara så jobbigt för många motståndarfan när "hedersmannen" Forsberg talar om Lasse och AIK med sådan respekt.

Din länk samt en annan mkt bra artikel fick mig att fundera lite!! (Ska försöka hitta artikeln när jag kommer hem!!)

Visst känns det normalt sisådär när man hör ordet kulturbärare!

Eller?

Som jag förstår så har Lasse Johansson på ett rätt så unikt sätt lyckas behålla spelare mer än bara en/ett fåtal säsonger. Varför väljer spelare stannar längre i vissa klubbar än andra ? LJ måste på någor mästerligt sätt ha lyckas sälja in något annat koncept än endast en ide om ert kortsiktigt kontrakt med en tillhörande lönecheck.

Tänker även på ex som Möllers husbygge , PeB köp av insatslägenhet såpass sent i AIK karriären mm. Visst sådant kan läggas ut på BLOCKET och säljas på 20 min...som allt annat:)

Känslan är dock en helt annan!! En önskan från spelarna att komma tillbaka och få representera en mästarklubb igen. Kan förstås vara rent önsketänkande från min sida med tror ärligt inte det.

Tittar man på spelare och antal säsonger i klubben imponeras man!! Mina tankar ovan att spelare vill stanna/återkomma till klubben blir snabbt inte fullt så orealistiska:)

N Burström 10 säsonger i AIK varav 8 i SHL
F Lindgren. 15 säsonger i AIK varav 9 i SHL
E Forsell. 9 säsonger i AIK varav 9 i SHL
J Ericsson. 12 säsonger i AIK varav 9 i SHL
M Lundberg 11 säsonger i AIK varav 9 i SHL (född 1990)
A Pettersson 10 säsonger i AIK varav 7 i SHL (född 1992)

Sen är det bara fylla på med spelare som har lite blygsammare tid i klubben:) Men en ganska lång tid om man jämför med många andra SHL lags snitt.

M Svensson 4 säsonger i AIK varav 4 i SHL
S AHO 5 säsonger i AIK varav 4 i SHL( född 1996)
P Lindholm. 6 säsonger i AIK varav 2 i SHL

:)

Var tror ni denna enorma klubbkänsla kommer från egentligen? Är det så enkelt att spelarna bara älskar klubbmärket mer än allt annat ? Känslan man får är att spelare som M Lundberg,A Pettersson,S Aho mm är ungtuppar som kommer vara kvar länge,länge i föreningen och med tiden ta över när spelare som guld Jimmie,professor Forsell ,Burström och Lindgren lagt rören på hyllan.

Finns det någon annan klubb på 2000-talet som lyckas vara i närheten att behålla så många klassspelare såpass länge? Den klubb jag tänker närmast på som kunnat matcha dagens AIK är gårdagens FBK(börjar bli ett tag sen nu)

Detta går lite stick i stäv med påståenden vissa uttalar( bla här på forumet) där man talar om en knappt obefintlig klubbheder år 2015 och att spelarna är bytesvaror som skippas runt i Sverige/Europa/världen och klubbas bort till högstbjudande:)

Min personliga teori varför vi lyckats såpass bra att behålla spelare över tid är förstås vår enorma framgång dom sista åren men även den otroligt fina värdegrund som klubbens hela själ och existens vilar på. Spelarna känner sig delaktiga PÅ men även utanför isen. Dom behandlas som människor och inte bara hockeyspelande boskap . Spelarna MEN ÄVEN familjen erbjuds möjligheter att förkovra sig utanför hockeyn, vilket utvecklar individen och skapar nya möjligheter när karriären senare ska avslutas. Detta tror jag förstås är anledningarna till att så många unga spelare och föräldrar från länet väljer just AIK i 1a hand om möjligheten ges(även angränsande läns spelare vill förstås ofta till AIK)

Tror vi kommer få se många,många intressanta talanger i AIK dom närmsta åren:)

Vad tror ni andra AIK gjort såpass bra för att behålla spelare över tid och vad ska dom göra för att fortsätta vara ett av SHL mest prestigefyllda lag att få spela i ?

Finns det lag i Sverige som helt saknar en tydlig värdegrund och där spelare utan karaktär ser sin chans att ta sig en skön 'semester' samtidigt som passar på att fylla sin egen skattkista?

Känner mig försiktigt positiv inför kvällens drabbning trots att Guld Jimmie och Super Janne saknas. Kul att se Ohlsson igen och hoppas kemin mellan Ritola och Calof inte bara var en engångsföreteelse.

Kom igen AIK !!

Jag tycker även att flensis på ett mycket smart sätt lyckades tona ner förväntningarna inför säsongen och på så sätt ta bort press från de sargutfrälsta gnetlirarna. Helt klart smart gjort av demonsportchefen flensis som kan det här med psykologi och ledarskap.

Synd bara att Fagge inte fått fram de taktiska direktionerna till sina inköpta gnuggare: inga krusiduller, sargutdunkarmedley för hela slanten, och sen framåt går vi all-in på ett flipperspel! 1-0 ska de bli!

Glömde skriva att de som påstått att Anders är hjärnan bakom spelet tror inte själva på vad de säger.

Som jag skrev tidigare så har jag respekt för Anders Forsberg som ledare, hans brister var i själva hockeykunskaperna.
Lyssna på vad han säger i länken nedan.

De finns de här på HS som har påstått att det var Anders som byggde upp spelidén och att LJ inte alls är regissören och arkitekten bakom Skellefteås spelidé.
Anders säger också att arbetet i klubben att varje dag jobba med varje detalj och ständigt bli bättre påbörjades långt innan han dök upp, och det är resultatet vi har sett de senaste fem åren.

Det är bra att det kommer fram sanningar från de som faktiskt var med och inte från svaga svaga människor som inte har annat för sig att maniskt skapa sin egen världsbild med hjälp av påhittad "fakta".

Flensis the one and only, han vräker på med Bagdadinspirerade uttalanden till media. Lyssna på denna!

"Det flesta organisationer hamnar under svårigheter och där är kanske Luleå förskonade, att sedan 1984 aldrig varit i kvalspel och i stort sett nästan uteslutande alltid varit i slutspel. Under den perioden är vi tvåa på rankingen. Det finns något genuint i botten. Man vinner inga matcher på det, men det kanske hjälper i ett utsatt läge, säger Lars "Osten" Bergström."

Japp! Tvåa på rankingen! Inte helt säker på vilken ranking det var, men jag skulle nog vilja ta och utnämna Qatar till hela årtusendets vinnargäng!

hihihihihihi! Jag dööööör! Vad sägs om den här, slutspel mest hela tiden ett helt årtusende i sträck. Djup självinsikt har han den där flensis.

2001/2002 Torsk i kvartsfinal
2002/2003 Torsk i kvartsfinal
2003/2004 Torsk i kvartsfinal
2004/2005 Torsk i kvartsfinal
2005/2006 Torsk i kvartsfinal
2006/2007 Torsk i kvartsfinal
2007/2008 Ingenmansland i dubbel bemärkelse
2008/2009 Torsk i kvartsfinal
2009/2010 Ingenmansland i dubbel bemärkelse
2010/2011 Torsk mot SKE i semi, 4 raka torskmatcher
2011/2012 Torsk i kvartsfinal
2012/2013 Torsk mot SKE i final, 4 raka torskmatcher
2013/2014 Torsk i kvartsfinal
2014/2015 Torsk i kvartsfinal
2015/2016 Ingenmansland i dubbel bemärkelse?

Torsk mot oss i ÅTTA!!! raka slutspelsmatcher där man blev totalt utklassad är alltså Qatars största framgångar detta årtusende.

Kul figur även den där flensis!

Och så var det dags för dagens Bagdadkoll:

"En sak som gör det enkelt för mig är att jag inte har några problem med att jag har fel eller att andra har rätt. Det är bara att erkänna och så är saken över.

Eftersom jag så ofta har rätt är det inget stort bekymmer och dessutom är det enkelt att hålla den linjen att leta efter vad som är rätt och vad som är sanning."

Ja, han har ju rätt jätteofta! hihihihi! Mycket integritet också, och nästan aldrig några lögner? Objektiv kille med djup kunskap!

"Nej det är inget tvivel om att Osten har gjort ett fantastiskt jobb och är skyhögt överlägsen den misslyckade junistränaren Ap-Brutus"

"Nej, sanningen är tydlig. Osten är extremt lyckad som sportchef medan Ap-Brutus är tämligen misslyckad. Den som säger annat är bara ute efter att söndra och förstöra."

Japp, så är det! hihihihihihi!

Bagdad är en riktigt komisk figur faktiskt. Tack för att du finns Bagdad, världshistoriens mest tacksamma meningsmotståndare.

Nu väntar man bara på att femtekolonnaren Knegare ska vräka på med "jag önskar vi hade flensis som sportchef istället för för AP-Lasse, svinjäva bra och hederlig ledare den där flensis"

Xtravaganskaja: Du har mail.

Sofos:
Såklart man vill ha Leksand i högsta ligan. Men ser inte så ljust ut direkt. Tror Modo kommer vara förbi både Malmö och Luleå om 5 omgångar. I takt med att defensiven bara kommer bli bättre och bättre kommer keepern också få det lättare,Med resultaten kommer hans självförtroende bara öka. Modo har nu stor potential att få igång ett bra PP.

Trevligt att AJ är tillbaka i SHL. Helt klart en tränarprofil som har glimten i ögat.

Leksand-Mora 0-2, va händer? Jag räknar självklart inte Leksand till ett norrlandslag men vore kul om de kom tillbaka till SHL.

Xtravaganskaja: näe den var kvar på backen. När jag såg den tänkte jag på de svarta monoliterna i 2001 A space odyssey.

« · 1714707 · »