Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Övrigt

« · 1709351 · » Till forumet

Sv: Övrigt
Sofos:
Trevlig läsning.

Länkar till en tunn och trist artikel av Mr Madhawk som jag vanligtvis tycker bra om. På det stora hela, med tanke på vad och hur de har värvat så är Luleå den stora besvikelsen och fiaskobygget hittills av alla SHL-lag.

Kanske är det på väg lossna för Axel. Får känsla av att allt är enligt plan.

Farbror Barbro:

Tycker Axel har sett piggare ut de senaste matcherna efter en minst sagt trög start på säsongen. Som tur är har vi en jäkla bredd på centersidan!

Yoda Marklund:
Ja centersidan är stark. Bara som exempel,tror då inte Lasse J skulle vilja ha någon Qatarcenter.
Tror inte han vill ha någon Qatarback heller.
Absolut ingen Qatarmålvakt.
Tror faktiskt endast Sweatt vore välkommen till AIK bland Qatarforwards.

Ha så var det dags för att avlägga en liten rapport om Sveriges mest skotträdde målvakt Anders "Sållet" Nilsson.

Sållet har på något konstigt sätt lyckats lura till sig ett kontrakt med Edmonton, världens mest talangfulla lag. Tyvärr svärtar han ner klubbmärket, som väntar.

Plats 29 i räddningsprocent. Givetvis mest beroende på de duktiga utespelarna.

I vunna matcher, den viktigaste statistiken för målvakter i NHL och andra ligor, vunna matcher, där ligger han på plats 46 med mäktiga 2 vinster!

En floppmålis helt enkelt, men inte ett dugg konstigt då han kommer från Qatar där flopp sitter i ryggmärgen.

Yoda Marklund:
Nu är jag ingen målvaktsexpert heller men av det jag sett så lever Anders "fotbojan" Nilsson nästan enbart på storlek. I princip står han på knä och försöker täcka så mycket som möjligt och kanske är det som Yoda säger att han även blundar.

Alla puckar som går bredvid killen och innanför ramen är mål.

Jo jag funderar lite på CHL imorrn.
Råkar vi vinna turneringen är det bra men den är verkligen inte något att skryta om som de gör i Qatar.
Tycker ändå AIK tar den betydligt seriösare i år och vi ska ju bara gå vidare mot Berlin.
Qatar tror jag också går vidare för Tappara var verkligen bleka senast och såg inte intresserade ut. Visserligen var Qatar också bleka men på hemmaplan tror jag det blir svårt fejka en förlust.
Chansen finns dock att Qatar imorrn har missat två av Ostens målsättningar eller bergstoppar.
Seriesegern finns inte på kartan och CHL.
Ostfan klarade baxa laget till första uppehållet och nu har han bara en sträcka kvar till juluppehållet. Om haveriet fortsätter kan Osten sparka Fagervall och ge honom skulden lagom till jul.
På tok för tidigt sparka Fagervall nu för misslyckas nästa tränare förstår alla det är Osten som misslyckats.
Då kommer Ostfan även undan med att den nya killen inte hinner få ordning på truppen under våren.
Bra då stannar förhoppningsvis stolpskottet Osten.

Jag ser att Savage är här inne och läser allt.
Alla förstår han vill lära sig hockey av riktiga experter.

Ser att Qatar möblerar om i kedjorna och jag tror allt handlar om att Fagervall vill ha ryggen fri. Ingen ska kunna anklaga honom för att inte provat den och den konstellationen.

Det här tror och hoppas jag de ditlurade stjärnvärvningarna förstår och kommer spela med i.

Tror alltså det kommer ett bli ett väldans hattande nu fram till jul men inget kommer funka.

Roten till allt är nämligen att importerna känner sig lurade av Osten när han lovade guld och gröna skogar bara för någon öht skulle nappa.

Sportchefen med sämst rykte och klubben spelarna avskyr var tvungen bluffa.
Pengarna räckte nämligen inte ens till ett medelmåttigt lag utan tog slut när Flickan,Sweatt,Rajala,Melart,Mikkelsson och Schira överbetalats.

Nu står Fagervall och "stjärnorna" där med ett "halvt" lag och känner att börjar vi vinna kommer Ostfan undan.

Gissar naturligtvis men hoppas hoppas min teori stämmer.

Men Yoda och Farbror, jag tror bestämt ni skriver som ni gör om Anders Nilsson bara för att provocera. Ni vet att det där är en riktigt duktig målis, men ni försöker retas med Savage 😊

Bagdad han drar till med lite klassiskt Bagdad Boberi. Ja det var han som började skriva Sållet om Markus Svensson! Hihihihi! Nej det är ljug. Den skotträdde Anders "sållet" Nilsson var först, jag lovar.

Överlöparen Blister är där och fjäskar... Vi är som agenterna x och y skriver han.

Njae, inte riktigt tycker då jag. Mer som USAs pressansvarige mot Iraks Bagdad Bob tycker jag är mer träffande. Qatar-Bagdad är ju en så otroligt tacksam meningsmotståndare att ha, även om pedofilangreppen mot Barbro varken är är roligt eller direkt klassigt. Snubben är desperat, saknar integritet och är ruskigt smaklöst, men det visste vi redan.

Hur går det i riksserien förresten?

CHL igår och beträffande AIK var det verkligen inget mer än vad som krävdes.
Egentligen helt perfekt släpa sig vidare med minsta möjliga ansträngning.

Det mest perfekta vore ändå åka ur innan SHL drar igång och ha matcherna som ren träning. Nåja AIK gör det rätta och ödslar ingen onödig kraft.

Såg inte hela Qatarmatchen men varje gång jag kollade såg man Tappara var det skickligare laget men såg ut ha bestämt sig för att nu får det räcka,nu kliver vi av.

Det var frilägen där man plötsligt missade pucken och såna grejer.

Qatar hade ändå en viss entusiasm. Kanske var det bara teater eller så ville man åka iväg under nästa uppehåll eller vem vet Porser kanske slängt in en morot.

Nu var det kanske mest den större delen av utfyllnad som var glada som Foppa,Fabbe,Melart m.fl som åkte runt och kramades och knappt fattade det var sant så bra man var. Ganska sorgligt när man tänker efter att de inte förstod Tappara la sig.

Farbror Barbro:

Missade vår träningsmatch mot Berlin. Familjegrejer. Man var ju inte direkt orolig. 1500 närmast sörjande på läktarna fick se det stensäkra avancemanget. Nu blir det Davos' som har ett par spelare som vet vad det innebär att möta oss och få stryk.

Ja och sen Qatar som fick gnugga sig igenom till kvart mot ett finskt lag som precis som du säger la sig.

Ja nu blir det Frölunda, ett bra och roligt lag med egna spelare.

Många frågetecken som behöver redas ut!

Kommer sprattelgubben Fabricius att få en sprattelattack?
Kommer Qatarklacken att skandera att Joel Lundqvist ska bäras ut på bår?
Kommer Qatar att grusa Frölundas spelargång?
Kommer flensis att överklaga?
Blir det någon knätackling?

Många matcher i matchen.

Pucken mot sargen blir nog den viktigaste, vem vinner den kampen mån tro?

Yoda Marklund: Lustigt att se din prioritering! Hann inte se SkAIK:s match men såg tydligen Luleås, eftersom du kunde bedöma deras motståndares insats?!

KulaShaker:

Näe såg inte den heller givetvis, utan litar på den ytterst kunnige Barbros omdömde

DansbandsHjon han skriver om ännu en pokal till Qatar. Ja... Pokalernas näste, Qatar! Hihihi!

Sitter på plats och ser matchen. Ja spelet har vi, ingen tokdominans men vi är jävulskt bra. Kul att se skåningarna tvåla till Rataq. Och tänk om Modo vinner på bortaplan!

Oscar Lindberg gjorde inatt sin 12e poäng!! Killen är även på 10 plats i hela NHL:s totala plusminus !! Riktigt kul att läsa hur andra lags fan lyft fram killen!! Kom igen Ogge!! Kan landa på en imponerande rookie säsong om detta fortsätter. Är i helt rätt lag/omgivning för en fortsatt succe.

Melker är tillbaka med Sharks!! Kom igen Melkman!!

Larsson 'loggar' in extremt mkt speltid och gör det bra.(över 24min inatt)

AIK bekantingen och SHL guldvinnaren Klingberg dominerar stort.

Nu håller vi tummarna för spelare som Rundblad,Alm,Emanuelsson,Erixon mm.

Riktigt kul att vara AIK:are idag!!

Är riktigt kul att så många svenska målvakter levererar i NHL!!:)

Tittar man bara på senaste natten så häpnas man verkligen.

H Lundqvist : 91,2% i nattens match och vinst. Ligger oftast på en bättre räddnings% än knattens match och rankas i absolut topp i alla mätbara "stats" för 'keeprar' (på plats 2 i rankingen som tar alla hänsyn till alla stats)Övriga kommentarer egentligen överflödiga. Kommer ha bra chans att slåss om Vezina denna säsongen.

J Enroth : 96,9 % i nattens match och vinst. Mkt som talar att Enroth kommer vara den givna svenska tvåan efter 'Hank'.

L Ullmark : 94,7 i nattens match och vinst. Fenomenet Ullmark kommer enligt mig bli Sveriges nästa stormålvakt och kommer få ett stort genombrott i NHL denna säsongen. Är i NHL för att stanna.Spelar i ett lag som dock gör att han inte kommer få någonting gratis.

A Nilsson : 81% i nattens match och förlust. Hyfsat godkända % av den Luleå fostrade jätten med tanke på att han varit nere runt 60% i en match mot Capitals . Matchen mot Capitals är fortfarande % mässigt en av dom sämsta insatserna av en målvakt i NHL denna säsongen. För Nilsson lär det viktigaste vara att vinna matcher för Edomonton och inte fokusera på statistiken för mkt.

Övriga målisar som Lehner,Läck och Markström bör få spela mer innan man vet var dom står.

Hursomhelst kul och även om finnarna ännu är strl större så närmar sig svenskarna ordentligt:)

Ikväll håller vi tummarna att DIF stretar emot samt att Modo vinner(vilket jag tror dom gör!!)

Snart match:)

Riktigt roligt att se nattens drabbning mellan två rivaler som ofta stött på varandra i en tidig slutspelsrunda dom sista två årtiondena.

Ännu roligare att Sharks vann. Roligast att Melker "the Melkman " Karlsson är tillbaka med besked i världens bästa liga. 1 mål och riktigt bra spel.Nu hoppas vi bara Emanuelsson får göra honom sällskap snart!:)

Känns som vi har ett gäng spelare fd AIK spelare från NHL som kommer vara intressanta för tre kronor inför VM i Ryssland.(om NHL lagen är utslagna) Redan inför förra VM var Mekke aktuell men strul med kontraktet satte stopp. Vi vet ju med säkerhet att en spelare som Jimmie kommer spela om han bara är 'fit' då Mårts verkligen gillar AIK spelare och deras hårda och obekväma sätt. Troligen kommer vi ha 3 spelare med i JVM och vore förstås roligt om vi kan matcha det med dom stora kronorna.

Som AIK:are hittar man nuförtiden glädjestunder varje dag. Hoppas den positiva känslan sitter även efter FBK matchen.

Go AIK!!

Xtravaganskaja: En dag som denna lär sporten komma i andra hand och tankarna går förtstås till alla offer/anhöriga i frankrike. Tydligen hade terroristerna även haft planer att spränga bomber på vänskapsmatchen melllan FRA-TYSK men något stoppade dom.

Mkt,mkt tragiskt:(

Xtravaganskaja:

Håller med om allt. Både om Frankrike och om våra NHL-exporter.

Angående det senare så har jag hela tiden sagt att hån- och hatsnubbarna nog borde vänta innan de dömer ut våra exporter. De är alla unga och under utveckling. Oscar Lindberg, Adam Larsson och Melker Karlsson har alla tatt stora steg och kan alla bli framtida stjärnor i NHL ifall de fortsätter att utvecklas.

Lindberg går från klarhet till klarhet och ser ut att kunna utmana MacDavid till titeln som årets rookie.

Larsson är just nu försvarsstarka NJ Devils förstaback och motsvarar för första gången förväntningarna nu när han har coch Adam Oates som ger honom det förtroende han förtjänar.

Karlsson är bra på mycket men spetsegenskapen är att han gör medspelarna bättre, den viktigaste egenskapen en idrottsman inom lagidrott kan besitta.

Kul förstås att jag även här hade rätt i slutändan. Vänta med att döma ut våra killar.

Förutom de nämnda har vi ett helt koppel fräscha killar som kan ta liknande kliv.

Sen Bagdad... Suck! Vet inte om stackarn har drabbats av något Jonas Inde liknande breakdown, men helt friskt är det då inte. Ska bemöta psykosen med lite rationell fakta senare om jag har tid.

Xtravaganskaja: Ja fy fan vad hemskt i Paris. Ens egna vardagsbekymmer bleknar bort en dag som denna.

Zappaholic:

Exakt Zappa!!

Än mer olycklig blir man när troll på detta forum under natten låtit sitt hat få flöda fritt :( Inte ett ord om hockey utan enbart påhopp:(

Man ska förstås egentligen inte bry sig då personen uppenbarligen är en spillra,inte helt olik sitt eget lag. Att på småtimmarna inom loppet av 1h hinna med att jobba med spetälska i Afrika(där personen rakt av stulit en beskrivning från nätet),vara expert på att tyda handstilar , till att avsluta med ett slags diagram över hur AIK användare på forumet agerar...pust. Ett beteende som visar hur extremt sjukt det kan bli. Är människor med sådan grandios självbild som helt saknar sjukdomsinsikt och kan bli verkligt,verkligt farliga. Dessa personer har även en vana att vara mer eller mindre mytomaner vilket gör det hela än mer obehagligt. Hade inte förvånat mig ett dugg om personen i fråga är institutionaliserad.

Trots detta är det livsfarligt att inte svara upp mot galna människor som enbart är ute efter att skada.

Som du vet har jag enbart skrivit om hockey och har för avsikt att fortsätta göra det. Blir dock svårt när vissa personer måste ta till lögner gång på gång för att dom är såpass inmålade i ett hörn. Hoppas verkligen för forumets skull att moderatorerna snart agerar. Sett att dom inte släppt fram vissa Modo kommentarer från fans och hoppas på något liknande.

Nu fokar vi på em/kvällen SHL matcher samt kvällens fotbollsmatch!!

Lycka till imorgon!! Malmö gav oss verkligen en match i våran back2back!! Vad tror du om er match?

Xtravaganskaja:

Alltså Bagdad... Hihihihi! Nu försöker han rädda ansiktet genom att posta 30 000 tackenlånga inlägg med diverse ordbajseri.

Han försöker framställa sig som smart och sofistikerad, men för mig ser han ut som en ensammen sorglig individ med alltför mycket fritid för internets bästa. En mästrande, pretentiös, manisk, icke-verklighetsförankrad röra. Bagdad Boberi av första klass.

Djupt tragiskt och tomt liv skulle jag nog sammanfatta tillvaron som.

Han sitter alltså på riktigt och bokför när jag själv, Barbro och nu även Xtra skriver inlägg. Ett steg längre t om än att skriva att han inte läser här för att sen tjuvläsa och kopiera och sen klistra in! Jösses! Hihihi! Ulf från Piteå fortsätts att angripas på de mest äckliga sätt, och jag och Barbro och Xtra är samma person. Vilken sabla sinnesslö patologisk lögnare stackarn är, är faktiskt på riktigt synd om mytomanen.

När någon ur egna led eller från lokal media på ett korrekt sätta beskriver verkligheten sett från Qatar-ögon, ja då är det en idiot, svikare, okunnigt.

Det är inte lite en ding-ding värld alltså.

Men Norran skriver ju bara bra grejer om Skellefteå AIK, medan vår media skriver dumma grejer om Qatar! Snyft snyft!

Okej Bagdad... Du glömde en liten detalj. Norran skriver om Skellefteå AIK, er media om Qatar!

Jösses!

Alltså, real Qatar han bränt mest pengar av samtliga SHL lag, men man har en kass sportchef som senast var framgångsrik på 90-talet då spelet gick i slow motion och det var hakning, grislir och fasthållning dom gällde. Qatar är monumentalt felbyggt. Qatar har alltså passerat skamgränsen kvartsfinal 2 ggr på ett årtusende och man torskade då mot Skellefteå 8 raka jävla matcher. Skellefte är däremot omöjliga att inte hylla efter att man med en majoritet egna spelare gått till SM-final 5 gånger i rad, semi 7 gånger. Liiiite skillnad. Men när Norran skriver om Qatar så skriver även de att Qatar är för jävla dåliga eftersom det helt enkelt är sanningen. Gå in på hockeybloggen och kolla själv Bagdad. Kryp ur ding-ding världen för en sekund är du snäll?

Xtravaganskaja: Vill inte vara petig men vi lirar idag ;-)

Jag tror Malmö är jobbiga att möta i deras hemmaborg men vi har ett gott självförtroende i laget så jag hoppas och tror på tre pinnar. Tycker deras målvaktssida är sådär, speciellt om Noronen står.

Er bortamatch är svårare än vår, kommer bli en hård batalj där. Mitt tips är att Jimmie E gör mål med röven ikväll :-)

Och sen fotboll ja, tror tyvärr på torsk. Hamrén gör ju ingen människa glad men å andra sidan har han ju skit i hela backlinjen att välja på...lite skillnad mot tidigare då vi hade Mellberg bland andra.

Xtravaganskaja:

Alltså Bagdad fortsätter att hävda att alla andra skribenter är mig, du, Barbro.

Han fortsätter att hänga ut Ulf, som är kvinnomisshandlare skriver han. En verklig person, Ulf.

Fullständigt genomvidrigt beteende.

Sen fortsätter pedofilanklagelserna, nu är det Barbo som är pedofil. Otaliga pedofilanklagelser. Köpa horor i Thailand, nazism, Breivik.

Varför håller han på så?

Inom psykologin talar man om termen projektion. Man tillskriver andra sina egna åkommor och tillstånd. Troligtvis handlar det om en mycket sjuk individ som är nazist och brevväxlar med Breivik. Semestern tillbringas i Thailand där han efter betalning får utlopp för sina sjuka böjelser mot oskyldiga fattiga småpojkar. Sen när han skriver... Jag har något viktigt att göra nu i en timme, kan inte svara... Då sitter äcklet där och fluktar på de perversa semestervideofilmerna som får en normal att vilja spy.

Det är vad jag tror.

Tråkigt att ett sådant äckel ska förstöra ett hockeyforum. Här vill man skriva om hockey, vilket är jäkla kul när man är från Skellefteå, halleluja! Men äcklet förstör, och man måste sätta ner foten och besvara dessa äckliga angrepp på vår fina förening, spelare, ledare, forumskribenter... det bästa vore förstår att Bagdad blev inspärrad eller försvann, men hans vidriga maniska äckel kan ej gå obesvarat

Hinner bara med en kortis idag.
Bra skrivet av alla.
Kan bara hålla med om det tragiska i Frankrike och även jag blir rädd när man läser inne på Qatarsidan.

Är lite orolig för en förlust idag men oerhört intressant se Ritola.
Förväntar mig ingen stormatch men visar han bara lite tror jag han kommer bli en pusselbit.

Yoda Marklund: Men om allt är så äckligt vidrigt är det väl bara att skita i att gå in och läsa. Tar det inte en massa energi?

Fokus på hockey istället...

Zappaholic:

Skynda dig dit och skvallra, och heja på när han svärtar ner vår fina förening och när han hel omotiverat kör genomvidriga pedofilanklagelser mot Barbro , och sen fortsätter äcklet att hänga ut Ulf från Piteå.

Har dock inte sett någon kritik från dig om något om detta?

Därför är du en medlöpare i mins ögon, och du förtjänar ingen respekt.

Yoda Marklund: Behöver inte ha din respekt, du kommer aldrig få min heller eftersom du inte klarar att hålla dig till hockey som vi andra gör...tror inte heller jag hejat på när han svärtat ner din klubb.

Du skriver ju likadant om Luleå som han skriver om SAIK. Vad gör det dig till då tycker du?

Zappaholic: My bad Zappa:) Trodde ni hade sön match!! Ser bra ut för er!! Samt för oss:) Riktigt läckert mål av en "grinder" som A Pettersson. Tror det mkt väl har chans att bli "Veckans snyggaste"

40min kvar så gäller att vi ödmjuka och jobbar till oss 3an. Får vi den tar vi detta. Svennson är sådär kusligt bra som han var i slutspelet mot er senast.

Hahaha årets sjukaste räddning, Kung Svensson!!

Blister Brigade: Helt insane:) Killen är för bra när han är i form:)

Xtravaganskaja:

Oj oj oj! Vi leker hockey. 0-4 efter två perioder mot självaste Färjestad. Det ena målet är grannare än det andra.

Är det bara jag som drömmer mig tillbaka till Sovjet på 80-talet?

I detta lag ska sedan Anton Lindholm, Janne Pesonen, Aho och Olsson in. Mamma Mia!

I Qatar är allt sig likt. Christina Abbot gråter, flopplaget går emot en torsk... Hörde ingen "låt han dö, låt han dö" ramsa däremot när Paris-offren hyllades, ett litet steg framåt ändå

Noterar också att Skellefteågrabbe Filip Gustavsson debuterar i SHL för Qatar, blott 17 år gammal. Kul att se! Om Filip fortsätter att utvecklas kan vi nog plocka vem honom om ett par år, om Filip utvecklas och känner sig redo att spela i ett lag som utmanar lm guldmedaljerna dvs.

Skellefteå-Filip sätter då rekord som den yngste SHL-målisen någonsin. Kul! Han tar då rekordet av Ulf Nilsson, också Skellefteå AIK.

Vi i Skellefteå kan som bekant det här med att producera målvakter!

Skön Calof som sätter på "midnight train" med Journey efter matchen :-)

Uj uj uj! En stensäker vinst borta mot Färjestad. Jättebra kreativ anfallshockey kombinerat med ett Skelleftianskt betongförsvar var melodin ikväll.

Ser att Qatar åker på dyngsmisk hemma mot ett skadeskjutet HV. En bra lördagskväll - som Martin Lundberg brukar säga.

Jaja... Glädjande för Qatar är såklart att Larsson håller nollan i kassen på 1 minuters speltid, hihihi. Filip får nog sikta in sig på att utvecklas ett par säsonger innan han skulle kunna vara aktuell.

Det man oroar sig för är såklart att Qatar inser verkligheten och ger flensis sparken efter hans monumentala felbygge. Samt att de plockar kaptensbindeln av gamnacken Harju som är en riktig slöfock.

Hoppas de istället ger Fagerwall sparken och tar in någon ny köpetränare. Här får du några miljoner av flensis, ta nu och trolla med knäna.

Guld-Qatar! Hihihihi! Dra nu en liten bluestrudelutt så blir det nog bra?

Näe, det blir nog all unisont hylla flensis hädanefter.

Tycker flensis har gjort en svinjävla bra jobb. Mycket hjärta han han köpt in, mycket Bang for the buck! Sen väger Qatars spelare jättemycket i snitt, det kommer att betala sig i ett slutspel (eller kvalspel).

Näe. Sparka Fagge istället, ut med han, är inte optimistisk nog och han får inte alla dessa spelskickliga backar att slå mackor på bladet till alla dessa snabba forwards i fart

Yoda Marklund: Problemet med Fagerwall verkar vara att han inte klarar av att få ut sitt budskap och få alla att dra åt samma håll. Något som Bulan och Wallson klarar...

Yoda Marklund: Hörde ingen "låt han dö, låt han dö" ramsa däremot när Paris-offren hyllades, ett litet steg framåt ändå

Tragiskt inlägg av en tragisk människa!!!

Så less jag blir när vi av slentrian dissar motståndarlag bara för att vi är pissed på varandra. Nu blev jag less på Sven som i vanlig ordning börja snacka om tur och röta att Skellefteå vann mot FBK ikväll.

Tommy Samuelsson erkände att va ska man göra när man möter ett sånt bra lag som Skellefteå var ikväll.

Inte tror jag att det är bara är tur om Luleå vinner, även om det inte är mitt favoritlag direkt. Luleå är ett fiasko hittills, helt klart, snacka om hybris inför säsongen. Luleå kommer inte åka ur, inte ens spela kvalspel, men nån serieseger eller SM-guld blir det inte.

Men vilket lag vi har i Skellefteå i år igen! Vi är inte lika starka som tidigare, både Brynäs och Frölunda är att frukta, Växjö likaså, men om ni andra lag tror att Skellefteå AIKs era är över så ska ni inte glädjas än, nog ska vi göra det svårt för er.

Ja så var det dags för dagens hyllning av flensis. En ytterst sportslig ledare som inte är rädd att göra sin röst hörd gällandes dessa svinjävla regler! En mästare på att anmäla, överklaga, en fullblodsvinnare i ryggmärgen och framgångssagorna i Qatar, Österrike och Malmö talar sitt tydliga språk.

Snacka om att flensis gjort ett superjobb när han byggt laget! Sällan har man sett en sportchef träffa så rätt utefter budget.

En trio gigantkeepers i Lassinantinen, Larsson och Gustavsson.

Ett koppel spelskickliga rörliga backar som vet hur man slår ett pass, med Eilert, Savilahtinen, Taliban-Janne, knätacklar-Sigalet i spetsen. Dessa kompletteras med de stabila defensiva pjäserna Oskarsson och skatan Schira.

Framåt har vi ett gäng kvickfotade puckartister som Juniorsläckar-Hedman, jättebäbisen Sylvegård, Gnomström och Petrellinen. Och sen då alla dessa målfarliga snipers såsom Sprattelgubben Fabricius, skallkrossar-Forsberg, Mastomäkinen och Lagace. Sen som grädde på moset så har vi alla dessa hårdjobbande ledartyper som t ex MicFlickan, Rajalaninen, ur egna led slovaken Cehlaruk, pung-Sweatt, filmar-Wallmark och sist men inte minst kaptenernas kapten gamnacken och slöfocken Harjunen.

Mycket starkt av flensis att sparka Christina Abbot, döda fiskögon Ledin och Fogströminen och behålla de målfarliga kreativa killarna ovan, bra avvägningar rakt igenom!

Sen underifrån... Mamma Mia! Det vankas storspelare på storspelare där varenda en är född, uppvuxen och utvecklad i Qatar!

Bara för Qatar att hålla tummarna att Ryssland, Kanada eller något storlag i NHL nu bara inte kommer och knycker flensis efter hans otroliga prestationer.

Jaja... Klart det är Fagerwalls fel att Qatar sladdar i tabellen. Med en ny tränare fast samma spelare, då blir det andra bullar. Backen fintar bort en 2-3 forecheckande motståndarforwards, sätter en stenhårt crosspass på bladet på en forward i fart, sen blir det zick-zack kombinationer i hög fart med klapp-klapp spel tills en av otaliga snipers petar in pucken i tom kasse. Att det inte är så nu beror nästan bara på otydlig rollfördelningar och svagt ledarskap från Fagge! Det är vad jag tror faktiskt.

Ja tänk om NSD eller kuriren kunde skriva en liknande artikel om Qatar?

Det är otroligt synd att de inte gör det. Obra.

Yoda Marklund: Om vi ska vara självkritiska lite grann också så tycker jag att publikintresset är för dåligt. Nog är vi bortskämda. Vi ligger just över 5000 per hemmamatch.
Jag noterar att det riktiga "Qatar" har en modell som funkar för de med stor plånbok.

Tyvärr så visar det sig att vissa på HS är så bittra och svaga som människor att man går till attack med egenhändig statistik, kallar det för sanning, allt för att smutskasta. Det är ett svaghetstecken som människa och individ att visa sig så bitter och tydligen lägga ner sån tid på det. Hur orkar ni? Är hatet en sån drivkraft?

De personerna bör ignoreras helt, för att föra vettig diskussion med dessa personer är som att diskutera med vilken fundamentalist som helst, oavsett tro. Logik, vett och sans är helt bortblåsta hos er.

Sofos: Det verkar som om det är väldigt lätt att hamna i ett mönster när man skriver, och mönster är svåra att bryta. Jag kunde själv bete mig jävligt dumt härinne, och i andra forum, men jag har tänkt till och tänkt om och försöker att hålla mig ifrån olika former av skitprat även om inte håller med mig om det.

Att retas lite är en helt annan sak, och det får man tåla!!

Zappaholic: Ja, att retas en är sak, det håller jag med om, men då man gör det konstant, maniskt med samma tema och samma kommentarer om och om igen, i flera år av vad jag förstått, så är det inte med glimten i ögat eller för att retas, då har man passerat en gräns nånstans.
Grejen är bara att det blir så trist att diskutera med såna personer, för det finns inget utbyte. Om argumenten hela tiden är folk är fuskande apor, lögnare och förståndshandikappade, så fort man yttrar en åsikt eller skriver något, så blir det jobbigt att hålla det på en vettig nivå. I mitt fall var det officiell statistik från SHL som jag använde och blev genast kallad lögnare. Är det en bra utgångspunkt för diskussion? Om vi alla räknar på ett sätt som passar vår egen världsbild så urartar det, det har vi ju sett. Jag sa ju tom att Skellefteås siffror var dåliga.

Det finns två sätt att se på det från min sida. Det ena är att personen faktiskt tycker så, dvs att alla spelare, ledare och fans från Skellefteå är apor och idioter. Det andra är att personen har inget annat intresse än att spy galla. Oavsett anledning så ser jag inte vitsen att diskutera med en sån person.

Sen köper jag inte argumentet att det har funnits/finns personer på Ske-forum som låtit minst lika illa och därför har man rätten att dela ut ett kollektivt straff på alla Skellefteå-fans som uttrycker en åsikt och kalla dem ljugande apor. Det är med samma argumentation som vissa människor anser att alla muslimer är terrorister därför att ett fåtal begår terrorhandlingar.

Hockeyallsvenskan och norrländska lag. Det går ju inte lysande direkt. Jag hade hoppats mera på Timrå, Asplöven och ja, även Björklöven. Sundsvall hade jag inga förhoppningar på. Timrå var mer av sentimentala skäl, men både Asplöven och Björklöven trodde jag hade hyfsat bra lag i år.
Det är viktigt att nått norrlandslag håller sig kring topp 5 i allafall.

Alltså Bagdad... hihihihi! Rikt liv? Dessutom har stackarn alltid haft 100% fel om allting, och så ljuger fjanten om det mesta.

Aj aj aj...

nu börjar det höjas röster om att flensis ska få kicken!

Hoppas hoppas inte. Klart det är Fagerwalls fel, enbart Fagerwalls. Tycker inte alls Fagerwall har fått Qatar att slå lika magnifika uppspel som Qatarfansen har blitt bortskämda med de senaste åren.

Flensis har gjort en svinjävla bra jobb. Bra balans i truppen, många prisvärda, dessutom väger ju Eilert, Savilahtinen, Petrellinen, jättebäbisen Sylvegård, juniorsläckar-Hedman alla 100 kg!

Kom igen nu alla: nu tar vi och hyllar flensis! Flensis will overcome!

« · 1709351 · »