Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Så j-kla vackert!!

« · 866566 · » Till forumet

Sv: Så j-kla vackert!!
Åkerman: MoDo gjorde ju en blunder som släppta han från första början.

mok: i en okunnigs värld heter det säkert att de släppte honom.

spud: Hoppas du inte kallar mej okunnig.... oavsett vad som gjorde att han stack så gjorde dom en blunder som inte erbjöd han tillräckligt med cash. Så mycke hjärta o slit som han ger så är han värd en del.

mok: Absolut okunnig!

hur mycket är han värd då? Hur mycket minus ska klubben gå för att behålla honom? Berätta, hur mkt ska klubben låna för att han ska spela kvar?

spud: Tror ju knappast inte han krävde så enorma pengar så att dom skulle behöva ta lån för det eller hade dom det så knapert menar du? Men att ta in utländska spelare för säkerligen mer pengar o mindre nytta, är det bättre?

mok: Du går ut hårt, med att inte vilja kallas okunnig. Sen när du ska beskriva hur detgick till då börjar du med att säga att du "tror ju knappast..." Okunnig..?

Har du haft ansvar nångång? Har du försökt skära i allas löner och sen gett en löneförhöjning till en person som varit i zenit för nån säsong sen? hur tror du det uppfattas av andra spelare?

spud: Om du bara visste....

Andra året är i elitserien är svårast ;)

PappaKeno: Trender är till för att brytas...

PappaKeno:

Nää, 15:e året i allsvenskan tyckte vi var ännu svårare!

2:a året i ES tycker jag känns bara bra! =)

En fråga är ni verkligen nöjda med att ha Hadelöv som första målis? Tycker han är lite för mycket upp och ner...tycker ni borde skaffa en ny första målis.

PappaKeno: Nja. I motsvarande omröstning på supporterklubbens hemsida så röstas han fram till säsongens bäste spelare.
Jag tycker han varit över all förväntan och det är inte många målvakter i ES jag skulle byta ut honom mot.

I KS släpper han in 14 mål på 10 matcher vilket ger ett GAA på 1,40, samt en räddningsprocent på 94.66

Jag är helt klart nöjd med Hadelöv.

Åkerman: okej var bara lite nyfiken på vad ni tyckte om honom :) fin tavla mot Frölunda iaf ;) hehe

Åkerman: Vilka skulle du byta han emot då? Och mot vilka behåller du honom?

Kontroversiell fråga...
Krizan, Pitkämäki och Backlund tar jag nog före i alla fall.
Sen kommer jag inte på någon på rak arm.

Åkerman: Jag hade tagit Kristan före, sen hade Modig, VFs unga målis och Heino hellre setts i MODO tröjan, inte för att de är nödvändigtvis bättre idag, men de kommer bli inom en snar framtid.

Jag hade förstås också tagit Krizan och Pitten och Stana, men inte backe tror jag.

spud: Största anledningen till Backlund är givetvis att han är från Skellefteå.
Ja, nog är de målvakter du nämner troligtvis bättre om några år, men jag räknar bara nutida.
Ersberg en annan som man kunde nämnt om man snackar framtid.

Åkerman: Ja fast i min värld är inte de där yngre så mycket sämre än Hadelöv just nu.

Vad har ni för åsikt om Wernbloms agerande i egenzon? Hur många mål ligger han bakom i egen kasse för att han drullar?

spud:

Har i.o.f.s inte räknat hur många mål han är direkt eller indirekt orsak till under säsongen men en hel del är det helt klart!

Framför och runt målet så tillhör han förmodligen den % av alla spelare i ES som är vassast!
På resterande del av rinken så tillhör han förmodligen den % av alla spelare som är sämst!

Men sakna han kommer vi att göra - DET ÄR JAG 100 % SÄKER PÅ! ;)

4EVER: Det var det jag hade tänkt, vore braom vi i modo lät honom spela alla PP och inte alls så mkt istid i 5-5.

4EVER: Wernblom är jävulskt nyttig framåt, däremot betydligt sämre bakåt. Precis som du säger. Men där han kommer saknas mest är utanför isen, i båset och omklädningsrummet. Det tomrum Wernblom lämnar där måste vara betydligt svårare att ersätta än hans målfarlighet.

Född -73 trodde jag att den mannen var slut, men icke. Han har producerat mer de sista åren i SAIK än någon gång i MoDo. Dock är min övertygelse att Wernblom mått bättre i SAIK än han kommer att må i MoDo. Men det är förstås, han är säkert sugen på ett SM-guld innan han lägger av. Och då är MoDo årgång 2007/08 ett rätt bra alternativ.

250kg kärlek: Snacka om fågel eller fisk då det gäller Werner till nästa säsong...kanske han får ännu en nytändning tillbaks i Modo då hans medspelare är x antal ggr bättre än i år...eller att han kommer mer eller mindre bort i mängden topp spelare.

Själv känns det som om Modo tog Werners underskrift med tanken att han ska få vara en kylarprydnad/kapten som meste Modoit...å förste snackare vid ALLA domslut...aaaah f*n vad man kommer att sakna denne ikon.

Har samma tanke om han nästa säsong som Åkerman denna säsong...hoppas att han inte sänker oss själv i drabbningarna...

Knegare:

Hoppas på precis samma resultat nästa säsong, d.v.s att Åkerman sänker Werner´s gäng återigen! För då är väl kungen te´baks! ;)

4EVER:

Men i år var det väl ändå Werners gäng som sänkte Åkermans?

Gidde:

Jag förstår vad du menar....

Den får du! ;)

Gidde: Den var bra...

Åsså har lövens bäste ritat på för oss...kan vara ett riktigt kap...

Knegare: Och vem är det, du kan även bifoga med en länk.

73Sjöbba: Erik "Big E" Forssell.
Gammal Skellefteå-junior som flyttade till Umeå för att plugga år 2000.
Defensiv klok center som gjorde 40-45 poäng för Löven ifjol.
Känns som en bra värvning. Alltid kul med Skellefteåkillar.

73Sjöbba: Ah va f*n...du får väl Googla...

Knegare: På en långfredag?

Welll...vad säger man...först en väntan på 16 år utanför elitserien å sen väl där ett slutspel efter en väntan på 27 år...aaaah!!

Såå jäkla VACKERT!!

Knegare: Underbart! Grym spurt av AIK. Andra halvan av serien har vi exempelvis bara tagit en poäng mindre än HV.
Ska bli så otroligt roligt att se slutspelshockey live och kvalseriehockey på TVn. Det är man inte van....

Grattis också till er (oss) 23 starka som tippade rätt i omröstningen!

Nu tar vi HV, för det blir väl dom, av bara farten.... ;)

Faan vad stolt man känner sig!!

4EVER: Hej på er alla glada skelefteå fans hejar på timrå IK men vill endå grattulera er till slutspelplatsen de är ni värda!!! :)

Grattis till slutspelsplatsen den var ni verkligen värda. Se nu till att köra över HV :)

Cyklob: Jo jo...köra över...

Nej, satan. Jag är nöjd bara vi går vidare.

Åkerman: Jomenvisst...vi slår dom med uddamålet i 4:a raka..

Knegare: En stilla undran. Varför i fridens helvete är inte Kent McDonell i omröstningen till årets spelare? Karln äger ju fullständigt!

Åkerman: Det tror jag att ni kan göra också! Att ha en hög intensitet redan från början av matcherna brukar kunna störa HV.

"...sämre back än Ward får man ju leta efter.." Fyfan vad roligt, nu steg TL en aning från en låg position.

Knegare: Nu jäää.....r vinner ni för jag har spelat Lången!
4 stensäkra ettor till totaloddset 24,65 ggr degen!

Här kommer en Timrå hälsning... Kör utav helvete SAIK ! Krossa Håve ! Faan va underbart det skulle vara om ni kunde knäppa alla experter på näsan.
Timrå-SAIK i finalen....

Foyn: Ja om vi till slut kunde få pp-spelet att funka...då torde vi deffinitivt ha nån chans å Tomas Larsson reta Ward till ett matchstraff med följande 5 min. utvisning så kanske kanske...

Knegare: Tja, även om det inte blev 5 minuter så blev ju Ward matchvinnare i alla fall. För er.

Och jag tycker det är SKITKUL!!!!

Stort grattis!

Larionov: Fy fan va läckert !!! Grattis SAIK......

Riktigt roligt idag. 1 down, 3 to go. Framförallt kändes det ganska rättvist. Vi gjorde verkligen en kanonmatch,

Uno Gordon>> Självklart ska Kent vara med i omröstningen. Ville bara ge honom lite extra tändvätska inför matchen. Lägger in honom nu.

Roligast ikväll: TIK vänder 0-2 underläge och avgör i förlängningen. Näst roligast: SAIK spöar suveräna seriesegrarna HV. Grattis! :)

« · 866566 · »