Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Säsongen 16/17

Sv: Säsongen 16/17
{7804}:

Oja vad är Peters 249 mål 636 assist på 708 NHL matcher mot Ericssons 0 mål 0 assist på 0 NHL matcher.

Brynäslegenden:

Ove Molin den lilla bävern kan väl knappast mäta sig med guld-Jimmie.

Amitiel:

...men 2 SM-guld!

{7804}:

Ja du är nog ganska ensam om att tycka det. Men ifall du mår bättre av det så visst.

Amitiel: Foppa är Sveriges bästa spelare genom tiderna!! Dom bara retas👍🏿

Mike.F

{7804}:

Jimmie Ericsson vem är det? Är det han i Skellefteå som är på dekis? Han som är kapten och sätter sitt lag i jobbiga och svåra situationer när man jagar kvittering? Han som gjort 3p denna säsong? Han som har en lön på över 300k/månad.

Ja du har nog rätt han är nog den bästa 21:an i svensk historia, säkert den bästa spelaren i SHL också.

{7804}:
Ska inte Börje vara med i omröstningen? Tröjan i taket hos Toronto känns rätt stabilt...2-2 i SM guld men fler NHL matcher. Visst har BJ 2 SM guld?

Tarasov:

Börje (inte Qatar-Börje usch fy bläh) är såklart duktig. Men jag håller nog Nisse Burström lite högre än honom faktiskt. :-)

{7804}:
Rundblad? Iofs missade han en del av dynastin, antimerit

Tarasov: Börje borde vara med och i en ren jämförelse mellan vår egen #21 Jörgen Jönsson vs Jimmie E så känns meriterna väga över till JJ
2 0S guld, 5 SM guld , x antal VM guld

eltifoso:
Bara att man är bördig från Skåne borde ge någon form av handikapp, inte för att det behövs i JJ:s fall men ändå....

{7804}: Du menar väl dynastiernas dynasti på tio-talet hoppas jag.

lifesson: Dynastiernas dynasti. Laget som det enligt inside information nu mer lagt till i sin träning att det är bara namn från föregångarna den röda maskinen. (Ni vet den som var stark som en traktor i eländig terräng ostoppbar) som får användas). Typ Snyggt larionov . wow tretjack den plocken var magisk. Jobba jobba krutov. Skulle tydligen göra att efter en tids inbillning skulle det finnas 4 linor med Makarov Larionov Krutov Fetisov och kasatonov och alla lika dominanta som dessa spelare var, Samt att alla motståndare faktiskt kommer att tro att det är dessa spelare X4 man har att möta och då känner sig slagna på förhand

lifesson:

Kan inte göra något annat än att hålla med. Var det Krutov, Makarov, Fetisov, eller var det Wingerli, Adam Pettersson eller Alm som beträdde isen? En sovjetisk traktor som bara tuggar på och maler ned motståndet.

Nu i år så verkar Tichonov/Bert köra en lite alternativ taktik: lura motståndaren att vi är lite dåliga och spara krafterna till slutspelet. Väldigt sportsligt, det blir lite tröttsamt för motståndarna om vi vinner serien 10 år i rad

Kom igen nu alla hönshjärnor! Tänk till lite så kanske ni också fattar att Yoda och FB driver med er och skrattar gott åt att ni går i fällan varje gång.

Bengt: Exakt

Rytter: Om du sållar bort allt det du precis räknade upp och i stället fokuserar på de förekommande diskussionerna om att Jimmie Eriksson skulle överträffa Peter Forsberg osv så får du fram orsaken till mitt hönshjärnepåstående.

Rytter:

Breivik och Auschwitz är ju två grejer jag lånade från Qatars forum. Då tänkte jag att det var lite poppis att skriva om sådant här på HS, men jag har nu fått förklarat att det endast är på Qatars sådant är rumsrent tillsammans med pedofili, tidelag, dödshot, inavel, din fru är en hora och annat smått och gott.

{7804}:
Säg inget mer om att Du "lånade" bilderna från det forumet nu..
Det Du skrev angående jämförelsen av "21orna", det var bra och skrattade så sjukt att jag kom av mig helt när jag läste det.. ;D

"I've been tryin' for a very long time..
To get my business, my business straight..
If you don't know how, to push me on the line..
You got it 'till the end of the time..
It ain't what you do, it's how you do..
It ain't what you've been through..
It's how you've been through.."

Rytter: Nej, nu övertolkar du saker. Jag menar att många påståenden som Yoda gör med all sannolikhet är för att reta upp folk. Det gör många på hockeysnack och att då börja argumentera i stil med "hur kan du tycka att Jimmie är bättre än Börje Salming" visar bara vilken hönshjärna man själv är som faller i den fällan. Varför låta sig uppröras av dumheter? Ignorera.
Skit som nazistbilder och annat ska inte tolereras alls dock, så anmäl sådant. Jag har inte tid att läsa varje inlägg här som många ni andra gör.

{7804}: Inside information

Dynastiernas dynasti har i hemlighet skickat en hobbymålvakt på en
2 timmars ta pucken kurs
En sedan tidigare helt okänd Yoda Marklund uptäcktes då han stod i
sitt vardagsrum med full utrustning och hobbyspelade framör tvn
Matchen som Marklund Hobbyspelade till var en video inspelning
av en damkronorna match från 1997
Marklund skulle tydligen ha slidat på parkettgolvet och från
en inspelad kassett hördes publikvrål från okänd match.
Vid den tidpunkten passerar Dynastiernas Dynastis Ta pucken tränare
Marklunds öppna vardagsrumsfönster och ser Jag citerar. En fenomenal slidning.
när jag såg den så kände jag att där står nästa års finalhjälte Marklund erbjuds en exklusiv 2 timmars (minus kaffepaus) ta pucken kurs
plus ett 2års kontrakt
Lönen ryktas bli 300 000 kr per match plus bonus på 10 000 kr för varje
tagen puck. Enligt en insatt källa så är tanken att dynastiernas dynasti
Ska använda Marklund som ett vapen i slutspelet då de inte tänker riskera
att förlora ännu en final. Kursen föll väl ut och enligt källan så
Ser marklund väldigt stark ut i sina slidningar

Daddeh:

Det har inget med offerkofta att göra. Jag känner då inte att jag är ett offer, inte alls.

Det är ju faktiskt sant att ni kört ganska mycket med nazism, Breivik och samtliga av de andra punkterna inne på ert forum. Du själv kallade ju min fru för båtflykting, men du bad om ursäkt sen så det är glömt. Eller menar du att jag ljugit ihop inlägget?

lifesson:

Jag tycker att det är kul att du är så insatt. Men helst skulle jag vilja att du inte avslöjade alla dessa hemliga vapen för de andra lagens supportrar.

PS! Det var såpa på golvet. DS!

{7804}: Det kommer komma fler inside information framöver

Daddeh:

Man får tycka och tro vad man vill. Det är ett fritt land. Jag tror såhär: det finns absolut nazister i och från Skellefteå, men dessa politiska strömningar är mycket mindre än på de flesta orter i Sverige. S har haft egen majoritet i 80 år. Vad har s, v och mö? 75%? SD har väl några procent.

Men nog får du gärna tro att Skellefteå är en nazistisk ort.

Angående lögnerna jag skrev, kan du specificera vilka de var? Att ni hållt på och anklagat mig och Skellefteå som stad för nazism under åratal? Att ni lögnaktigt hållt på med beskyllningar om Breivikhyllningar i åratal? En massa angrepp och anspelningar på inavel? Att påstå att min fru som har en invandrarbakgrund, hon är en hora, en båtflykting, en hora köpt från Thailand? Att jag och Lasse Johansson, vi är pedofiler? Tidelag hit och dit. Jag ska leta upp och DÖDA dig.

Snälla förklara vad som inte var sant?

Daddeh:

Bara gå tillbaka i historiken och kolla vilka det var som låg bakom att denna bok stängdes ner på obestämd tid samt att rättsligt efterspel hotade.

Ett tips till er som inte läst: Yoda och Barbro

Daddeh:

Jag har aldrig hyllat Breivik, nazister, flensis eller någon annan ond. Aldrig. Har skrivit om Breivik-gate 5 gånger nu med länkar och allt.

Jag har aldrig hotat dig. Du skrev att om jag vill komma med personangrepp ska jag göra det ansikte mot ansikte. du väger 96 kg. Då skrev jag skämtsamt, bara 96 kg? Då skulle jag enkelt plocka dig med högern bakbunden. Hur kan du få det till ett hot?

Att jag och Barbro blev avstängda stämmer. Efter vi postade nazism, pedofili, Breivik. Det fick vi inte göra, utan bara Qatar som får göra det.

Kanske borde vi byta till pedofili och tidelag?

Läser att giganten Pär Lindholm är skadad minst fram till jul. Tråkigt, men när jag såg knäet vika sig då skridskon fastnade, 6 veckor känns ganska kort frånvaro efter det man först befarade

{7804}: Du kanske skulle ta och erkänna dina misstag någon gång.

Zappaholic:

Nu kanske jag har helt jävla fel, men tycker själv att jag erkänner mina misstag och att jag har självdistans.

Har gjort många fel, säkringen har brunnit och har skrivit en massa mindre genomtänkta grejer efter förluster när jag tittat djupt ned i dunken.

Just i detta fall är det däremot precis som jag skriver. Varför skulle det vara så hemskt med lite nazism och Breivik när vi fått stå ut med det i åratal?

{7804}:
I min bok har liksom inte Breivik eller Nazism nått att göra med hockey helt enkelt, kanske det som folk stör sig på oavsett vem som nu skriver det..
Sen kan ha var det där med "klipp och klistra in" bilderna som fick det att hetta till lite, kanske..

Måste få fråga dig, vad tycker Du är värst:
"Att en utomstående finansiär går in med deg i ett lag eller om det är kommunen som sticker in pengarna..?"

Det verkar vara ett "ämne" som ligger dig varmt om hjärtat..
Jag tycker att det ser väldigt märkligt ut att ett lag som befinner sig på ruinens brant ekonomiskt sätt ber om pengar från kommunen och för att sen värva spelare från SHL..
Då känns det bättre att dessa pengar kommer från en privat finansiär kan man känna..

Menar bara att ska man handla så måste det finnas medel till att handla.. Lika dant med att sparka en tränare, visst man blir av med honom men inte lönen!!

Rytter: Japp! Vissa klarar bara av att peka fingret mot andra inbillade hot istället för att rannsaka sig själv, stå för sina misstag och inte upprepa dem. Det märks ju väldigt tydligt här inne att de inte lärt sig ett skit. Allt man hör är hur mycket värre "vi" i Luleåforumet är med en massa påhitt och lögner som grund.

Hoppas ni tar er snabbt tillbaka till SHL...ni hör inte hemma i AS.

Ser att Bergenheim och Jacob Larsson är klara för Frölunda. Huvvaligen! Ett redan bra lag blir ännu bättre.

Micke Lindgren öppnar för att det kan bli en värvning även för oss, om rätt spelare dyker upp.

Vi har två centrar skadade i Lindholm och Holmström. Möller är skadad, igen. Alm är skadad. Alla dessa förutom Pär har alltså en riktig skadehistorik, detsamma med Cumiskey.

Vilken spelartyp behöver vi?

Jag ser tre stycken brister i laget än så länge, även om det är för tidigt att utvärdera.

Det är ett vekt spel framför egen kasse med duttspel, givmildhet och slarv.

Alldeles för få som är villiga att offra en tand för att grisa in pucken, guld-Jimmie och Lindholm undantagna. Få grismål.

När det går emot så drabbas många av gamnacke. Ett mål för motståndaren och så tappar vi allt spel, har aldrig settSkellefteå bli så paralyserade förut.

Således vill jag se en tuff krigare med ledaregenskaper, som kan klubba ner folk för att få in pucken. En Lee Goren, en Magnus Wernblom. Den typen av spelare.

{7804}:

"Således vill jag se en tuff krigare med ledaregenskaper, som kan klubba ner folk för att få in pucken. En Lee Goren, en Magnus Wernblom. Den typen av spelare."

Du inser inte det ironiska i att det du önskar är spelare med de egenskaper du beskyller Luleå för att ha i sitt lag och de typer du föraktar.

Ja ni behöver en elak back som städar framför mål och en murbräcka framåt, men det blir lite lustigt att du önskar ta in sådana spelare när det enda du snackar om som positivt är sovjet, skönlir, fart, passningar. Medan Luleås spelare benämns i negativa ordalag att bara klara spela sarg ut, rensa och tackla, och nu önskar du själv att ni ska KÖPA in sådana spelartyper.

{7804}:
"Således vill jag se en tuff krigare med ledaregenskaper, som kan klubba ner folk för att få in pucken."
Fungerade väl sådär sist....

Rytter: Haha, den kommentaren satt där den skulle :)

Rytter:

"Således vill jag..." .... va fan dillar du om?

Jag skrev inte:

Jag vill se en talanglös gnuggande flåbuse med spetskompetens i hjärndödhet, helst en gnetspelande från Finland eller Tjeckoslovakien. Gamnacke ett plus.

Alltså, en Wernblom, en Goren. Inte en juniorsläckar-Hedman, grott-Eilert, skallkrossar-Forsberg, Per "döda fiskögon Ledin, sprattelgubben Fabricius, gamnacken Harju, taliban-Janne osv.

Kan du inte läsa? Eller är du helt från vettet?

{7804}: Wernblom, kan jag hålla med om att man vill ha i laget....en tuff spelare med driv på målet och ett fint målsinne. En tuff men ärlig spelare som alltid stod upp när det behövdes, riktigt kaptensämne upplärd av talangfabriken MoDo.
Enda anledningen jag ser att du nämner Wernblom trots att han är en undermänniska i dina termer och inte från Skellefteå trakten är att ni tacka honom att ni tog er upp i Elitserien.

Lee Goren??? Tja, tuff och tuff?? Jag antar att du vill ha honom är väl för att han är skolad i Skellefteå och "Kapten Jimmies" anda, dvs fusk och filmningar...detta är oförglömligt när "Tuffe Goren" ska upp till kamp mot Tollefsen och inser att han kommer att få stryk...då gör man en "Kapten Jimmie" dvs en totalfilmning X-D
Själv skulle jag skämmas att ha en som Goren i laget.
www.youtube.com/watch?v=6hYkuOQ3vXE

M.Lemiux: Gorens klassiska filmning... det enda som saknas är teaterblod....

M.Lemiux:

Wernblom... en tuff men ärlig spelare... Helylle, har aldrig sett tillstymmelsen till filmning från honom genom åren... hihihihihi!

Det mest positiva med Wernblom är att han hatade flensis som pesten!

Väntat nu bara med att rumpmissen ska dra till med:

Antos Söderberg, en riktig powerforward, har aldrig sett någon tyngre spelare nere i sarghörnet.

Rytter:
Och där kom han på vad han skrev.. ;D.

{7804}: Inside information

Enligt en insatt källa ska Dynastiernas dynasti till nästa
säsong få nya tröjor och nytt namn.
Dynastiernas Dynasti Dynamite blir nya namnet enligt källan.
En ny logga på bröstet i form av en brinnande
dynamit är förslaget på nya tröjan.

Nästan helt säkert så blir det också en logga på
Ryggen i form av en explosion. Enligt källan ska
Dynastiernas dynastis tränare Bert Tichonov Robertson
ha sagt angående ryggloggan:
Vi vill fortsätta vara
Sverigeledande i svensk hockey.
Det har vi nu varit under i stort sett hela 2000 talet.
Så att vi är först med rygglogga känns toppen.

Enligt källan fans ett andra förslag
The Black machine.
Men det enades om att Dynastiernas Dynasti
var mer dynamit än maskin.

lifesson:

Snacka om att vara insatt. Du måste ha inside direkt från den inre kärnan av Skellefteå AIK?

{7804}: Så är det. Efter rigorös planering och långt förarbete så har vi (En hemlig grupp av mestadels Frölunda supportrar, men även några Luleå supportrar som tröttnat på eran upp i det blå mentalitet senaste 6 säsongerna ungefär) lyckats placera en mullvad långt in i kärnan. Mullvaden har kunnat agera ostört under en ganska lång tid nu. Mullvaden är också mycket respekterad hos er. Och har kunnat styra stor del av eran verksamhet och spelide. Det är för övrigt den mullvaden som förädlat Guld Jimmie till att bli den hockeyspelare han är idag. Så nu kanske du förstår hur Frölunda kunnat få en sådan överlägsen plusstatistik på er. Vi Frölunda supportrar tillsammans med våra nära vänner från Luleås supportrar kommer intensifiera vårat arbete. Som du kanske märkt så består Frölundas lag och organisation av Många Luleå fostrade både spelare och ledare. Då Luleå varit klassledande när det gäller att få fram talanger, så har Luleå och Frölunda inlett sedan ett antal år väldigt givande samarbete då det gäller alla dessa talanger Luleå bevisligen plockat fram under en herrans massa år. Nu står på agendan att det snart är Luleås tur på Guldet. Om saker klickar som vi förväntar oss så kommer Luleå och Frölunda bli de lag man måste slå för chans på guldet under lång tid framöver.

Fick lite tidsrabatt av Sofos tror jag. Tack,bra agerat.

lifesson är en fin representant för Frölunda. En supporter som verkligen fokuserar på hockey och håller sig till verkligheten.

Jo vill passa på lyfta fram Viktor Amner som lämnade Qatar för KHK.
Visst har vi hört det förut.
ttp://www.kuriren.nu/100-hockey/amnr-vill-stanna-i-karlskrona-inga-bra-minnen-fran-lulea-9021263.aspx

– Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag har inga direkt bra minnen från Luleå, men de är ju trots allt arbetsgivaren, säger 27-åringen per telefon när Kuriren når honom under fredagen.

– Alla är jättetrevliga här nere och det är helt annat här. Det är ett helt annat driv i laget och alla är ödmjuka och glada. Så jag trivs riktigt bra. Jag känner även flera sedan tidigare och det är därför lätt att komma in i det.

– Jag vill gärna stanna här.

Han har "inga direkt bra minnen från Luleå."

Vad menar han?
Jag tror han i första hand syftar på laget och klubben.
Kanske även supportrarna i Qatar påverkat negativt.
Ja faktiskt själva staden och folket där uppe tror jag också gjort sitt till när han fattade beslutet.

Ja Frölunda värvar och kanske såg de att det inte håller.
Jag tror de kände de mötte ett bättre lag senaste matchen trots att vi saknade spelare och nog har en växel till. Är inte så imponerade av deras två nya och förhoppningsvis skapar de mer röra bara.

Allt tyder på Axel är tillbaka på fredag men är det någon som jag tror behöver matcher är det han även om jag gärna har fel. Kanske har Thomsson drillat honom hårt och fått han i toppskick.

Oklart hur det blir med Möller men hoppas på en positiv överraskning. Ibland läser man ett par veckor bort bara, ibland till jul.

Alla andra som varit skadade tycker man borde närma sig rätt nivå.

Utvärderingarna och betygen som getts har helt riktigt varit genomgående låga men i detta finns ett ljus.
Alla kan förmodligen bättre och kommer AIK upp på spåret och vi börjar känna igen dom kan det bli intressant framöver.

Joel Lassinanntti fick bara en match i Karjala och det var en match för mycket.
Jag tycker inte Lassinnantii håller landslagsklass,långt därifrån.
Ledningen tror jag tittat på tok för mycket på % och Joel har spelat bakom en köttmur i Qatar och fått förskönande siffror.
Låt mig slippa se killen fler gånger i landslaget.
Bäst så för laget men även Joel själv tror jag.

{7603}: Tackar så mycket för komplimangen. Det känns alltid skönt att få en positiv respons på sånt jag delar med mig av.

Jävla tung dag idag. Man blir deprimerad. Tänk om flensis skulle bli vald som svensk premiärminister efter sina rasistattacker och lögner?

Wilhelmsson:

Jag ska förtydliga vad jag menar så att t om du förstår.

Någon supporter i vår förenings vackra mundering står på bortaläktaren står och heilar. Det är en rasistattack. Ifall du sen rapporterar om det på er sida eller lägger upp en bild på heilandet, då är det inte en rasistisk eller nazistisk handling av dig, såvida du inte hyllar helandet. Tar du avstånd från heilandet så är det snarare en anti-rasistisk gärning.

Samma sak åt andra hållet. Ifall någon från er förening står där på bortaläktaren... som t ex en argsint farbror som skulle kunna vara kanske er sportchef... står där och gastar sviiiinjeeeefla REGEL emot mörkhyade motståndare mitt under brinnande slutspel, ja det skulle jag nog klassificera som en rasistisk attack. Om jag rapporterar om den händelsen och lägger upp lite bilder och så, då är det INTE rasism, nazism eller dylikt från min sida.

När ni sedan mordhotar journalister dom rapporterat om detta, då framstår det som om ni såklart står på rasismens sida. När sedan journalisten vinner frihetspris för detta, och när er ledareskribent döms i tingsrätt för dessa illdåd, då ser det inte så bra ut? Låt han dö, låt han dö skanderande på det... Ja en våldsbejakande extremism och rasism skulle jag nog säga faktiskt

« · 1773538 · »