Säsongen 16/17

« · 1809264 · » Till forumet

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic:

Vi hade inte Mannberg och Gnomström och det var såklart synd. Inte heller åkte vi vi på däng mot ett annat lag 17 av 18 matcher. Men vi var i en uppbyggnadsfas då vi gick upp.

7804: Hur många ur egna led hade ni i laget när ni gick upp i högsta serien?

7603:

Lycka är ju ett relativt begrepp. Låt han vara lycklig. När man kikar på Qatars verksamhet under detta årtusende så känner man inte direkt WOW! Men Börje känner sig ju nöjd. Näst bäst tyckte han innan. Samma sak när man kikar på årets lag. Börje tyckte tidigare att det var 14 ur egna led. Sabotera inte för Börje nu Barbro. Låt han vara lycklig. Årtusendets uppbyggnadsfas i Qatar om du frågar mig! Hihihihi!

7804:
Giv mig styrka.
Det blir verkligen helt tokigt när Sven Savage tänker och skriver.
Allt vänds upp och ner och man tror inte det är möjligt men han lyckas verkligen vrida verkligheten så den passar.

lifesson: Ja eller den Y brukar använda sig av, man "mörkar formen"
Man kan då säga att man "glömde sluta mörka formen".... ;)

7804: Ska använda den hockeytermen om Frölunda åker ut i kvarten kan jag lova.

7804: HAHAHA. Säkert säkert... Revanschlustan ska inte underskattas. Kan bli en avgörande faktor. Börja på bortaplan kan också vara bra då pressen att vinna inte är den samma som på hemmaplan. Kvarten i år blir högintressant redan från första nedsläpp iallafall. Inte alltid så. Skulle Frölunda gå hela vägen så har du la inte långt till firandet på Götaplatsen.

Zappaholic:

hörru, sluta käka munkar och fippla med mobilen, ut och skriv en p-bot istället! :-)

Det var Huge den hockeylärde som gav mig termen, jag lovar att jag ska försöka förvalta den väl!

7804: Frågan är då varför du använder termen? Du begriper ju inte så mycket hockey.

lifesson:

sen om vi åker ut, så har ju vi vart inne i en uppbyggnadsfas som vi tyvärr inte hann färdigt. Samma sak med er om i torskar, då var det en uppbyggnadsfas.

Uppbyggnadsfas är en enormt användbar hockeyterm för de med djupa kunskaper om hockey och lagidrott!

lifesson:

ser verkligen fram emot serien. Brukar alltid bra fartfyllda tillställningar med känslor och underhållande spel, båda lagen brukar kunna tända till. Ni är då verkligen inget gnetlag som bara lever på motståndarnas misstag utan ni brukar verkligen bjuda upp till tango.

Skönt mentalt läge för oss. De flesta räknar nog med att ni ska vinna. Vi har revansch att utkräva, och vi jobbade verkligen ned er senast.

Gissar att era hövdingar Rogga Rödfejja och mjäll-Joel kommer att kasta ur sig nåra floskler i stil med: vi måste klara av att vinna mot alla lag! Men innerst inne känner de nog: HELVITTES SKELLEFTEÅ AIK I KVARTEN???!!!??? VAA FAAN??? DERAS DVÄRGJOBBARE ÅKER JU OMKRING SOM SKÅLLADE EKORRAR HELA JÄVLA TIDEN!!!

Eller vad tror du Liffe?

7804: Kul. Omöjligt att tippa. Båda lagen har en bra uppbyggnadsfas inför slutspelet anar jag. Kanske revansch begäret avgör. Kanske inte. Hursomhelst lycka till.

Indijanerna från Jöttä-borrj blir en formidabel motståndare för oss. Har ändå en positiv känsla. Finns revansch att utkräva för oss. Den här säsongen har än så länge mest vart en uppbyggnadsfas, men nu tror jag nog att den fasen av uppbyggnad ska fasas ut... och så kör vi gasen i botten med lite norrlandslir istället.

Jag känner så här inför kvarten. Vi har allt att vinna. En säsong då vi åkt på skador skador skador, spelet har hackat, men när vi når högstanivån är vi riktigt bra. Ett skönt utgångsläge. Dags att växla upp!

Fröl... indijanerna från Jöttä-borrj... de tänker nog: helvittes! Skellefteå AIK direkt i kvarten, det är fan inte sant!

Mitt tips: 4-1 till Skellefteå AIK!

7603:

Lika bra att börja med indijanerna från Jöttä-borrj, ta tjuren vid hornen!

Jocke vinner poängligan, som väntat! Blir det Guldpucken igen, eller väljer de Arvidsson, Erik Karlsson eller Hedman? Hugget som stucket?

7804:
HV fruktade jag mest i kvarten skönt slippa de.
Hur som måste vi upp några snäpp.
Både hoppas och tror det finns mycket lagrat i laget och senast mot Frölunda visade de kapacitet.

Forsberg 1978:

Ganska nära ändå, du är nästan byggnadsarbetarn då!

7804: Inget utav dom jobbar som svetskordinator och provningstekniker! Du själv då utanför Feskekörka?

Forsberg 1978:

Ok. Han är polis. Är du byggnadsarbetare, indian, läderkille? Vem är du av dem?

7804: Nej jag slutade röka 2001 däremot snusar jag, vad Zappa gör vet jag inte mer än att han är Polis som är ett arbete som jag hyser stor respekt för i dagens Sverige!

Indijanerna från Jöttä-borrj!! WE ARE COMING FOR YOU!

Forsberg 1978:

Kul att höra att ni har det jättebra. Delar ni på en cigg nu eller?

YES! PÄR LINDHOLM!!! Från Skellefteå, gör mål i Skellefteå!!!

7804: Vi har det jättebra jag och Zappa är du avundsjuk har Farbro Barbro varit otrogen?

Forsberg 1978:

Har ni det mumsigt tillsammans igen?

Glöm inte bort att Ryssland var under en uppbyggnadsfas under Jeltsin.

Forsberg 1978: Tror du han fått tag på rohypnol på den slutna vårdavdelningen? Ja, kanske...

Zappaholic: Tippar på Jeltsin och rohypnol!

Zappaholic:

Appassimento. Behöver lugna nerverna lite

7804: Vad dricker du för smaskigt?

Zappaholic:

Snicksnack. Det är det näst billigaste.

Hoppas vi kan kvittera i tredje. Men den här matchen är lite av en uppbyggnadsfas för oss. Även psykologi inblandat. Vi vet att HV vinner, och vi behöver bygga upp oss innan slutspelet.

Huge: Ja du Huge, ett nättroll som Basic Yoda behöver få tillfredsställelsen att få sista ordet i en diskussion. Det är den enda källa till njutning för honom. Det och så några bag in boxar i veckan med det billigaste rödtjutet Systembolaget har att erbjuda.

Tycker att vi lämnar honom därhän, låter honom få sista ordet, så han kan få komma i brallan ostört

Lite missflyt att det står 0-1 då vi rycker upp oss i andra. Eller missflyt... det är Calof och Lindgren som får lägena. Tror inte de skulle göra mål om de kom två mot noll?

Djurgårn ser lite trötta ut, inte så konstigt med tanke på den enorma kämpainsatsen de bjuder på. Hoppas vi kan lägga in den i mål nästa period.

Uppbyggnadsfas. Ja... det kan ju bli lite av ett tema från min sida här på HS. Ett härligt ord helt enkelt. Tack Huge! UPPBYGGNADSFAS!!! Känn på det ordet pojkar och flickor. Ett riktigt riktigt bra ord att använda i många sammanhang tycker då jag!

:

Ok. Men du tror alltså att ni har förlorat 17 av 18 senaste mot för att ni var i en "uppbyggnadsfas"? Hihihihi!

7804: Jo, jag skrev "uppbyggnadsfas sas", dvs nåt som kan liknas vid en uppbyggnadsfas iom att vi hade mkt strul och problem med flera saker.
Trodde i min enfald att jag inte skulle behöva sätta citationstecken runt "uppbyggnadsfas" eftersom jag trodde att du skulle fatta vad jag menar, men det var visst en totalt onödig förhoppning.
Sen tillade jag några andra anledningar som du tydligen också har missat.
Istf att TRO vad jag skriver så kanske det vore enklare om du först läser igenom det jag skriver innan du svarar.

Zappaholic:

Näe jag är inte nervös. Har kvar lite av dunken

7804:
Håller med. Såg ut som de vill ha de där extramatcherna i playin.

7804: HEJA DIF OCH FBK!!!!

Ljummen förstaperiod av oss. Djurgårn spelar hockey, vi lirar innebandy.

Näe dags att käka lite palt i pausen o h sen kavla upp ärmarna och visa fjollträskarna hur vi lirar hockey i Norrland. Vi kommer inte att vinna den här matchen om ingen är beredd på att få lite fjollträskskit under naglarna.

Sen... HEJA RÖGLE, KÄMPA!

7804: Nervös nu?

Huge:

Så det var inte så att ni har förlorat 17 av de senaste 18 för att ni var inne i en uppbyggnadsfas då? Jag trodde att du skrev det i första meningen där innan?

7804: Om vi är färdiga med uppbyggnadsfasen?
Herregud, det trodde jag att du själv med dina monumentala insikter och kunskaper hade svaret på. Jag menar: du verkar ju vara mer intresserad av andra lag än ditt eget, iaf utifrån det man läser av ditt dravel härinne...

Tänker om matche ikväll... hoppas bara att HV gör sitt jobb mot Färjestad!

Ifall HV leder med ett par mål, och Rögle har oavgjort mot Qatar... då kan det bli att göra en Qatar för oss. Dvs ta ut målvakten i slutminuten mot Djurgårn och släppa in ett par kassar. Det skulle säkert Djurgårn uppskatta

Huge:

är ni färdiga med uppbyggnaden nu eller? Såg ni kontrakterade en ny transa till nästa år, just nu har ni bara 8 st utländska spelare. Vågar man hoppas på 10 st nästa år?

Bulan Bob drar, och ryktas ta med sig flera spelare till nästa år.

Som tur är har ni Mannberg, Gnomström och Råttio på kontrakt däremot.

Zappaholic:

tack för att du förklarar på min nivå och delar med dig av kunskaperna zappa, vi är alla tacksamma.

7804: Man måste ju förklara på den nivån för att såna som du ska begripa.

Basic Yoda

Zappaholic: SAIK har varit bättre ett par säsonger, mkt pga att vi varit inne i mer av en uppbyggnadsfas sas än vad dom har varit. En del av matcherna har dessutom varit väldigt jämna och kunde ha slutat lite hur som helst. Otur med skador på bärande spelare för vår del har också inverkat.
Sen vet alla som sysslat med lagidrott att mkt handlar om psykologi i såna här lägen och inte så mkt om slagstyrka och skicklighet.
Och alla vet dessutom att vi bara har mötts EN gång när det VERKLIGEN gäller, dvs head to head i en final, och det var 2012.
Och där vet ju alla vilka det var som vek ner sig, Bert grät osv.
Men absolut: SAIK är och har varit ett mkt bra lag en tid, det ska dom ha cred för.
Blir dock lite pinsamt att höra vårt dubbelnick yra om "Dynastiernas förening" när dom har en bra bit kvar till våra 14 SM-tecken....

M.Lemiux:

när man ställer upp med så många spelare från den egna kommunen, så många fostrade i juniorlaget, så många relativt billiga ungdomar, då får man också råd att hämta in några kioskvältare som du nämner.

Undrar vad Harju, Moiullliuiorrlllioorat, Kennedy, Lagace, ägg-Toddy, grott-Eilert, pung-Sweatt och resten av era storstjärnor har haft i lön?

Zappaholic:

man får tacka för att du showade med dina djupa kunskaper om ishockey och lagidrott.

Vi har vunnit 17 av 18 matcher mot er för att vi var ett bättre hockeylag. Vi var ett bättre hockeylag för att vi har bättre spelare och bättre ledare.

Tack Zappa! Ett riktigt djup i kunskaperna där...

M.Lemiux:
Har för mig att personalkostnaderna är rätt lika i ers båda klubbar kan slå på någon miljon, med ungefär samma antal anställda. Kan ha fel då jag inte orkar kolla d på kvällskvisten:)

« · 1809264 · »