Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

« · 1706945 · » Till forumet

Sv: SHL 2015/2016
Farbror Barbro:

Haha:) Du har helt rätt att det inte kommer bli varje kväll. Men om det uppskattas tänkte jag att man kan skriva lite om Aik are i NHL när det är stiltje i SHL. Detta är trots allt ett SHL forum och ska inte översköljas med NHL snack(du får säga till om det blir för mkt)

Vad som dock vore intressant varje sön eller varannan sön är nåt i stil med juniorkollen!! Är nog vår otroliga bredd bland juniorer som imponerat mest denna lite svajiga säsong(ändå är vi nu tvåa i tabellen,men fantastiskt mkt mer att ge)

Tänkte att man kan dra gränsen vid 96or som är max åldern för stundande JVM.

Vi har nu 3 st 96or och en 97a som är ordinarie i laget. Sen har vi sett ytterligare inhopp från 97or sista veckan. (Helt fantastiskt) kommer dessa spelare få fortsatt förtroende när spelare som Jimmie och Ritola är tillbaka? Vilka spelare kommer vi tappa till JVM? Kommer vi påverkas positivt eller negativt av att spelar försvinner iväg någon vecka?

Vad gör vi så bra för att utv unga att bli framtida SHL spelare? Handlar allt om förtroende ? Vad kan vi bli bättre på i framtiden?

Hoppas AIK fan är intresserade att ge sin syn på våra juniorer och dess fantastiska förmåga att faktiskt påverka och prestera på topp(detta även sett till tidigare säsonger.)

Farbror Barbro: Var kan man läsa det?

Sofos:
luleåhockeyforum.com
matchtrådar luleå -djurgården
postat kl.22.20 igår på sidan 10.

"klacken" hånade tydligen. Kanske var det en ganska omfattande klackinsats och inte bara några som jag skrev.

Dessutom då Melarts armbåge som släcker Alvarez.

På tal om avstängningar. Kom att tänka på Anton Hedman. Nu var han inte med igår men det är nästan som man bara väntat på han ska ta nytt rekord i matcher.

Förvånansvärt lugnt från hans sida och först tänkte jag han säkert fått förhållning att -ligg lågt för tusan dom har ögonen på dig och du vet du är återfallare.

Sedan slog en tanke mig han kanske varit återhållsam för han vill för allt i världen hans lön inte ska komma ut.

Nu gissar jag bara men en lön på 50-70k skulle jag tycka var ok för Hedman men förvånar inte om Osten gett idioten typ 150-200k.

Hedman och alla andra i laget har väl i höst bedömt han vara de sämre i laget och då är en monsterlön inget man vill skylta med.

Yoda Marklund: tyvärr är det inte så att vi blir bättre under matchen utan orsaken är att motståndarna känner sig säkra o blir lite passiva o börjar tumma på sin spelide och genom det så kommer vi in i matchen. Vi gör så fatala misstag som inte ska kunna göras på denna nivå. Tror ändå att vi klarar oss kvar då karlskrona o Malmö är sämre!

God morgon!!

Då är det att klart med ny adress för gamle AIK spelaren(och Modo) K Kabanov . Det blir Salavat Julaev från Ufa. Kan tycka det var lite synd att pucktrollaren inte lyckades ta en plats i Rangers. Men är förstås bra att KHL finns för spelare som inte riktigt når ända fram. Inatt gjorde Oscar Lindberg sitt 5e mål!! Delar nu målligan för rookies med bla Connor Mc David.

På onsdag kommer Rögle på besök . När vi gästande Ängelholm senast så vann vi rätt komfortabelt. Efter matchen kritiserades Rögle en hel del för sitt målvaktsval. Ett Rögle som tvingade fram straffar (hemma) mot FBK nyligen och även spelade lika borta mot bottenkollegorna från Luleå. Man har även spelar oavgjort mot ett lag som Brynäs.Matchen mot Luleå såg jag och tränaren i Rögle A Eldebrink var mkt besviken att man släppte en 0-2 ledning i en match han tyckte dom förtjänade att vinna. Jag kan tycka oavgjort speglade matchen rätt ok och att båda lagen slarvade mkt. Kan vi komma ut med samma intensitet som mot Modo sist och mala på i 60 min kommer vi undvika att ta matchen till OT och inkassera 3 nya poäng. Det man sett med Rögle och några andra lag som ligger i botten är att kraften tryter mot slutet.

Yoda Marklund: Jag vet att du redan länkat till Wikegårds hyllning till Martin Lundberg, men den är så rätt och sann att jag gör en repris. Som jag skrev tidigare så är det (för) få som har samma inställning som Martin i SHL.

Sofos:

Fortsätter i samma storartade stil som dig!!:)

norran.se/hockeybloggen/skrallen-martin-lundberg-uttagen-475163

Skrev dessa rader inför Modo matchen. Ok att siffrorna inte stämde helt, men annars lyssnade hockeygudarna!!:)

"Säger 4-1 och inte omöjligt att Lundberg trycker dit en:)

Det och en landslagsplats vore väl om något 'poetic justice' "

Eilert får 2+1 för sitt överfall, medan Thoresen får 5+2 efter Flickans filmning. Det här känns inte okej.

Förstår inte riktigt hur de tänkte där. Kanske är det för att Eilerts MMA armbåge är jävligt snygg? Visst kommer det på en helt oförberedd motståndare som tittar åt ett annat håll. Men den sitter rätt på hakan, och Djurgårdaren är medvetslös innan han slår i isen. En MMA-tungviktare hade nog vart stolt över den. Det bästa jag sett Eilert göra på en is, för att åka skridskor, hantera pucken med klubban och passa pucken till lagkamrater, det behärskar han då inte.

Ser att guld-Jimmie och debutanten Martin Lundberg är uttagna till Tre Kronor. Kul att se!

Jimmie är ju en bra spelare att ha om man vill ha guld. Det har man ju sett. Lundberg är som bekant den tuffaste spelaren i SHL, och får välförtjänt debutera efter sitt otroligt fina lagspel i år efter år.

Ser dock två plumpar i protokollet:

Johan Fransson. Enda anledningen jag kan se är att Mårts tar ut den sämste backen någonsin för att bygga de andra. När Fransson spelar så tänker nog alla andra backar: fan vad bra jag är!

Linus Osmart. Vet inte om han är där för att lägga straffar, eller för att samla ihop puckarna efter träningen? Eller så är det helt enkelt så att han tar ut herr Osmart för att de andra spelarna inte ska känna sig så ointelligenta?

Ser även att Antonia Rödin är uttagen. Det är bara att gratulera henne. En milstolpe helt klart, för första gången får en kvinna representera herrlaget i hockey, kul att se!

Yoda Marklund:
Omark är inte särskilt bra på straffar heller, då och då har satt en snygg. Straffan Kronwall däremot :)

Yoda Marklund:
Du borde få Nobelpriset i litteratur.

Borde varit omvända straff Flickan-Melart.
Bra idé köra Rödin som kvinna. Jag funderade på barbiedockan Rödin.

Fransson ska jag specialstudera,tror inte han kommer imponera.

Kan som inte släppa luleklackens skanderande i lördags.
Otroligt efter allt som hänt. De är djur.

Qatarklacken: "FERNHOLM KAN INTE SPELA NÅ MER!" klapp klapp

"FERNHOLM KAN INTE SPELA NÅ MER!" klapp klapp

Luleklacken i lördags. Fy fan.
edit
"FERNHOLM KAN INTE SPELA HOCKEY NÅ MER!" klapp klapp

Sveriges vidrigaste fans? skulle tro det.

När Karjala står för dörren och SHL importer återvänder till sina respektive landslag funderade jag lite på vad utländska spelare gör för/med SHL. Läste även på Modos forum där man diskuterade att egna talanger kunnat göra jobbet minst lika bra för en mindre peng och större själ än vissa importer. Ökar det publikintresset med importer i SHL eller hade vi fått mer folk på läktarna om vi satsade mer på egna juniorer?(medveten om att vissa lag inte har en lika fungerande juniorverksamhet som andra)Så här ser läget ut i resp lag. Börjar med lagen som har mest importer. Man hör ofta att lag som tex Växjö kallas plastlag eller köpeslag,ändå ligger den klubben ganska långt från toppskiktet i SHL. När blir ett lag ett sk plastlag?

Rögle. 11 st utländska spelare.
Luleå . 11 st utländska spelare
Örebro. 11 st utländska spelare

Modo. 9st utländska spelare(en import på gång)
Växjö. 8st utländska spelare
Brynäs. 8st utländska spelare
Färjestad. 8st utländksa spelare
Malmö. 8st utländksa spelare
Linköping. 7st utländksa spelare
Karlskrona 6st utländska spelare
HV71. 5st utländska spelare
Frölunda . 5 st utländska spelare
Djurgården.4st utländska spelare
Skellefteå. 3st utländska spelare

Hur ser ni AIK fans på importer? Vill ni se fler eller färre i vårt lag. Tycker ni om klubbens vision om att varje år ta upp en visst antal spelare från dom egna leden? Hade ni tyckt det var roligare att se matcher om vi hade 11 eller fler spelare likt toppskiktet i listan?

Källa: SHL.se

Yoda Marklund: Finland vill nog inte vara sämre. De plockar nog ut Jenny Pesonen i laget :-)

Ungefär som nu idag är ganska lagom.
Ifjol när Schremp skrev på var väl AIK i gränslandet för vad man sagt i värdegrunden.
Om jag förstått det rätt vill klubben alltid ha några utifrån. Som influenser,konkurrens eller intressanta inslag för fans.

Värdegrund låter ju lite flummigt men den är så viktig och helt suverän när man tänker närmare.
Vi får via den en garanti för att AIK inte någon vacker dag styrs av en ensam psykotisk galning som Osten som kör klubben rakt ner i helvetet.

Klassikern många sportchefer kör med är att i väntan på egna talanger så måste vi köpa in halva laget eller mer. Jag tycker ju det är tecken på svagt ledarskap där man blir pinknödig och luras av gamla meriter.

Signalerna till egna juniorer är förödande. Tänk om du slitit i flera år och fått lovord och säkert skaffat ett visst självförtroende. Då är det nog lätt uppfatta,ofta med rätta,sportchefen som blind och orättvis. Lätt att bli så lack man gör som Qatars juniorer och flyr.

Tack Osten för att du finns och är en psykotisk ensam galning.

Hur var det nu Qatarklacken skanderade i lördags och som ingen ansvarig varken från klubbledning eller supporterförening tagit avstånd från.

Qatarklackens svenska rekord i vidrighet:

"FERNHOLM KAN INTE SPELA HOCKEY NÅT MER!" klapp klapp ( klapp klapp gissar jag men resten är citerat av egna fans)

Farbror Barbro:

God kväll Barbro.

Jag personligen ser gärna några importer. Försöker tänka mig laget nu utan Pesonen och Calof och känns lite småtrist faktiskt. Är personligen emot " tak " som man stöter på ibland inom Fotbollen( även om jag kan se poänger med det ibland.)Det viktigaste för mig är att AIK har modet att sätta utländska spelare åt sidan på samma villkor som tex egna produkter. Där blir ex du tar upp i Schremp väldigt passande. Men risken är stor att det är svårt att ställa över en etablerarad import. Med spelare som Calof och Terry är det förstås lite enklare(från början) då deras meriter inte är som tex J P:s:) (nu har iåfs han konstant presterat)

vilken är din favoritimport i AIK denna säsongen och genom tiderna?

Farbror Barbro:

om jag ska ha nobelpriset i litteratur, då ska du då ha Pulitzerpriset i journalistik eftersom dina granskningar och rapporteringar om den mörka sidan håller en så ruggigt hög klass varendaste gång!

Nu är det inte så att någon förväntar sig att du ska wallraffa uppe i Qatar eftersom det helt säkert skulle leda till permanenta och djupa psykologiska skador. Som att vara på studiebesök hos en IS-bödel ungefär, rekommenderas inte!

Noterar det du skriver. Bara att lägga det till den långa listan av grova övertramp.

Tragiskt att ingen går ut och fördömer skanderandet. Troligtvis eftersom den personen då skulle mobbas ut från föreningen och klacken?

Nu väntar man bara på att Zappa, mumsbiten Forsberg78 eller någon köpt supporter alternativt Qatarfakesignatur ska komma in här och heja på! Nämen bra att Fernholm fick skallen krossad och blev invalid, och bra att nu klacken vid nästa hemmamöte ett år senare skriker och hånar landslagsbacken. Det är ett sunt beteende!

Så listan är nu då:

"Låt han dö, låt han dö" när Fernholm åker på en allvarlig hjärnskada.
"Joel Lundqvist ska bäras ut på bår"
"Fernholm kan inte spela hockey mer" ett år efter invaliditeten.
Experten Sanny Lindström attackeras av flaskkastare efter en förlust.

Allt ovan inom ett år. Sedan tidigare har vi då:

"Svinjävla REGEL" emot mörkhyade motståndare av sportchefen.

Och sen kryddar vi allt ovan med överklagan, anmälan, fusk, osportslighet, köpmani, mammondyrkan, gå ut och såga trotjänare offentligt när de lämnar, grusa motståndarens spelargång, försöka tvinga tillbaka utländska AHL-spelare mot deras vilja, och sen då sargutdunkarmedley mixat med fula överfall vecka in och ut...

Som en hockeykunnig supporter av ett lag från den goda sidan så ser jag det som en plikt att gå ut och varna för ett sådant lag som vid upprepade tillfälle står för sådana grova moraliska övertramp. Precis som goda människor varnade för nassarna på 30-talet, som goda muslimer som varnar för IS, som Jedis varnar för den mörka sidan, som kristna varnar för djävulsdyrkare, så är det vår plikt som goda hockeysupportrar att varna andra för denna förening. Hockeygudarna är på vår sida.

Xtravaganskaja:

det är ju ganska stor skillnad mellan att ha 2-3 importspelare och en majoritet ur egna led, jämfört med att ha 2-3 ur egna led och en majoritet importspelare.

Där går skiljelinjerna mellan ett mammondyrkande förening som lider av köpmani och en anrik förening med stolthet, anor och hockeykultur i bygden.

Yoda Marklund: Jag har då fan aldrig hejat på när någon ligger skadad, din patetiska idiot.

Din människosyn är skev, du har bl a ett dokumenterat hat mot bögar och personer som jobbar med, i dina ögon, värdelösa jobb är värda mindre än andra. Usch och tvi för sånt.

Det vinner man inget Nobelpris för.

Yoda Marklund: Lägg in dig på rehab eller om det finns någon släkt till SvenBarbroYoda här inne så bör ni starkt överväga tvångsomhändertagning!

Jag skrev ju innan säsongen drog igång ett litet kåseri runt Qatars första isträning, en tradition som jag gjort i flera år. Fokus brukar ändras från år till år beroende på vart jag tror säsongen lutar, det har vart köpmani, det har vart sargutdunkarmedley och 0-0-dyrkan… i år var fokuset på alla dessa grova moraliska övertramp och snedsteg Qatar står för, samt Skellefteåkomplexet de lider av. ”Fadäsernas afton” kallade jag texten för. Kanske borde man leta reda på den och kopiera och klistra in igen?

Nu är vi bara 13 omgångar in, men redan har Qatar skämt ut sig flera gånger.

Det var Joel Lundqvist som skulle bäras ut på bår.
Det var flensis som skulle överklaga och tvinga tillbaka en AHL-utlänning mot spelarens vilja.
Och så nu så skanderar de att Fernholm inte kan spela hockey något mer.

Det är ingen som tar avstånd från detta, och Zappa är här och läser fel och kommer med personangrepp istället för att fördöma beteendet.

Det är fadäsernas afton i Kööp Arena vecka in och ut.

Kommer med en uppdatering om Fernholm-gate senare idag då det senaste övertrampet måste läggas till listan av tragiska övergrepp från Qatar mot Djurgården, Fernholm och hans familj som drabbats av ondskan.

För övrigt har Anders ”sållet” Nilsson en fantastisk teknik när han öppnar båsdörren. En naturlig talang på detta. På isen är han t om sämre än Lassinantinen, 60% i räddningsprocent är inte mycket att hänga i julgranen om man säger så, och bra att Barbro synliggjorde detta. Barbro kan man lita på.

Forsberg 1978:

Tacka vet jag att tatuera eldsflammor på axeln, det är klassigt och inte alls något som trailer trash hjon skulle göra.

Yoda Marklund: Finns ingen anledning för mig att fördöma något beteende härinne, ja förutom ditt då förstås.

Klockan är bara 12.50 och jag misstänker att du redan tittat djupt i rödvinsboxen med tanke på vad och hur du skriver...

Nobelpriset...hahahahaha.

Kommer växla mellan Abu Dhabi-Frölunda och LHC-Qatar ikväll.

Det troliga är ju Frölundavinst men tror ändå om Modo fortsätter med något som är i närheten av va dom kan och Frölunda kanske inte ger hundra så tror jag på hemmaseger.
Intressantast blir att se vilket Modo vi får se. Är dom så bleka som de inledde senast är något allvarligt fel.

Qatar vill väl hela Sverige se förlora och senast dessa lag möttes gjorde båda lagen bra insatser men det var klasskillnad.
Att Qatar hade 2-2 i andra perioden var helt ärligt bland de grövsta stölderna man sett.
Qatar var så utspelade det blev för tätt framför Lassinannti. Överdriver inte utan det var en femmannabox i knät och följden blev att LHC hade svårt notera sig i skottstatistiken.

Det lär väl inte hålla men det är uppfriskande se att KHK leder mot FBK.

Sofos:

Känns tufft men vore kul om dom kunde stjäla nån 'pinne' (samma gäller för Modo )

Xtravaganskaja: ser Luleå mot Linköping också. Foppa var på väg att göra en dum sak men lyckades hålla sig. Tror han har Fernholm i minne men han höll på att glömma.

Sofos:

Kollar Brynäs - Växjö. Brynsäs var helt under isen i 1a men spelat upp sig lite i 2a. Växjö leder dock klart på poäng. Tror dom vinner då dom känns tyngre och fler formationer är bra.

Sofos:

FBK släppte just till 3-3och Modo har 1-1:) Kanske nån match studsar rätt. Är Lassinanti dålig eller ?? Ser att han har 80% på SHL.se stats!

Xtravaganskaja:

Missade 1-2 medan jag skrev:(

Xtravaganskaja: tycker lassinanti har gjort några bra räddningar. Har tyvärrat missat alla lhcmål då jag hoppat mellan matcherna.

Sofos:

Ok tack för infon. I Gefle går tiden fort för Brynäs. Växjö är bättre i sista men är såklart bara 1 skott. Hoppas kunna 'flippa' över till nån spännande match då denna ser ut att sluta hyfsat tidigt.

Xtravaganskaja: hoppas att Modo och KHK nu gör ett ml till iallafall.

Sofos:

Oj,oj vad skrämmande uselt 5-3 spel Brynäs presterade i ett sånt gyllen läge. Vi håller tummarna!!

Xtravaganskaja:

Grymt av Karlskrona!! Men man lider fan med Modo!! Kom igen nu!!

Xtravaganskaja: ja Modo var värda 1 pinne minst.

Roligt med bra fart här inne.
Mina reflektioner,bläddrade friskt mellan matcherna.

Brynäs har de bara vanlig soppatorsk,utmattade efter AIKmatchen eller är det som jag tror och hoppas Bulans enkla otrevliga ledarstil som ebbar ut.

Modo vet jag inte om de börjar bli miljöskadade fansen men av det jag såg var det fortfarande en långsam lat främlingslegion utan kemi som bara verkar vara där för lönens skull.
Om jag var agent och hade hand om talanger,inte minst umekillar som dragits dit i massor,så skulle jag omedelbart totalförbjuda övergångar till Modo.
Calle Grundström m.fl verkar ha hamnat i ett korpgäng som bara funderar på ha roligt efter matchen.

LHC gjorde vad de skulle och Qatar verkar ju inte heller ha kemi eller kampvilja.
Wallmark fortsätter filma och det verkar finnas en kultur i Qatar,dessutom sävlig och vinglig och det blir knappast något vettigt av den killen så länge han är i Qatar.

Alltså sportchefer som Svartvadet och Osten är katastrofer. Otroligt de tillåts verka fritt utan att någon sätter stopp för vansinnet.

Tredje gången på kort tid jag ser siraps-Wallmark åka omkring och filma likt en italiensk fotbollsspelare. Hoppas såklart att DP delar ut en böter, och sen en avstängning, och sen en längre avstängning, och sen en jäääättelååång avstängning tills fuskaren lär sig.

Yoda Marklund:

God kväll!! Är det något som du tycker generellt eller åkte Wallmark ytterligare på en utv för filmning? Vi har sett på sistone att målisar fått stå i skamvrån efter att DN har pekat med den amputerande handen.

Är nog lite enklare att bötfälla målvakter än utespelare när det kommer till filmningar. Är det ens någon utespelare som bötfällts för filmning i år?

Ja då var det dags för en liten uppdatering av Fernholm-gate som jag lovade om innan.

Det hela börjar med att Johan Forsberg tar sats från halvplan och hopptacklar en helt oskyldig Fernholm med armbågen i skallen en ett försök att krossa dennes skalle.

Fernholm faller ihop på isen och Qatarhybriderna skanderar "låt han dö, låt han dö" när Fernholm ligger väck på isen.

Kanske försökte Forsberg hopparmbågstackla rakt in i plexit, fast i sista sekund så stack Fernholm dit skallen? Kanske?

Den helt oskyldige Fernholm drabbas tyvärr av en hjärnskada och har inte spelat en minut efter, han kan inte leva ett normalt familjeliv ens. Jättetråkigt och orättvist. Det lutar mot att Fernholm tvingas lägga av, och om så är fallet så var "låt han dö, låt han dö" det sista han fick höra på en hockeyplan efter en lång och framgångsrik karriär vilket inkluderade en hel del spel i Tre Kronor.

Johan Forsberg får 4+3 matcher. Flensis går direkt ut i media och sågar domer: den är alldeles för hård! Fernholms karriär och familjeliv var värt mindre än att Forsberg skulle vila i fyra matcher tydligen?!?

När sedan Alcen vill utmana Forsberg på en fight senare under säsongen, då kryper det fega kräket ihop som en liten sköldpadda och ber om hjälp från linjedomaren.

Och så nu den senaste uppdateringen, en riktig jäkla fadäs. I hemmamötet nu senast så ekar det i Kööp arena:

Fernholm kan inte spela hockey mer!

Ja herrejösses vilka fadäser, och vilket vedervärdigt beteende. Det är ingen som tar avstånd när man lyfter sådant, utan man blir själv attackerad med personangrepp från diverse tralier park boys. Och så kommer den onde hantlangaren Zappaholic till Qatarhybridernas undsättning:

"Finns ingen anledning för mig att fördöma något beteende"

Nu väntar man bara att Zappaholic ska komma ur garderoben igen, denna gång som IS-sympatisör, seriemördare eller något liknande?

Xtravaganskaja:

gokväll, en trevlig kväll såklart när köpegänget Qatar inkasserar en av många nollpoängare.Två stycken efter omgång 10.

ATTANS OCKSÅ!
ATTANS OCKSÅ!

Wallmark är seriens överlägset största filmare, och skönt att se att fuskaren nu äntligen har domarens ögon på sig. Ja han fick utvisning för filmning, och hoppas att DP tar upp det denna gång. Tredje gången gillt!

Fan så jävla glad man blir av att se Martin Lundberg i landslaget. Varför ligger du inte kvar på isen Martin efter en stenhård tackling mot ditt huvud och där du ser ut som en vimmelkantig bambi när du blodig reser dig upp? Näe, det är skämmigt att ligga kvar på isen!

Martin Lundberg standard!

Xtra.
Teemu Laine har då fått böta för filmning.

Nu borde Knegare göra comeback för var det något han hatade var det ju filmning men vet inte om det mest bara var Jimmie han anklagade,vår egen kapten...

Yoda.
Martin Lundberg och Rödin känns som två motpoler.
Tänk om de får dela rum under turneringen,skulle vara roligt få höra om kulturkrocken. Rödin med sina trosor,sminkväska,allt i rosa och gud vet allt.

Farbror Barbro:

Knegare är då ingen AIKare, en riktig Quissling och femtekolonnare som dessutom är otroligt okunnig.

Jag tycker stämningen är lite trist på forumet. Hade hoppats på snacka bra hockey med vårat fantastiska lag i fokus. Tyvärr så upplever jag att lika mkt fokus läggs på att smutskasta andra lag och spelare. Att det hettar till lite extra på aktuell matchdag tycker jag kan vara ok men att sen likt spelarna efteråt skaka hand. Såklart ska man även kunna ge en känga åt andra lag när dom förtjänar det. Vart exakt så kul som jag hoppats på forumet med tex Sofos ikväll.

Jag tycker givetvis tex Forsbergs tackling på Fernholm var förjävligt. Men samtidigt är detta AIK säsongen 2015/2016 och så mkt utrymme som den incidenten fått i media är det dags att släppa den och gå vidare. (Detta sagt med den största respekt riktad mot Fernholm m fam)

Detta är inte riktat enbart mot folk på AIK : s forum sida utan har även kommit till min kännedom att bla en från Brynäs och från Luleå sida anklagat mig för att vara någon/flera andra personer. Har även läst att jag är SD:are,brunskjorta och främlingsfientlig.

Tycker det känns uppriktigt förjävligt att höra.

Allt detta känns riktigt trist och jag kommer stiga åt sidan med kommentarer tills jag sett att en förändring skett.

Min avsikt har aldrig varit att skapa några Hard-feelings utan bara att gilla mitt AIK.

Jag tror seriöst hat och mobbande är sånt som skapar ett tryck över bröstet och ger cancer.

Xtravaganskaja

Xtravaganskaja: Jag förstår precis vad du menar men om du är ny här så tror jag inte riktigt du har förstått vad det hela handlar om.

Det är väldigt många dom är innerligt trötta på Yoda Marklund. Nyss hette han Sven Sewage och i andra forum har han bytt nick ungefär som du byter underkläder. Flera av signaturerna har bevisats att det är en och samma person så därför blir många misstänksamma så fort det reggar på någon ny SAIK:are här.

Sin personliga vendetta mot Luleå i allmänhet och Sven Savage i synnerhet är ju helt patetisk. När han också drar ner Brynäs i smutsen så klart man reagerar. Han har också gjort bort sig rejält på fyllan härinne.

Nu är jag tydligen IS-sympatisör och seriemördare också, ond hantlangare etcetera etcetera.

Men vill du snacka bara hockey, och med fans från andra lag emellanåt så ber jag om ursäkt för att jag misstänkte att du var Yoda och att jag använde hårda ord.

Hockey vill jag också enbart diskutera, men med Sven/Yoda/Barbro är det omöjligt.

Tråkigt att höra Xtravaganskaja.
Tycker du ska fortsätta för visst finns det ett underskott i det rena hockeysnacket och härdar du ut så borde det dyka upp fler som du.

Sedan är Zappaholics senaste inlägg väldigt svamlig.

Dessutom så länge AIK går så bra som dom gör kommer påhoppen hagla från motståndarfans.
Det mesta som sägs här efter en AIKseger går tydligen kritisera av missunnsamma och avundsjuka.
Skulle man hurra efter en 4-0 vinst och glädjas över det vackra spelet eller att någon västerbottning glänst så är du bara dryg kaxig lögnare,typ.

Zappaholic är en av de värsta syndarna när det gäller anklaga oss här inne för trolleri och använda flera nick. T.ex bytte Sewage till Yoda helt öppet.
Tycker inte han gjort bort sig på fyllan. Värre är som Zappaholic göra bort sig nykter.

Historien är att Sven Savage höll på i ett par år och vräkte ut lögner om Skellefteå AIK innan Yoda började ta tag i bemötandet.

Det är likadant nu att när det blir semestertider eller uppehåll här så dröjer det inte länge innan Sven Savage sätter igång. Senast nu på morgonen kan du läsa hans kommentar kring Lasse J.

Jag sticker inte under stol med att det blir mycket vedergällning och mesta energin går åt att ge en korrekt bild av verkligheten.

Grundsanningen är att Skellefteå AIK gjort och gör det mesta rätt och att Qatar-Luleå under senare år på alla plan begått övergrepp på svensk hockey.

När Sven Savage vill vända på den bilden så erkänner jag mitt fokus ligger på att bemöta detta och försöka ställa saker tillrätta.

Här anser jag att Yoda gör detta jobb med oerhörd briljans. Han skriver faktiskt väldigt mycket annat om Skellefteå AIK också och har då betydligt större kunskaper än jag om vår klubb.

Xtra se det som det kan finnas olika fåror här inne där vi är bra på olika saker.
Det ska inte finnas bara ett ämne eller huvudspår.

Tycker du ska fortsätta skriva Xtravaganskaja.

Xtravaganskaja: Om du tycker importer sänker intresset för hockeyn. Hur förklarar du då att Skeå med 3 importer bara fyller halva ladan vid hemmamatcher? Medan Örebro, Växjö mfl, har ett större publikintresse... Tror du är helt ute och cyklar.

Farbror Barbro: Jag svamlar inte. För mig är det hela mycket enkelt. Skriver någon hockeyrelaterat och utan personangrepp så svarar jag på samma sätt. Inga problem för mig.

Vräker man ut sig skit som är osann i vart och vartannat inlägg, så får man räkna med att bli bemött.

Vill du försvara Yoda/Sven så gör det då, men se för fan klarsynt någon gång vad det är för skit han skriver. Nu senast är jag tydligen presumtiv IS-sympatisör/seriemördare.

Det är ju ingen slump att han får skit och mothugg från så många härinne. Eller tror du det beror på att han skriver så fint och fyndigt?

Zappaholic:
Om du kunde börja med att lägga ner det här med olika nick så har du kommit långt. Oerhört tröttsamt precis som trolleritjatet du kör med.

Förstår inte heller varför du ska vara här inne och chefa så förbannat. Speciellt när så lite handlar om Brynäs.

Är du inne på en annan sida och är grov i mun får du väl räkna med kraftigt mothugg.

Jag tror nog det finns många som vill ha igång och "diskutera" med Yoda just för han skriver så fyndigt.

Nu tycker jag inte du heller ska lägga ner utan det är oftast skoj "diskutera" med dig men det stora problemet jag inte förstår är att du som så många andra tycks blunda för det mesta som skrivs inne på lulesidan men även det mesta som själva Qatar pysslar med.

Där har vi nog fenomenet att en klubb som krisar som Qatar men även är senaste årens dominant Skellefteå AIKs närmaste rival, kommer undan med det mesta.

« · 1706945 · »