Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Silly season

« · 1158269 · » Till forumet

Sv: Silly season
ante08: Aaaah...det var Johan å inte Jonas Fransson...tänkte väl...vaf*n skulle vi med 3 målisar till varav en är mer eller mindre ett såll(jonas alltså)...

Knegare: Fransson klar för Luleå varför ska vi ha så svårt att locka bra svenska spelare till AIK.

ante08: F*n är det en känsla av panik hos dig,eller?

Få se nu...hur var det inför förra säsongen...det lät på mer eller mindre de flesta av våra Skellefte AIK supporterkollegor att truppen då var märkbart sämre än säsongen innan...å svaret blev?

Å från det ena till det andra...nu är Lulesportchefen efter Hentos underskrift...HOPPAS HOPPAS HOPPAS!!

För vi vet ju att denne Hento darrar som ett asplöv då det börjar dra ihop sig...å signar han på för Lule så lär denna signatur med råge dra ner totalbetyget på Lules kommande trupp.

Åsså har jag har en känsla av att årets "löven ämne"Johan Forsberg kommer att överaska possitivt likt Erik Andersson gjorde då han kom till oss. Vet att en del tycker han är för vek för Elitserien...men han har i princip samma mått som McDonell + att han är 6 år yngre...

ante08: men snälla får vi då Slippa Renberg i år. Han pallar då inte en säsong till klipper mitt säsongskort om han skulle komma sämre spelare får man leta efter förbannad.

ante08: Väljer att svara dig här istället. Tycker du är lite orättvis mot Lasse J nu. Tycker att han har gjort ett bra jobb i Skellefteå. Många månader kvar till man kan utvärdera hans betyg inför den kommande säsongen.

Portello: ja kanske var lite hård där han har givetvis gjort ett bra jobb. Men skulle han värva Renberg så vet inte vad jag gör jag var ju som sagt krtiskt till den har Värvnigen redan i julas. Tycker han är slut som hockeyspelare iallfall och borde varva ner i en div1 klubb eller liknnade.

ante08: Jag tror inte att Renberg är speciellt aktuell för Skellefteå. Efter förra säsongens misslyckande från hans sida tyckeer jag det vore märkligt om Skellefteå vill värva honom.

Portello: ja det hoppaas jag också att han inte är väntar spänt på en komentar från Lj på Nv Bloggen. Men det skulle som sagt vara konstigt om Skellefteå ville ha honom efter hans föga insats förra året.

ante08: en snubbe inne på Svenska fans forum skreiv att Obsut och Bartecko skrev på redan i mars Månad. Men av vilken andledning skulle man hålla inne med detta nu om det stämmer.

ante08: och Hags ska visst vara så gott som klar för Skellefteå nu det saknas väl bara nåt papper eller nåt sånt. Och obsut ska vist vara helt avskriven nu iallfall enligt Lasse. Och sen ska han visst inte vara den bästa att ha göra med i omklädnigsrummet eller enligt rykten. Men jag måste då säg att jag tar som sagt Bartecko sju dagar i Veckan än Hagos iallfall. Men lite halevdana spelare har ju utvecklas ganska bra i Skellefteå ändå. Så man ska ju aldrig säg aldrig men då får vi hoppas att han kommer upp i lite bättre form än det han visade i Södertälje också vidare.

ante08: Blir säkert roligare att spela i rätt så offensiva Skellefte istället för superdeffensiva SSK...å nackdelen med Bartecko är ju att han vet att han har "rätt" till ganska så mycket pröjs...om nu inte han tänker om p.g.a. lågkonjunkturen...

Knegare: ja då säger vi välkommen till Hagos då. Och hoppas på det bästa från hans sida då, Och sen verkar Bartecko vara nära oss nu så det skulle vara en drömvärvning det.

ante08:

Jepp, Lulespelare på nedgång är ju er melodi.

Albert Hall: vi hjälper ju dom att hitta tillbaks till formen igen. För har får dom ju tid att utvecklas också vidare. För det har du väl sett på dom tidigare spelare vi har värvat dom senaste åren.

ante08:

Absolut alla era värvningar från Luleå har utvecklats något otroligt. Renberg, till exempel, han hade utan tvekan sina bästa hockeyår i Skellefteå. Likadant har det varit med... äh, nu kommer jag inte på någon. Men säkert har det varit massor.

Albert Hall: kan väl erkänna att Renberg hade sin bästa tid i Luleå tycker som sagt att han inte alls var bra när han spelade här efter jul. Men sen måste jag säg att Skellefteå har utvecklat bra spelare som har varit lite halv kassa i Andra klubbar har lyckads bra i Skellefteå. Och det är ju ganska lovande ändå. Att dom utvecklas bra i Skellefteå.

ante08: "kan väl erkänna att Renberg hade sin bästa tid i Luleå"

Tycker du verkligen det? Det tycker inte jag. Jag tycker Renberg var som bäst och störst ungefär 1995-1997 när han spelade i Philadelphia Flyers i en kedja som kallades "Legion of Doom". Kedjan bestod även av två killar (som du nog aldrig hört talats om men båda var faktiskt ganska bra) som hette Eric Lindros och John LeClair. Googla gärna så får du lära dig lite ishockeyhistoria.

ante08: jaha Bartecko verkar vara nära Skellefteå nu. en bra spelare som sagt och får vi bara behåla Söderström nu också kommer den här sommaren at bli ännu hetare. Och nu verkar vi bli Luleås nya farmalag nu också.

ante08: härligt att Söderström är klar och vilken grundluring Lasse gjorde med Bloggen. Och tänk nu om kunde få in Lubos också då ser vårat lag väldigt bra ut måste jag säg.

Och Jimmy ska visst ha meddelat AIK att han inte är att räkna med nästa år. Gråter då inte över det beslutet iallfall.

ante08: äntligen så himla härligt tror att han kan tillföra det här laget en del om man säger så ska ska bli spännade att se hur Säsken kommer att formulera laget framöver som sagt.

fyfan vad bra match av AIK idag mot köp Frölunda. Alla i laget får berömm skönt för Bellmare att få göra ett mål dock. Synd bara att AIK skulle myggla med publiksiffran idag. Det var knappast över 500 på dagens match. Känns som också som att vi har bra chans att ta Modo på Tisdag också med tanke på deras 5-0 förlust mot Tälje idag.

ante08: Hadelöv är bra på att bygga snöhögar.

Random: som vanligt försöker Afton blasken att hitta sakar att skriva om. Och att jämnföra det med Blåvitts målvakt som flyttade stolparna eller var det var var väl att ta i. Och som sagt Hadelöv gjorde en grym match igår också. Måste säg att han har sett lite bättre ut Pumba den här säsongen även om Pumba har stått lite mindre matcher.

Random: Äh!! Du är bara lite sur över att vi passerade er igen i tabellen...

Knegare: Men nu ligger vi före x) Sug på den karamellen!

Random: jaja på bättre målskillnad ja men det ska vi ändra på redan imrron.

ante08: Äh låt han hålla på om det där om att det ska vara så viktigt att ligga före i tabellen...det gjorde dom ju i slutet av förra säsongen också...men VI vet ju vilka som tog sig längre i slutspelet också...det luktar komplex...

ante08: Tänk på vilka ni möter imorgon då. Inte precis Oskarshamn om man säger så!

Random: nä men Skellefteå brukar spela bra mot topplagen så jag skulle inte bli förvånad om vi kniper en 3 poängare mot HV imrron.

ante08: Ni vann och vi förlorade! Nu är det jag som får suga på karameller.

Random: Dagens Hockeybomb måste ju vara nåt utanför isen som spökar.

precis så här kan man samanfatta hur jag känner just nu.

Å nya kontrakt skrivs på löpande band...igår Pite-Foppa på 2 år...å idag Forre på 3 år.

Knegare: Och nu finns Jonte Hedström på marknaden. Vad sägs om att ge honom ett 5-års kontrakt? ;)

Portello: Nä nä...han tillhör Groko numera...

Knegare: Åsså har fransmannen ritat på för 2 nya år...nice!!

Jaha lilla-olle...vart håller du hus?

Den är ju x antal timmar gammal nu men den måste ju in på vårat forum likväl...

Knegare: ååååhåhåhå JOBBA!! Fan vad skönt med jobb! Bara gå och jobba en dag på jobbet! Hur lätt som helst att bara jobba!

Olle: Men hej på dig lilla grin-olle...visst alla dar på jobbet är inte det bästa...men hellre det än ha det som du...sommarlov alltså.

Fast är det inte dags för dig att gå å nanna nu...lite sent för dig,va? ;)

kanske dags att lufta någon annan än hadelöv. . de här håller på att gå åt helvete rejält

superfalle: Sitter nog inte i Hade...försvarsspelet är inte ens i närheten av FBKs taktik...so far...

Knegare: Snickra, skriva, flyga, det spelar ingen roll bara det är JOBB för det är så jävla skönt att bara gå på jobbet och jobba!! Jag blir galen så fort jag tänker på jobb!!!!

Olle: Åh tack för att du förgyller tillvaron på detta forum lilla grin-olle!

Well...liite surt är det...soppan tog slut efter semin mot groko...men va f*n ALLA dar på jobbet är ju inte dom bästa ur egen synvinkel.

Hyffsad resa vi gjort sen vi klev upp...första året i kvalserien andra året ut i kvarten å sen två år ut i semi å nu finalspel...inte illa av ett lag som av de flesta inte hör hemma i elitserien...

Åsså nu väntar jag bara på en kommentar av lilla-olle...

Knegare: Ni har gjort en bra säsong. Grattis ändå

Dragan 2k: Tack för den...å GRATTIS själv...ni var fan värda det utan snack...Skellefte orkade tydligen bara EN match...

Knegare: PANG!! Vad var det? Det var knegaren som gick in i väggen. Totalt utbränd! Synd att du gillade jobb så mycket knegaren...nu måste du vila, kanske en sjukskrivning till September? jobb jobb jobb. Ett tag tills nästa gång du bara tar "ännu en dag på jobbet" eller? Knegaren? Färdigjobbat nu knegaren?

Olle: Japp nu är det sommarlov tillsammans med dig lilla-olle...eller sillyseason till i september...å sen börjar en sässe till då vi får käka tikare till frukost Ä-N-N-U en sässe...ja nu är ni lillebror hädanefter...ja en uuunderbar känsla faktiskt...

« · 1158269 · »