Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Silly season

« · 741233 · » Till forumet

Sv: Silly season
Chippen: Du verkar gilla Timråspelare. Bor du i Sundsvall kanske?
Självklart kan man inte tycka att alla värvningar är bra. Själv är jag ännu bara helhjärtat nöjd med Lintner, Jimmie och Kris. De andra hoppas jag på, men de har endel att bevisa fortfarande.

Visst är Manderville en bra spelare, men jag har faktiskt högre krav på den sista yttern. En stjärna ska in och värvningen av Kristoffersson var ju bara en bonus.

Åkerman: Kan juh inte jämföra Kristoffersson med Manderville.
Två helt olika spelare!

Uddan: Ja, precis.

Åkerman: Och kristoffersson är juh jädrans mkt sämre än Manderville..

Och här kommer en liten länk som handlar om Chippens favoritspelare... ;)

Uddan: Ja, precis. Det är väl inget nytt.
Det är ju just därför man inte kan förvänta sig Manderville istället för Kristoffersson. Det ska värvas en producerande ytter också. I den kategorin hade Manderville passat.

Åkerman: Jo men dom snackat om å ta dit Manderville? Har du hört nåt om de..?

Uddan: Nej, har inte hört något om det. Jag snackar bara om spelartyper. Vi har kvar att värva en producerande ytterforward.

Åkerman: Manderville spelade center under hela den förra säsongen och tillhörde på den positionen an av de allra bästa tekarna i hela serien. Det är ett slöseri att ha honom på en kant, allra helst då han i första hand inte är den spelare som kanske producerar så mycket på egen hand utan mer skapar väg för andra.

Dream Team: Måste bara få gå in och rätta dig litegrann här. Mandy spelade inte center förra säsongen mer än någon gång lite då och då. Det han däremot gjorde, precis som du skriver, var att teka en hel del. Och han förlorade inte överdrivet många tekningar direkt ;)

Skarin: Kan jag ha missuppfattat det så pass mycket? Var det så att han var den spelaren i sin kedja som tog de flesta tekningarna, medan det var en annan som faktiskt agerade center, när det handlade om själva spelet?

Åkerman: ok =)

Dream Team: Ja, du har nog gjort det. Det var inte särskilt ofta han var uppsatt som center, knappt någon om jag inte minns helt fel.
Men som sagt, han fick ta hand om en hel del tekningar =). Mandy höll sig på sin kant, och mer därtill ;)

Skarin: En kraftig missuppfattning från min sida du. Men å andra sidan så bor jag ju där jag bor numer, och de matcher jag ser på plats går väl att räkna på handens fem fingrar, tyvärr. Men det är ingen ursäkt alls. Jag ska ha bättre koll på läget än så. Ja, Mandy skulle höja vilket lag han än spelade i. En helt fantastiskt laglojal spelare.

Dream Team: Äh. Den ursäkten är god nog.

Det går rykten om att Martin Straka ( New York Rangers ) är på väg till Skellefteå , hoppas det är sanna rykten .

gebo47:
Det rykten är jag övertygad du kan glömma ganska snabbt killen skrev i somras ett nytt kontrakt med Rangers värt $3,1 mille för 1 säsong

gebo47: Jagr och Nyllet ryktas också vara på G. Rangers förstakedja till Skellefteå! Jag såg ett par gökar i Skellefteåtröja i MSG förra vintern, det kanske var scouter?

El Maco: Eller så var de X:et-fans...

Paddan: Har inte sett några Hedbergfans i Modotröja men ett par Henkefans i Frölundadito.

El Maco: Har scoutkåren skiftat stil helt och hållet?

Vi modoiter väntar med spänning på era synpunkter från matchen. Kan modo ha varit lika dåliga som de varit alla andra försäsongsmatcher eller finns det någon form utav spelide nu i alla fall?

MorganaLefaey: Ja, AIK vann ju med 4-3
Lite av bragdmatch av AIK som vann efter att ha åkt på 40 utvisningsminuter under matchens sista 40 minuter. 15 tvåminutare och 2 femminutare. Bland höjdpunkterna fanns felaktig tekning på Werner och matchstraff för Holding (!) på Öberg.

Jag tycker att AIK var bättre i 5-5 och vi spelade väl 4-0 under den spelformen. Modo gjorde i och för sig 3 PP-mål, men det är ändå något som behöver tränas på. Annars är det väl inget man kan säga om matchen. Har aldrig sett något mer sönderryckt, så kvallan blev väl därefter.
Kul att Wernblom fick avgöra.

Åkerman: Hur fan bär man sig åt för att få ett matchstraff för holding egentligen? Kan du vidareutveckla det där så vore jag tacksam.

Vidare vill jag veta om det är en ny regeltolkning från denna säsong att man kan bli utvisad för felaktig tekning eller är det en regel som kunnat tillämpas i alla år bara det att nästan ingen domare valt att blås för det?

ernie eagle: Blir spelare A bortplockad för felaktighet vid tekning och spelare B även han gör en felaktighet ska det bli utvisning.

ernie eagle: Felaktig tekning var ett riktigt domslut. Werner kom sent till tekningen vilket gjorde att förstatekaren (Öberg) togs bort. När sedan Werner som andratekare klev fram så slog han på Modospelarens klubba och blev även han bortplockad. Två bortplockade tekningar = utvisning.

Öbergs holding var en situation där han skulle hoppa förbi Modospelaren (Jan Öberg) vid sargen. Modospelaren tryckte fast Öberg mot sargen så att Öbba blev hängande ovanpå modospelaren. Sen föll hela bygget som ett korthus och F Öberg fick matchstraff för Holding. Jan Öberg skadades i situationen och det finns måhända någon regeltolkning som talar om matchstraff vid skada i utvisningssituationer. Kändes som parodi hursomhelst. En tvåa hade nog varit befogad.

Öberg krönte situationen med att köra "blindkäppen" med klubban på väg ut.

Åkerman:

Peter Öberg kanske?

Jan Öberg spelar numera i MIF sedan förra äsongen...

:)

Peter Öberg ska det ju naturligtvis vara...

Gidde: Hehe. Du hann före.
Tar på mig det hursomhelst. Ska inte upprepas.

Åkerman:

np!

Kände mig bara tvungen att nypa direkt, efter ännu en försäsongsförlust ;-)

Chippen: Hur ser de ut för Kristoffersson då?

Tack för Johan Åkerman..

Han och Pasi Puistola är riktigt bra och samlar ihop
päng på löpande band i träningsmatcherna.

Åkerman har riktigt bra spelsinne och bra skott.
Han kommer bli viktig i Hv 71:s PP i höst.

Laban: Preaching to the Choir, man.
Grym spelare som är väldigt saknad i Skellefteå.

Backförstärkning på G?
En tuff 96-kilos pjäs som skulle stärka upp försvaret

expressen.se/index.jsp?d=751&a=686415

skellefteå_elit: Absolut. Ja till Drake.

Här är Skellefteå AIK:s nye tränare: Hans Särkijärvi har skrivit tvåårskontrakt med klubben.
- Vi kommer att gå ut med vad jag ska göra när det är hundra procent klart, säger "Säcken".

Se länk .

Brad Moran klar för Skellefteå.

Peja: ES absolut bästa nyförvärv så här långt. Det är bara att gratulera!!

70 Rodrigues: Vad är Moran egentligen i jämförelse med Granström :)

70 Rodrigues: Pastorn är väl tio klasser bättre eller?

Hur länge har AIK tålamod med Tobias Viklund då? De här 2 matcherna jag sett på slutet har han ju varit helt under isen. Och han får dessutom ganska mycke istid..
Drällig med pucken, klena avslut och klen i kroppen. Skridskoåkningen förlåter inte hur mycket som helst. Och vad ser BÅG i honom?

ante08: då var det klart att Tobbe viklund lämnar Skellefteå bli det Frölunda tro? det har ju gått rykten om att han har rivit kontraktet med Frölunda jaja vi får se vad som händer när Frölunda åker ur Slutspelet.

ante08: Niko Dimistrakos vill visst stanna i Skellefteå och är med på att sänka lönen lite också.

ante08: han ska visst ha sänkt budet och inget annat.

ante08: Tydligen så trivs transatlanter i Schtaan...f*n troot...

Ja då får man ta å lära sig Marseilläsen då,kanske?

Knegare:

Kul för Bellmare, han förtjänar att spela i Es så vi får se hur det går för honom. Han har utvecklats riktigt mycket i Leksand.

ante08: för övrigt ska Skellefteå ha lagt ettt bud på Jonas Fransson och det känns ju sådär.

ante08:Han kommer göra succé. Märk mina ord. Det blir femte gången gillt nu. Det måste det bli.

ante08: Eh?!...vadå Fransson? Källa?

« · 741233 · »