Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Silly season

« · 742724 · » Till forumet

Sv: Silly season
ante08: jaha Bartecko verkar vara nära Skellefteå nu. en bra spelare som sagt och får vi bara behåla Söderström nu också kommer den här sommaren at bli ännu hetare. Och nu verkar vi bli Luleås nya farmalag nu också.

ante08: "kan väl erkänna att Renberg hade sin bästa tid i Luleå"

Tycker du verkligen det? Det tycker inte jag. Jag tycker Renberg var som bäst och störst ungefär 1995-1997 när han spelade i Philadelphia Flyers i en kedja som kallades "Legion of Doom". Kedjan bestod även av två killar (som du nog aldrig hört talats om men båda var faktiskt ganska bra) som hette Eric Lindros och John LeClair. Googla gärna så får du lära dig lite ishockeyhistoria.

Albert Hall: kan väl erkänna att Renberg hade sin bästa tid i Luleå tycker som sagt att han inte alls var bra när han spelade här efter jul. Men sen måste jag säg att Skellefteå har utvecklat bra spelare som har varit lite halv kassa i Andra klubbar har lyckads bra i Skellefteå. Och det är ju ganska lovande ändå. Att dom utvecklas bra i Skellefteå.

ante08:

Absolut alla era värvningar från Luleå har utvecklats något otroligt. Renberg, till exempel, han hade utan tvekan sina bästa hockeyår i Skellefteå. Likadant har det varit med... äh, nu kommer jag inte på någon. Men säkert har det varit massor.

Albert Hall: vi hjälper ju dom att hitta tillbaks till formen igen. För har får dom ju tid att utvecklas också vidare. För det har du väl sett på dom tidigare spelare vi har värvat dom senaste åren.

ante08:

Jepp, Lulespelare på nedgång är ju er melodi.

Knegare: ja då säger vi välkommen till Hagos då. Och hoppas på det bästa från hans sida då, Och sen verkar Bartecko vara nära oss nu så det skulle vara en drömvärvning det.

ante08: Blir säkert roligare att spela i rätt så offensiva Skellefte istället för superdeffensiva SSK...å nackdelen med Bartecko är ju att han vet att han har "rätt" till ganska så mycket pröjs...om nu inte han tänker om p.g.a. lågkonjunkturen...

ante08: och Hags ska visst vara så gott som klar för Skellefteå nu det saknas väl bara nåt papper eller nåt sånt. Och obsut ska vist vara helt avskriven nu iallfall enligt Lasse. Och sen ska han visst inte vara den bästa att ha göra med i omklädnigsrummet eller enligt rykten. Men jag måste då säg att jag tar som sagt Bartecko sju dagar i Veckan än Hagos iallfall. Men lite halevdana spelare har ju utvecklas ganska bra i Skellefteå ändå. Så man ska ju aldrig säg aldrig men då får vi hoppas att han kommer upp i lite bättre form än det han visade i Södertälje också vidare.

ante08: en snubbe inne på Svenska fans forum skreiv att Obsut och Bartecko skrev på redan i mars Månad. Men av vilken andledning skulle man hålla inne med detta nu om det stämmer.

Portello: ja det hoppaas jag också att han inte är väntar spänt på en komentar från Lj på Nv Bloggen. Men det skulle som sagt vara konstigt om Skellefteå ville ha honom efter hans föga insats förra året.

ante08: Jag tror inte att Renberg är speciellt aktuell för Skellefteå. Efter förra säsongens misslyckande från hans sida tyckeer jag det vore märkligt om Skellefteå vill värva honom.

Portello: ja kanske var lite hård där han har givetvis gjort ett bra jobb. Men skulle han värva Renberg så vet inte vad jag gör jag var ju som sagt krtiskt till den har Värvnigen redan i julas. Tycker han är slut som hockeyspelare iallfall och borde varva ner i en div1 klubb eller liknnade.

ante08: Väljer att svara dig här istället. Tycker du är lite orättvis mot Lasse J nu. Tycker att han har gjort ett bra jobb i Skellefteå. Många månader kvar till man kan utvärdera hans betyg inför den kommande säsongen.

ante08: men snälla får vi då Slippa Renberg i år. Han pallar då inte en säsong till klipper mitt säsongskort om han skulle komma sämre spelare får man leta efter förbannad.

ante08: F*n är det en känsla av panik hos dig,eller?

Få se nu...hur var det inför förra säsongen...det lät på mer eller mindre de flesta av våra Skellefte AIK supporterkollegor att truppen då var märkbart sämre än säsongen innan...å svaret blev?

Å från det ena till det andra...nu är Lulesportchefen efter Hentos underskrift...HOPPAS HOPPAS HOPPAS!!

För vi vet ju att denne Hento darrar som ett asplöv då det börjar dra ihop sig...å signar han på för Lule så lär denna signatur med råge dra ner totalbetyget på Lules kommande trupp.

Åsså har jag har en känsla av att årets "löven ämne"Johan Forsberg kommer att överaska possitivt likt Erik Andersson gjorde då han kom till oss. Vet att en del tycker han är för vek för Elitserien...men han har i princip samma mått som McDonell + att han är 6 år yngre...

Knegare: Fransson klar för Luleå varför ska vi ha så svårt att locka bra svenska spelare till AIK.

ante08: Aaaah...det var Johan å inte Jonas Fransson...tänkte väl...vaf*n skulle vi med 3 målisar till varav en är mer eller mindre ett såll(jonas alltså)...

ante08: Eh?!...vadå Fransson? Källa?

ante08:Han kommer göra succé. Märk mina ord. Det blir femte gången gillt nu. Det måste det bli.

ante08: för övrigt ska Skellefteå ha lagt ettt bud på Jonas Fransson och det känns ju sådär.

Knegare:

Kul för Bellmare, han förtjänar att spela i Es så vi får se hur det går för honom. Han har utvecklats riktigt mycket i Leksand.

Ja då får man ta å lära sig Marseilläsen då,kanske?

ante08: Tydligen så trivs transatlanter i Schtaan...f*n troot...

ante08: han ska visst ha sänkt budet och inget annat.

ante08: Niko Dimistrakos vill visst stanna i Skellefteå och är med på att sänka lönen lite också.

ante08: då var det klart att Tobbe viklund lämnar Skellefteå bli det Frölunda tro? det har ju gått rykten om att han har rivit kontraktet med Frölunda jaja vi får se vad som händer när Frölunda åker ur Slutspelet.

Hur länge har AIK tålamod med Tobias Viklund då? De här 2 matcherna jag sett på slutet har han ju varit helt under isen. Och han får dessutom ganska mycke istid..
Drällig med pucken, klena avslut och klen i kroppen. Skridskoåkningen förlåter inte hur mycket som helst. Och vad ser BÅG i honom?

70 Rodrigues: Pastorn är väl tio klasser bättre eller?

70 Rodrigues: Vad är Moran egentligen i jämförelse med Granström :)

Peja: ES absolut bästa nyförvärv så här långt. Det är bara att gratulera!!

Brad Moran klar för Skellefteå.

Här är Skellefteå AIK:s nye tränare: Hans Särkijärvi har skrivit tvåårskontrakt med klubben.
- Vi kommer att gå ut med vad jag ska göra när det är hundra procent klart, säger "Säcken".

Se länk .

skellefteå_elit: Absolut. Ja till Drake.

Backförstärkning på G?
En tuff 96-kilos pjäs som skulle stärka upp försvaret

expressen.se/index.jsp?d=751&a=686415

Laban: Preaching to the Choir, man.
Grym spelare som är väldigt saknad i Skellefteå.

Tack för Johan Åkerman..

Han och Pasi Puistola är riktigt bra och samlar ihop
päng på löpande band i träningsmatcherna.

Åkerman har riktigt bra spelsinne och bra skott.
Han kommer bli viktig i Hv 71:s PP i höst.

Chippen: Hur ser de ut för Kristoffersson då?

Åkerman:

np!

Kände mig bara tvungen att nypa direkt, efter ännu en försäsongsförlust ;-)

Gidde: Hehe. Du hann före.
Tar på mig det hursomhelst. Ska inte upprepas.

Peter Öberg ska det ju naturligtvis vara...

Åkerman:

Peter Öberg kanske?

Jan Öberg spelar numera i MIF sedan förra äsongen...

:)

ernie eagle: Felaktig tekning var ett riktigt domslut. Werner kom sent till tekningen vilket gjorde att förstatekaren (Öberg) togs bort. När sedan Werner som andratekare klev fram så slog han på Modospelarens klubba och blev även han bortplockad. Två bortplockade tekningar = utvisning.

Öbergs holding var en situation där han skulle hoppa förbi Modospelaren (Jan Öberg) vid sargen. Modospelaren tryckte fast Öberg mot sargen så att Öbba blev hängande ovanpå modospelaren. Sen föll hela bygget som ett korthus och F Öberg fick matchstraff för Holding. Jan Öberg skadades i situationen och det finns måhända någon regeltolkning som talar om matchstraff vid skada i utvisningssituationer. Kändes som parodi hursomhelst. En tvåa hade nog varit befogad.

Öberg krönte situationen med att köra "blindkäppen" med klubban på väg ut.

ernie eagle: Blir spelare A bortplockad för felaktighet vid tekning och spelare B även han gör en felaktighet ska det bli utvisning.

Åkerman: Hur fan bär man sig åt för att få ett matchstraff för holding egentligen? Kan du vidareutveckla det där så vore jag tacksam.

Vidare vill jag veta om det är en ny regeltolkning från denna säsong att man kan bli utvisad för felaktig tekning eller är det en regel som kunnat tillämpas i alla år bara det att nästan ingen domare valt att blås för det?

MorganaLefaey: Ja, AIK vann ju med 4-3
Lite av bragdmatch av AIK som vann efter att ha åkt på 40 utvisningsminuter under matchens sista 40 minuter. 15 tvåminutare och 2 femminutare. Bland höjdpunkterna fanns felaktig tekning på Werner och matchstraff för Holding (!) på Öberg.

Jag tycker att AIK var bättre i 5-5 och vi spelade väl 4-0 under den spelformen. Modo gjorde i och för sig 3 PP-mål, men det är ändå något som behöver tränas på. Annars är det väl inget man kan säga om matchen. Har aldrig sett något mer sönderryckt, så kvallan blev väl därefter.
Kul att Wernblom fick avgöra.

Vi modoiter väntar med spänning på era synpunkter från matchen. Kan modo ha varit lika dåliga som de varit alla andra försäsongsmatcher eller finns det någon form utav spelide nu i alla fall?

El Maco: Har scoutkåren skiftat stil helt och hållet?

Paddan: Har inte sett några Hedbergfans i Modotröja men ett par Henkefans i Frölundadito.

El Maco: Eller så var de X:et-fans...

« · 742724 · »