Blister Brigade:
Som sagt, det lär visa sig snart...hoppas iaf dom gör en rättvis bedömning av situationen åt bådas håll.
M.Lemiux: Du tror på tomten också,va?
Hur som så är det bara att gilla läget vilket beslut dom än tar...fast han är ju trots allt första gångare...Lindholm alltså...på seniornivå...har väl vägt in tidigare...men då har vi ju fallet Sylvegård å vips är vi på ruta ett igen...
Knegare:
Öööhh...vad snackar du om nu?? Vi får väl hoppas att nämden gör rätt bedömning av situationen menar jag...antar dom har mer vinklar av tacklingen än vi??
Rätt bedömning är allt man kan hoppas på, menar inget annat.
Knegare:
Eller så menade du att sannolikeheten att DIFiplinämnden gör rätt bedömning är inte så stor, kanske?
Redigerad kommentar
Blister Brigade:
Lindholms avslut satt i krysset matchen igenom. Då menar jag exakt i krysset.
Vi ser ruggigt stabila ut ikväll och är ganska överlägsna, även om domarna gör sitt yttersta för att hjälpa Djurgården. Var hittar SHL sådana där blindstyren? Vi dominerar spelet från minut 1 till 60, nästan leker med motståndaren, och åker på 10 stycken 2or? Minst hälften av dessa är direkt felaktiga, motståndaren skulle ha spelat 40 minuter i BP med samma bedömningsnivåer. Jag brukar inte kommentera domarinsatsen eftersom domarens misstag brukar jämna ut sig sett efter en hel säsong, men ikväll är det ett justitiemord. Det kan tyckas konstigt att klaga på domarna efter 1-5 på bortaplan men kvällens insats är bland det sämre jag har sett i hela mitt liv.
Blister Brigade:
Attans också!
Färjestad hänger in den i krysset, snyggt där, och tar 2 poäng. Samtidigt kniper Leksand 3 mot Brynäs. Fuleå är nu på allvar inblandad i bottenstriden. Nog sitter man allt och håller tummarna för en bäst av 7 mot... varför inte Malmö?
Sven Sewage:Vare nån dummare på isen igår, eller tog publiken ut spelare?
Befinner mig i Siams rike så jag kunde inte se matchen, men av det man hör och läser var det uppenbarligen en lågvattennivå likt den inför en tsunami.
snorhyveln:
så här skulle jag beskriva det:
Vi för spelet, spelar pucken inom laget och trycker på. Djurgården hänger inte med och kör med fasthållning, hakning, slashing och interference stup i kvarten. När Djurgården då och då får tag i pucken och sticker upp, då blir det utvisning för oss när vi petar på dem. Vet inte om det var Bert eller Wallson som drog på sig utvisning för snack i slutminuterna vid ställningen 1-5, men även Widing fick en 2+2 för snack när han blev utvisad efter att ha lyft upp klubban på motståndaren. Pinsamt rakt igenom.
"Lasse Bagdad-Bob J:s galna och färgglada köpfest från sju länder har nu ändrats till eftertankens kranka blekhet."
Detta skriver Bagdad Bob i ett inlägg som mot alla odds inte postas mitt i natten.
hihihihihi!
Alltså, när jag tittar på Fuleås senaste laguppställning ser jag 2 spelare ur egna led, en fördubbling mot tidigare match. Hos oss ser jag 10 stycken. I Fuleås laguppställning ser jag 9 stycken utlänningar, i vår ser jag 3 stycken.
Alltså, Fuleå har 4 spelare i laguppställningen som har lärts upp hos oss, alltså dubbelt så många som ur egna led!
Sen ska snubben sitta och skriva om köpelag! hihihihi, det kan inte bara vara jag själv som inser hur bombad stackarn är.
Lägger man sedan till anor, eget spel, slutspelshistorik etc, så klarnar bilden.
Det är liksom en dvärg som går upp till en basketlirare som är point guard. Dvärgen säger då: hahaha, du är bara 200 cm lång, hahahaha". En dvärg, alltså, men sjukligt konstig självinsikt och verklighetsuppfattning.
Luleå är ju en dvärg i nästan alla hockeysammanhang, förrutom när det handlar om att dunka sargut och tokköpa in gnetspelare från världens alla hörn. Och snart så blir det allsvenskt kval, tusan vad jag kommer att sitta där och hålla tummarna!
Farbror Barbro:
mycket klarsynt inlägg. Nog förstår man hur du tänker.
Tippade ju att Fuleå skulle bränna allt krut på på CHL, för att sen dippa och rasa ner på kvalplats.
Farbror Barbro:
ja där börjar det röra på sig i bottenstridskonkurrenterna. Leksand tar in Cehlin, bra värvning. Fuleå tar in Harju. Brynäs tar in... trumvirvel... misshandlar-Mannberg!
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta? Det blir till att skratta, hihihihihi!
Harju har faktiskt vissa kvalitéer som spelare. Ifall någon annan står för hemjobbet, speluppbyggnaden, gräver fram puckarna från sargen och sen lägger perfekta mackor parallellt med mållinjen... ja då kan slöfocken Harju peta in några puckar. Harju, hockeyvärldens mjukaste 95 kg.
Sen Mannberg, hihihihihi, fan det är synd om Brynäs. Leksand tar in Cehlin, och Brynäs kontrar med MANNBERG!!! Jösses, man misstänker att ledningen faktiskt vill spela i allsvenskan.
Brynäs tar alltså guld och spelar fin hockey som på fornstora dar. Vad gör man då? Jo, man börjar köpa in värdelösa gnetspelare från Fuleå. Givetvis dalar man som en sten i tabellen. Ett par år senare kämpar man för sin överlevnad i den absoluta botten. Ett nytt vägval, inser man sitt misstag? Nej, man plockar då in SHLs kanske sämste tränare någonsin! Ojojoj, förlusterna radas nu upp, snart är man lika värdelösa som MoDo. Skynda skynda, transferfönstret stänger snart, nu ska man välja vilken spelare man ska plocka in. Vem blir det? MANNBERG! hihihihi, SHLs SÄMSTE SPELARE!
Det är så många felval i rad att Brynäs tamefan får skylla sig själva. Nu är de mer eller mindre garanterade kvalspel, och de allsvenska lagen ser fan inte lätta ut i år. Detta kan vara slutet för Brynäs.
Smart gjort av flens-Osten dock. Först dumpar han alla dessa totalt värdelösa gnuggare, sen skickar han dit den sämste tränaren någonsin och därmed garanterar han att Fuleå som sämst blir 10:a, sen på grädde på moset så skickar han dit SHLs sämste spelare, bara för att jävlas kanske?
Stackars stackars Brynäs, överlever de kvalspelet måntro?
Zappaholic:
kul att man kan gratulera varandra.
Grattis till Mannberg! Grattis till fullblodspsykot Bulan! Grattis till ett dussin sargutgnuggare! Grattis till plats 11a.
Vem som kan hockey återstår att se. Ifall Brynäs kvalspelar hade jag rätt.
Tycker att Barbro är inne på ett spår som jag kan skriva under på. Fuleå har skickat dem till er för att sabba, att ruttna inifrån.
Zappaholic: Mannberg till Brynäs är en käftsmäll på oss Brynäsare, jag fattar inte vad dom ser i honom, sen att Leksand tar in Cehlin gör det bara mer komiskt! Jag börjar så smått tvivla på BZ!
Sen att Sven skriver att det kan skicka en del fel signaler till unga i hockeyspelare i Gävle kan jag hålla med om! Nä denna värvning var inget vidare!
Redigerad kommentar
Farbror Barbro:
mycket klokt inlägg Barbro, man kan bara tacka och ta emot dina djupa insikter.
Jag har ju tidigare vart inne på att Fuleå bränner av allt sitt krut i CHL och kvar finns då bara fjöspuffar - som det brukar vara i slutspelet ungefär. Du vet, fjöspuffar sen tidigt sommarlov.
Klart det skulle vara jättekul för SHL ifall köpelaget prickar sin sk slutspelsform innan själva slutspelet. Tur för publiken alltså ifall de åker ur til sin rättmätiga plats.
Sen är det klart alla sitter och hoppas att Fuleå ska torska i chl-finalen, på samma sätt som alla handbollsintresserade sitter och tokhoppades att Qatar skulle få stryk.
Farbror Barbro: Hellre privata finansiärer än kommuner som går in och sponsrar med skattebetalarnas pengar.
Tycker jag i alla fall...
Farbror Barbro:
Tidigare beskrev jag ju Fuleå som Qatar, nu verkar de bli ett nytt Manchester City.
FruktHamster vet jag vem det är. En ganska vettig supporter i början, rätt sund och verkade reko från början. Han var negativ till att Fuleå gått och blivit ett sådant enormt köpelag och skämdes nästan lite över detta. I aftonbladet så skriver de att han ska försöka värva tillbaka de flyktade norrbottningarna, det förvånar inte med tanke på hur han resonerat innan.
Anders Nilsson är mycket duktig, Linus Osmart kan göra individuella poäng, Fransson är en okej back, i övrig har jag svårt att se vilka dessa norrbottningar skulle vara?
Fuleå kommer givetvis att fortsätta vara ett lika stort köpelag som nu med en 2-3 spelare ur egna led, men skillnaden är att man slipper tokköpa på rea från allsvenskan. De man tar in kommer att hålla högre kvalitet, litegrann som Växjö som köper in duktiga spelare.
FruktHamster var reko och trevlig i början, men allt efter att Fuleå åkte ut direkt i kvartsfinal alternativt åkte på dyngstryk mot värsta rivalen Skelleteå AIK samtidigt som vi har 6 raka semi och fyra raka finaler så blev uppförandet värre och värre, soch det mänstrer känner man ju igen.
Att FruktHamster nu är stenrik kan man bara gratulera, och att han går in och stöttar sin klubb, det tycker jag är fint gjort. Hade gjort samma sak själv om jag var han, förrutom att jag nog hade rest en liten staty av mig själv utanför entren! ;-)
Men tror inte riktigt på detta ishockeyns Qatar/Abu Dhabi ändå, av den enkla anledningen av Svinjävla Rick Moranis som helt enkelt inte har kompetensen för att lyckas på denna nivå. Fagerwall är trevlig, ärlig och sympatisk, men frågan är ifall han har en spelidé som funkar för ett mel spelförande lag? För visst måste de väl ändå försöka bli spelförande om de satsar? Köper de in en massa dyra köpeknektar och sen bara kör sitt sargutdunkarmedley och 0-0-dyrkan kryddat med turliga flipperspel... ja då blir jag verkligen orolig. Det skulle kunna vara döden för ligan. Gneta, och köpa, igen! Hoppas inte!
Knegare: Övik energi tror jag inte sponsrar Brynäs.
Jag åsyftade inte just SAIK i min förra kommentar, utan jag tänkte på andra lag.
Zappaholic: Å ursäkta...my bad...tog dig för en Modoit...men ni har nog nåt sånt i er förening. Och ja då du säger det så finns det andra lag som är snäppet värre.
Ursäkta än en gång...
Farbror Barbro:
"Det här kommer bli en förbannelse för klubben lulä,en utdragen dödskamp med mammon."
hihihihihi! Så fint skrivet Barbro!
Hoppas hoppas att "mammondyrkarna" nu blir ett vedertaget begrepp när det gäller Fuleå. Precis som när man googlar orden "tråkig hockey" och sen Fuleå ploppar upp som tredje ord i sökrutan.
Om de nu tokköper in en massa dyra gnuggare från världens alla hörn, det gör ju inget.
Det man är orolig för är såklart att de köper in våra spelare och våra ledare, tänker på Oscar Lindberg, Jocke Lindström, Klockare etc.
Man har ju märkt att de är lite kära i vår förening, och de har faktiskt redan nu fler spelare med en bakgrund i Skellefteå AIK än spelare ur egna led. Dessa är ju ur andrahandssorteringen, javisst, men man oroas ändå litegrann att de ska vara och rota och kasta pengar till förstahandssorteringen.
Farbror Barbro: Hej Farbror aka SS. Trodde i min enfald att denna topic handlade om Skajk men ser bara bittra kommentarer om Luleå Hockey, tog Frukthamstern sponsring så hårt? Bra!
Eftersom alla inlägg handlar om LHF vill jag bidra med länken nedan.
Underbar reklam för vackraste staden i Norrland när världens blickar riktas emot oss. Kunde varit ni men varken staden eller laget platsade i år. Och hur skulle det se ut att inför världens ögon vid introt komma ut ur ett partytält och värmeljus? Nej ingen bra reklam för svensk hockey.
Hur det änn går i kväll blir det ledare från Norrbotten som kramar bucklan. Ledare från Västerbotten finns ju inga men det vet ju alla :)
Farbror Barbro:
såg inte matchen eftersom jag nästan bara ser våra egna matcher. Men kikade på resultatet på mobilen i periodpaus, flinade såklart när det stod 0-2 efter 2. Men vad gör köpe-hyenorna? Jo, man mutar domarn, filmar och vänder oförtjänt matchen sista 20! Jag satte tamefan min bärs i halsen där.
Efter ha läst matchreferaten och hockeysidorna så står det tämligen klart att Fabricius står för matchens prestation som vinner matchen åt De Sargutfrälsta.
CHL känns verkligen som Fuleås turnering. Köpa sig en plats, tråkigt rakt igenom, köpa sig en domare, plastigt rakt igenom. Det är bara för 0-0-dyrkarna att fira: KÖP, PLAST, TRÅKIGT är ju deras tre ledord som faktiskt borde ristas in på köpepokalen.
Farbror Barbro:
det känns riktigt äckligt att se Abbot där med bucklan, man får faktiskt kväljningar. Bajs liksom. Sen inser man att det bara var CHL bucklan, och då kan man acceptera det likt man bara kan gå runt en stor hög med bajs på trottoaren.
Det som känns skönt är förstås att SHL avgörs i bäst av 7. Visst kan ett sämre lag ta en eller två av sju på ren bonnröta, på köpta domare, på de mest osannolika flipperspelen. Men inte 4, där vinner det bättre laget.
Le Mat är turneringen som räknas, och där har köpelaget Fuleå endast passerat skamgränsen 2 gånger detta årtusende - och oj man åkte visst på stryk i fyra raka mot mäktiga Skellefteå AIK dessa två ovanliga slutspel.
Farbror Barbro:
jag håller med dig.
Jag har ju under flera års tid haft några punkter som jag belyst från alla de möjliga och omöjliga håll när det gäller De Sargutfrälsta 0-0-dyrkarna från ingenmansland:
* Köpmanin och mammondyrkan
* Den tråkiga gnethockeyn som drabbar den svenska hockeypubliken
* Avsaknaden av moraliskt pass och värdegrund av klubbens representanter, på och utanför isen
* Avsaknaden av anor och egna spelare genom hela den korta klubbhistoriken
Dessa beröringpunkter känns mer aktuella än någonsin. Man har dragit liknelser med den mörka sidan, rymdimperiet i Star Wars, the bad guys. Men även till Orcherna i Sagan om Ringen. Det är liksom en kombination av de två, men dubbelt så ond bara.
Sven Tuta:
öhhh, ni ligger toksist och är sämst och du är inne hos serieledaren samt Sveriges i särklass bästa lag och skriver om dålig förlorare?
Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det? En dålig förlorare med väldigt dålig självinsikt kanske ;-)
Knegare:
Hehe, eller DIFiplinämnden :)
Gissningsvis minst 4 matcher, men mellan 4-8 matcher varav nån omsätts till böter, skulle jag tro, mest med tanke på att Sylvegård fick 4 för sin och denna var värre.
Men det visar sig.