Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK
Farbror Barbro: Var exakt kan man se/läsa om Johan Forsbergs glädje om att Fernholms säsong är över?

Farbror Barbro:

Fuleå representerar allt som inte är genuint med ishockey, och man mår uppriktigt lite illa när man ser glädjen efter slutsekunderna. Man köper sig en plats i en riktigt plastig köpeturnering eftersom man inte klarar av att kvalificera sig på sportsliga grunder, och man vinner mot ett betydligt bättre lag genom att filma och fuska och muta domaren. För att dra paralleller från idrottens värld, det vore likt Qatar vann handbolls-VM med hjälp av starka influenser från italiensk fotboll.

Men ser Per Ledin stå där i paus inför tredje då han peppar laget:

Kom igen gubbar, säger han och tittar på lagkompisarna. Titta in i mina döda fiskögon. Nu kör vi lite fisksprattel så fort Värsta Köpelustan med 10 ggr fler spelare ur egna led råkar vidröra oss. FruktHamstern, personen med den löjligaste signaturen i internets historia, har köpt domarna!

Ja, Fabricius ligger sen mycket riktigt där och sprattlar som en döende liten fisk, och sen fuskar man hem trophyn. Fy fan!

Sven Sewage: Påstod du inte någonstans att du skrev med glimten i ögat och med humor?

Jag hittar inga såna inlägg :-)

Sven Sewage:Du skriver" "Avsaknaden av moraliskt pass och värdegrund av klubbens representanter, på och utanför isen ". Detta gäller givetvis inte dig och ditt nick, utan bara övriga supporters?

Sven Sewage:Jaha, så ni var inte ens med i Finalen bland Europas bästa klubblag? Får man citera dig själv: Hihihihihihihihihihihihihihihihihi!  Skadeglädjen mot just Dig är stooor, vilket du kanske märker över vilka som får Gilla! ( Du kan ju bara ge dig o dina egna nick nåt enstaka Gilla).

Stort  GRATTIS LULEÅ!!!! O Frölunda gjorde ju en strålande turnering, men Fernström hade makalöst oflyt i sista, men väl kämpat ändå.

zigge:

nog får du ha stor skadeglädje, vi spelade inte igår så har lite svårt att se vad du har skadeglädje om? Du menar kanske att vi bara kom 3a i den betydelselösa köpeligan CHL där vi gick på halvfart inför halvtomma läktare? Okej, var skadeglad du.

Då är det min tur att vara skadeglad:

Ni är sämst och ni ligger sist! Hoppas för er förenings skull att gubbarna håller nerverna i styr i kvalspelet för annars kan MoDo gå i graven för all evighet.

Vad tror du om den? hihihihihihi! Som man bäddar får man ligga!

Bagdad Bob drar till med:

"I vanliga fall har ju den pensionerade SS-apan vanan att försvinna helt från nätet när Luleå lyckats med något"

Ja, det kanske stämmer?

Jag kan dock säga en sak: det är inte ofta detta årtusende då jag inte har vart på nätet! hihihihi!

Sven Sewage:Du säger: "Jag kan dock säga en sak: det är inte ofta detta årtusende då jag inte har vart på nätet!". TYVÄRR, är det så :-(

Farbror Barbro:Glöm inte att trycka på gillaknappen med ditt andra nick.

Farbror Barbro:

Nej Herr Sewage, det är inte övriga världen som är blind och har fel utan det är lilla du som har det....:D

Farbror Barbro: Fel, fel, fel. Dom onda, dom goda, dom fula, dom snygga är ett och samma lag.
'
'

two pines was here

Farbror Barbro: Nej, folk är inte blinda. Dom är upplysta över vilket skitsnack du och ditt nick sprider här på forumet.

Ja, får väl fortsätta skriva om samma saker i samma stil. Ska fortsätta hålla mig till sanningen. Jag är 99,999999% säker att jag inte är samma person som Barbro, Alternativet är att han är min Tyler Durden likt i filmen Fight Club eller liknande´, men det är inte så troligt.

Vissa saker är ju ren fakta, som är enkel att  bestämma om man kan räkna och tänka. Skellefteå AIK är bäst. Skellefteå AIK är inte ett köpelag jämfört med andra lag eftersom en man har en majoritet ur egna led. Fuleå är däremot ett riktigt köpelag. Skellefteå AIK är en anrik klassisk förening precis som MoDo och  Brynäs, Fuleå är det inte etc.

Sen är det ju vissa andra saker vad man tycker, oh här finns det såklart inte ett rätt svar som är sanningen eftersom smaken är som baken. En del tycker att det är roligare att se egenutvecklade spelare bjuda på finter, snygga mål, klapp-klapp spel osv, andra föredrar att se inköpta gnetspelare som dunkar sarg-ut, flipperspel, 0-0-hockey. Jag tycker att det är jättekonstigt att MoDo, Brynäs och Fuleås fans är fixerade vid vår värvning av super-Janne Pesonen i toppstriden, när de tre lagen är bottenstridsrivaler och vissa av dessa bottenlag spränger banken och köper in 6-7 spelare. Detta hotar ju den egna klubbens existens, och det gör inte Janne Pesonen som är ett gäng nivåer över överlevnadskampen i den absoluta botten.

Sen är det vad man tror. Jag tror att Skellefteå AIK kommer att tampas om guldmedaljen, samma som jag trodde innan säsongen drog igång. Jag tror att MoDo och Brynäs kommer att få kämpa om att hålla nerverna i styr i ett nervdallrande kvalspel, även om jag såklart hopppas att Fuleå blandar sig i. Nästa år tror jag Fuleå blir Qatar på riktigt. Har svårt att se att de bara satsar på att plocka hem egna spelare eftersom det knappt skulle göra dem till ett lag på den övre halvan. Qatar blir mitt nya namn förFuleå tror jag.

Farbror Barbro:

Som vanligt håller jag med om nästan allt du skriver. Du, till skillnad från i princip alla andra skribenter på denna gudsförgätna hockeysite, kan hockey.

Man är alltså totalt utspelade på hemmaplan, sen kör man lite italiensk fotbollsinspirerade dykningar och fisksprattel i hela tredje där man oförtjänt gör tre mål i PP och sen vinner. Sen tror man att man är bra på hockey! 

Du berömmer Qatar för att de fyller KÖÖP Arena. Jag har ytterliggare beröm. Jag tycker att de tar på sig rollen som det ohederliga, ondskefulla, fuskande, filmande, tråkiga, gnetiga, osportsliga, plastiga och fula köpelaget inom svensk hockey på ett beundrandsvärt sätt. Rakt igenom onda, och det är bra för ligan att inte alla är den goda kraften som oss eftersom det då inte blir lika kul.

Tänk did denna bild: en fin liten skogsglänta med blommor, bär, småfåglar, harmoni. Det är svensk hockey. Sen kommer några smustiga orchfötter och trampar sönder blommorna och bären, och äter upp fågeläggen, de låter högt och luktar illa. Det är Qatar.

Hoppas hoppas precis som du på ett litet paltkoma för Qatar. Kanske bör vi lägga oss mot Brynäs? Hade Brynäs tränats av någon annan än psyko-Bulan och hade det inte vart så många gnetiga 0-0-dyrkare i laget hade det vart en no brainer.

Sen hela det här med Qatar med miljarderna. Så länge flens-Osten sitter där och förbannar sig över de svinjävla reglerna så är då inte jag orolig. Det lär bli många och dyra Hovinen, Dixon, Strömwall, Mannberg etc. Dubblas spelarbudget dubblas denna utmobbade grupp, Rick Moranis kan verkligen ingenting om hockey och det är man såklart tacksam över.

Jag får ta och avsluta mitt morgoninlägg med en liten melodi:

"Stackarn var en sargutdräng
Vi mammondyrkar gärna

Han köpte sina finnar fem
Allt för den onda dödsstjärnan

Ingen dager synes än
Stärnorna som köptes in ej blänka"

Farbror Barbro:Bara att konstatera att den svenska psykiatrin inte fungerar, det är du med alla dina nick ett levande exempel på.

Sven Tuta: Jag tycker det är festligt! Och han ger sig inte! :)

Men det är klart, de bästa svaren får man av sig själv ;)

Det som jag tycker skulle vara lite festligt, lite kul sådär, var ifall det skulle visa sig att jag hela tiden skrev sanningen. Att vi faktiskt är två olika personer som tycker exakt samma sak: Qatar är ett riktigt köpelag utan anor som spelar en gnetig tråkhockey.

Det skulle vara precis som när Bagdad Bob och alla andra skrev: max ett mittenlag! Och jag själv blev hånad av allt och alla nä jag sa att vi skulle ligga i toppen och utmana för guld.

Barbro:

Den onde krösus som visat sig finansiera terrorverksamheten, Posh, ja det har ju visat sig att det inte är frågan om en riktig Lulebo. Utan någon nyrik 08a som bodde ett par år uppe i ingenmansland innan han hade turen att familjen flyttade därifrån - samma scenario som för översteondingen Bagdad Bob himself. Jag tror motivationen till denna frikostighet är att Posh tycker så synd om stackarna som inte fick egna get-out-of-jail kort utan tvingades stanna kvar i blåshålet... lite som någon känner sympati för medfångarna efter att ha flytt ett koncentrationsläger ungefär.

Så här skrev jag ju tidigare:

"Jag tycker att de tar på sig rollen som det ohederliga, ondskefulla, fuskande, filmande, tråkiga, gnetiga, osportsliga, plastiga och fula köpelaget inom svensk hockey på ett beundrandsvärt sätt."

tänkte höra med dig, har du några andra bra träffsäkra tillmälen som beskriver Qatar och dess verksamhet?

Här har du några fler förslag från min sida:

oädla

mammonfierade

och sen det mest träffsäkra ord, ursäkta att jag missade det tidigare:

råttiga!

Ja jösses vilket råttigt lag. Allt handlar om att leva på andras misstag. Att leva på andras talangverksamhet. Inga egna bidrag, utan bara vara parasit och skadedjur. När man vinner är det alltid med uddamålet. Alla mål är fula. Defensivt tråkspel, deskruktivt, för det är enklare. Fult spel, glappkäftar, men ändå fega när det hettar till. Abbots, Ledin, Gnomström, fisksprattlar-Fabricius, taliban-Janne, "feminist"-skallkrossarForsberg... flens-Osten... jösses alltså... RÅTTIGA!

Sven Sewage / Farbro Barbro: Dina inlägg ger mig psykopatvarningar, skulle inte förvåna mig om du blir uppsökt av Robert Aschberg i TV3: s program Stalker...

I vartenda inlägg du skriver är det hat mot Luleå och dess spelare / ledare och det är inget dåligt hat du verkar ha? 

Mår du bra av att hata dag ut och dag in? Det finns hjälp att få serru!

Fattar du inte själv vad du skriver för skit?

Forsberg 1978:

jag tycker nog att det mer är du som stalkar mig?

Jag hatar inte Fuleå och dess spelare mer än vad skribenterna där gör mot oss. Jag är inte Barbro. 

Du har fel om det mesta.

Sven Sewage: ???

Farbror Barbro:

här ska du få ett litet dokument inifrån. Infrån köpekarusellen inne i SHL.

Året är 2015, i Sverige, i SHL. Sista säsongen innan SHL mer eller mindre stängs, och åker man ur detta år kan det vara slutet. Klubben kan då gå i graven.

Halva säsongen är spelad, och en mängd lag är indragna i bottenstriden. Paniken börjar sprida sig, och köpfesten drar igång.

Bottenstridslaget Fuleå, med i princip hela laget inöpt, gör det man är bäst på (förrutom att dunka pucken sarg ut). Man köper in.. en. två... tre ... fyra ... fem..  när Harju anländer har man köpt SEX!!! stycken spelare för att rädda skinnet, samtidigt skeppar man iväg 4 spelare till andra klubbar, bland annat den nyss inköpte Hovinen med EN!!! match under bältet. 10 transfers alltså.

Färjestad gör en Fuleå... och plockar in tre stycken finnar. Rajala, Salmela och Koskiranta. Inga billiga pjäser direkt.

Bottenlaget Leksand spenderar kommunpengarna som om de brände i fickan... Cehlin, Guter, Åslin, Knuts, Ritola och Hultström plockas in... 6 stycken spelare... och man klättrar upp från jumboplatsen...

... som överlämnas till MoDo. Nu brinner det i köpeknutarna i ångermanland... nu snackar vi Fuleå-klass på köpmanin som breder ut sig... Emil Pettersson, Géatan Royer, Brashear, Hossa, Haataja, Smolanek, Djuse plockas alla in i den desperata kampen för att undvika kval. 7 stycken spelare. Samtidigt lämnar 5 stycken juniorer däribland JVM Olofsson, samt Nylander, och Ritola då. Man sparkar demontränaren Forsberg, och plockar in mysgubben Perra. 16 transfers alltså.

I Brynäs sprider sig paniken, laget befinner sig i fritt fall mot avgrunden. Överlever föreningen detta? Näe, bäst att köpa in några nya spelare. Tyvärr har man begått grova misstag när man köpt in Fuleåspelare tidigare år, och tyvärr lär man sig inte av misstagen. Man plockar in de totalt värdelösa spelarna Niinimäki , Mannberg och Emil Lundberg, och tyvärr plockar man i den urkasse tränarna Buland Berglund och Petter Nilsson när den gamla tränartrojkan TJs trio får kicken . Däremellan köper man Wallace, Slovak, Kruse och Holmqvist, och man skickar iväg nyinköpta Niinimäki och Olden, samt Nörstebo och Johansson. 9 köpta och totalt 16 transfers, imponerande!

Sen i toppen av tabellen... där mäktiga Skellefteå AIK huserar... sitter på tronen och blickar ner på undersåtarna... ja där är det som vanligt lugnt och tryggt. Men plötsligt dyker super-Janne fucking Pesonen upp, Möller ringer Lasse the Almighty J som direkt hugger som en kobra eftersom vi kör med kvalitét framför kvantitet. EN spelare in till Skellefteå AIK i toppen alltså!

Ja vad händer i denna köpekarusell, när bottenlagen köper in 31 stycken spelare, försöker buda över varandra för att överleva nagelbitaren i botten av tabellen? Jo, det blir mer eller mindre upplopp i hockeyforument Hockeysnack.com över att Skellefteå AIK i överlägsen ointaglig serieledning plockar in Janne Pesonen på ett 2-årskontrakt.

Sen sitter det en massa hjon och pratar om hat, förföljelse, skadeglädje, osund syn på hockey, hur snedvriden syn JAG ?!? har.

Jösses! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta? Det blir till att skratta, hihihihihi!

Sven Sewage:Se där, där fick du ett "Gilla" av Tant Barbro. Hon är snäll  hon ;-), Hihihihihihi.

Sven Sewage: En del faktafel där, Sven...

Farbror Barbro:

ja, hamstern måste nog satsa minst en miljard om de ska kunna mäta sig med oss, men tror ändå inteatt det räcker. Sänket heter såklart flens-Osten.

Sen blir man faktiskt lite less på bottenstridsrivalerna, race to the bottom-lagen, vem är sämst i norrland-gänget?, när de är här inne och härjar. Syftar givetvis på Qatar, Brynäs och MoDos fans. De borde helt klart läsa mitt tidigare inlägg och ta sig en funderare?

Kanske borde vi ta och fokusera mera på vårt eget fantastiska lag, men man blir ju bara så ledsen när man ser Qatars spelare stå där glada efter matchen när de köpt, fuskat och filmat sig till en pokal.

Zappaholic:

vilka faktafel där menar du? Tror du super-Janne Pesonen kommer att avgöra bottenstriden och vem som kvalar neråt, din klubbs överlevnadskamp?

Sven Sewage:Ojdå, har du ändrat dig! Tidigare sa du att Brynäs inte tillhörde norrland. Men nu helt plötsligt är Brynäs ett norrlandslag. Hur ska du ha det? Du pratar så mycket skit att du vet inte till slut vad du har sagt. Far man med sanning minns man vad man har sagt.

Sven Sewage: Ok, jag ska ge dig ett exempel. Du påstår att vi köpt Emil Kruse. När gjorde vi det?

Du blir mindre trovärdig du blandar korten på det där viset.

Zappaholic:Förlåt, men man kan inte få mindre trovärdighet när man inte är betrodd sen tidigare.

Farbror Barbro:

lugn och trygg, visst. Visst är det svårt att inte reagera när man blir provocerad av mindre vetande, typ som när Döda Fiskögon Ledin öppnar truten eller random Qatarspelare kör sprattelfisk och fuskar och filmar. Men man får inte glömma bort hur sjukt jävla bra vår förening vi är, på alla plan. Vi är tamefan helt jävla överlägsna. Den bästa idrottsföreningen i Sverige inom ALLA sporter, med BRED marginal. Med små ekonomiska medel dessutom. Ifall det ekonomiska vore en variabel kan vi nog vara bäst i modern svensk idrottshistoria? Man lever fan i någon slags rosa önskedröm för att vi är så sjukt jävla snuskigt vassa.

Om nu Qatar tror att de kan utmana oss genom att go bananas och tokköpa in spelare, hejaklack, domare, ja allt om är till salu, allt som säljer själen till mammon, så måste de få göra det. Det är för att de saknar hockeykultur, och hockeykunnandet. De har inte detta i bygden, de har aldrig haft det, och de kommer aldrig att få det. De har fått hockeygudarna emot sig, och hockeykarmat har fått sig en rejäl törn som kan bli omöjlig att reparera.

Det som är lite skrattretande, är att de andra norrlandslagen verkar ställa sig på Qatars sida. Läs mitt inlägg nedan om Janne Pesonen, och fundera på innebörden! Hatet, avundsjukan och missundsamheten mot superföreningen Skellefteå AIK är nästan större än kärleken till det egna laget. Det är klart att man är där och spär på detta skrattretande tillstånd, ett riktigt anti-equilibrium de luxe. Det vore liksom att man satt och tokhöll på Malmö med inköpte fusk-Rydmark i spetsen mot det hemvävda Foppa-MoDo. Under den mest skamliga av gränser för mig som norrlänning. Som att sitta och hålla på något nyrikt köpelag från söder mot Brynäs i ett kval som i slutändan handlar om liv och död för föreningar. Det skulle jag inte heller göra. Eller hålla på Lasse Falk-frölunda mot Luleå som på den tiden var från norrbotten och ibland t om försökte göra mål.

Sen får fåntrattarna här inne gärna sitta med sina dumstrutar och inte inse att vi är olika personer och har vart så under flera år när vi gjort oss lustiga över vilket köpelag Qatar blev, och vilken förbannat gnetig, tråkig och RÅTTIG hockey köpelaget kört med under en låååång tid! Qatars fans har tidigare haft en sjuklig hög svansföring när det handlar om att andra lag köpt in spelare och att de minsann spelat en publikfriande offensiv hockey, men de lever liksom på 90-talet då Fuleå faktiskt hade egna spelare och ett eget spel. Nu är de exakt motsatsen, än värre än lagen de tidigare hånade faktiskt. Det är ren och skär fakta.

Men som sagt borde vi Barbro faktiskt visa mer kärlek till de egna... rosa fantasidrömmar där man åker rulltrappa gjord av choklad upp emot molnen i sockervadd... det är ingen överdrift.

Zappaholic:

Emil Kruse har en match med Brynäs. Lika många som Hovinen har med Qatar. Qatar har då 2 kvalificerade seniormålvakter, JVM-målisen Ward i farmarlaget samt 2 stycken junirolandslagsmän i J-20. Du sitter sen på fullaste allvar och spottar ur dig att Skellefteå AIKs värvning av Janne Pesonen PÅ ETT 2-ÅRS KONTRAKT!!! stinker, att den luktar illa, att vi bara värvar honom för att ingen annan ska få honom, samt att vi borde spela en junior istället. Inte en kommentar om Hovinen eller någon av de andra 31 värvningarna nedan, som faktiskt äventyrar ditt egets lag existens?!?!?!

Var har jag fel? Är det jag, eller du, som är totalt bakom flötet i dessa resonemang?

Farbror Barbro:

Jag kan bara säga att antingen skriver mitt schizofrena alter ego väääldigt snabbt, alltså mitt Tyler Durden ego med extremt djupa hockeykunskaper och bra smak :-), eller så borde hjonen faktiskt inse att vi är två stycken olika personer.

Sven Sewage:Har du inte insett att det är bara du och ditt nick och inga andra SAIK supporters som är här inne och stödjer dina hatattacker. Du är ensam, precis som du är i din isoleringscell någonstans i Sverige. Trodde faktiskt att det var restriktioner på vårdhem men tydligen inte.

Sven Sewage: Du klarar alltså inte att erkänna att du har fel? Barn brukar ha problem med det. Kruse LÅNADES in då ingen andramålvakt fanns att tillgå pga sjukdomar.

Håll dig till fakta om du ska diskutera.

Sven Sewage:
Ja för det är helt omöjligt öppna 2 fönster logga in på olika konton, skriva det man vill och sen klicka på skicka meddelande.

Zappaholic:

okej, jag överdrev. Bara 15 transfers efter säsongen drog igång för Brynäs då i den desperata kampen.

Då håller vi oss till fakta, och så skulle det vara kul och höra om vad du tycker om resten av mitt inlägg? Resten av mina resonemang? Tror du Pesonen har stor inverkan på Brynäs överlevnad som hockeyförening?

Farbror Barbro:

än värre hade det vart ifall du skrev jättesnabbt, men tänkte väääääldigt lååångsamt! Då skulle bara massa skit, hatattacker och logiska kullerbyttor staplas på hög i maratoninlägg efter maratininlägg. Det påminner faktiskt om en speciell skribent på Qatars sida, kan du gissa vem jag tänker på? hihihihhi

Sven Sewage: Fel igen. Ska du försöka rabbla fakta så se till att få den rätt.

Pesonen har jag diskuterat klart.

Zappaholic:

okej, du har diskuterad klart.

Jag tycker att det faktiskt är lite anmärkningsvärt och omormalt att bottenstridskonkurrenterna flockas på Qatars sida och hånar, bespottar och ifrågasätter Janne Pesonens 2-årskontrakt med oss. Detta när de andra bottenlagen köpt in 30+ spelare efter att säsongen dragit igång (även om Kruse var ett lån), vilket äventyrar den egna klubbens existens.

Det är vad jag tycker om det ämnet.

Jag tycker också att det är lite konstigt att Bagdad Bob kan sitta i flera år och håna, bespotta, förtala och angripa mitt lag, våra spelare, utan att någon reagerar? När någon, som jag, svarar med samma mynt då är det dock andra bullar. Psyko-varning blir det då. hihihihi, asså helt allvarligt? Jag är ny hör på hockeysnack, och det var samma visa på svenska fans. Det var HUNDRATALS olika signaturer som postade samma jäkla maniska skit med hot och de grövsta personangreppen, oftast mitt i natten. Inte helt friskt beteende enligt mig, det är inte heller normalt att skrika "låt han dö, låt han dö" när någon ligger skadad på isen! Nej!

Sånt som Barbro skriver om, det är man inte ett dugg förvånad över. Så har det vart under en lång tid, givetvis för att de bara passerat kvartsfinal 2 ggr detta årtusende och då toskade de båda gångerna mot oss i fyra raka + att Skellefteå AIK är alla sanna hockeyälskares favvolag eftresom vi bjuder på så fin hockey av egna spelare. Ingen som anser att vi är ett köpelag som gnetlirar som då leder till konstant medieskugga.

Det är likt någon slags ond masspsykos brutit ut, där de onda plötsligt blir de goda, och alla grundläggande sanningar och rättvisor vänds upp och ner. Lite som när Kejsaren tar makten i Star Wars och det onda rymdimperiet tar över. Men vi vet alla att den goda sidan till slut vinner, det är bara att bita ihop och inte tumma på sanningen och fortsätta vara god och inte bli som Qatar. Då kommer dynastin att fortsätta länge tror jag, det blir harmoni i universum.

Sven Sewage: Jo vi vet vad du tycker om det. Du kanske kan släppa det och gå vidare och inte älta så in i helvete?

En sak till. Åsikter och resonemang är en sak. Där tycker och anser folk olika. Vad gäller fakta så gäller det att få den rätt om du vill diskutera och inte blanda in felaktigheter om du vill accentuera din ståndpunkt.

Är det för svårt tycker du?

Zappaholic:

Okej, 1 av 16 transfers var ett lån och inte permanent transfer, och det erkände jag. Jag drog till, för att visa en poäng.

Resten av faktan tror jag nog stämmer, eller? Alla detajer av faktan, som sen bygger upp en total faktabild.

Tyvärr fick jag aldrig något svar om själva poängen med inlägget. Andemeningen. Är det normalt? Är det ett normalt tillstånd här på hockeysnack? 30+ transfers bottenkollegorna emellan, och så en stjärnspelare på 2-års till den överlägsne sereledaren - och då blir det upplopp och alla flockas till Qatars sida för att spy galla - trots att det egna lagets existens faktiskt hotas av de andras transfers men inte av vår?

Jag tycker nog lite olika än de allra flesta andra här. Fast du kanske bara säger "jag vill inte svara" när du inser att argumenten är ganska starka?

Men men... fokusera du på att Kruse var ett lån utan att försöka tänka på resten av vad jag skriver.

Farbror Barbro:

det blåser hårt på toppen brukar man säga.

Egentligen gillar jag inte att vara en dålig vinnare, men det är fan omöjligt att hålla sig när alla dåliga förlorare är här och dummar sig.

Dålig förlorare, oäkta, råttig, gnetig, Qatarig... det är då inte några positiva ord i min bok, men smaken är som baken!

Sven Sewage: Nej det stämmer inte. Du har som jag sa fel igen. Jag kan ge dig tre exempel till:

Sondre Olden lån, Mattias Nörstebö lån,
Jonas Johansson lån.

Dina "detaljer" som bygger upp din fakta är ju fel.

Du kanske borde ha lite bättre koll om du ska sitta och spela bror duktig :-)

Hur känns det att sitta där med kejsarens nya kläder?

Zappaholic:

Ja, jag har fel hela tiden, och jag är samma person som Barbro.

Nej, du har fel!

Vad var nu poängen, vad den sammanlagda faktan betyder? jag försöker inte spela duktig, utan visa vilken fjant du är och att ditt hat och din avundsjuka emot Sveriges bästa lag nästan är större än kärleken till ditt eget lag.

Eller du förstår den, men fokuserar på fjanterier istället för att tänka.

Bottenstriden rasar... Brynäs ligger på kvalplats... Qatar spränger banken och plockar in 6 spelare... Leksand plockar in 6 spelare... MoDo plockar in 7 stycken... Färjestad 3... Brynäs plockar in 7 spelare och 2 tränare... jag tror det blir 29 stycken?

Skellefteå AIK i ointaglig serieledning, lååååångt från bottenstriden, plockar in super-Janne... och då händer vadå?

Sven Sewage:

Jag hatar inte SAIK. Har aldrig gjort, kommer aldrig att göra.

Du blev avklädd med en hel del faktafel. Nu får du stå där med rumpan bar.

Men jag är storsint. Jag tar emot din ursäkt för dina fel :-)

Lite sött förresten att du och Babsan båda bestämt er för att kalla Luleå för Qatar.

Redigerad kommentar

Zappaholic:

eller jag har en till också...

en manisk skribent sitter och matar ut ett dussin dagliga maratoninlägg med syfte att håna, förtala och förlöjliga ett rivaliserande lag - som råkar vara tokbäst på allt. Han sitter och matar ut dessa i flera år (bevis finnes på Qatars sida).

En skribent som håller på det tokbra laget reggar sig, och skriver tillbaka liknande inlägg tillbaka emot psykot och hans köpelag som är dåliga.

Psykot svarar då med dödshot, hot om stryk, pedofilanklageler,rasism, nazism, Breivik, önska att han ska dö etc etc.

I detta läge, är det då normalt att helt ställa sig på den maniske skribentens sida såsom om han vore helt oskyldig?

Zappaholic:

ja, jag hade fel. Det var ett lån. Bra så.

Men förstod du poängen?

Sven Sewage: Sida??? När valde jag sida?

Zappaholic:

det ploppar upp 20 olika signaturer som förklarar hur dum i huvudet jag är när jag skriver något liknande - fast lite mer träffsäkert med mer humor och finess förstås.

Zappaholic:

förstår du poängen? Har fansen till ert anrika lag någon självbevarelsedrift, eller är det viktigare att vara avis på Skellefteå AIK?

« · 1659927 · »