Fortsatt för jävligt smutsigt i luleåboken när Sven Savage outar oskyldig ovetande. Man kan undra vem han själv är av skelleftehatarna och illaluktande koskenalkisarna Vanhatalon/Degerman/M.Olofsson/Lasse P.
Igår var det ett piggare AIK så allt går åt rätt håll och i intervjun med Linkan i norran får man känslan av att allt är under kontroll.
Såg ut så på isen också. Sansat och inget extra. En pessimist skulle tolka det som ingen spelglädje,ingen bryr sig,alla är mätta,dålig stämning etc.
Själv tror jag det handlar om att man är trygga. Vet var man är på året och vart man ska.
Lite Qatar. En viss tillnyktring bland fans och spelare kanske infann sig igår ändå.
Osten har ju tutat i de flesta (för att locka spelare,sponsorer m.fl) man har ett dream team och guldet är nästan givet. Själv tycker jag Qatar är lite av en bluff. Ett måndagsexemplar eller felkonstruerat bara.
Nåja det går upp och ner på försäsongen men lite positivt är det ändå att fansen tycker:
"Harjus 5a i PP har problem med tempot"
"HPK är vassare i det mesta"
"Nu ser det rejält kaosartat ut"
"Ser otroligt grötigt ut i Luleå"
HPK snurrar friskt"
"Passningarna är helt under isen"
Farbror Barbro:
orkar inte se träningsmatcher. Det är träning. Är bara glad att ingen blev skadad.
Sen aktiviteten på Qatars forum... hihihihi! Vissa har mindre liv än andra.
Lite piggare ben ikväll. Får ändå känsla av att de är fullständigt trygga i vad de håller på med och det lovar gott.
Stundtals blev det hyfsat bra fart och spel. Ingen spelare sticker ut åt något håll den här veckan tycker jag.
Stabilt av alla utan att någon glänste direkt.
Ja man har blitt kallad det ena och det andra i hockeyforumens värld. Den 66-årige pensionären i flera år, hoppas att du dör snart... så var det efter jag skrev att jag var född 1947, eftersom Savage uppträder som han har 47 kromosoner, så var det.
Nu är man Ulf från Piteå. Det känns riktigt hedrande måste jag säga. En rätt så cool norrlänning, avslappnad, riktigt bra smak, och så en jävulskt snygg hoj.
Nu kan man såklart inte bara byta liv sådär, men känslan för mig är att den som får byta med Ulf, han drar en vinstlott. Hoppas du läser detta Ulf, och får be om ursäkt att Vanhataloninen och Svinjävla Degerman hänger ut dig sådär.
Skulle vara roligt höra vad hjärndoktorn Yelverton som flydde från lule tycker om att de värnar och värvar spelare som släcker,avslutar karriärer.
Tror Yelverton antingen helt enkelt tog avstånd från Luleå HF men även insåg han riskerade leg. rykte och trovärdighet om han syntes på samma bild som Luleå HF eller bara Osten var illa nog.
Läser i luleåboken Savage fortsätter hänga ut en oskyldig ovetande. Satan va smutsigt.
Jag tror också Savage kan vara koskenalkisen Vanhataloninen ,svinjävla Degerman eller möjligen den fete halvalkade skelleftehataren Zeb-M olofsson eller störde halvpsykopaten Lasse P.
Enligt Vanhataloninen och Svinjävla Degerman så ska Daniel Fernholm göra blixtcomeback i Djurgården i kvällens match mellan oss?!?
Skulle inte tro det!
Fernholm har tyvärr inte spelat en sekund efter att skallkrossar-Forsberg stod för årtiondets fulaste överfall ifjol... påhejad av orchklacken som sen drog till med "låt han dö, låt han dö" efter att Fernholm låg utslagen på isen.
Vanhataloninen och Svinjävla Degerman är fan inte kunniga alltså. Nej.
Angående morgondagen får man hoppas AIK är någon % piggare. En islossning med propagandaspel vore naturligtvis oerhört välkommet och skulle lugna många.
Farbror Barbro:
det är ju precis det jag menar. Ifall du har fem stycken sargutdunkare framför dig som bevakar noll-noll i 60 minuter, då märks det inte att du är skotträdd. Lassinantinen har dessutom en specialare att stoplen och ribban stoppar pucken en 4-5 gånger per match, en rent ruggig bonnröta. Är Lassinantinen hybrid-svensk eller helfinne?
Sven Sewage:
När det gäller Lassinanttinen så vill jag ju han ska floppa men jag tror faktiskt helt ärligt han kommer göra det. Om han överbevisar mig ska jag försöka komma ihåg erkänna min felbedömning.
Såg han i JVM,-skämde ut Sverige och vi kunde bara använda en målis.
När han var med i ett par landskamper i vintras var han också ihålig. Släppte billiga mål.
Alltså när han kommer ut i verkligheten är han dålig. Han har skaffat bra statistik pga lules destruktiva spel där dom varken vill eller kan föra matcher.
Gollum: Är du sjuk, inte en endaste svordom. Jo, nu har du missat något. Jag och de andra klubbsupportrana tillför något i den gula boken som du och alla dina nick aldrig kommer att få uppleva.
Inlägg med GRÖN bakgrundsfärg. Ibland lite ljusgröna och ibland med en liten mörkare nyans. Vet du vad det betyder?
Sven Tuta:
okej, då far jag helt enkelt ignorera dig då.
Det bästa vore förstås ifall man kunde införa en igonerara knapp här på HS. Så man slapp se skiten. Eller ingen skulle iofs märka någon skillnad ifall du försvann för du tillför ingenting, sorry.
Farbror Barbro:
såg nu att vår Kirunafostrade juniormålvakt Jesper Eriksson blev uttagen till Småkronorna, samma sak med Sebastian Ohlsson som hittils i år har visat upp en skridskoåkning som gör självaste Micke Granstedt avundsjuk.
Tidigare i år såg vi ju Aho, Holmström och Marcus Pettersson i småkronorna.
I Ivan Hlinka har vi ju med supertalangen Linus Lindström, Adam Thilander och äver Skellefteåpojken Filip Gustavsson är med - son till Marcus som spelade back i AIK. Gus, nummer 7, under Rolles ledarskap. Snacka om att talangfabriken fortsätter att leverera, landets klart ledande klubb under detta årtionde på att spotta ut talanger.
Gustavsson Jr lämnade ju tyvärr moderföreningen för Qatar efter att flens-Osten varrt där och viftat med en sedelbunt i vanlig ordning. Men på sätt och vis förstår jag honom. Det kan inte vara kul att vara målvakt i ett lag som är så otroligt överlägsna som Skellefteå AIK juniorer. Spelet bygger på puckinnehav, offensiv, lekfullthet, artisteri, fantasi, lir... som målvakt får man ofta stå sysslolös i 50 minuter tills det plötsligt blir ett friläge emot. Näe, då måste det vara roligare att stå i ett lag som Qatar som helst bara knallar bort pucken och ställer upp i en bisvärm framför egen kasse. 0-0 är ju ett bra slutresultat för en målvakt!
Det är nog därför Qatar lyckats så bra med att köpa in målvakter. Alla målvakter vet att man får många skott emot sig och mycket träning, samt fem spelare som kör liten box framför den egna kassen vecka in och ut. Man får både bra träning och bra statistik vilket öppnar upp för att få fortsätta i en mer genuin hockeyförening senare. Man tar 1,2,3 hundår för att säkra upp ett bättre kontrakt någon annan stans. Johan Gutafsson tänkte uppenbarligen så, Samuel Ward tänkte garanterat så, Filip Gustavsson måste tänka samma sak.
Bland de "infödda" hybriderna... ja där är de ju helt värdelösa. Den skotträdde AHL-målisen Anders "sållet" Nilsson är stor och tjock och täcker upp mycket av kassen, men han aktar sig ju på riktigt för pucken när någon skjuter! Ensammen ansvarig för torsken mot kanada i VM, sabbade hela turneringen den nollan. Lassinantinen, en hybrid-dvärg liksom många av de tidigare inköpta Qatarvakterna... han är inte bra men har haft en otrolig bonnröta. Han lär bli avslöjad å det grövsta i år. Hybrid-dvären Rautio är kass och det såg vi i slutspelet, frågan är om han klamrar sig fast som andremålis i Linköping eller ifall de ger honom kicken och sen tar in en ny? Modig... lirar väl hockey i England...eller var det Albanien? Inte mycket att hänga i julgranen där i Qatar.
Gollum: " Jag kommer tillbaka när du trollar för mycket. Till skillnad från dig så är det ingen lögn, tro mig"
Ett citat från tidigare inlägg. Men, läsförståelsen har inte varit din stora styrka.
Trevligt att jag har klättrat på din rankningslista. Det tolkar jag bara som att när jag kommer med sanningen i alla dina inlägg som bara innehåller illaluktande svaveldynga från gruvorna runt Skellefteå, så träffar det rätt bra.
Du har inte fattat än att alla övriga klubbsupporters som är här inne, är det bara för att driva med dig.
Att föra en saklig debatt med dig det fungerar bara inte.
Sven Tuta:
å nej nu har den absolut största nollan på internet hittat hit igen! Vanhatinen och Svinjävla Degerman bleknar nästan i jämförelse, eller nu drog jag till. Förlåt. Det som är likt mellan er är förstås att du lovar en massa saker och så gör du inte det. Tre gånger tror jag det var du skrev att du skulle dra, synd att du kom tillbaka.
hanzon:
jag har i alla fall inga problem med läsförståelsen och klarar av att svara på en enkel fråga när den ställs till mig.
Men gulligt att du är här och leker forumpolis... på det rivaliserande lagets forum... synd att du inte gör det på alla forum.
Farbror Barbro:
det har ju mer vart frågan om total mediaskugga förrutom när det skett något fult överfall!
Om det inte vore för att de var mammondyrkare, att de saknade anor och hockeykultur i bygden, att de lider av köpmani, flens-Osten rättshaveristiska beteende, alla dessa fula överfall, Vanhataninen & Svinjävla Degerman, ja...då skulle man nästan tycka synd om dem. Nästan.
Sven Sewage
Jag tror Vanhatalo/svinjävla Degerman tagit skada av Skellefteå AIK.
Klubben som i snart 10 år får allt beröm,gör allt rätt,har spelare och trupp alla är avundsjuka på,bästa stämningen i arenan,bästa tifon utanför sthlm iaf,största ekonomiska vinsterna m.m.
Jämför detta med Qatar.
Klubben som nästan bara nämns i negativa ordalag och kriminella sammanhang.
Redigerad kommentar
Sven Sewage:
Vilket ovårdat språk som ni håller på med här på forumet, är det verkligen er avsikt att bete er så konstigt? Vore det inte trevligare att diskutera hockey på ett mer vårdat språk?
Farbror Barbro:
Ja Vanhataninen och Svinjävla Degerman verkar inte må speciellt bra?
Farbror Barbro:
läste du föresten Vanhataninens/Svinjävla Degermans post då han beskriver termerna Blattnicksele och Obbola och resten av fjanteriet?
hihihihihi! Helvittes så totalt nörd i skallen en person kan vara? Man trodde inte att det var möjligt, men krypet överraskar gång på gång.
Nu är ju jag en relativt ny skribent här på hockeysnack, så jag får helt enkelt ta och anpassa mig till nivån som lagts här... alltså ribban ligger under markytan. Jag får köra min egen lilla presentation av begreppssamlingen:
Sargutdunkarmedley
5 hockeyspelare som turas om att dunka pucken sarg ut, en slags stafettdunkningsfest.
0-0-dyrkan
En näst intill religös tro på att 0-0 det bästa som finns inom i´sporten ishockey
Ingenmansland
Ett område i östra norrbotten där man inte är så bra på att fostra hockeyspelare. Troligtvis beror det på att de norrlänningar som inte kunnat hitta en partner och fortplanta sig flyttat dit, och detsamma gäller då för finnarna som förvisats till trakten från övriga Finland. Således har en otroligt vek hybrid utvecklats under 100-tals år.
Köpmani
Trots att man köpt in 50 spelare till juniorlagen från jordens alla hörn, trots att man köpt in 25 gnetspelare till juniorlaget, så måste kan tokköpa in 15 nya spelare varenda år, minst! Denna sjukliga böjele ledde nu senast till att man var tvugna att köpa in ett helt damlag. Nästa år blir det väl att köpa in juniorspelare till damlagen? Vad är nästa steg? Vad ska man köpa? Blir spännade.
Mammondyrkan
Man försöker inte vara god och blidka hockeygudarna genom att fostra egna spelare och bjuda publiken på en rolig offensiv hockey. Nej nej nej, man vill bara köpa in allt. Man dyrkar pengar, satan, mammon, pengarnas demon, den onda kraften inom idrotten, den mörka sidan.
Qatar
Man har lite naturtillgångar och en stenrik sponsor, sen köper man jävlart allt. Man köper alla spelare, alla ledare, alla juniorer, all publik, allt är köpt. Och så tror man att man är bra på hockey?!? Man kunde bara inte köpa sig anor och hockeykultur, synd för Qatar!!!
Sven Sewage:
Tack.
Vi får väl se om det kan börja gro någon form av anständighet i luleboken när det gäller att sluta hänga ut oskyldiga och förmodligen ovetande.
Tyvärr verkar det inte lovande, ser inga tecken på bättring.
Farbror Barbro:
jag skriver det här till dig i boken istället för att messa privat Barbo, för jag vill att moderatorerna och andra ska se.
Jag har anmält både Savage och DansbandsWolf till moderatorerna, som svar att de anmälde dig eftersom du på ett icke otrevligt eller drygt sätt försökte förklara att det inte är ett okej beteende att sitta och hänga ut oskyldiga människor som Ulf från Piteå.
DansbandsWolf har t om länkat till adress till Ulf.
Savage lägger ut en massa manipulerade kort på Ulf.
Jag är inte Ulf, och jag vet att du inte är honom. Jag vet vem du är, eftersom jag skrivit på andra hockeyforum under en längre tid. Jag vet vilka nick du använt på andra forum, var du bor, vilken musik du gillar, vilket lag du hatar, etc etc.
Att jubelidioten Savage håller på och ljuger om ALLTING, det är ingen nyhet. Den killen har inte bara en bokstavskombination modell grövre, utan han saknar alla former av integritet. Nu ska han alltså anmäla dig efter att du försöker få honom att tona ner angreppen på helt oskyldiga människor.
Han skriver på fullaste allvar att han började med sin maniska förföljelse av Skellefteå AIK nu i år?!? hihihihihi! Alltså det finns en anledning att jag kallat honom för Bagdad Bob i flera års tid. Varenda sommar och försäsong mopsar han upp sig och attackerar och har sig, framåt vårkanten kryper äcklet tillbaka under stenen han kom ifrån... så har det väl sett ut i 7 år nu? Maken till patetisk mytoman med skev verklighetsuppfattning har då jag aldrig träffat på.
Sven Sewage:
Kan det ha börjat med att Sven Savage släkt förut alltid gick och svor: fan-va-alla-hatar-oss som sedan någon präst påpekat för de att ni borde byta namn till Vanhatalo för ni bryter på finska dessutom.
Ser också att Sven Savage/Erik Vanhatalo/ Vanhatalos gått igång extra idag med hatet,för han heter ju det.
Andreas Degerman är det Dansbandswolf? eller i fortsättningen Svinjävla Degerman.
Zappaholic:
resultatet spelar ingen roll för mig. Det viktiga är att grabbarna får bra träning och kommer i from, och att nyförvärven kommer in i spelsystemet och i gruppen.
Håller med dig om det mesta du skriver. Vi har små och spelskicklig snabba backar, och det är bra och passar vår hockey med mycket puckinnehav. Men jag tror nog inte att vi kommer att ha ett puckinnehav på 90%, utan vi behöver en till back utöver Lindholm (lite Lindgren/A Lundberg också) som kan rensa bort pucken och hålla emot när tunga forwards. Det skullke såklart vara jättekul om den egna 18-årige produkten Söderberg kan fylla den rollen, men det kan vi inte räkna med.
På forwardssidan ser det bra ut, centeruppsättningen är mycket stark, många snabba killar, många spelskickliga och många som är bra defensivt. Det jag tycker saknas lite, förutom Jimmie Ericsson, är en spelare som driver mot mål och som kan gå in och ta kampen framför kassen. Sen har vi bara Calof som är rightare på forwardssidan (Zacke på centern). Så en högerfattad tuff forward som gillar att åka emot kassen och ta stryk, det känns också som ett bra nyförvärv enligt mig. Gärna någon som kan kasta handskarna.
Känslan är att en hel del motståndare kommer att ta sig friheter då vi har få spelare som hanterar fulspel på ett bra sätt.
Tycker att ni i Brynäs ser intressanta ut. Inte så spetsigt, men ett homogent lag med många talangulla ungdomar som kan överaska. Det ska bli jättekul att se hur Pudas klarar sig i SHL, ni får låna honom i 2 säsonger ifall han utvecklas till en bra spelare ;-)
Ser att Vahatalos fått spader nu. Stackarna.
Van-hedra
HATA!
Sen lita sådär finskt alo på slutet! Vad blir det
Vanhatalo, klapp klapp klapp, Vanhatalo, klapp klapp klapp!
Den där Degerstackarn är då fan inte långt efter heller
Sven Sewage: Det är ju aldrig ett gott tecken att torska en försäsongsmatch med 6-0, men det går ju såklart inte att dra några större växlar av det. Däremot ser er backsida ganska så lätt ut och kan få det jobbigt mot hårt checkande powerforwards. Där behöver det nog stärkas upp med någon tung fysisk pjäs eller två.
Forwardssidan ser ju fortsatt bra ut.
Målvaktssidan känns väl bra om Svensson håller sig skadefri. Hanses kan ni nog inte luta er emot.
Farbror Barbro:
det är ju inte förvånande att hjonet har ett finskt efternamn och att han är tjock!
Sven Sewage:
Kom på det passar ju bra kalla Sven Savage, Dansbandswolf eller allt vad dom heter för Vanhatalos. Det enda dom gör är ju att hata hata hata eller ännu värre som luleklacken skanderar låt han dö låt han dö.
Vet inte om det ibland ska vara dubbel v eller enkel v i Vanhatalo. Huvva vilket namn förresten. Måste ju vara taget av någon sinnesjuk.
Ser att Vanhatalos på lulesidan frossar och drar enorma växlar av gårdagen. I sin iver drar Vanhatalos fel slutsatser som vanligt.
Redigerad kommentar
Sven Sewage:
Otroligt! Vilka sjuka typer. Kan man ens heta Vanhatalo eller Wanhatalo? är det ett namn på riktigt,visste inte det fanns har aldrig hört någon presentera sig som Vanhatalo? Vem vill sina barn så ont att man döper dom till Vanhatalo?
Kaiser:
Visst är det viktigt att reflektera och utvärdera.
Så här tänker jag.
En ny back + forward har jag hela tiden uppfattat Lasse J också har i tankarna. Dock lär vi ändå tillhöra de lättare lagen.
Om man utgår från gårdagen bör dock hela laget bytas ut. Ingen var ju bra och det hela såg ut som det brukar. Dvs egentligen ingen anledning till oro om man inte gör det okloka och börjar dra växlar på AIKs standard när dom är oerhört långt från rätta nivån.
Ta bara Skellefteå AIKs "egna" skidtjej Charlotte Kalla. Ett par veckor innan VM var hon deppad och sur och sa hon inte hade något i VM att göra. Sedan när man släpper upp det hela blir det något helt annat.
Är det något lag som blir lidande och är längst ifrån sitt rätta jag pga tung träning är det AIK. Det är ju vårat adelsmärke,fart fläkt,passningar,finess,platsbyten -AIKspelet.
Om jag uppfattat det hela rätt blir benen tunga men inte bara det. Syret rusar ut i musklerna och hjärnan börjar fatta felaktiga och långsamma beslut. Spelet försvinner,alla får köra själv så bäst det går,ingen orkar hjälpa till,allt blir mesigt tafatt och blekt osv.
Jag är inte orolig men skulle heller inte tacka nej till en rightarback typ Adam Larsson eller en vass målgörare.
Farbror Barbro:
någon igår skriver att han vill backa rahimi?
den här stackaren verkar inte ha det helt lätt i livet:
kollade inte på matchen, men enligt rapport så var Hanses inte bra. Tror ändå på hojom, han startade svagt även ifjol för att sen spela upp sig. Mentalt stark.
Även modigt av Jimme att kasta handskarna mot Rahimi som inte direkt är någon duvunge. Men helst skulle man vilja se andra än lagkaptenen stå upp för laget, tänker t ex på Martin Lundberg som är tuff både på utsidan och insidan, även A Lindholm är hård, och vår påpapperet bästa spelare som dessutom är lagkapten är den som förväntas stå upp för laget? Skulle gärna se en högerfattad tuff och fysisk transatlantforward som går rakt på mål och dessutom kastar handskarna vid behov. Skulle även vilja se en tung back som är bra på det statiska spelet runt kasse och sarghörn.
Vi saknar lite tuffhet tycker då ja. Tror tyvärr vi kommer att åka på många skador och fula smällar i år om inget görs.
Sen...
Att Bagdad Bob på Qatars sida inte har ett liv... det kommer inte som en överaskning. Satan vilken jävla nörd han är. Men nu har stackarn tagit det till en ny nivå! hihihi!
Så här skriver han nu:
Ikväll möter Apan Pungen och var säkra på att Ulf-Ture kommer att fortsätta att skriva. Men inte om matchen. Den ser han inte.
Däremot kommer han att hata. Som vanligt.
Mycket självinsikt? hihiihihi!
Sen är jag inte förvånat att någon med det Qatarklingande namnet "bisterfinnen" som är MoDoit är är och skvallrar om att vi värvat en talang från Hälsingland till vårt hockeygym. Det har ju aldrig MoDo gjort? Nej nej, bara talanger från den egna kommunen! hihihihi! Qatar är ju fan ännu värre, har inte funnits en hockeyspelare från Qatar värd namnet på ett årtusende!
Farbror Barbro: Nja, nog tycker väl jag att det finns anledning till viss oro ändå. Jag håller med de som tycker att vi väger för lätt på backsidan. Att kasta in tunga junisar är inte lösningen på det problemet. Visst, vi ska inte lägga oss platta efter 2 matcher och vara rädda för kvalseriespöket, men visst måste vi reflektera över det vi har sett hittills? Forwardsidan är jag inte orolig för, där kommer vi att få till det, men backsidan är tunn.
Sen så visar ju Hanses inte upp nått lysande spel direkt. Han är eoner från Markus kvalitet.
Nog tror jag att det känns jävligt att gå av isen med 6-0 i baken även om det är träningsmatch. Hoppas bara att det väcker revanschlusta. Förlust mot Skansenlaget på torsdag är inte omöjligt med den form som AIK visar just nu.
Men herregud Det är träning och de missundsamma hjonen flockas hit likt arbetslösa gnetfinnar flockas till Qatar. Skaffa er ett liv grabbar!
Tyvärr för vår del så fick Rautio öppna båsdörren, annars hade vi vunnit med 8-6.
Lite av en styrkedemonstration av AIK ikväll.
Kom väl upp i ca 50% och insatsen osar mästarklass i sin fullständiga trygghet.
Det märks AIK har sin plan. Det märks alla följer den. Det märks AIK har självförtroende.
Riktigt roligt läsa kommentarer från höger och vänster där folk inbillar sig saker. Oj vad kuvade de är som förstorar en träningsmatch i början av augusti.
Tror aldrig jag sett AIK så otroligt nerkörda av försäsong och det tolkar jag som laget har gjort allt som bara går göra för att stå som segrare i april.
Kan tolkas divigt av missundsamma men AIK verkar ha fokus fantastiskt högt och långt bort. Matchens utgång såg ut bekomma dom som en mygga för en elefant.
Sven Tuta:Ulf-Ture kommer att ligga lågt i tre dygn och sedan krypa fram under sin Pitesten och mässa på som om ingenting hänt.
Blit tre lugna och sköna dagar och det kommer bli många sådana säsongen 2015-16 och lättar inte Lasse på lädret och köper in ett par tre RIKTIGA backar och sparkar Hanses slipper vi Ulf-Ture helt efter denna säsong.
Gollum: Tjingeling, stryk med 6-0. Tänkte bara höra alla dina bortförklaringar.
Har du:
har du... hängt med något i Dick Axelssons twitterflöde?
Han är ju förbannat rolig. Snubben har finess, humor och bra smak... motsatsen till Qatar och dess mongolida supportrar på alla plan.
Ett axplock:
Önskar jag kunde hänga i Luleå idag. En sån onsdag liksom.
Snart ska bucklan till Luleå!!!
Mot SATS så jag bli vältränad och platsar i Luleå Hokky!
Får man pengar av Luleå hockey för att heja på Luleå? Hörde rykten! Ifall ja... Hur mycket?
Just den sista kommentaren där är ju så jävulskt kunglig!!! Dels tänker jag på tre punkter där, samt anspelningen att de inte bara köpt in hela laget utan även kanske köpt in fansen likt handbolls-Qatar! QATAR SPRIDER SIG I HOCKEYSVERIGE. Snart är det ett vedertaget begrepp i hockeysverige, precis som sargutdunkarmedley och mammondyrkare.
Farbror Barbro:'
Spinner vidare på Qatar och slutspel. Ska försöka räkna ut hur stor chans det är att de vinner ett SM-guld, och när det är troligt att en sådan sorglig händelse slår in.
Alltså, enligt statisktiken så går de vidare från kvartsfinal två gånger per årtusende. Det är inte mycket att hänga i julgranen, men två promille är ingen omöjlighet!
Tyvär tyvärr för köpelaget Qatars del så lär de stöta på stora starka vackra Skellefteå AIK ifall de nu mot alla odds kravlar sig förbi skamgränsen. Nu har vi ju 8 raka segrar mot dem, men för enkelhetens skull så kan vi säga att Qatar kanske vinner en av tio slutspelmatcher mot oss... på ren jävla tur, javisst, sådan är hockeyn. För dem att vinna fyra matcher av sju mot oss med 10% chans att vinna... ja, kan ha fått det lite fel nu men jag får det till 0.20667% chans.
Således... för att de ska gå vidare från kvartsfinal OCH besegra oss... ja det blir då två promille gånger 0.20667%... oj det blev visst 0.000004133. Eller en gång vart 241 930:e år. Nu stal de mycket oförtjänt ett SM-tecken 1996... enligt mina beräkningar tar man då guld igen år 243 926 om nu inte solen slocknar innan dess?
Jaja... det lutar mot att år 243 926 också kommer att bli ett sorgens år likt 1996. Men vad är chansen att Qatar tar guld samtidigt som man har fem ordinarie spelare från den egna kommunen?
Jag säger inte att det är omöjligt. Mirakel sker. Lazarus kom ju tillbaka från de döda. Men nu är vi verkligen inne på rent hypotetiska frågeställningar. Jag skulle tippa att det är ungefär en på miljarden, och att det då kommer att ske år 1 000 001 996! En riktigt vidrig tanke, absolut, men ingenting som man behöver oroa sig över.
Näe, inget av detta kommer att ske enligt logiken. Om Qatar nu ska ha sitt köpta SM-guld så vore nog de bästa ifall de försökte ändra reglerna. Kanske införa så att motståndaren får en utvisning när man själv står för spelförstörande moment eller fula överfall, samt införa någon slags bonus när man dunkar pucken sarg ut?
Alexander Urbom klar enligt Mr Madhawk. Det bådar gott! En stabil backbjässe på 100 kg som kastar hanskarna när det behövs. En kille som kan fimpa Gnomström nere i sarghörnet och sen kasta skräpet över plexit efteråt.