Skellefteå AIK

« · 1693625 · » Till forumet

Sv: Skellefteå AIK

Yoda Marklund: Nu ska vi inte gnälla på whiskey som ju är en hel vetenskap för sig. Fin mörk rom, naturligtvis inte uppblandad med tramsiga saker som cola, är också finfint att avnjuta.

Ser inget problem med att hylla båda dryckerna...

Såg att ni vann mot Nitra igår, har ingen aning om kvaliten på det laget, har faktiskt inte hört talas om dem så hur mycket det var en värdemätare för er vet jag inte.

Heed vinna poängligan? När gjorde en back det senast, om nånsin?

Gollum: När rödvinsdimmorna har lättat så sätt dig ned och ta dig en funderare, om du nu klaraar av det:

Rödvinstjutfylla tillhör "gruvtroll".

Dricka en god whiskey med en läcker Winston Churchhill cigarr, det är sofistikerat.

Så, "dream on" i din rödvinsfylla.

MrMorris: Sorry, inget jag hört nåt om

Är det från SAIK Timrå kommer låna in 2 forwards eller? Någon här som hört något? =)

Gollum: Bekräftat ännu en gång "Låda vin".
Riktiga karlar dricker whiskey, gruvtroll dricker lådvin.

Va skönt! vinst i den "första" riktiga matchen för i år! äntligen så känns det som att säsongen är igång!  

Gollum:
Har du dubbat filmen?

Kaiser, och det är inte liknande skämt som en viss Sven-Barbro Slobodan håller på med?? Kasta inte sten i glashus.

Skrev nyss en kommentar på Lules sida. Det var Klasgöranräv som skrev ett sånt dumt inlägg att jag kunde inte hålla mig. Alla ni idioter som gör nazist och facistkopplingar har ingen aning vad ni pratar om. Min mormor är överlevande från Auschwitz så jag vet vad nazism och fascism är. Att på detta sätt "skämta" om det visar på en historielösehet som är skrämmande. IDIOT! Skäms!

Det gäller alla er som visar dåligt omdöme när ni skämtar om att andra lag är fascister, bruntröjjor och annat. Väx upp för fan!

Gollum: Se där, nu kom idiotförklaringen ;-)

Yoda Marklund:

Ja vad säger man,stort.

Såg förresten highlights på Tapparas kross av Djurgårn. Den stentuffe Kankaanperä spöade verkligen upp Ahlén efter noter. Samma Ahlén som sökte rättvisa mot skallkrossar-Forsberg som körde en blandning mellan sköldpaddan och den Ledinska manövern "jag-gömmer-mig-bakom-linjedomarn-och-snyftar-som-en-liten-flicka". 

Kankaanperä är då ingen som jag skulle vilja slåss med direkt. Det är inte ett dugg konstigt att han är stentuff och bra på hockey. Han är faktiskt född i Skellefteå, farsan hans (Ari) lirade ju med oss i tre år på 70-talet.

Det räcker alltså med tre barndomensår i Skellefteå för att bli jävligt bra i hockey. Jag tror det är något speciellt med luften? Nu försöker jag inte låta dryg, utan det är mer ett konstaterande bara.

Sven Tuta:

okej. du kommer till vår sida och beter dig som en idiot och kommer med personliga förolämpningar. Sen när du får hugg tillbaka, då snyftar du och kommer med två punkterna ovan. Normal?

Trevlig helg till dig också. Må bästa lag vinna i vinter.

Gollum: Se där, nu kommer det. Det var väntat, du glömde att nämna "Big Mac".

Du har två nivåer när du ska kommuniciera med Modoiter:

- Svordomar och idiotförkaringar

- Eller att ta upp Geatan Royer och "Big Mac".

Trevlig helg ;-)

Redigerad kommentar

Farbror Barbro:

det blir snart Yoda Marklund

Sven Tuta:

ska Geatan Royer spela för er igen? Eller ska han gå till en större klubb?

Dagens faktakoll av Bagdad Bob:

Och grejen är den att jag inte behöver sitta och hitta på och ljuga ihop saker om apklubben. 

Host host... den här snubben har ju aaaaldrig ljugit om nånting? hihihihi!

Under alla år innan de senaste har jag konsekvent bara skrivit positivt och uppskattande om Apklubben som dessutom är ett av de lag jag gillat bäst vid sidan av Luleå Hockey.

Såklart en jättestor lögn, det måste väl alla fatta?

När vi var nykomlingar så var det en god ton från hjonets sida, men allt eftersom vår dominans ökade så blev hatattackerna värre från psykots sida. Alltså jag har kallat honom för Bagdad Bon under flera års tid, ett uttryck bland många som han stulit rakt av. Men visst har jag vart där och retats och spätt på, men inte mer än rättvist efter hur de betett sig.

Medan vinfyllot Ulf-Ture hatar Luleå Hockey, Burkölen, MooDoo, Pölsan, Läjkers ja vilka klubbar som helst, beroende av vilken klubb, den person han riktar sig till, håller på.

Alltså jag är inte Ulf, eller någon 66-årig pensionär, eller någon av de andra han kallat mig för.

Inte heller stämmer hatlistan.

Dubai hatar jag inte alls, även om det såklart var bittert att torska finalen. Snarare än jaha? känsla när vi spelar mot dem vilket är litetrisst faktiskt, ingen riktig rivalitet. Dubai är dock ett sportsligt lag på isen, men lite väl defensiva för min smak. Synd att de bara köper och inte har några anor, men fansen är ärliga med det. Vi har ingen histroik, och tyvärr har vi inte fått fram så måmga egna elitspelare. Men vi jobbar på det och försöker, nu köper vi allt. Det kan man ju jämföra med Qatars lögner och självförnekelse!

Brynäs är mitt andralag i svensk hockey, Kiruna är just nu för dåliga för att supporta men jag gillar dem också. Tycker att det är synd att de är där och rotar i Qatars andrahandssortering, men i övrigt en sympatisk förening på de allra flesta sätt. Man får ta att många där är avis och missundsamma när vi har typ 13? raka segermatcher mot dem mitt inne i vår dynasti.

MoDo har jag inget emot, utan jag gillar dem. En av favoriterna. När alla dessa missundsamma coh avundsjuka kommentarer trillar in är det såklart grymt kul att retas litegrann, men det är inget allvarligt ment då jag innert inne gillar MoDo, och jag hoppas de hittar tillbaka till sin riktiga identitet.

Qatar... som en som strider på den goda sidan är det svårt att sympatisera med den mörka sidan. Ytterst otrevlig och osympatisk förening utan anor, egna spelare, eget spel, som tyvärr lider av köpmani, sargutdunkarmedley och mammondyrkan. Bristen på sportslighet, självinsikt och självransakan genomsyrar hela föreningen och dess onda fans.

Löven... fy fan vilken vidrig förening. Jag har helt enkelt vart med om på tok för många grönvita trauman för att min hornhinna ska repa sig fullständigt. Genomäckliga! Och nu då så ska vi spela träninsmatch mot dem, och sen lånade de våra spelare, Pea är där och hjälper till och är fadder åt de vidriga. Jag är inte nöjd med detta. De skulle inte ens få låna vårt använda toapapper ifall jag fick bestämma.

Vinfyllot Ulf-Tures påhitt om att det är jag som är näthatartrollet är förstås ett helt klassiskt beteende för ett näthatartroll. 

Är det ett normalt beteende att hänga ut en oskyldig, sen sitta hela sommren och semestern och mata u maratonhatinlägg? Jag tycker inte att det är helt friskt i alla fall, speciellt när de ska snyftas i sann dramaqueen still och skvallras om hur andra beter sig.

hanzon:Så kan det vara, Bertilsson är ju kompis med dom. Det sa han under en presskonferans.

Redigerad kommentar

Sven Sewage:

Ta bara det här med felaktiga tröjor gör jag tvivlar på turneringen.

Ja Ohlsson tror jag också mycket på.

Sedan en kedja jag tycker dom skulle prova som fungerade enormt bra som jag minns ifjol de fåtal gånger dom körde var Adam P-Pär L-John N. Tror alla tre kommer kliva fram i år.

Blir det Yoda Marklund snart eller fortsätter du med Sewage?

Gollum: "ingen sprattelgubbe eller andra filmningar"

Ska inte Jimmie spela ikväll?

Farbror Barbro:

har också hört att Holmström och Broadhurst sett bäst ut på träningarna tillsammans med Ohlsson so haft en grym speed.

Kul för grabbarna med en resa ner till pilsnerland. Har vart på rundresa i Slovakien faktiskt, gott öl minst sagt, och väldigt granna damer!

Hos HK Nitra känner jag igen två stycken personer. Stumpel förstås som är en legendarisk playmaker. Och sen general manager Kovacik som haft äran att dra på sig hockeyvärldens finaste tröja. 

De måste kännas för Nitra som de dragit tidernas vinstlott. Nu ska de få sig en lektion av hockeyvästuropas bästa lag. En förening som respekterar hockeyn och reglerna runt hockey. Vi är således inte bara jävulskt bra utan vi har också en fin värdegrund.

Resultatet känns inte så viktigt för mig. Det viktiga är att ingen blir skadad, och att vi på ett bra sätt uppträder som ambassadörer för hockeysverige. Inget fulspelsfasoner, inga punghackningar, ingen sprattelgubbe eller andra filmningar, och inget jävla sargutdunkarmedley tack! Näe, hoppas vi bjuder på vårt gamla hederliga lir med snabba pass bakm ryggen, finter och skott i klykan.

Spelarna och ledarna har sagt dom tycker det är roligt och intressant få komma ut och möta andra lag,gott nog. Som värdemätare eller merit tror jag inte matcherna räknas.

Jag tror aldrig CHL kommer bli något stort. De breda lagren eller knappt någon vet något om lagen i Europa. Under vintern är det dessutom säsong för fotbollen. Inte blir det bättre av att lagen byter ut trupperna på ett par år.

Om jag förstått det hela rätt kan det aldrig bli succe så länge publiken uteblir och det lär dom göra.

En mycket långsökt grej jag funderat på är varför AIK gjorde en intervju med Urbom redan dagen efter han landat. Han hade knappt träffat någon eller sett något och de måste förstått rätt underlag för svar inte fanns.

Fick känslan det var bråttom och kanske ville man lansera Urbom snabbt för det är en till på g till veckan?

Sven Tuta: Stämmer nog bra, dom firar SM guldet.

Kanske det är törstiga H*rju och Gr*nström som sommartränar eller ett par Modofans som blev utburna mot löven i tisdags.

Får se hur det går ikväll mot Nitra. Det låter i norran som bl.a Broadhurst och Axel varit bra på träningarna. Skulle Axel ta ett lika stort kliv i år har vi det bra förspännt.

Tror CHLmatcherna när dom är innan säsongen har sin rätta plats och fyller en funktion,så för min del är det långt ifrån hela världen om vi inte går vidare. Lägger dom lagom med krut dvs inte allt så visst får dom gå vidare också.

Sven Tuta:Javisst är det Ulf-Ture i bakgrunden. Ansiktsmålad efter gratisbesöket på ispremiären men tyvärr han han inte fixa den gula färgen då tömma dunk var mera Uffes grej :)

Undrar om det inte är Gollum man ser i bakgrunden på filmen!

Vad tror ni?

Monno: Gollum "gruvtrollens gruvtroll" dubbar sina filmer själv,  och lägger in passande text. Det här en av filmer som han har dubbat. Ett reportage om gruvorna runt Skellleeeteeåå. Som ni vet så har dom en egen dialekt.

https://www.youtube.com/watch?v=wiC9v-R-QhM 

Sven Sewage: Säger verkligen Yoda "With great power comes great responsibility" i någon film?

Har du:

sprattelgubben Fabricius heter han ju!

Haha, älskar hockeytomtarna från norr när dom diskuterar och hånar Jimmy. När dom själva har Fabbe, alla i sverige minns CHL finalen utom de nollbottninska tomtarna. Tidernas skandal.

Ett passande ordspråk så här på upphällningen;

"Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket", Osten style!

En pressad Savage drar till och skjuter sin Bagdad Bob smörja från höften, som vanligt.

Däremot ansluter han till hatbrotsslingens andra favorittema, där han talar om "ondingar", "undermänniskor", "låtsassvenskar".

?

Låt mig förklara. Ondingar, Qatar är ju på riktigt ondingar. Man spelar fult, man lider av köpmani och mammondyrkan, man kör med sargutdunkarmedley, man fuskar och har sig och vägrar finna sig i regler, överenskommelser utan tummar på alla former av sportslighet, ärlighet, etik, moral... ondingar, känns det orättvist?

Undermänniskor... 

Låtsassvenskar... 

Jag skulle nog mer säga hybrider. Som jag skrev innan. Alltså, du tar den klenaste gruppen norrlänningar som är för veka och för dåliga på hockey för att få fortplanta sig med norrländska kvinnor. Sen tar du den finska motsvarigheten i nordvästra Finland. Och så låter du dem para sig i generationer, vips så får du hybrider från Qatar, en säregen och synnerligen vek art. Visst är de bra på många saker, såsom att prata (och tänka?) för låååångsaaaaamt, skandera "låt han dö, låt han dö" och mordhota folk kors och tvärs, men de är då fan inte bra på hockey. Det förklarar såklart varför de aldrig lyckats fostra en spelare genom alla tider, de få som var bra genom historien måste bara vara inflyttade? 

Nu var du elak, tänker nog en del. Men bakgrunden är att vi har en snubbe här på hockeysnack som inte har ett liv. Han har vigt sin meningslösa tillvaro på att skriva meningslösa hattexter där laget i mitt hjärta angrips på de mest hiskelliga sätt. Apa, inavlel, banjo, öknamn på mina hjältar i ledarstaben och i laget... hatet flödar som ni märkt, inklusive semestertider och nattetider du normalt funtade gör andra grejer än att skriva hatinlägg på en hockeysajt.

I min bok är det inte mer än rätt att betala tillbaka med samma mynt.

Jag tror inte att han är nazist eller så. Utan bara ett fullblodsmongo ända ut i fingerspetsarna. Det som gör det extra roligt är såklart att jag är Skellefteå AIK... HALLELUJA AMEN VILKET GÄNG... och han är... Qatar... hihihihi jösses vilka förlorare! Flänna på du, och skvallra, din skenheliga nolla!

Sen skulle nog Yoda flika in till Lasse the Almighty J:

With great power comes great responsibility

Känns tryggt med Lasse, att han inte bryter mot universums gudomliga hockeylagar, skrivna som oskrivna.

En onding däremot... då blir det , förrutom köpmani och mammondyrkan då, att fuska... överklaga... anmäla... ljuga... få argsina utbrott.

Farbror Barbro:

Ganska enkelt att svara på faktiskt Barbro. Det handlar om de goda mot de onda.

Yoda om Lasse J:

May the force be with you

Om flenis:

Powerful you have become, the dark side I sense  in you

Yoda Marklund känns faktiskt ganska klockrent

Sven Sewage:

tackar.

Jo jag läste också på Wikipedia det där om att Yoda tydligen ska prata lite omvänt med objekt först.

Måste börja kolla på några repriser dom kör ibland. De första tre filmerna var man ju och såg men det var väl 30 år sedan och de nya har jag inte hängt med i.

Om man som exempel skulle tänka ut troliga uttalanden om Lasse J resp. Osten Bergström, hur skulle det kunna låta,skulle Yoda då börja med namnen och vilka omdömen skulle han ha Sewage?

Lasse J är.....

Osten Bergström .....

M.Lemiux:

kanske Svenn-Bärbro Slobbodann kanske?

Pinsamt att du inte fattar att jag och Barbro är olika personer, även om det såklart är smickrande att bli förknippad med en sådan storhet som Barbro!

Jag tycker Sven-Barbro Slobodan blir bra, då är de flesta nick samlade iaf X-D

Gollum: "Vis som få", ha ha ska det vara du!!!!!!

Sven Sewage: psst, jag ska viska en hemlighet till dig:

Yoda finns inte på riktigt. Faktiskt.

Zappaholic:

nu har du passerat gränsen för vad som är acceptabelt och anständigt beteende. Du sitter alltså och gör dig lustig över Yoda?!?

Skenet bedrar kan jag då säga. Han är en mäktig krigare, och vis som få! Han tillhör inte den mörka sidan, han är inte till salu, han är inte mammondyrkare i alla fall. Även om han pratar lite konstigt... för den oinvigde, ska tilläggas.

Farbror Barbro: "Har läst in mig lite på Yoda nu och det blir klockrent."

Yoda? En kort liten fet snubbe med stora öron som pratar bakvänt och bor i en grotta?

Ja, kanske...

:-)

Sven Sewage: Förstår inte hur jag hamnade i ditt diffusa fokus här? Jag trodde det handlade om att du ville hitta ett nytt nick. Då tyckte jag att det kändes väldigt fel med det som plysch-Barbro tyckte var så passande, Yoda representerar väl den goda sidan? 

KulaShaker:

du skulle nog kunna vara Stormtrooper nummer 7 346 261. En tämligen grå anonym snubbe som går en dyster framtid till mötes... ej ihågkommen.

Farbror Barbro: Nja, Jar Jar Lundmark är nog bättre. 

Sven Sewage: Vad är det för fel på nicket du har? Tror ingen blandar ihop dig med Sven Savage.

Sven Sewage:

Har läst in mig lite på Yoda nu och det blir klockrent.

Sven Tuta:

Zzzzzz... jag bor då inte i ett fismoln och är en förlorare på alla plan.

J F K:

jag har hört att Anders Forsberg kan ha lite samarbetssvårigheter. Enligt Leif Boork, enligt vår klubbledning. Själv tycker jag han verkar riktigt trevlig och sympatisk. 

Bert är betydligt klumpigare och inte bra i media, och att han ryker ihop med motståndartränare på presskonferensen tycker då jag bara är kul och kryddar ligan. Dessutom har han haft rätt i sak vid båda tillfällena, även om han inte uttryckte sig någe vidare i Dö-vik.

Sven Sewage: Sedan undrar jag hur du kan säga att Bert är bättre på att samarbeta med folk än Foppa? Tror du Anders Forsberg har den åsikten? Roger Rönnberg verkade också anse att Berts "people skills" lämnar en hel del övrigt att önska.
Kan du förresten hitta någon som inte klarat av att samarbeta med foppa? Snarare tyder väl att han idag fick en doktorstitel på motsatsen.

Att Bert är en bättre hockeytränare stämmer jag självklart in på. I alla fall i dagsläget.

Redigerad kommentar

Gollum: Alla som är från Shtaaaan och heter Marlkund har tolv fingrar och tår. Passar nog bra in på dig.

Farbror Barbro:

namnet som jag tänker skulle kunna passa är... trumvirvel...

Yoda Marklund

« · 1693625 · »