Zappaholic:
Nu håller du så låg nivå du får återkomma när du kan uppföra dig som folk.
Zappaholic:
Jag har aldrig sett Bulan uppföra sig trevligt höll jag på säga.
Du måste skilja på Brynäs och privatpersoner. Precis som vi inte kan ha en statsminister med ett brottregister.
Zappaholic dina magsura hatiska inlägg som gäst här gör dig till det största kräket.
Försök acceptera folks åsikter så ska du se du blir mer omtyckt.
Gratulerar Brynäs till sist som är så nöjda med Bulan och Daniel Mannberg.
Zappaholic: Bra skrivet!!!
Farbro Barbro: Du är ett arsle ett STORT JÄVLA ARSLE!!!
Zappaholic:
Rent skamligt av Brynäs ta in kräk som Daniel Mannberg. Sedan hur kopplingen Mannberg-Bulan -Qatar ser ut och vilka pengar Brynäs förmodligen fått kan man bara ana.
Att Bulan ger Mannberg förtur i laguttagningar är naturligtvis något jag bara misstänker.
Sedan så tycker jag alla har rätt till en åsikt och jag tycker Bulan uppför sig mycket otrevligt och verkar vara en person som inte ska arbeta med människor.
Det är roligt ni trivs med Bulan och Mannberg.
Det är bra ni är nöjda.
Redigerad kommentar
Satt och slöläste lite i andra böcker och ser Brynäs har träningsmatch idag och har släppt laguppställningen.
Blev tvungen gå in på EP för att se hur många forwards de saknar. Inte så många tydligen och då blir man lite chockad när man läser 3e kedjan.
Daniel Mannberg+ bröderna Westerholm.
Det är Mannberg jag hakar upp mig på. Hur fan kan han dyka upp i ett SHL-lag? I en 3e lina? Sitter inte han i fängelse fortfarande efter sin misshandelsdom? När blev han frigiven? Vad fick han för kort straff efter han matat och matat i dyngfyllan på en civil?
Naturligtvis handlar det om han är Bulans kompis. Jag tycker det ser ut som ett klassiskt misstag,problem,att Bulan agerar fadder.
Mannberg beskyddas och hålls under armarna av Bulan och det tror jag inte blir bra för Brynäs. Ha en kille som kvoteras in och bedöms med annan måttstock är ett sänke för verksamheten.
Ska bli kul se om Mannberg vågar göra mål i fortsättningen. Målgesten fistpumpen kan han dock inte köra för det skulle se ut som en rekonstruktion från den gången han misshandlade en oskyldig.
Bulan + Daniel Mannberg= grattis Brynäs till de ruttna äggen i korgen.
Älskar att Norran fortfarande kallar CHL för träningsmatcher, det kommer dom gilla i Nollbotten.
Farbror Barbro:
"Jag konstaterade bara den matchen Oscar Hedman och Viktor Olofsson är borta kommer det se mycket konstigt ut i laguppställningen."
Är det någon större skillnad jämfört med när M. Pettersson, A.Pettersson eller Lundberg är borta hos er, för det är ju ändå bara dessa som har SAIK som moderklubb.
Ger mig fan på att Richie har bra mycket mer hjärta för klubben han spelar för än vad Pesonen, Zakrisson eller Ritola har.
Spelar det någon roll föresten ifall det är en svensk eller icke svensk spelare i laget så länge denna gör allt för klubben och fansen och kämpar för att plocka vinster?
Farbror Barbro:
Klart du har koll på detta eftersom du har följt Lasse "det är jag som tar ut laget" Johansson på nära håll.
På tal om personlig cred alltså, och försöka förminska tränarnas roll.
Gollum. Hur gick det för dig och Wallson med trollingfisket? Fick ni några troll på kroken?
Amitiel:
Jaha då var jag otydlig,menade inte ekonomisk vinning utan mer personlig cred.
Kunna ta åt sig en stor del av äran,sola sig i glansen och åtnjuta folkets beundran. Det koketta. Intervjuerna. Höras och synas.
Gratulerar modoiter om ni trivs med utvecklingen och känner ni är på rätt väg.
Jag konstaterade bara den matchen Oscar Hedman och Viktor Olofsson är borta kommer det se mycket konstigt ut i laguppställningen.
Skulle Modo då göra en plattmatch och spelarna inte ser ut ta i tror jag de breda folklagren har relativt lite överseende.
Zappa. Naturligtvis vet jag inte men bara för han spelat för Modo och nu tjänar sitt levebröd behöver det inte betyda han agerar egoistiskt och söker cred. Då är det effektivaste man kan göra spendera pengar och berätta om nyförvärv med ett leende som han gör på Modos hemsida.
Farbror Barbro: Kom igen nu Babsan, inte kan du vara så trångsynt så du inte fattar att Svartvadet brinner för Modo?
Det måste ha varit något syftningsfel när du skrev, annars är du aningen blåst.
bisterfinnen:
Det brukar heta så. Vad det handlar om är att svaga sportchefer som Osten och Svartvadet som är där för sitt ego och personliga vinning, inte bryr sig om klubben eller att det på lång sikt ska bli bra.
F.d spelare som nyss fått av sig skridskorna eller Osten som snart pensioneras är synnerligen misslämpade som ledare för de ser bara en säsong i taget och att det är dom själva som ska vinna,äras och sola sig i glansen.
Var in och läste i luleåboken och där är allt som vanligt. Lögner och hat om Skellefteå AIK.
Idag såg jag också Knegare skrev där men måste bara få säga jag inte håller med honom om att Skellefteå AIK blev utskåpade i finalen. Ibland börjar man fundera på om han är ett troll.
Sudden i 6e. En match vi ledde. Dessutom om man sett AIKs matcher under säsongen tycker då jag det var tydligt laget inte kom upp till normal standard. Inte handlade om att vi mötte ett mycket bättre lag.
Kom ihåg Wikegård innan finalen och hans oro det skulle bli för ojämnt och minskat intresse för SHL: "-Det får inte bli 4-0 i matcher till Skellefteå AIK."
Utskåpade kan man säga när ett lag ÄR betydligt bättre i grunden.
Farbror Barbro:
Jag håller med dig till viss del. Jag skulle mycket hellre se ett MoDo med en dominans av lokala förmågor. Men om det skulle innebära spel i lägre divisioner så tar jag hellre några år med själlösa främlingslegionärer i väntan en ny kull med guldbarn.
Jag gör däremot ingen skillnad om inhyrda legosoldater är svenskar eller har annan nationalitet. Är det inte ångermanlänningar är det legosoldater.
Redigerad kommentar
Monno:
Geografi är inte din starka sida. Norge är ett helt annat land. Vi bor i Sverige. Kiruna ligger i norra Sverige. Sundsvall ligger söder om Örnsköldsvik.
Bra du tycker ni är på rätt väg. Glöm allt jag skrev om Modo förresten.
Farbror Barbro: Skröder är norrman, och? Frågar du Skröder säger han nog att han är Domsjöbo och norrman. Är han mindre värd för våran förening för att han är norrman? Skulle det vara någon skillnad om han var från Kiruna eller Sundsvall?
"Det är ändå skillnad ha några utifrån och säg att Oscar Hedman och Victor Olofsson blir sjuka en match."
Ja vad händer då? Modo blir mindre Modo? Örnsköldsvik sprängs och blir en krater?
Förstår inte vad du oroar dig för? Att svensk hockey ska förfalla p.g.a Modo?
Hur många VM & OS-Guld har Skellefteåspelare samlat på sig genom åren? Jämfört med Modo?
Inte för att det egentligen spelar någon roll men.
Farbror Barbro:Det luktar jantelag om dina kommentarer. Men, det är alltid trevligt när Modo berör.
Monno:
Du får tro vad du vill så tror jag det jag tror.
Bra om allt är frid och föjd i Modo,inte ska jag lägga mig i.
Skröder är norrman upplysningsvis.
Det brukar heta så när sportchefer och ledning saknar stabilitet och långsiktigt tänk. -Just nu har vi inte rätt juniorer.
Jämtin vill jag inte jämföra med men nog får jag för mig det ganska ofta blir dyrt värva oprövade kort. Hensick m.fl.
Det är ändå skillnad ha några utifrån och säg att Oscar Hedman och Victor Olofsson blir sjuka en match.
Sanslöst man sitter och oroar sig när inte ni gör det. Ha det bra,lycka till!
Farbror Barbro: Du menar att ingen känner anknytning till Skröder som spelat 9 säsonger och 466 (ish) matcher med Modo i SHL? Skröder har alltså spelat lika länge i Modo som ni varit i SHL i modern tid.
Byron var extremt populär sist han var här. Bara en säsong förvisso, men han kommer tillbaka, blir kapten och mottar högsta jublet när truppen presenterades.
Men ingen kan känna anknytning till honom för att han är amerikan, eller vadå?
Känner du en anknytning till Ritola, Pesonen, Calof, Urbom, Broadhurst, Zackrisson, Heed, Norman eller för den delen Jimmie "jump" Ericsson? Jimmie började ju trotts allt sin juniorkarriär i Södertälje och Hästen.
Såklart gör du det! Varför? Jo för att dom alla är spelare i Skellefteå AIK. Och du är en supporter av klubben Skellefteå AIK.
Än om det står Pettersson eller Broadhurst på tröjan kommer du jubla när dom gör mål.
Än om det står Lundberg eller Calof kommer du blir förbannad på dom när dom gör misstag så ni förlorar.
Såklart vill alla Modo supportrar att hela laget helst består av grannens pajk som stått och skjute sönder garageporten som ung.
Men just nu har vi inte den bredden i bland juniorerna, och dom som väl blir bra drar direkt till NHL.
Vad gör man då? Jo man värvar spelare för kunna vinna matcher.
Och då är frågan, ska man värva en kille från NHL (Lapierre) eller en kille från SHL? (t.ex. Jämtin)
Vem tror du är mest "bang for the buck"?
Jag är rätt säker på att Jämtin är om inte rejält dyrare så åtminstone samma prislapp som Lapierre. Iom vårt AB är jag helt säker på att Jämtin är dyrare.
P.S Ska man vara sån så har ju faktiskt Skröder spelat fler matcher med Modo i SHL/Elitserien än vad Ericsson gjort i SAIK. =)
Tror Modo börjar leva farligt.
Som jag ser det är man nu värre än Qatar och deras publik är ju faktiskt vana att nästan ingen spelare kommer från Luleå.
Modo har ingen målis,en back Oscar Hedman och två forwards Victor Olofsson och Peter Öberg Nordmaling som troliga i laguppställningen som folk känner anknytning till.
Så länge det går bra som för Växjö som dessutom precis som Qatarpubliken inte är vana något annat,kommer det flyta på.
Börjar det gå knackigt för Modo och det blir floppar och konflikter så tror jag det är stor risk publiken vänder laget ryggen men även ifrågasätter va fan sysslar ledningen med som förvandlat Modo till något helt okänt.
Kan alltså bli väldigt fel när klubbarna får obegränsat med pengar som används fel.
Redigerad kommentar
Gollum: Du har inte varit aktiv här ikväll trots match. Du och Wallson har kanske varit upptagen med "Trolling"?
Yoda Marklund:
jag ser den inte heller,måste göra annat. Tydligen leder modo med 3-0 och alla blir glada och drar växlar och passar på gama sig.
Redigerad kommentar
Ser den besatta psykiskt sjuka Sven Savage fantiserar och ljuger som vanligt.
Intressant läsa hur ofta han återkommer till vår kapten. Tror det handlar om att han inser Jimmie är en vinnare och deras egen suput hängskalle Bambi korkade tröga lata femfaldigt kickade Harju är sån loser han kommer dra ner hela laget.
Finns det en trögare person än Harju i SHL? När han öppnar käften undrar man om han fortfarande är full eller bara sanslöst trög i skallen.
Blir riktigt roligt när han kommer plockas bort i match efter match av vem som helst. Resten av Qatar får hälla i han några supar som de brukar göra i hamnen före och efter varje träning och match så han vågar visa sig inför laget.
Harju kommer raderas ut fysiskt och psyskiskt som den svaga korkade losern han visat sig vara i så många år efter att Omark lämnade killen.
Då var det dags för Modo imorgon.
Om jag fattar det rätt har de inte imponerat i träningsmatcherna.
Jag tror det kommer bli ganska välspelat,jämnt och båda lagen blir nöjda.
Utan att skryta alltför mycket tror jag Modo kommer må bra av att få möta AIK som har passningsspel,linjer, stil och klass i motsats till framför allt Asplöven och Qatar.
Läser rankingar och tycker många verkar vara lurade eller bara följer strömmen.
Här är mitt tips som är gruppvis ,utan inbördes och kommentarer kring vissa lag.
1. Topplagen
HV,Frölunda,Färjestad och Skellefteå AIK.
HV tror jag överraskar men det måste lugna ner sig. Underpresterade nog ifjol och har bra trupp tycker jag.
2. Mellangruppen
Örebro,LHC,BIF,DIF,Växjö,Malmö,Modo
Tror Växjö får en reaktion och har några överskattade och överpresterade ifjol. Modo blir bättre under hösten när de får fullt lag. Malmö överraskar.
3. Bottenlagen
Karlskrona,Qatar,Rögle
Känns som nykomlingarna får kämpa för varje poäng. Qatar är en bluff. Saknar centrar. Bäste målisen är Larsson men är i kylskåpet.Lassinanti kanske mest överskattad av alla spelare i SHL. Många nya. Svag tränartrio. Inga offensiva backar förutom Schira som kommer från svagare Liiga. Några få skickliga forwards utan Qatarhjärta och resten brunkare.Sweatt,Micfliker och Rajala kända finlirare som väntar på pass-medgångstyper. En kapten utan skalle eller arbetsförmåga. Saknar spel,bredd,fel målis,svaga tränare,stad som många vantrivs i,fans som uppför sig sämst.osv m.m
Nattsömnen har varit god i många år.
Den stördes inte nu heller av Qatar som inte imponerar för fem öre.
Vill man läsa lögner rekommenderar jag Qatarboken.
Lassinanntti visade han kanske är den mest överskattade i SHL enligt min bedömning.
Backsidan är otroligt ojämn och överskattad den med.
Schira som bara varit i Finland -stjärna? skral igår. Mikkelson nja,en bekväm gubbe som bara mesar runt. Melart verkar ha problem med humöret,fck frispel efter en liten grej bara. Sandström ser seg ut. Oskarsson,Själin Asplöven.
Framåt är det också ojämnt tycker jag. Förstakedjan verkar ganska bra även om jag vill se de i riktiga matcher först,främst Lagace.
Sedan i de andra linorna är det faktiskt väldigt många killar som aldrig varit bra på spelet.
Harju får jag säga är bra från nära håll nypa dit pucken men ute på plan är han ju dålig på allt.
Hoppas verkligen de får hem Wallmark som jag tror blir ett gigantiskt antiklimax.
Nackdelen med att det ser så illa ut är att Osten nog kommer handla.
Skriver du skit om andra så får du skit tillbaka. Väldigt passande eftersom du är och förblir ett arsle.