Skellefteå AIK

« · 1695354 · » Till forumet

Sv: Skellefteå AIK
Farbror Barbro: Jag får ju sänka mig ner till dina patetiska inlägg och åsikter.

Skriver du skit om andra så får du skit tillbaka. Väldigt passande eftersom du är och förblir ett arsle.

Zappaholic:

Du är uppenbarligen inte i balans för en vettig diskussion så återkom när du blir frisk.

Brynäs +Bulan+Daniel Mannberg är något ni älskar,bra så.

Ofattbart tycker jag.

Farbror Barbro: Gör alla en tjänst och gå och lägg dig.

Jesus Sven-Barbro Slobodan, sitter du och pratar med dig själv fortfarande :D ??

Yoda Marklund: Skvallrar? Jag skriver fullt synligt för alla att se, så jag begriper inte hur du får det till att skvallra...

Jag struntar i om du tycker jag är vettig eller inte, det som stör mig ganska mycket är er/din maniska hatkampanj mot Mannberg och Bulan. När ni sen får svar på tal får man höra om att man inte kan uppföra sig som folk etcetera etcetera blahablaha.

Du har ju själv skrivit att som man skriver får man svar. Så då är det väl på sin plats i detta forum att skriver ni skit får ni skit tillbaka. Skriver ni konstruktivt så får ni konstruktiva svar.

Enkelt så in i helvete för mig, svårare för vissa tydligen...

Zappaholic: Att försöka föra en vettig sansad dialog med de, det är som att hälla vatten på ett troll (nytt ordspråk)

Kollar lite Lilleå. Dom är väl ungefär där vi är, uppspel, backspel osv fungerar dåligt...än. Men deras backar ser sååå sega och långsamma ut. Skrbeck * 7. Bådar gott för våra snabba forwards, fina konor att runda med puck. Dom har väl två kedjor med bra kapacitet, men också med spelare som brukar vara bra i början och sakta försvinna under året. Dom har nog inte bara stora problem på juniorsidan (syftar på dom 7 tongivande junisarna som lämnat klubben nyss) utan det blir kul att de om dom lyckas hålla igång dessa två linorna.

En rolig vinter väntar, många bra lag! (jag säger inte alls att vi ser bäst ut, vi har också lång väg kvar och mycket att jobba på)

Vad ska Lilleå nu köpa???

Har du:

Brukar också kolla Qatar ibland. Skummande igenom målen på play och det är som du säger -de imponerar inte. 

Såg egentligen för lite men tyckte ändå det var hyfsad fart men spelet,passningar,struktur,placeringar,teknik,sinne saknades.

Min uppfattning är att Qatar är oerhört ojämna. De få som är bra tror jaf dessutom saknar karaktär. 

Får även för mig tränarna saknar förmåga.

Vad tror ni om dagens "träningsmatch"? Jag tycker mig kunnat se fina linjer senaste matcherna så jag hoppas på vinst :-)

Yoda Marklund:

Qatarmatcher som de förlorar är stor skadeglädje. Ofta brukar jag även vilja kolla upp vilket fyt som ligger bakom de 1-0,2-1 vinsterna.

Glöm inte det är match redan kl 15 inte ikväll.

Ja Osten är vår räddning,han måste stanna.

Vad ska man tro om Modos förlust mot Sundsvall igår. Betyder förmodligen ingenting men det kanske kan bli slakt på onsdag om de har problem med något eller allt möjligt.

Något jag tänkt på när det gäller andra lag,kanske Modo och Qatar främst,grannarna, är varför de aldrig tar ett steg i taget. Hela tiden varje år tror de att de ska gå från svaga problemlag till SMguld. Dess genvägar och försök till flera kliv i taget slutar bara med att de får börja om från början. Perfekt!

Hoppas AIK kan bjuda på spelet och snurrandet men kanske är de inte riktigt igång med propagandahockeyn än.

Farbror Barbro: Ska det vara så svårt att förstå att det finns bara ett AIK. Och det riktiga AIKs klubbhus ligger inte i Skellefteå.

Har du:

Det låter ju i norran som de haft bra fart enligt Bert. Sedan med fel tröjor tycker jag det aldrig riktigt sett ut som riktiga AIKspelet.

Resultatet är inte så viktigt ändå,det är ju bara CHL men det skulle vara roligt om det finns något glädjeämne.

Yoda. Ska försöka komma ihåg Abu Dhabi hahaha. 

Yoda Marklund: Nice att vinna gruppen utan större skavanker gick lite sämre ifjol

Yoda Marklund:

Håller med. Gjorde Renberg en blunder när han sa AIK saknar en defensiv tyngre back och Dusan påminde om Urbom. Kändes som Renberg missat,glömt Urbom.

Stabilt och stundtals imponerande men även långa stunder likna det inte mycket. Det såg ut som matchen skulle spelas av ibland.

Viktigast nu blir väl att hitta kemi och rätt kedjor. Adam P-Pär L-Terry såg ut funka bra.

Skulle vilja ha in Norman högre kanske med Z och Pesonen för Calof blir jag skeptisk till ibland.

Ohlsson blixtrade till. Axel imponerar.

Ska bli intressant med Urbom nu.

Farbror Barbro: Renberg gjorde inte en blunder när han kallade Jimmie Jump för italiensk fotbollsspelare när han myglade till sig en utvisning. Härlig värdegrund...

Zappaholic:

Tänker inte svara som du skulle gjort: Prova dra huvet ur röven,du är och förblir ett arsle! Den där sjaskiga och låga nivån Zappaholic har när han inte klarar av argumentera.

Istället ska du få ett vettigt svar. 

Jimmie myglar inte till sig en utvisning,det är inte filmning.

Ett annat exempel är när han blivit fasthållen längs sargen och då cyklat med benen för att visa han sitter fast. Är det förbjudet? Är det filmning? hahaha

Står det i regelboken -du får inte cykla med benen för att tydliggöra du är fasthållen?

Alla rutinerade kan detta och använder det ibland.

Absolut inte alltid som du kanske minns Brolin eller Ljungberg gjorde när dom blivit rutinerade och lärt sig av proffsen i Italien och England. Bara för att ta ett exempel från din värld fotbollen.

Jag tycker de rutinerade inom ishockeyn använder tydliggörandet sparsmakat för att påvisa. När de kanske tycker domarna inte hänger med eller att andra laget kör mycket fulknep och skulle haft fler utvisningar.

Farbror Barbro: Sjaskiga? Läs din egna alster om du vill läsa skit.

Pinsamt av Hollywood att hålla på som han gör. Myglar för att vinna fördelar. Skit har kastats, med rätta, på Järnkrok när han också myglade till sig tvåor. Du förstår, mygel är mygel oavsett lag, och jag tycker även Brynäs ska drabbas då deras/våra spelare filmar. 

Att du, ditt blindstyre, inte ser det vi alla ser är föga förvånande. Fortsätt för all del försvara Hollywoods berömda dykningar. Jag utgår från att du även "sakligt" kan försvara när han blev knuffad av en norrman i VM för några år sen och dök ner på isen som om någon klippt av ryggraden på karljäveln. I och för sig saknar han ryggrad när han beter sig så...

Zappaholic:

Borde inte svara en som inte kan uppföra sig,som gäst dessutom.

Jag kan tänka mig du är ur balans efter förlusten mot Almtuna.

Verkar inte gå så bra för Bulan och den för misshandel straffade och just innan domen kom i bråk på krog och i fyllecell placerade Daniel Mannberg.

Jimmie får först två tryckningar med vänstern upp mot överkroppen och sedan en kombinerad löst slag/facewash i ansiktet.

Boork: "det är en vänster rakt upp i ansiktet."

Jag tycker det är helt rätt norrmannen får en tvåa. Och det är det Jimmie ser till han får. Rättvisa skipas.

Just den biten med facewash och den här gången inledd som ett typ av slag,rak vänster,lös iofs,verkar det inte tas tvåor på ibland men det tycker jag det alltid borde göras.

Tycker inte det ska passera ostraffat,att forwards ska behöva ta en slagrörelse mot ansiktet följt av att backen klämmer ihop ansiktet med handen handsken. Bara för man står och bevakar om målisen släpper retur.

Farbror Barbro: Hahahah. Vad fan har Bulan och Mannberg med denna diskussion att göra? Nä, jag är inte ur balans. Jag har tittat på alldeles för mycket hockey för att hetsa upp mig över träningsmatcher, gubbe lilla.

Och där kom försvarstalet. Jimmie filmade alltså inte i VM. Hela världen såg och förstod, men inte Bagdad Barbro. En apsanning alltså.

Uppföra mig? Jag skriver på din nivå, har jag ju redan förklarat.

Zappaholic:

Filmning hade det varit om norrmannen aldrig slagit eller missat helt. 

Förstärkning eller tydliggörande är min rubricering.

Det är inget man ska använda sig av ofta eller jämt men den här gången tycker jag det var ok.

Norrmannen slår mot huvudet,om än löst och det avslutas heller inte med en knytnäve utan en öppen handske som klämmer ihop ansiktet vilket inte är alltför trevligt det heller.

Känns det bra ha Dani*l Mannb*rg som representant för Brynäs?

Har du koll på hans register?

Går det bra när Dani*l Mannb*rg är ute i skolor eller sjukhus och pratar med barn?

Är han en bra förebild?

Gävlebarn under ett skolbesök: -Hej Dani*l. Min pappa har berättat du söp dig knall ganska ofta förut och slog ner folk och blev tagen av polisen för du skallade en civil och bråkade och hamnade in en såndär fyllecell och så. 

Förresten,har ni sett om Mannb*rg är ute och super mycket på stan i Gävle också?

Redigerad kommentar

Farbror Barbro: Har inte koll på hans register. Du kan väl redogöra?

Har du koll på att vi spelar i reklamfria tröjor och vad anledningen är? Nu pratar jag värdegrund, alltså riktig värdegrund. Inte plastig värdegrund byggd på ord. Här snackar vi handling.

Detta begriper inte du, du bara blajar på om Bulan och
Mannberg som en gammal repig vinylskiva.

Yoda Marklund: Du får väl föregå med gott exempel och visa hur man ska uppträda på ett schysst, konstruktivt och trevligt sätt.

Känns uppgiften övermäktig?

Yoda Marklund: Gör som du vill, jag lägger mig bara på er nivå som sig bör i en gästbok.

Zappaholic:

Du förstår väl varför SAIK fans vill dra upp t.ex Mannberg? Det är ju endast för att flytta fokus från den egna värdegrunden som innefattar spelare som Chad Hinz och Bud Holloway.

En lämplig motfråga från dig borde ha varit:

"Hur såg det ut när Holloway var ute på skolorna och träffade ungdomar, tillät klubben det? Borde han inte hållas så långt ifrån gymnasieungdomar som möjligt?"

Rytter: Tack ska du ha för hjälpen. Det var en bra fråga som vi inväntar svar på 😀

Yoda Marklund:

Jag jämför inte Holloway med Manberg eller Hinz med Mannberg. Det var väl ändå ni, som i en diskussion om hurvida Jimmie hade filmat eller ej drog upp gamla grejer som Mannberg gjort. Så ifall det är relevant i diskussionen om Jimmies filmningar så bör ju även Holloway och Hinz vara det?

När vi ändå är inne på ämnet, tyckte du klubben skötte hanteringen av Hinz skandalen på ett snyggt sätt? Finns det något i den där skandalen där klubben bör ransaka sig själva tycker du?

Yoda Marklund:

Satt Hinz ensam och söp sig full eller var det fler SAIK spelare inblandade?

Yoda Marklund:

Jaha var han ensam på en lagfest? Fan det måste ha varit sjukt tråkig lagfest. Fin värdegrund när man kör lagfest under kvalserie.

Jaha fan vad klubben tog avstånd, trots att dom visste om att detta inträffat så tillät dom honom spela två matcher i kvalserien efteråt. Så försök inte vända det till att dom gav honom sparken med omedlebar verkan.

Du får nog läsa på lite mer om detta själv innan du kommenterar, eller så försöker du inse att sanningen är ganska pinsam för SAIK som klubb.

Rytter: jag börjar gilla dig, Rytter. Yoda har lite svårt i diskussionen 😂

Yoda Marklund:

Tidigare satt han ensam och söp, nu var det troligen fler inblandade. Hur ska du ha det?

Fan vad du lyckas slå knut på dig själv alltså.

Snygg värdegrund, att låta han fortsätta spela trots att man vet om exakt vad som hänt. Sedan när trycket utifrån blir för stort så sparkar man honom och kallar det för värdegrund. För mig är det mer av ögontjänare eller hycklare, men vill du kalla det för värdegrund får det stå för dig.

-Är det värdegrund att hitta en syndabock och skylla allt på? Istället för att ta sitt ansvar som grupp och som klubb? Kanske skulle varit fler spelare som skulle blivit sparkade också, eller vad tror du?

Yoda Marklund: Du VET vad som hände? Du var alltså på plats. Då behöver du väl inte höra vad vi vet om saken?

Mannberg då, hur många misshandelsdomar har han? Är han en återfallsförbrytare? Har han inte sonat sitt straff?

Zappaholic:

Ifall han nu verkligen VET vad som hänt, så har vi precis fått se så kallad skellefteå sanning.

Trots att han VET att det var lagfest att det var fler spelare inblandade osv så öppnar han alltså upp att med att det enbart var Hinz inblandad, han satt ensam och söp, sedan tog han bilen, sedan fick han sparken omedelbart.

Allt är ett försök för att dölja den pinsamma sanningen.

1. Det var lagfast så han var inte ensam

-Snygg värdegrund av spelare att supa ner sig mitt under kvalserie, men tydligen är det inga problem enligt Yoda så länge det inte kommer fram

2. Han fick inte sparken direkt, han spelade två matcher innan trycket blev för stort och man inte hade något annat val än att sparka honom.

-Snygg värdegrund att låta honom fortsätta att spela matcher trots att man visste vad som hade hänt. Men Yodas försök att visa vilken fin klubb det är som tar krafttag direkt blev synad.

Yoda Marklund:

Är det lite pinsamt för dig just nu?

Rätt agerat hade han inte fått spela en match efter kraschen, tror du klubben inte visste att han hade varit i dyngfyllan, istället släpper klubben med den fina värdegrunden ut honom på isen i två matcher. Rätt agerat så stänger man av i väntat på utredning, då har man lite stake och värdegrund. Men snälla fortsätt att försöka att förklara bort detta du.

Nej nu har jag inte tid med dig längre.

Yoda Marklund: Jag har sett det där och det är för jävla uselt beteende. Men nu har han sonat sitt straff och jag hoppas han bett om ursäkt för vad han ställt till med.

Att du inte gillar vad han gör på planen. Fine. Men att älta det om och om och om igen? Skriv något nytt någon gång.

Yoda Marklund: Du drar ju upp det som hände med Mannberg trots att det är historia. Varför då gnälla över att vi drar upp gamla saker?

Yoda Marklund: Vad fint av dig. Då hoppas jag på konkreta konstruktiva analyser av Mannbergs spel. Betänk dock att han är en grovjobbare, brunkare och inte en artist som Bäckis t ex.

Om du nu klarar att se såna nyanser i spelet.

Yoda Marklund:

Råkade somna av Qatarmatchen. Svårt hålla sig vaken när det bara böljar utan tanke och finess,när det inte liknar något. Ja Lukko var det laget som försökte spela.

Enligt taliban-Janne hade laget haft ett räfst och rättarting,ett ordentligt snack för att allt skulle bli bra på isen. Måste säga det låter oroväckande dom kör en sån redan nu. Brukar nog bli effekt matcherna efter men dra det kortet fler gångar så urholkas budskapet och efterhand inser spelarna vi är för ojämnt lag och oskickliga,det är grundproblemet.

Syntes också de kom ut och gjorde en typ av maxinsats. Mycket tacklingar visst,men inte är det många i laget som SPELAR ishockey.

Dom lär ju göra sina urladdningar mot AIK men reaktioner hoppas man på matcherna efteråt. 

Fagervall har jag också fått för mig är en bra "eldare" pådrivare. Mitt tips är att de kommer köra slut på sig om de försöker bli ett topplag.

Varje seger kommer kräva en urladdning,blir jobbigt.

Redigerad kommentar

Farbror Barbro: Hur vet du så mycket om matchen om du sov?

Zappaholic:

Är du här igen?

Jag blev trött av matchen och somnade efter. Matchen var ett sömnpiller.

Tyckte Mikfliker var tämligen osynlig,men även Mikkelson,Lagace och Schira. Undra om de börjar fundera på och oroa sig över var de hamnat.

Kan tänka mig det var mycket stenålder i uppladdningen om de nu bestämt sig för en uppryckning.

Kan tänka mig det ungefär lät -nu jävlar får det vara slut på fippel och finlir!! nu jävlar går vi bara ut och kör!! tänk inte så mycket för fan!!! Kör över dom!!!

Kan tänka mig Mikfliker sneglade på Mikkelson och de båda tänkte -herregud vilket brunkargäng utan hjärnor vi hamnat i.

95 kg utan hjärna verkar vara Ostens favoritspelartyp i år. Det är därför Anton Hedman trivs och känner sig hemma. Hedman måste ha en av Sveriges tommaste blickar.

Farbror Barbro: Japp, jag är här så länge det behövs. Vi är några stycken som fortsätter vår kamp mot de onda trollen.

Yoda Marklund:

Skellefteå AIKs dominans och propaganda verkar ha skadat många mentalt,speciellt uppe i Qatar.

Kan tänka mig om man bara skulle vandra lugnt på stan i Luleå övik eller Gävle iförd Skellefteå AIK-tröja skulle det inte dröja länge innan någon undrar varför man måste vara så dryg och uppföra sig så illa.

-Hallå,jag har inte sagt något eller gjort något.

-Jamen du visar dig ju i Skellefteå AIK-tröja och då känns det som du är överlägsen och vi är hotade och förödmjukade! Våra fruar skrattar åt oss och drömmer om de riktiga männen som spelar för, kommer från eller håller på Skellefteå!

Förmodligen är Zappa,Bagdad Bob m.fl så skadade redan vi här på forumet dagligen skulle behöva be om ursäkt och förlåtelse för vi håller på klubben som utklassat konkurrenterna på alla plan för att de skulle se allt klart. Dvs att var det ljugs och trollas är i Qatarboken.

Zappaholic. Det största trollet är Sven Savage som ljuger om det mesta. 

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Farbror Barbro: Självklart är du välkommen till Gävle i en SAIK-tröja. Det är däremot värre att gå i en Björklövenhalsduk uppe hos er. Ni har ju värdegrund även bland era fans 😂😃

Yoda Marklund: Om det skulle funnits ett bullshit-filter så hade du ju inte kunnat posta inlägg överhuvudtaget så där föll den teorin.

Zappaholic:

Ja du Zappaholic,vad gör du här egentligen?

Bilden klarnade förra veckan,du bara glider runt lite överallt och baktalar och gör dig lustig. 

Sällan du kommer med något vettigt tycker jag. HS största troll? förmodligen.

Sedan när Dani*el Mannb*rgs kriminella förflutna tas upp till ljuset då får du frispel och visar du saknar spärrar.

Blir du alltid sjaskig,sunkig,ovårdad och aggressiv när du blir trängd,på fyllan? Har du liknande brottsregister som Dani*l Mannb*rg? förmodligen.

I min bok är du en lömsk pajas numer som totalt saknar omdöme när du tar ställning för Qatar, fjäskar där inne och inte inser det som skrivs här har tusen ggr högre sanningshalt än Qatarboken.

Har du helt missat vad det här handlar om? Det sitter en supernörd (Sven Savage) som är superskadad i hjärnan som hänger ut en oskyldig och ständigt återkommer med lögner om Skellefteå AIK. Dag som natt,sommar och vinter.

Jag tror Brynäs fick stora pengar,Porserpengar för att ta hand om farliga avfallet Dani*el Mannb*rg. Qatar insåg han var en återfallare och ville dumpa sopan.

Brynäs behövde pengar och Mannb*rg själv fick kanske också en mille för att inte krångla kring kontraktet men kände kanske också han var tvungen byta adress där han inte blir igenkänd.

Därav hans kroniska måltorka för han vill hålla en låg profil.

Brynäs klarar inte motstå frestelsen av pengar,man gör ett stort misstag moraliskt som har Dani*el Mannb*rg i skyltfönstret. Mannb*rg som förebild och idol! fyfan. 

Har man skadat en person som förmodligen fått men för livet psykiskt så är det minsta man kan begära förutom ta sitt straff i rätten -att man inser det inte är mer än rätt att man avstår ära och berömmelse,idolskap och andras dyrkan. 

Klarar inte Gärningsmannen det själv ska ändå en elitklubb klara det.

Brynäs tänkte inte på brottsoffret,de tänkte kortsiktigt och på pengarna de förmodligen fick.

Redigerad kommentar

Farbror Barbro:Oj då, rödtjutsdunken en måndag! Det var värst vad du tar i. Tat lugnt nu så du överlever veckan.

Det blir lite ironi över det hela när du börjar anspela på moral och skitsnack när du är själv är en av de två största skitsnackarna på forumet.

Yoda Marklund:
Är väl önsketänkande att det är samma person, skulle väl vara för skrämmande tanke om det finns 2 olika personer som är som du/ni.

Yoda Marklund:

Helt ärligt har jag inget emot Brynäs heller men just det här med Mannb*rg och Bulan som jag också har svårt för tycker jag det är på sin plats lyfta fram och gräva i.

Sven tuta.Rödtjut är gott men funkar inte för mig på veckorna haha.

Köpa in så mycket som Qatar,Abu Dhabi och Dubai är så fel på så många sätt.

Blir sällan bra,skickar fel signaler neråt,dyrt,eventuella framgångar blir "tomma" segrar som smakar gott ett dygn sedan är glädjen borta. 

Handlar egentligen om sportchefer och ledningens ego osv.

Förstår inte att andra klubbar inte tänker som AIK,ta ett steg i taget, och det har ju varit glädje för oss fans varje år hela 2000 talet.

När dom gick till semi första året var det också en framgång osv.  Man njuter flera år helt enkelt. Undra om inte det var därför det såg så blekt ut i semin i CHL mot Qatar ifjol.

Farbror Barbro: Om jag tyckte lyteskomik var underhållande skulle jag skratta allra mest åt dig och Yoda. 

Sug på den du...

Zappaholic:

Lyteskomik det är när Dani*l Mannb*rg besöker barnen i Gävle och pratar som förebild och idol.

Barnen: Näj jag blij stor vill jag också supa mig knall och slå ner folk och hamna i en sån där fyllecell eller vad det hetej. Det är coolt för det har Danij*l gjort och jag villj blji som han.

Pojk och juniorlagen i Brynäs får också tydligt klart för sig det är lugnt i Brynäs passera gränser,man blir förlåten och man kan fortsätta som inget hänt.

En tokfylla på stan. Slå ner någon. Fyllecell. Upprepade gånger. Allt sopas under mattan och man får varningar eller t.o.m kanske Brynäs gör som Qatar kontaktar Brottsoffren och försöker tysta men även betala sig ur knipan.

En hälsning till pojk och juniorlagen i Brynäs: grattis,ni spelar i en klubb som blundar och sopar under mattan och t.o.m värvar in kriminella.

Se upp till Dani*l Mannb*rg Brynäsungdomar. Han är förebilden.

« · 1695354 · »