Grattis till värvningen av Kungen Eriksson! Det är nog ganska många av SHL-lagen som hade tagit emot honom med öppna armar. T.o.m. Luleå!
Härlig värvning! va jag sakna jimmie ifjol! alla vill nog ha en sån typ i sitt lag, en person som många älskar att hata och tvärtom :-D
ASA: Nej, det hade jag inte...känns som att han bara fått en biroll i laget med 200000-300000/månad för en 36-åring så nej tack.
Pesonen däremot, hade man inte tackat nej till.
Redigerad kommentar
Blister Brigade: Oooops, tänk vad fel det kan bli när man läser fort!
Jag tyckte du hade skrivit
" Jimmy är grym på divare"
Men så var det ju inte riktigt, även om det hade varit rätt på sitt sätt! ;-)
Bara som en påminnelse. Spelarenkäten.
" Vilket annat lag i SHL skulle du absolut inte kunna tänka dig att spela för?"
1. Luleå HF 27%
2. DIF 15%
3. Modo 13%
4. Färjestad 8%
Det är den senaste.
Det är ändå Luleå som sticker ut. Oerhört tydligt att Luleå är minst omtyckt.
Redigerad kommentar
"Vilket annat lag i SHL skulle du absolut inte kunna tänka dig att spela för?"
Luleå HF blev klar vinnare på 27 %.
Naturligtvis har detta inget med ekonomi att göra,ingen av spelarna hade väl tid börja kolla upp årsredovisningar.
Geografi påverkade inte alls tror jag. 13 mil mer eller mindre spelar knappast någon roll då Skellefteå var så mycket populärare.
Jag tror knappast spelarna som svarade plockade upp en atlas heller och började mäta avstånd.
Vad allt handlade om var en blandning av:
* Luleå hade de äckligaste lagkamraterna.
* COOParena är en död plåtburk med äcklig publik, noll trivsel och atmosfär.
* Luleå spelar en äcklig hockey som bara tilltalar Anton Hedman-Per Ledintyper.
Laget. Arenan. Fansen. Klubben. Luleå HF= minst omtyckt.
Zappaholic:
Jag tror inte du ska blanda ihop ekonomi med status.
Ja på ett sätt är ekonomi intressant när det gäller Qatar. Förmodligen fler kanske kan tänka sig Qatar i nästa undersökning för dom vet det finns multum i bakgrunden.
Sedan är det ju så att i princip alla som värvats till Qatar är överbetalda eller helt enkelt den enda klubben i SHL som velat ha odågan/kräket/överskattade.
Hur många klubbar i SHL vill ha Ledin,Anton Hedman,Petrell,Sylvegård,Johan Forsberg,Daniel Larsson,Markus Oscarsson,Jan Sandström 37,Lagace,Ekarv,Mastomäki m.fl?
Redigerad kommentar
Oj va mycket Sven Savage vet om Skellefteå AIK.
Själv vet jag att Luleå HF bildades i slutet av 70-t och kom upp i elitserien i mitten på 80-t efter massiva statliga ekonomiska insatser.
Staten beslöt sig för att pumpa in mina och dina pengar i ett exotiskt hockeyprojekt för dom anställda skulle ha något att titta på under långa vintermånader.
Egentligen helt ologiskt med tanke på att hockeyn alltid fört en tynande tillvaro i just Luleå,några glada amatörlag som höll byaklass.
Sedan när alla andra lag knäade under finanskrisen i mitten på 90-t kunde Luleå HF fortsätta mjölka staten och vinna ett SMguld efter ha fulat sig fram.
Inga rötter eller mycket liten förankring har gjort klubben allt plastigare där ingen vet från säsong till säsong hur tröjorna ska se ut eller vilket klubbmärke som används.
Nu med ännu mer Porserpengar köps det ännu mer ogenerat och redan syns biverkningarna att juniorer flyr och allt fler barn måste köpas in från melleneuropa,främst Tjeckien och Slovakien.
Ledarna saknar moral och lögner i rätten som normala människor inte skulle kunna leva med tycks inte bekomma ruttna typer som Stöckel och Osten.
Luleå HF borde försvinna för det är en konstgjord udda fågel som inte hör hemma i svensk elithockey.
Redigerad kommentar
Farbror Barbro:
starkt jobbat Barbro att du håller ondingarna på stången. Glöm inte bort att en ensammen Jedi lätt kan plocka tusentals klonrobotar!
Mycket humor på Qatars sida. Nu ska de visst ha anor! hihihihi! Ja, att de mer anrika norrlandslagen i MoDo, Skellefteå AIK, Timrå och Björklöven lirat i högsta serien någon gång under tiden 1930 till 1980, det känner nog de flesta till. Men lägg sedan till lag som Clemensnäs, Rönnskär, Teg... så förstår ni nog hur o-anrika köpelaget Qatar är, ett sorgens år när köpelaget gick upp i högsta serien för första gången på mitten av 80-talet.
Sen ta detta citat:
Rönkenhockeyn vinner i alla sporter!
Utom hockeyn då! HIHIHIHIHI!
Trevlig sommar på er!
Sven Sewage:
Tack,det värmer.
Ja det fantiseras friskt i luleåboken,synd bara lögnerna är så dominerande. Det finns knappt en mening som är sann.
Senast återkommande temat jag hakat upp mig på är den besatta Savage hela tiden svamlar om att Skellefteå AIK stulit från Västerbotten och Norrbotten!
Modo ska då alltså på liknande sätt stulit alla som är från Umeå,Kramfors,Härnösand eller andra delar av Västernorrland?!
Hur fan kan man stjäla från sitt egna upptagningsområde?
Tillvägagångsättet när ungdomarna kommit till AIK framställs av Savage som man lurat,hotat eller kidnappat spelarna! Jag tvivlar på att Sven Savage är helt frisk eller så är det helt enkelt så han är färgad och formad av kulturen i Luleå.
Gynge till Växjö och det är inget jag deppar över. Nog är han en spelartyp vi söker men jag tror han är kraftigt överskattad.
Skulle känts ungefär som med Widing,en man välkomnat men ingen som framkallar jubel.
Bra Lasse J har kyla och avvaktar guldkornen. Ska väl bara in en eller max två till så läget är lugnt tycker jag.
Läser det jämförs backlinjer och kilon och det ska erkännas visst ser vi lite lätta ut bakåt men jag undrar faktiskt hur uppdaterade siffrorna är.
Jämför man t.ex vår och Qatars backar tror jag knappast någon i Qatar vore aktuell i AIK. Mikkelson kanske men förmodligen för seg,dessutom oprövad på stor rink. Schira håller inte på SHLnivå och stor rink. Melart en kona som inte är bra på något som har enbart med hockey att göra.
Redigerad kommentar
Farbror Barbro:
ja nog är man allt stolt över att vi inte lider av köpmani och att vi har anor
hanzon:Ett nonamn och en liten spinkig småtting dessutom. Finns det ingen junior att plocka upp längre?
Intressant att han beskrivs som 183cm på hemsidan men på EP tår det 179. Mäter man med skrillerna på i Skellefteå? :) 79kg gör inte lagets medelvikt tyngre så frågan är om Skaik årgång 2015-16 är det lättaste lag Marlkundarna ställt upp med ever.
DansbandsWolf:
Det som krävs för SAIKGULD16 är att det värvas lite större spelare , speciellt på backsidan . Det gör ju inget om backarna skulle råka väga över 90 kg
Uj va man sitter och väntar på slutklämmen.
Har hänt en hel del i de andra klubbarna förutom Luleå. Måste säga både Brynäs och Modoskribenterna här på HS håller en imponerande ödmjuk ton. Dom är iofs hårt prövade.
Synd om Fagervall som kanske inte riktigt vill inse att det är han som får betala Ostens omotiverade guldpropaganda. Om allt havererar har Osten ändå vunnit tid,får sitta kvar ett år till närmare pensionen och Fagervall blir då den perfekta syndabocken.
När jag jämför dessa tre grannar rankar jag Brynäs som bäst,tätt följt av Modo och faktiskt Luleå som sämst.
I SHL totalt tycker jag Karlskrona och Rögle ser svagast ut. Trea från botten Luleå och sedan många jämna lag. Skellefteå AIK tror jag har ett försprång till dessa,kan ju redan idag sätta ihop fyra samspelta formationer,bara en sån sak.
NSD är inne på samma linje som jag när dom ger hela 16! spelare i Luleå antingen underbetyg eller betyget låg SHL-nivå.
Får erkänna nyheten om Butler först väckte avund,sedan vill man inbilla sig det fanns anledningar han inte hamnade i AIK.
Ritola rehabbar,en till hade varit magstarkt. Modo kanske bjöd över och nog får man för sig Butler har släppt det här med utveckling och tänker mer på att casha in resten av karriären. Kanske har vi en större fisk på kroken.
Riktigt roligt med alltfler envägs för våra exporter. Som jag ser det tar de för varje år ett steg framåt. Dom har inte tagit NHL med storm men huvudsaken det går åt rätt håll.
Tigerhjärta: Helt ärligt ser jag två bra trupper i Brynäs och Modo. Ser båda lagen som starka bara Brynäs slipper skador,ska väl in med en back också efter Andersen, eller Modo misslyckas med att förvandla namn till medelmåttor.
Läser i luleboken hur Sven Savage fortsätter sina lögner och hånande trots det varit semestertider i Skellefteå AIK-boken. Ingen tror jag tvivlar på han är besatt och psykiskt sjuk.
Intressant läsning om Malmös CL motståndare (nu igen!!!): Red Bull Salzburg. Många supporters är missnöjda med köpmanin, plastigheten, det oäkta... jag brukar ju själv kalla det för mammondyrkan.
Nog undrar man när de riktiga fansen ska vakna uppe i Qatar. Göra uppror mot att spela med en smutsig hyena på tröjan, köpmanin, sargutdunkarmedleyt och mammondyrkan! Kanske får man en dag se Qatar med egna spelare och med ett eget spel, och så får hamstern och Osten fortsätta med sitt onda projekt på sidan av som de ondaste, psykopatiska, maniska, mest skrupelfria hockeymördarna till supporters kan hålla på.
– Det är ett helt nytt Modo. Då var vi bara norrlänningar i Modo och vi tog upp sju-åtta juniorer första året. Det är helt nya tider i dag, säger Bäckman och fortsätter.
– Jag tycker att Modo har tappat sin identitet, om man jämför med tidigare.
Varför då?
– Jag tycker att Skellefteå tagit över Modos identitet litegrann. Modo har satsat mycket transatlantiskt och det har blivit ännu mer i år, menar Modos förre tränare som förstår att det krävs andra verktyg i dag än för 10-15 år sedan.