Zappaholic:
Vad är det du inte förstår eller inte klarar ta avstånd från?
Brynäs är Neapel, en sopstation som tar emot farligt avfall. Gratis? tvivlar på det.
Det skadar inte lyfta fram det här med Mannb*rg då och då. När klubbar agerar fel och inte tar sitt ansvar och förstår de är skyltfönster och förebilder.
Brynäs behövde inte ens sparka Mannberg,de kunde bara avstå värva killen. Inte ens det minimum av anständighet hade Brynäs. Millen på kontot lockade för mycket?
Fanns det verkligen ingen annan kille från Gästrikland Brynäs kunde gett chansen isf att värva Dani*el Mannb*rg?
Farbror Barbro: Det du skriver så klart. All skit du häver ur dig om Mannberg t ex. Neapel, sopstation, kriminell etc.
Tycker det är för jävla låg klass på såna inlägg, därför får du skit tillbaka, ditt troll.
Zappaholic:
Jag kan bara konstatera vi värnar olika mycket om Brottsoffret och har olika syn på vilken moral och värderingar en elitklubb ska ha.
Jag tycker det är viktigt en elitklubb tänker på vilka signaler de skickar ut. Jag tycker det ska finnas gränser och att Brynäs skulle ha avstått värva Mannb*rg.
Jag tycker det är rätt att en spelare får försaka ära och berömmelse när man skadat en annan person för livet kanske.
Värvningen av Mannb*rg är så skum,konstig och felaktig jag misstänker Qatar betalat minst en miljon,kaffepengar-Porserpengar, till Brynäs.
Nu orkar jag inte skriva mer om detta ikväll.
Yoda Marklund:
Ja modomatchen måste ha skapat stor oro i övik. Jag menar AIK förlorade med 6-0 mot lhc men det var ju inte veckan innan premiären.
Det handlade ju mer om sega ben också,inte total avsaknad av spel.
Han spelar högt Svartvadet med en fin gammal klubb. Bli så köpkåt och tro att massa namn ska leverara i Sverige och få de att trivas och bli ett lag kan vara farligt.
Tvivlar på Svartvadet har hela bygden bakom sig heller när han skapar Abu Dhabi där uppe i norr.
Tror tålamodet är begränsat med detta vansinniga projekt. Modo har ju faktiskt varit genuina och man är van vid hemvävt,inte som Qatar som aldrig varit bortskämda.
Av all skit sjuka Savage framför i Qatarboken så det två återkommende lågmärken som sticker ut tycker jag.
Dels att han namnger någon oskyldig ovetande,dels att han grisar om att Breivik skulle hyllas här.
Redan detta borde ju få normala att ta avstånd från sickot och väcka avsky och äckel.
Nä då, när man minst anar börjar modoiter,brynäsare och annat folk hoppa in och vänslas med denne lögnhals och sjuka individ,ofattbart!
Yoda Marklund: SAIK är Skellefteå AIK, inte bandylaget du tänker på.
Säg nu inte bara att ni är AIK, återigen det finns bara ett riktigt AIK och det har fortfarande inte klubbstugan i Skellefteå.
Redigerad kommentar
Yoda Marklund: Hotad? Ingen som hotar dig. Du är totalt ohotad i avdelningen skriva skit och dynga.
Gör oss alla en tjänst, dyk ner i bottensatsen i vinboxen och sörpla i dig det sista skrapet...sen kan du sussa gott.
Vad har hänt med Zappaholic? Förut var det lite stil på grabben men nu är det bara skit,röv,dynga och stoppa in huvet i arslet.
Intressant match igår Brynäs-Modo. Såg den naturligtvis inte, bara highlights, men resultatet var intressant.
Matchen igår behöver ju inte betyda så mycket men om det är en fingervisning om att Modo har problem skulle inte jag vilja ansvara för den skutan.
Nåja,kanske bara är målvaktsproblem men är det mer blir det en hel del att styra upp.
Bäst i höst utan konkurrens är ändå att Per Ledin lämnar landet. Är det sant? Ja det är sant!
Förmodligen fintad till Österrike efter starka påtryckningar från nyglada frun och familjen som plötsligt bara måste stanna i Luleå pga alla möjliga och omöjliga orsaker...
Redigerad kommentar
Farbror Barbro: Vad det är? Jag är trött på ert hjärndöda raljerande om Mannberg och Bulan. Bara massa dynga och genomruttna kommentarer och påhitt.
Fattar du eller ska jag förklara med stora bokstäver?
Yoda Marklund: "Brynäs är Neapel, en sopstation som tar emot farligt avfall. Gratis? tvivlar på det."
Raderna under insinueras det att Brynäs tagit emot en miljon kronor för att signa Mannberg.
Är detta sant? Kan du ge en källa på den uppgiften?
Om inte, ja då är det ett påhitt.
Ska jag förklara långsammare så du förstår?
Yoda Marklund: Nu var det så att du ställde en fråga som jag svarade på. Så då vet jag och alla andra att ni sitter och hittar på saker. Ljuger och matar ut trollinlägg efter trollinlägg.
Ni två, eller en, eller hur det nu är, är som kejsaren i Kejsarens nya kläder. Alla andra ser hur nakna mellan öronen ni är, medan ni själva ryggdunkar varandras förträfflighet och briljans.
Och att kalla människor för avfall, är det också ett "skämt"?
Gå och lägg dig...
Lyssna och njut gott folk.
Är ni inte Skellefteå AIKare så lär ni bli det. se länk.
Först blir man tårögd när Jimmie peppar under introt, sedan får man ståpäls när musiken drar igång.
Håll i hatten för det är ett jävla ös precis som när Skellefteå AIK spelar.
DansbandsWolf: Kan ha varit bland det mest patetiska jag nångonsin hört...och då har jag tvingats lyssna till bra mycket skit genom åren.
Fy faan säger jag bara. När sjukhuspersonal ibland tvingas framkalla kräkningar hos patienter har jag den perfekta lösningen. Bara att spela den här låten och vips, saken är klar.
Yoda Marklund:
Ja jag har ju väldigt svårt för den där Ola som du förstått.
Tydligen rikskänd musiker som varje gång han gör något för Qatar istället fokuserar på Skellefteå AIK.
Nu är man ingen psykolog men nog verkar det som han är ordentligt störd.
Yoda Marklund:
Ja när man tänker efter är han precis som Osten,Ola G,Harju,Lassinantti,Fabricius m.fl.
Dom gör mer skada än nytta. Det bästa för Skellefteå AIK är ju faktiskt att dom är kvar och förstör för sin egen klubb.
Egentligen borde man vara tacksam Skellefteå AIK har grannar som Qatar och Abu Dhabi,bara lättare glänsa.
Är det någon som hört något kring Jacob Lagace i Qatar?
Officiellt var han först borta pga personliga skäl.
Sedan när rykten började gå gick Qatar ut med att det handlade om en begravning,konstigt det var så hemligt först.
Ryktet på twitter handlar tydligen om att han skulle använt kokain.
Erik Lindh twitter.
Vi får hoppas det inte är så illa Qatar åter hamnar i klammeri med rättvisan. Det skulle inte vara första gången isf om man säger så.
Farbror Barbro: Jisses, nu börjar du greppa minsta halmstrån i ditt hat mot Luleå, det är bara en simpel begravning, inget hemligt med det, därför fanns det ingen information om varför Jacob är ledig en vecka, personligt skäl är väl en bra benämning om det gäller en begravning ?
Ja kokain ... vet inte vem denna källa på twitter är men sprida dynga är han bra på, få se vad Yoda kommer med för snevriden förklaring nu, säkert ett i stil med "Osten gav Jacob kokain" .... för att döpa om han till kokainOsten eller något liknande.
Sen avslutar du ditt inlägg att Luleå/Qatar hamnar i klammeri med rättvisan ?
När har just Luleå Hockey hamnat i klammeri med rättvisan?
Om du tänker på Mannberg grejen (och det gör du och Yoda hela tiden, nästan så man kan tro att ni är besatta) så var det väl en grej med privatpersonen Mannberg och har inget med Luleå Hockey att göra, så att säga att
- "Det skulle inte vara första gången isf om man säger så"
är så totalt fel, men det bevisar återigen att hatet mot Luleå Hockey nu är så stort så att det påverkar ditt sätt att skriva saker baserat på fakta istället för hat och förakt.
Yoda Marklund:
Tackar. Stort få höra av en som går i Taubes,Hasse och Tage,Larssonx2 och andra giganters fotspår.
Orkade inte ta debatten ikväll med Wilhelmsson att Mannberg inte tillhörde Qatar eller att det varit andra klammeri i klubben.
Jag menar det var ju bara några veckor sedan Klubbdirektören Stöckel åkte fast. Bara fortkörning visserligen.
Owuya och doping. Ostengate. Han som mordhotade. Redan där några grejer.
Tycker jag hör till Qatars krimhistoria.
Redigerad kommentar
Yoda Marklund:
Kloka ord.
Såg Cervenka gick till Tjeckien,konstigt. Undra om inte Qatar bjöd många miljoner ,isf säger det en hel del om klubbens låga status.
Sitter och funderar lite på premiäromgången.
Brynäs tror jag vinner för dom vill visa alla tippare.Dessutom lär Bulan elda på dom som han brukar tills lagen får soppatorsk.
Modo känns ju osäkra men kanske har de rutinerade transatlanterna mörkat och plockar fram rutin som dock bara räcker några omgångar innan kropparna blir slitna. Blir nog jämn match mot Örebro men redan mot Karlskrona kanske de får en reaktion.
Qatar tror jag tyvärr vinner på torsdag. Alla miljoner vill dom visa sig förtjänta av och det oskickliga laget är säkert vana vid det endast är full gas som funkar. Hoppas dom också får en reaktion redan matchen efter och får för sig dom är bra och ska försöka spela och glänsa och då blir det inte mycket vettigt.
Kan tänka mig Qatar hela säsongen kommer pendla mellan vinster pga urladdningar för att därefter torska pga svullhuven.
AIK kommer nog göra en medelbra match,varken mer eller mindre. Mycket hänger på HV vilket skick dom är i. Gör HV en toppmatch blir det nog torsk för oss. Mer troligt är dock att HV inte får ihop det nu från början.
Känner mig ovanligt lugn.
Inte för jag är säker på seger utan för man förmodligen blivit bortskämd med maskinen AIK. Klarade vi fjolårets spelartapp bör ju årets upplaga vara ännu stabilare tycker man.
Blir det torsk,inte förvånande när segern känns nästan given, lär det inte dröja alltför länge innan första trepoängarn.
Måste vara betydligt oroligare och ovissare för andra fans. Dom kanske köpt grisen i säcken.
Trodde AIK skulle göra en bättre match men HV var ännu sämre.
Hv har nog rätt stora problem ändå. Såg inte ut som det fanns kemi i laget. Vem vet med Chris Abbott och Törnberg har de två råttmänniskor som kanske är orsaken. Helt ärligt verkar Abbott vara rena pesten.
Qatar gick som väntat och vann. Tror Växjö ville få av sig den oförtjänta kronan,ungefär som Brynäs och Färjestad efter deras senaste guld.
Nu hoppas och tror jag Qatar mycket snart kommer åka på en förlust. Så fort de får för sig de är bra och ska försöka föra spelet och vara kreativa lär det bli pannkaka.
Yoda Marklund: Grattis till segern!
++++ Daniel Mannberg, f, Brynäs
Väldigt, väldigt pigg i åkningen. Skapade stora problem för Malmöförsvaret.
Redigerad kommentar
Yoda Marklund:Mannberg har gjort fler mål än Pesonen SHL-säsongen 2015-16!
Ett oomkullrunkerligt faktum!
Frågor på det.
Lite kort om Qatar. Har sett första och tredje perioden,ska erkännas andra var visst Qatars bästa.
Brukar kolla deras matcher ibland för att njuta av förlusten eller se hur dåliga motståndarna var eller om det var flyt.
Tycker Dubai-Qatar var en dålig match,premiärmatch. Qatars mål tillfälligheter.
Det jag tänkte komma till är Qatars backar. Läste nyss även den sinnessjuke Savage kritiserade Schira. Alltså han ser inte alls bra ut -stjärna i SHL? hahaha
Då har vi Jaros som spelar i Asplöven och där skämde ut sig med bedrövligt spel och gav bort mål. Duger inte ens i Allsvenskan.
Oskarsson bjöd på indianare igår och skulle han förvandlas till SHLnivå lovar jag sluta skriva här. Han utstrålar total talanglöshet och extremt låg intelligens.
Nagander skadad men få lulefans tycker han hör hemma i SHL.
Själin Asplöven mest.
Mikkelsson mesig anonym trög blek och mycket intetsägande. Bara i Qatar för att inkassera.
Då återstår BARA tre backar som jag betraktar som godkänd SHL-nivå. Fyra med Mikkelsson.
Melart orsakade ett baklängasmål men det var mest otur. Dock ska sägas han knappast har med något i offensiven att göra.
Sandström håller kroppen? igår var han inte direkt framträdande och det KAN vara ett tecken på han bara hankar sig fram.
Sigalet kanske bra.
Vad jag vill komma fram till är att jag tror och hoppas Qatar är en BLUFF.
Ostens bluff!
Redigerad kommentar
Yoda Marklund:Jahaja sitter du i din ensamhet och hinkar från rödvinsboxen nu igen. Ett max två glas rödvin / dag kan vara bra för hjärtat inte en hel box. Sackars dig Ulf-Ture gammal bitter och glad i alkohol kommer inte göra dig yngre. Lyft röven och gå på någon hemmamatch skulle göra både dig och SKEs publiksnitt gott, du behöver komma ut i friska luften någon gång.
Frågor på det.
Matchdag. Känslan är det blir förlust om AIK fortsätter det ganska loja. Lite farligt om AIK tänker ligga på nivån bara göra vad som krävs.
DIF får man misstänka kommer göra en inspirerad match och får de växa och husera fritt blir det svårt.
Hoppas AIK börjar starkt och kuvar DIF direkt men jag tvivlar.
Som vanligt lär det märkas tidigt vart åt det barkar.
Ritola körde visst en hel träning men AIK brukar skynda långsamt och kan tänka mig han är ett par veckor bort minst. Rapporterna är positiva ändå och kanske har AIK fått han i toppskick och på en nivå han kanske inte visat än i Modo och Leksand,intressant.
Det vaskas tydligen om i laguppställningen idag.
Hoppfullt de verkar anse det finns betydligt mer ta ut av laget än senast. Faktiskt satt jag och funderade över kemin mot HV. Såg ut som det inte klickade speciellt bra nånstans.
Oroande också naturligtvis att man inte hittat rätt än.
Inte bra heller om Linkan är skadad men tror nog inte det är allvarligt. Får för mig han brukar ha skavanker ibland som bara behöver lite vila.
Bra Arvid L får in och känna också.
Snacka om ung lovande backsida. Återväxten är god,fabriken producerar.