Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Utvisningar

« · 767406 Till forumet

Utvisningar
Ganska intressant läsning om Magnus Nilssons berättelse om matchen. Alla SAIK utvisningar var fel medan Timrås var helt korekt dömda, plus att dom skulle haft många fler. :-)

Sv: Utvisningar
Taurus:
Länk tack!

Åh hoppsan, undrar vilken match jag hörde på radion för det kan ju inte ha varit samma iaf :) Nog för att man som trogen supporter är tillåten en viss nivå av enögdhet men kanske inte om man ska skriva ett objektit matchreferat (om det nu var det han ville)

Messiah: Äh, Money Nilsson gjorde sig inte känd som något ljushuvud direkt under sin tid i Luleå. Däremot så gillar han ju stålar. Han fick säkert bra betalt för att skriva så där på Skellefteås sida trots att han spelar i Timrå. Inget fel i det trots allt, vi lever ju ien marknadsekonomi som väl är.

Sanningen ligger väl där emellan. AIKs hemsida är väl lite partisk för AIK, medans webradiokommentatorn i Skellefteå alltid försöker överdrivet mycket låta opartisk. Vilket då alltid innebär att han blir partisk för bortalaget.

Matchen var hursomhelst jävligt jämn och Timrå vinner av den enkla anledningen att de är ett topplag vilket ger gratis självförtroende när matcher ska avgöras.

Åkerman: Är det inte så att Timrå är ett bättre lag än Skellefteå?
Det måste ju finnas en anledning till att de är ett topplag, eller var kommer självförtroendet ifrån?
Det skulle kunna ha något att göra med de nyförvärv som de fått till truppen till denna säsong höjer kvalliten på spelet.
Men jag förstår hur det känns, när Brynäs förlorar så gör vi det heller aldrig mot ett bättre lag.

Åkerman: Gratis och gratis, Timrå har arbetat ihop självförtroendet genom ett kompetent lag och en kompetent förening. Sedan måste jag även säga att årets trupp imponerat stort på mig. Det har även SAIK gjort, jag trodde att SAIK skulle göra en kort sejour i ES. Det glädjer mig att jag verkar ha fel i den saken

arnio: Klart att Timrå i grunden är ett bättre lag. Men hockey är ju faktiskt så att ett sämre lag ibland kan utmana och göra bättre matcher.

I den här matchen var Timrå inte bättre än Skellefteå, och de vann tack vare självförtroendet man får som topplag.
Matchen står och väger och för ett lag i motgång studsar pucken oftast fel och för ett lag i medgång studsar den oftast rätt.

Klarare?

73Sjöbba: Det enda jag säger är att man automatiskt får självförtroende och slipper fundera när man är ett topplag.

Att bli ett topplag är däremot inte alls enkelt eller något man får gratis.

Albert Hall: Kärringarna betalade Money 15 000 över maxbud/månad, och eftersom LHF inte var beredda att efter förhandlingar betala mer än 7 500 över det ursprungliga maxbudet (Money är ju inte Bratecko trots allt) och kärringarna gav det dubbla över maxbudet per månad så horade han sig. Money gillar pengar. Tro mig, jag är mer insatt än de flesta i det avseendet.

Kickan: Jävlar, det svaret filade du på länge...

Kickan: Vill du ha en guldstjärna för det påståendet?

Åkerman: Det kan ju bero på att det ibland går veckor mellan mina inloggningar på HS. Är jag inte inloggad så är det ju svårt att svara på något jag inte läst.

Kickan: Hur kommer det sig att Du är så otroligt fixerad vid allt som rör Timrå IK?? Har det hänt nåt?.....

« · 767406