Skidsport

896 inlägg · 86 ämnen

Mühlegg blir av med alla medaljer!

« · 353927 Till forumet

Mühlegg blir av med alla medaljer!
Enligt aftonbladet så är det nu klart att Johan Mühlegg blir av med alla sina medaljer från OS i Salt Lake. Därmed får bl a Elofsson en bronsmedalj i efterhand.
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
Stigsson: Helt underbart att den där förbannade fuskaren äntligen blev av med sina guld. Synd bara att det skulle tagit sådan lång tid. Och framförallt synd för de aktiva som får upprättelse så långt i efterhand. Man vill ju säkert känna glädjen direkt att vinna och inte över ett år efteråt.
Kommentera

Dragan 2k: De var otroligt skönt att höra..men de kommer ju Rätt sent men. Rätt ska vara Rätt. bort med fuskarna. Så jä**a trött på folk som fuskar sig fram till framgång. Brons i efterhand till Elofsson de måste kännas konstigt.
- jag fick en os- bronsmedalj efter över ett år, trots att jag kom fyra . Fuskaren blev fråntagen medaljen idag

Sämt å sido. Skönt att få denna bekräftelse.
Bra för skidsporten att fuskarna tas fast men lite snabbare kanske de ska fråntas dess medaljer. Men man ska inte klaga
Kommentera

Stigsson:

Ja vad skall man säga!!

Rättvisa har äntligen skipats!!
Kommentera

Så himla bra att han blev av medaljerna.
Men det som förvånar mig allra mest är varför det har tagit så lång tid innan "slipsnissarna" beslutade att ta ifrån han medaljerna.
Överklagade Muhlegg, eller?!
Kommentera

Kung att skile domstolen har tagit ett bra beslut. dock ej helt klar eftresom IOK måste gå igenom material och det är dom somkan slå det slutgiltiga slaget med domstols klubban
Kommentera

Sannes: Det var väl så att han hotade med att överklaga för att få tillbaka den tredje guldmedaljen. Så att han kommer att vilja överklaga det här beslutet ser jag som självklart, om det sen finns nån instans att klaga till är jag dock osäker på. Skulle vara att gå till en civil domstol då möjligen?
Kommentera

shanti: Ja, jag fattade det som om detta endast var ett rådgivande instans. Beslutet sen tas av IOK men dom har alltid följt CAS rekomendationer förr.
Kommentera

Stigsson:
Det kommer med andra ord att bli en långdragen historia, har man dopat sig så skall man ta medaljerna direkt ifrån vederbörande och en mycket kännbar avstängning.
Och ändå så överklagar dom och säger att de är oskyldiga....jo tjenare.....usch....vad trist sånt är.
Kommentera

Stigsson: Ja jag hoppas dom gör det denna gång med.
Skulle bli ett himla liv om dom mot förmodan skulle gå emot.
Kommentera

Jag läser till min fasa att Muhlegg kan eventuellt göra comeback i skidspåren i Umeå...
Usch villet elände......
Kommentera

Sannes: Jaha denne tänker våga sig på att visa sig i skidspåren igen. Vilket välkommnande han lär få. Not.
Men så är det.
Kommentera

irre: Tycker att man åker dit och kastar alvedon på pojken.
Kommentera

shanti: Ja de kan man kanske göra.=)
Åh vadå störande på skidväxlingen på herrarnas lopp..När Södergren ska byta skidor så finns det bara 1! skida där..suck men han fick en till sist men losa många sek på det
Kommentera

irre: japp.

Ja men tänk de som kör paralympics dom har ju alltid bara en skida, eller??
Kommentera

shanti: Ok då..men då är det i så fall meningen det är det inte i detta fall..Men både Fredriksson o Södergren är uppe i toppen..Så de kan bli hårt in till slute!..Spännande
Kommentera

Måtte Södergren få vinna nu! de kan bli två svenskar på pallen ida..men man ska inte säga för mycke men ändå..
Kommentera

Shanti: Ja nu blev det seger för Fredriksson som vann spurten härligt ändå..Mattias går nu upp som etta i den totalavärldscupen! Södergren lyckades inte denna gång heller men en Stark tredje plats för Östersundaren. Han går då upp som två, två poäng bakom mattias om ja kollat rätt =)
Återigen Svenskar i toppen och ännu en pall plats för Södergren..Segern väntar på sig. men han har bra form ialf.
Kommentera

shanti: hm.. nepp ja hade inte sett kollat rätt. Fredriksson etta Sommerfeldt två två poäng efter, Trea Södergren
Kommentera

Sannes: Tyckte mig höra på tv-sporten att Mühlegg lägger av med skidåkningen, vilket jag tycker känns riktigt skönt.
Kommentera

Hälge:
Det är det bästa som kan hända att han inte kommer tillbaka, har man en gång fuskat då trillar man förr eller senare dit igen.

Skidsporten behöver bygga upp förtroendet igen och det gör man definitivt inte om dopade skidåkare kommer tillbaka i världseliten.

Så jag vill inte se någon spanjor eller finländare mer....
Kommentera

Sannes: Frågan är om dessa skidåkare någonsin kommer tillbaka till världseliten igen, utan att fuska?
Kommentera

260kg kärlek: Jag tvivlar. Skulle dom göra det, så finns tvivlet ändå kvar.
Kommentera

260kg kärlek:
Finns inte en chans att de kommer tillbaka på riktigt sätt.
Kommentera

Hälge: En fuskare alltid en fuskare, borde va livstids avstängning på dom som dopar sig.
Kommentera

lizzard: Håller med. Bort med dräggen från skidspåren. Har man fuskat har man försatt sin chans. Finns absolut inga förmildrande omständigheter. Väck med dem
Kommentera

Hälge: Något som är rätt lustigt när det gäller dopade idrottare som bytt nationalitet är att när dom ertappats så är dom inte längre det nya landets idrottare.Då blir dom helt plötsligt ex-vilket-land-dom-tillhörde.
Så var det med Ludmilla så är det även med denne man.
Kommentera

Dragan 2k: Men Johan, hur man nu stavar efternamnet, hävdar i alla tidningar att han aldrig fuskat...trots förbjudet preparat i kroppen efter (eller för kanske det var) femmilen. Kan inte det vara en förmildrande omständighet? Att han bedyrar sin oskuld menar jag.
Kommentera

Vad jag tycker är mycket egendomligt är att alla olika idrottsförbund inte tar till med hårdhandskarna från första början när någon av deras egna blir ertappade.
Det skall vändas och vridas fram och tillbaka i all oändlighet, i vissa fall i många år, är ju hur fånigt som helst och dessutom så ger det ju inget förtroende för den sporten som blivit drabbad.
Kommentera

Portello: Och vad vill du säga med det?
Kommentera

260kg kärlek: Om det finns något bra med dopning, vilket det inte gör men ändå. så är det alla dessa dåliga bortförklaringar till varför man har det ena eller det andra i kroppen. Mühlegg heter den onämnbara.
Kommentera

Portello: Ludmila har tydligen avtjänat sitt straff. Nästa nationalitet för Ludmila? Jag tänker osökt på bob och landet blir då...
I Sverige lär hon ha förbrukat sina chanser.
Kommentera

Portello: Ludmilla, vem ?

Du har nog rätt. Just Mühlegg har för mig blivit som ansiktet för - FUSK.
Kommentera

Dragan 2k:
"Bäst" bortförklaring hade väl tysken som sa att han hade fått i sig nåt när han borstade tänderna.........
Kommentera

260kg kärlek: Ludmila ja. Bor hon fortfarande i ...vänta lite...Spanien. De har inget boblandslag tror jag. De hade inte mycket till landslag i skidor heller men sedan kom Mr X dit.
Kommentera

JOY: Vad jag menar är: När det går bra för personen i fråga säger ingen att hon/han är ex-blabla utan att den personen är Svensk/spansk eller vad det nu kan vara.Men när personen blir ertappad som fuskare är samma person helt plötsligt ex-Ryss/tysk eller vad det nu kan vara.
Kommentera

Portello: Jag har då aldrig sett Ludmila som Svensk egentligen.
Kommentera

Dragan 2k: Stora floder har rullat ner för hennes kind.
"Jog tocker om Svirge, det landet er brae. Alla männisjor ticker om mej, det är kol".
Hon har varit lycklig, glad och en av landets mest uppskattade friidrottare på senare tid.
Man känner ett uppdämt h*t inför såna lögnare.
Thomas Johansson är en annan. Men han var ursvensk när han var dopad.
Var ligger skillnaden mellan dessa två?
Kommentera

260kg kärlek: Det kan verkligen debatteras. Personligen gillar jag ingen som har dopat sig. Fair play och allt det där är i mina ögon mycket viktigare än att vinna.
Kommentera

Dragan 2k: Tung dag för svenskarna Södergren 20 Fredriksson 18, därmed blev Mattias av med ledningen i världscupen. Positvit var att johan olsson blev 12 man
Kommentera

tycker det är lite synd att vi inte har någon supertalang inom svensk skidåkning idag. Vi har rätt många duktiga, som kanske kan bli en ny Anders Södergren, Rickmo osv.. men ingen ny M. Fredriksson eller P Elofsson.
Finns det någon som är lite insatt och vet ifall det finns någon (ännu okänd) ungtupp som har potential att bli .. nåja bäst :)
Kommentera

« · 353927