Södertälje SK

2611 inlägg · 374 ämnen

FBK-SSK 080202

« · 977989 Till forumet

FBK-SSK 080202
Förutom Luleå-matchen så var det ju helt OK resultat för SSK:s del. Starkt av Mora att lugga LHC på en poäng med den risiga starten man fick och Hisey ser ju ut att bli en tillgång. Tunga förluster för SAIK och Brynäs. Skellefteå tappar än en gång en ledning och Brynäs skänker ju i princip bort matchen till DIF.

För SSK:s del betyder ju det här att man kommer att få tillbringa uppehållet på slutspelsplats hur det än går ikväll, vilket känns skönt. Man har ju dessutom möjligheten att dryga ut försprånget lite men det blir en tuff uppgift, får man någon poäng med sig så är det starkt.
Kommentera

Sv: FBK-SSK 080202
Puh: Men hur kan man låta Pettersson lägga straffen????

Videll?
Klasen?

Jeeeeezus...
Kommentera

Larionov:

Tyckte också det var ett märkligt val. Både Videll och Klasen har dock testats som straffläggare tidigare och missat. Straffar verkar inte vara SSK:s grej helt enkelt, tror det var 6:e raka straffen vi missar den här säsongen.

Mitt val hade nog varit Hancock eller Pakaslahti.
Kommentera

Puh: Iofs är straffar alltid ett lotteri. Men du har nog rätt, de spelare du föreslår, framförallt Pahaslahti, är kanske bättre val.
Kommentera

Puh: Och om dom missat så hade ditt val varit Videll...
Kommentera

Men vi säger tack för hjälpen... ;)
Kommentera

Plus att intervjuerna med Videll är helt obetalbara... ;)
Kommentera

Huge: Det är väl så det funkar, missar en så testar man en annan.

Missad straff eller ej så är jag oerhört stolt över lagets sätt att komma igen efter den bedrövliga 1:a perioden. Då kändes det som att vi var på väg mot ett ras a la Brynäs-fiaskot men man tog sig samman på ett imponerande sätt och kunde ju med lite flyt tagit tre poäng. En pinne känns dock helt OK efter omständigheterna.
Kommentera

Puh:
Återigen imponerar Tälje och ger inte upp, trots ett till synes hopplöst underläge i Karlstad.
Firar man det här på McLovi's månne?
Kommentera

Bukefalos: En Staropramen på McLovis låter inte helt fel. För lagets del verkar det mera vara Mimmos som gäller, det är väl pizzorna som drar. ;)
Kommentera

Puh:
Pizzorna och den skönsjungande kocken kanske. ;)
Kommentera

Bukefalos:
Får erkänna att jag aldrig hört Mimmo sjunga men så är jag inte direkt någon stamgäst. Mariekälls höjder är inte riktigt min del av stan.
Kommentera

Puh:
Nä, det är inte Mimmo som brukar sjunga. Han brukar ta upp beställningar och servera med den äran till ett internationellt, varsogodee. De ljuva tonerna brukar höras, från köket, från kocken, som bakar saftiga men i mitt tycke något för feta pizzor.
Kommentera

« · 977989