Södertälje SK

2611 inlägg · 374 ämnen

Lagbygget 08/09

« · 1052014 Till forumet

Sv: Lagbygget 08/09
Puh:

Hehe... familjen är med och alla är såklart SSK:are :)
SSK på plats i S-Support Norr(land) i träningsmatchpremiären kan vi Norringar inte bara missa nu när Nyman/Strumpan fixat det.

Abstinensen är här och HÖG - Släpp pucken för helvete!
Kommentera

Lelle:
Instämmer!

Snyggt nytt matchställ -de fortsätter med retrostuket och det gillar naturligtvis en gammal stöt. :)
Kommentera

Puh:

Fy fansen vad taggad man är.....

Let there be Onsdag! :)
Kommentera

Lelle:

Officiella hemsidan söker matchrapportör i Hedemora. Funderat på att ställa upp? ;)
Kommentera

Puh: Hur kunde Jokerit våga ta tillbaka Valtonen om ingen vet hur det ligger till med hans axelskada?
Kommentera

Peja:
Vet inte men sånt kan man väl lösa med någon slags "prestationslöneavtal" där Tomeks lön är beroende av att han är i spelbart skick?

Riktigt trist att det gick som det gjorde. Nu hann man ju knappt se honom spela men det verkade vara en bra kille både på och utanför isen.
Kommentera

Puh: Kanske, men han måste ju ändå ha någon slags grundlön. Jag tycker att det låter konstigt att Södertäljes läkare inte tror att han kommer att kunna spela mer (?) medan en finsk klubb vågar signa honom.
Kommentera

Peja:
Ledsen för "varannandags-svaren", får börja skärpa upp prioriteringarna nu när säsongen närmar sig. ;)

Som jag förstått det kom det till en brytning just för att Tomek och SSK:s läkare inte var överens om behandlingen av axelskadan. Tomek ville ha en operation medan läkaren ville fortsätta med rehab-träningen. Det verkar överhuvud taget vara en knepig och svårbedömd skada, Jokerit gör väl helt enkelt en annan bedömning.
Kommentera

Puh: Okej. Olika läkarbedömningar helt enkelt. Det är ju i alla fall en legitim anledning, tycker jag. Nu hoppas jag att vi tar fransmännen i andra halvlek...
Kommentera

« · 1052014